Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Leuk Mevrouw Jack!

En Dreamer, heb je nog wat adressen getrokken?

Als ik kaarten ga aanvragen weet ik altijd dat de 1e naar Duitsland gaat, en de 2e vaak naar Rusland.

Waar kan ik dat stukje vinden over spulletjes verzenden? Lijkt mij heel leuk om te doen.

Ik ben helemaal happy! Gisteren gewoon 3 kaarten ontvangen! (uit Duitsland, Finland en Tsjechie)

Ik heb deze week in totaal 5 kaarten ontvangen!

Ik denk dat ik morgen ofzo ook maar weer wat adressen ga aanvragen.

Fijne avond allemaal!
Ik heb zojuist adressen getrokken en kreeg:

Een leeg profiel uit Duitsland, 25 ontvangen, geen favorieten (Duitsland had ik natuurlijk wel verwacht)

Een zo goed als leeg profiel uit de Filipijnen, 1 zinnetje, 14 ontvangen (wel meer ontvangen, maar niet te zien), 8 favorieten

En een heel erg leuk profiel uit Schotland, 416 ontvangen, 176 favorieten. Helaas wel lastig gescand, plaatje alleen in linker bovenhoek, waardoor het lastig te zien is.
Later is nu
Het gaat weer lekker hier! Ik heb de afgelopen week bijna iedere dag een kaart in de bus gehad

Afgelopen weekend kreeg ik een heel leuk kaartje uit Wit-Rusland, met ook nog een bijzondere postzegel. Alleen kon de afzendster alleen (Wit?)-Russisch en dus kan ik de kaart niet ontcijferen . Ik wil het wel in google translate gooien, maar het lastige met dat cyrillisch is dat het geschreven cursieve schrift nog best wel afwijkt van het drukschrift. Dat laatste kan ik wel ontcijferen omdat ik ooit Grieks op school heb gehad. Grrr! Ik ben nieuwsgierig en ik moet en zal erachter komen wat er op die laart staat!!!

(Het begint met Hallo uit Minsk en het eindigt met Postcrossing, zo ver ben ik wel, maar ertussen staan nog meerdere regels spijkerschrift)
Oh, en ik had ook nog wat adressen getrokken. Er gaat een locale traditie naar Nederland, een kattentekening naar Rusland en voor een andere Russische die gek is op eekhoorns had ik nog een hele leuke eekhoorn liggen.
En vandaag gewoon alweer een kaartje gekregen. De postbode was vroeg vandaag. Kaartje komt uit Rusland.

Wel apart Snorhaar, een kaart geschreven in het Russisch. Misschien een Hollandse hurray sturen? :p

Jij hebt ook wel leuke adressen getrokken Dreamer. Schotland en de Filipijnen.

Zo nu ga ik gauw de kinderen uit school halen. Ze nemen allebei een vriendje/vriendinnetje mee om te spelen dus kaartjes schrijven zal er denk ik niet inzitten. Morgen denk ik.
Ik heb nog geen post gehad. Hurray's lopen wel weer binnen. En ik heb inmiddels 4 adressen getrokken en nog niets gestuurd. Turkije is erbij gekomen

Zojuist kreeg ik een hele blije reactie van de Belgische, aan wie ik extra zegels gestuurd heb. Ze staat erop mij nu ook een kaartje te sturen. Normaal geef ik mijn adres niet, nu wel gedaan
Later is nu
Ik had gisteren twee kaartjes in de bus, twee keep calm kaartjes, twee keer uit nederland, twee keer op dezelfde dag verzonden. Ik vond het wel toevallig

Nog geen leuke hurray's weer gehad
It ain't me
Weer die toevalligheid, Cocomo! Wel 2 verschillende keep calm kaartjes?

Mijn kaartje naar de Verenigde Arabische Emiraten - Dubai is geregistreerd! In 10 dagen gewoon!

En oh.. ik heb nog geen kaartjes gepost.. gisteren zo moe van te lange wandeling.
Later is nu
Dat is wel heel toevallig Cocomo!

Ik woon dicht bij een brievenbus. Ik hoef maar een minuutje te lopen en mijn kaartjes zijn gepost, dus dat scheelt.

Ik had zulke leuke adressen getrokken!

Een kaartje met een puppy gaat naar Rusland, naar een hele trotse oma wie om kaartjes voor haar kleindochter van 1 jaar vraagt.

Er gaat een kaartje van mijn woonplaats naar een man in Hawaii (!)

En een kaartje van een cupcake in een koffiekopje naar een vrouw in Duitsland.

Helaas ga ik ook een condoleancekaart sturen naar de directrice van de school waar mijn kinderen op zitten. Vanochtend kregen we een mail dat haar man is overleden.
Oh.. dat is inderdaad triest

De vermoeidheid ging nog niet eens om het lopen naar de brievenbus, heb wel een verjaardagskaartje gepost

Maar het uitzoeken en schrijven, ik kwam er even niet aan toe. Heb een film gekeken
Later is nu
Hoeraaaa! Paar dagen geleden kreeg ik een hele leuke hurray en vandaag lag er een super leuke kaart in mijn brievenbus! Ik ben weer blij!!

(Krijg het alleen niet voor elkaar om een plaatje te plaatsen... )
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Heb je wel braaf toestemming gevraagd aan de mods Dahlia?
Later is nu
Je moet eerst 200 posts gedaan hebben Dahlia, en daarna plaatjesplakrechten aanvragen door een mail te sturen naar de mods.
Tjezus, wat vals
Van mij zijn ook weer 3 kaartjes geregistreerd! Yay! Eentje naar Canada, eentje naar China en eentje naar Litouwen! Die van Latvia was lekker enthousiast. Ook nog een leuk Keep Calm kaartje gekregen voor de boekentag. Ik zal hem binnenkort eens plakken hier. Moet nog een kaartje schrijven naar China, maar dan moet ik eerst dat adres uitprinten in het Chinees, want dan komt het kaartje sneller aan.
Oh dat wist ik niet Dreamer en Mevr.Jack! Dankje. Dan moet ik maar even stevig door posten hier!

Vandaag is mijn brievenbus weer blij, en ik ook. 2 kaartjes. Een kaartje van de Angry Birds (incl. bijpassende postzegel) uit Finland en een kaart uit Duitsland.
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Gaat goed Fruitmoes en Dahlia!

Ik heb gisteren weer een kaartje ontvangen, uit Polen.

Vandaag 4 kaarten gepost, namens mijn kinderen.

Valentijnskaarten voor oma en hun tante.

Zo leuk, je mag speciaal voor valentijnsdag een kus in de hoek doen in plaats van een postzegel.

Edit: ik zie nu dat dit het eerste kaartje is wat het Poolse meisje heeft verstuurd (ze is 14). Wat leuk!
Hoi! Deze week geen kaarten gekregen, wel een paar gestuurd en een paar hurrays gekregen. Onder andere van mijn zelf ontworpen kaart, ze was heel erg enthousiast, heel leuk!
Tjezus, wat vals
Dat is altijd leuk als iemand zo enthousiast is, vooral als je er zo je best op hebt gedaan, mevr. Jack.

Ik had gisteren een hurray uit Duitsland. Kaart heeft er 2 dagen over gedaan.

Mijn kinderen hadden ook een hurray van oma gekregen

En mijn dochter van mijn zus, alleen het kaartje van mijn zoon had ze niet ontvangen.
Aangezien ik nog wat hurrays binnen had, nog maar wat adressen getrokken. Ik mag oa een kaartje sturen naar het plaatje Buk in Polen. Even dacht ik "He.. dat ken ik!" maar nee.. dat is het plaatsje Buk in Tsjechië (wij riepen in de auto steeds heel hard "BUK" en bukten dan.. en raar genoeg speelde meestal het liedje 'Final Countdown' dus als ik nu zeg BUK, doet iemand anders 'tadatadaaa... tadatatataa.. ')
Later is nu
En.. ik heb hier nog niet eens verteld dat ik smal washitape gevonden heb bij de Action! Zo blij!
Later is nu
Zo, ik ben lekker bezig geweest

Naar leeg profiel in Duitsland gaat een kunstwerk van Ivo Kamphuis

Naar de Filipijnen gaat ons station

Naar Hong Kong gaat een stukje diepenring

Voor de 13e op de lijst van meest verzonden kaartjes in Finlnd vond ik gelukkig een art deco kaartje, dat ze nog niet had. Ze heeft, heel handig, een foto-site waarop de kaartjes per onderwerp geselecteerd zijn.

Naar Schotland gaat het kerkje van Oostrum geschilderd door iemand van de Ploeg

Naar Polen gaat de Martinitoren bij avond. De persoon wilde een leeg kaartje in een envelop, zelfs het ID op een apart papiertje. Ik heb geschreven dat ik helaas geen enveloppen heb. Ze heeft kaartjes van ons koningshuis bij haar favorieten, dus daar heb ik maar postzegels van geplakt.

Naar Turkije, die vroeg om oa kunst of bizar, gaat een kaartje (ooit gratis meegenomen) van een schilderij van 2 vliegen op elkaar, waarboven een vliegenmepper hangt. Carpe Diem staat er tussen. Bizar én kunst.

Naar Oostenrijk gaat een stapel dinkytoys van Ikea. Ze had van die serie 2 bij haar favorieten staan, deze helaas niet, hopelijk vindt ze 'm leuk.

Zo, ga ik nu posten

Toedels
Later is nu
Je bent druk geweest Dreamer
Ik heb nog 2 adressen getrokken.

Kaartje van mijn woonplaats gaat naar Oekraine en poezenkaartje naar Duitsland.

Ik mág er nog 2 sturen. Ik ben aan het twijfelen. Zal ik...?
Ik kreeg 2 kaartjes. Een plattegrond van Antwerpen en een een stadsgezicht van Keulen

Ahjoh.. gewoon dóen Winters
Later is nu
Gewoon lief zijn voor jezelf Winters

Bij mij is het al een week rustig bij de post, maar dat moest ook wel nadat ik zoveel kaarten had gekregen. Nu heb ik een nieuw adres getrokken in de USA: "we are a group of fun-loving people" en dat is zo ongeveer alle informatie. Ik vind het bijna nog stommer dan een leeg profiel, want nu zijn er meedere (hoeveel?) mensen waar ik niks van weet (naam/ geslacht / leeftijd/ interesses / favorieten). Ik ga eens kijken van welke kaart ik spijt had dat ik hem had gekocht

Ik heb zin om vanavond kaarten te gaan schrijven! Eigenlijk heb ik zin in alle activiteiten die niet nuttig zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven