zwanger ondanks de MAP

19-02-2015 09:01 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen..

Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben. Het is een keer mis gegaan met het condoom en gelijk binnen 12 uur heb ik de MAP geslikt. Verder niet moeten over geven of diarree gehad. Ik ben gewoon totaal in shock! Zo een kleine percentage kans op zwangerschap ondanks de MAP en toch ben ik zwanger geraakt. Het heeft zo moeten zijn.. nu wil ik vragen wat zouden jullie doen? Ik heb het mijn vriend al verteld en die reageerde heel Relax en vroeg me om vandaag op papier te schrijven wat ik wil gaan doen. Ik ben 26 en mijn vriend is 31. En we hebben beiden kinderen uit een eerdere huwlijk. Het na deel is dat we elkaar écht pas kennen! Ik weet het allemaal niet meer! HELP!!
nu wil ik vragen wat zouden jullie doen?

----------------------------------------------------------

Jij bent mij niet, dus waarom wil je dat weten? Het gaat om jou en je gezinnetje en je vriend en zijn gezinnetje.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lastig. Hoe lang kennen jullie elkaar?
Wat ik zou doen? Jullie gebruikten condooms en je hebt een map geslikt. Jullie willen op dit moment dus geen kind, allebei niet. Ik zou het laten weghalen. Als je er ooit voor zou kiezen om met deze man een kind te krijgen kun je dat beter doen als alle omstandigheden ideaal zijn, en dat zijn ze nu overduidelijk niet.
quote:lux. schreef op 19 februari 2015 @ 09:04:

Lastig. Hoe lang kennen jullie elkaar?Quote " echt pas kennen " .
Kunnen jullie dit kind bieden wat het nodig heeft (samen en los van elkaar) en willen jullie dit kind?
Eens met prik! Je hebt er alles aan gedaan om een zwangerschap te voorkomen.

Als je dit echt niet wil, en dat wil je waarschijnlijk niet, anders had je geen map gehaald, dan is je laatste keus nog een abortus.
Jullie kennen elkaar nog maar heel kort. Je weet dus nog niet zoveel van hem. Durf/ wil je het aan je leven lang aan hem vast te zitten omdat je een kind van hem hebt? Durf/ wil jij zijn genen door te geven?
Ja klopt de vraag wat zouden jullie doen is mss raar gesteld.. Ik ben nu natuurlijk heel erg in de war sorry
" het heeft zo moeten zijn " .... geloof je dat echt, dat dit voorbestemd is of zo?
We kennen elkaar écht pas pas..Het is gebeurd tijdens de eerste keer sex. Ik heb er alles aan gedaan om het te voor komen maar nu het er wel is weet ik het allemaal niet zo goed :(
Je gebruikte een condoom en deed een MAP, volgens mij wilden jullie geen baby
Ja maar toen ik een jaar met m'n man was zei ik ook dat ik hem 'pas' kende. Toch zou ik een kind dan denk ik wel gehouden hebben.
quote:VEO88 schreef op 19 februari 2015 @ 09:12:

We kennen elkaar écht pas pas..Het is gebeurd tijdens de eerste keer sex. Ik heb er alles aan gedaan om het te voor komen maar nu het er wel is weet ik het allemaal niet zo goed :(Ohja dat is wel heel erg pas. Nee ik zou het weg laten halen. Je hebt al kinderen, je kent deze man echt pas nét. Lijkt me niet handig. Mijn moeder is na een paar maanden zwanger geraakt van mijn halfbroertje binnen een paar maanden en dat is niet leuk afgelopen qua relatie. M'n broertje is echt de grootste schat, daar niet van, maar ik zou het risico niet nemen.
En wat is de kans op schade aan de vrucht door de MAP?

We kennen elkaar écht pas pas..Het is gebeurd tijdens de eerste keer sex. Ik heb er alles aan gedaan om het te voor komen maar nu het er wel is weet ik het allemaal niet zo goed :(

De kans is best groot dat jullie er na korte tijd achter komen dat jullie niet zo goed bij elkaar passen, dat de kinderen onderling niet geweldig klikken, dat het een heel gedoe is met exen en zo, dat hij totaal niet bij je gordijnen past, etc.

Een kind samen is geen zekerheid op een relatie; misschien wil hij helemaal niet weer zo snel een nieuw gezin vormen.

Dus in het ergste geval heb jij straks kinderen van verschillende vaders terwijl je met geen van die vaders een relatie meer hebt. En ook daar kun je allemaal vervelende scenario's bij bedenken; misschien voedt hij zijn bestaande kroost beroerd op en wil hij wel graag co ouderschap voor jullie gezamenlijke kind, of misschien wil hij er wel helemaal niets mee te maken hebben.
Het heeft zo moeten zijn? Dat is magisch denken. Bedenk je even hoe vaak jullie al seks hebben gehad en hoe vaak jullie daarbij een condoom hebben gebruikt, al die keren hebben jullie ervoor gekozen om geen kind te willen dus, waarom nu ineens wel?

Jullie zijn 26 en 31 en hebben al kinderen uit een eerdere relatie, jullie hebben dus al genoeg op jullie bordje liggen. Statistisch gezien is een geslaagde relatie met een samengesteld gezin vrij klein, wil je daar nog een kind bij betrekken?

We kennen elkaar écht pas pas..

Jeetje, heb de OP en de quote van BGB gelezen zonder er iets van te snappen, en pas nu begrijp ik dat je met 'echt pas kennen' bedoeld dat je hem net kent. Ik begreep niets van die zin

Maar hoelang ben je overtijd? Is er nog tijd voor een overtijdbehandeling? Wat is voor jou het verschil met de MAP?
Wow heftig. De kans is klein, maar toch wel aanwezig bij gebruik van MAP.

Heb je enig idee hoe ver je bent?
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Ja klopt als ik Verstandig na ga denken weet ik sowieso dat abortus de juiste keuze is. Maar gevoelsmatig weet ik niet of ik het aan kan. Dat hij zijn kindje uit Vorige relatie goed opvoed en voldoende aandacht en liefde geeft weet ik wel. En ik weet zeker dat hij dat met dit kindje ook zal doen wat er ook gebeurd tussen ons. Alleen ik Zıt er inderdaad niet op te wachten straks weer een kind te hebben zonder een stabiele relatie
Waarom moet je trouwens " op papier " schrijven wat je wilt gaan doen? Jullie kunnen er toch over praten?
Ik ben denk ik net 4 weken zwanger..
quote:VEO88 schreef op 19 februari 2015 @ 09:23:

Ja klopt als ik Verstandig na ga denken weet ik sowieso dat abortus de juiste keuze is. Maar gevoelsmatig weet ik niet of ik het aan kan. Dat hij zijn kindje uit Vorige relatie goed opvoed en voldoende aandacht en liefde geeft weet ik wel. En ik weet zeker dat hij dat met dit kindje ook zal doen wat er ook gebeurd tussen ons. Alleen ik Zıt er inderdaad niet op te wachten straks weer een kind te hebben zonder een stabiele relatieKun je het gevoelsmatig aan als je het alleen moet doen? Als de hele buurt over je roddelt? En je kunt nu wel zeker DENKEN te weten dat hij dit kindje mede op wil voeden, maar wat als dat nou toch eens niet zo blijkt te zijn; kun je dat aan ( je andere kind(eren) dat eens in de zoveel tijd naar vader gaat en dit kindje waarmee de vader niets van doen wil hebben) ?
Ja dat op papier schrijven dat was omdat hij wilt dat we allebei zonder elkaar te beinvloeden Onze keuze neer leggen. En dat er er daarna over gaan praten aan de hand van wat we geschreven hebben. Hij had zoiets van als ik zeg abortus en ik wil het niet ga je mss daar vanuit zeggen dat je dat ook wilt terwijl je er niet achter staat en anders om. Daarom eerst schrijven en daarna gaan we praten
quote:VEO88 schreef op 19 februari 2015 @ 09:24:

Ik ben denk ik net 4 weken zwanger..

Reken je dan vanaf de vorige menstruatie? Of vanaf de conceptie? Als de seks en de MAP nu vier weken geleden zijn, ben je ongeveer zes weken zwanger he.

Wanneer had je ongesteld moeten worden? Een overtijdbehandeling kan tot 16 dagen nadat je eigenlijk ongesteld had moeten worden. Dus wellicht kan dat nog net vandaag of morgen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven