Stofzuigervraag.

19-02-2015 14:04 36 berichten
Wij staan op het punt een nieuwe stofzuiger te kopen. Zuigen de stofzuigers nog wel krachtig nu ze een lager wattage hebben? Heeft iemand hier al ervaring mee? En welke stofzuiger heb je zelf?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een stofzakloze stofzuiger van Philips, werkt perfect! Wel moet je dat filter regelmatig stofvrij maken en de bak met stof uiteraard legen in de prullenbak. Heel tevreden mee
I'm a goal digger.
Ik neem aan dat ze die stofzuigers met hoger wattage niet zomaar bij het grofvuil zetten en nog gewoon te koop zijn. Kwestie van even zoeken.
1 heb ik er gevonden, maar daar moest een filter van 30 euro in die eens in de zoveel tijd vervangen moet worden.
Wat voor stofzuiger is dat dan? Ik heb een miele S4212 ecoline. Daarin moet ik 2 filters vervangen, maar die zitten geoon bij een pak nieuwe stofzuigerzakken ben erg tevreden over onze stofzuiger overigens, heel prettig ding. Gaat altijd de goede kqnt op, zuigkracht is goed (en je merkt het aan de zuigkracht als de zak vervangen moet worden) en vind hem niet te zwaar om bv de trap op te tillen ofzo.
Het was een voor mij onbekend merk. Zat een geel plastic filter in. Ik wil eigenlijk een Miele of een Dyson, maar ik heb geen idee hoe ze zuigen met 800 watt. Reviews kan ik ook nog niet vinden van deze stofzuigers met laag wattage.
Hier ook een zakloze van Philips. Doet het prima ondanks minder watt.

Het vermogen in watt en de zuigkracht schijnt ook een fabeltje te zijn lees ik op nos.nl.
Wij hebben dus een Dyson en ik vind het echt een onding. Hij zuigt als een tierelier, dat wel! Maar hij valt vrij makkelijk om, piept als een malle en het snoer is gewoon te kort. Ook kan de slang niet (zoals bij Miele) gewoon 360 graden ronddraaien. En de zuigmond is ook niet echt goed aanpasbaar aan de ondervloer (hij zuigt zich volledig vacuüm in de vloerbedekking..), ook met de "haartje" ingetrokken..
quote:raindrop57 schreef op 19 februari 2015 @ 17:07:

Het was een voor mij onbekend merk. Zat een geel plastic filter in. Ik wil eigenlijk een Miele of een Dyson, maar ik heb geen idee hoe ze zuigen met 800 watt. Reviews kan ik ook nog niet vinden van deze stofzuigers met laag wattage.

Doe dit eens met jouw oude stofzuiger

https://www.youtube.com/watch?v=p7DVOoeJxGI

Nogmaals motorvermogen zegt niets op de meest % opgenomen stof van de vloer. Miele kan ik mij iets bij voorstellen maar waarom Dyson ?

Beste wat ik ooit in handen heb gehad was echt een Sebo of een Numatic dan weet je zeker dat een stofzuiger 10 jaar meegaat of langer
Ja! Sebo was het! Dat was de enige die ik tegenkwam met nog de oude wattage. En die dure filter dus.

Waarom Dyson? Vanwege de zak die er niet in zit. Ben nu ook aan het kijken voor de Philips zonder zak. Lijkt me ook wel wat. Keuzes, keuzes. En dat voor een stofzuiger. Maar ja, we gebruiken hem vaak en graag. Ik wil gewoon een goede die fijn werkt :-).
Nee, mijn huidige stofzuiger blijft niet hangen aan de muur, Haha.
Maar waarom moet het zonder zak zijn? Vanwege de kosten?
quote:raindrop57 schreef op 19 februari 2015 @ 20:26:

Ja! Sebo was het! Dat was de enige die ik tegenkwam met nog de oude wattage. En die dure filter dus.

Waarom Dyson? Vanwege de zak die er niet in zit. Ben nu ook aan het kijken voor de Philips zonder zak. Lijkt me ook wel wat. Keuzes, keuzes. En dat voor een stofzuiger. Maar ja, we gebruiken hem vaak en graag. Ik wil gewoon een goede die fijn werkt :-).

Ok maar zijn echt zeer goede stofzuigers Sebo niet te vergelijken met Dyson.

Leuk zonder stofzak maar je haalt een filtratielaag weg die je nergens meer terug ziet en het lijkt goedkoper maar levensduur is ook veel minder van een stofzuiger zonder zak. En heel vaak onhygiënisch de bak legen en onderhoud is veel meer aan zo,n machine.

Zou ook zeker eerst kijken waarvoor dus veel tapijt vergt een andere stofzuiger dan voor parket etc...
We hebben overal gladde vloeren en 1 kleed bij de bank. Waarom zonder zak? Dat leek mijn man wel handig en je hebt dan de kosten van die zakken niet meer.
quote:raindrop57 schreef op 19 februari 2015 @ 20:56:

We hebben overal gladde vloeren en 1 kleed bij de bank. Waarom zonder zak? Dat leek mijn man wel handig en je hebt dan de kosten van die zakken niet meer.

Ok heb hier stofzakken van ongeveer euro per stuk doe daar 8 maand mee en soms wordt de stofzuiger 6x per dag ter hand genomen, gezin met 4 kinderen en huisdieren Onze stofzuiger is al 15 jaar en dan wil ik nog eens zien wie er een heeft zonder zak ook van die leeftijd,nee die zijn allen omgesmolten tot bloembak

Hoe vaak zak je een stofbak moeten legen terwijl wij 8 maand aan een zuigen met een stofzak die dan ruim 5 kilo zwaar is.

En als je het toch over prestaties hebt is een stofzuiger met stofzak altijd krachtiger dan zonder zak en de zuigkracht neemt door de goede stofzakken nu maar minimaal af en zo zijn diverse merken met volle stofzak altijd krachtiger dan een zonder zak.
De kosten vallen dus erg mee ik haal ze bij action en die kosten 2 euro voor 5 stuks. Met zak heb je wel meer keus en voor de kosten hoef je het niet te doen. Tenminste, als ik bv het verschil tussen onze Miele en een Dyson zie qua aanschafprijs, dan kan ik een heleboel zakken kopen
Tussen de Miele die ik op het oog had en de Dyson, zat 30 euro. Maar ik zie ook veel negatieve berichten over de Dyson. We gaan morgen maar eens naar een winkel om wat rond te kijken. Ik zie door de bomen het bos niet meer :-).
Ik heb een paar weken geleden een nieuwe Miele gekocht. Zuigt uitstekend.
Dat zijn toch al 15x5 zakken daar doe je wel even mee haha!
quote:raindrop57 schreef op 19 februari 2015 @ 22:43:

Tussen de Miele die ik op het oog had en de Dyson, zat 30 euro. Maar ik zie ook veel negatieve berichten over de Dyson. We gaan morgen maar eens naar een winkel om wat rond te kijken. Ik zie door de bomen het bos niet meer :-).Die dyson zou ik snel vergeten, zet die Miele eens naast een sebo d4 bv dan kun je ervaren echte kwaliteit.
quote:Desperate_Housewive schreef op 19 februari 2015 @ 22:46:

Dat zijn toch al 15x5 zakken daar doe je wel even mee haha!Zou niet zo snel gaan voor de imitatie stof zakken ja zijn duur van miele maar wel de beste die er zijn en je zuigt ze helemaal vol zonder er een stofje verloren gaat.
Dyson gaat het ook niet worden. De reviews zijn we wat te wisselend. Het gaat de Miele C3 parquet nog wat worden of de Philips. Maar misschien besluiten we in de winkel heel anders, Haha.
quote:raindrop57 schreef op 20 februari 2015 @ 08:30:

Dyson gaat het ook niet worden. De reviews zijn we wat te wisselend. Het gaat de Miele C3 parquet nog wat worden of de Philips. Maar misschien besluiten we in de winkel heel anders, Haha.

Ok maar zou niet teveel op de reviews afgaan mensen zijn altijd laaiend over hun nieuwe aankoop maar vergeten naderhand bv bij dyson te melden dat stofzuiger 4x zoveel geluid produceert en de bak legen een te vaak vies klusje is en dan heb ik het nog over de cyclonen die ook wel eens schoongemaakt moeten worden.En ze kopen ook vaak meer dan 3 stofzuigers in 10 jaar tijd dus altijd de verkeerde

Miele lijkt mij een goede keuze maar ik zou hem dan proberen tegen een betere stofzuiger Sebo bv
Heb je aandelen? :-)
quote:raindrop57 schreef op 20 februari 2015 @ 12:45:

Heb je aandelen? :-)

Nee, helaas

Maar weet met meer dan 200 verschillende stofzuigers in handen te hebben gehad wat deugt of niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven