Help me! Sollicitatiegesprek..
zondag 15 februari 2015 om 14:40
Volgende week heb ik een sollicitatiegesprek voor een uitvoerende functie in een zorginstelling. Nu heb ik een bachelor commerciële economie afgerond en het was de bedoeling om hier een baan in te vinden, maar helaas lukt dat niet (steeds afgewezen voor gebrek aan ervaring etc.). Het is dus totaal iets anders waar ik op solliciteer. Het lijkt me ook echt een hele leuke baan en ik zou er graag voor worden aangenomen.
Nu kan ik me voorstellen dat ze gaan vragen waarom ik met mijn achtergrond heb gesolliciteerd op deze functie en ik weet niet echt zo goed wat ik dan moet zeggen. Natuurlijk ambieer ik een baan in de richting waar ik voor heb gestudeerd en op 'mijn niveau'. Maar dat neemt niet weg dat deze baan mij ook hartstikke leuk lijkt.
Weten jullie een antwoord op deze vraag dat goed over zal komen?
En nog een andere vraag: wat kan ik aandoen naar het gesprek? Voor kantoorfuncties ga ik netjes (blazer, blouse etc.), maar dat lijkt mij nu wat te overdressed. Zou een simpel zwart jurkje met een panty en laarsjes geschikt zijn? Of misschien een donkere spijkerbroek met een blouse erop? Iemand ideeën?
Nu kan ik me voorstellen dat ze gaan vragen waarom ik met mijn achtergrond heb gesolliciteerd op deze functie en ik weet niet echt zo goed wat ik dan moet zeggen. Natuurlijk ambieer ik een baan in de richting waar ik voor heb gestudeerd en op 'mijn niveau'. Maar dat neemt niet weg dat deze baan mij ook hartstikke leuk lijkt.
Weten jullie een antwoord op deze vraag dat goed over zal komen?
En nog een andere vraag: wat kan ik aandoen naar het gesprek? Voor kantoorfuncties ga ik netjes (blazer, blouse etc.), maar dat lijkt mij nu wat te overdressed. Zou een simpel zwart jurkje met een panty en laarsjes geschikt zijn? Of misschien een donkere spijkerbroek met een blouse erop? Iemand ideeën?
zondag 15 februari 2015 om 14:51
quote:TheQ schreef op 15 februari 2015 @ 14:45:
"Ik heb geen om thuis te gaan zitten."
"Ik wil graag een aantal jaar in deze bedrijfstak ervaring opdoen"
"Ik hou er niet van mijn hand op te houden"
Een combinatie van de bovenste drie zijn ook prima.
Dat tweede punt lijkt me goed, maar dat eerste en derde punt? Vind ik over komen als " tja, ach, ik moet toch wat hè, dus dan maar hier."
Is misschien wel hoe het voelt, maar lijkt mij absoluut niet verstandig. Nogal ongemotiveerd i.m.o.
"Ik heb geen om thuis te gaan zitten."
"Ik wil graag een aantal jaar in deze bedrijfstak ervaring opdoen"
"Ik hou er niet van mijn hand op te houden"
Een combinatie van de bovenste drie zijn ook prima.
Dat tweede punt lijkt me goed, maar dat eerste en derde punt? Vind ik over komen als " tja, ach, ik moet toch wat hè, dus dan maar hier."
Is misschien wel hoe het voelt, maar lijkt mij absoluut niet verstandig. Nogal ongemotiveerd i.m.o.