Pufcursus???
dinsdag 5 augustus 2008 om 11:20
Lijkt me niks zo'n pufcursus. Puffen lijkt me toch niet al te ingewikkeld en kan de verloskundige eventueel ook wel even voordoen toch? Of is het echt heel dom om niet te gaan? Mis ik dan echt essentiele dingen? En weet iemand nog alternatieven anders?
Ben benieuwd wat jullie ideeen/ervaringen zijn. Bedankt alvast!
Ben benieuwd wat jullie ideeen/ervaringen zijn. Bedankt alvast!
dinsdag 5 augustus 2008 om 13:28
Ik heb het heel bewust wel gedaan en dan niet om het puffen of om de groep, maar omdat ik er echt te weinig mee bezig was tijdens mijn zwangerschap (met het genieten van het zwanger zijn) door dat het druk was op werk, doordat ik net mijn vader was verloren, doordat ik erg ziek was door de zs enz enz..
En nu had ik iedere week een avond dat ik alleen maar bezig was met zwanger zijn.
Ik vond het nog leuk ook!
heb er denk ik ook nog best wat aan gehad ook...dus ja ik zou het aanraden. Volgende keer (hopelijk binnen korte tijd) wil ik weer zoiets gaan doen!
En nu had ik iedere week een avond dat ik alleen maar bezig was met zwanger zijn.
Ik vond het nog leuk ook!
heb er denk ik ook nog best wat aan gehad ook...dus ja ik zou het aanraden. Volgende keer (hopelijk binnen korte tijd) wil ik weer zoiets gaan doen!
dinsdag 5 augustus 2008 om 13:34
vrijdag 8 augustus 2008 om 20:51
Ik dacht na mijn pufcursus dat je de pijn dus blijkbaar weg kon puffen...
Dat was nogal naïef van mij!
Verder werd er tijdens de cursus bij vragen aan de cursusleidster naar mij gekeken voor het antwoord, óók door de cursusleidster. Tssss, ik had alleen maar de boekjes gelezen, hoor! Maar er dus helemaal niets aan gehad. Deze keer (joehoe, weer zwanger!) ga ik gewoon lekker naar de sportschool of thuis op de bank liggen op de dinsdagavonden tegen het einde van mijn zwangerschap! Geen cursussen meer voor mij.
(Dus dan weten jullie dat ...)
Dat was nogal naïef van mij!
Verder werd er tijdens de cursus bij vragen aan de cursusleidster naar mij gekeken voor het antwoord, óók door de cursusleidster. Tssss, ik had alleen maar de boekjes gelezen, hoor! Maar er dus helemaal niets aan gehad. Deze keer (joehoe, weer zwanger!) ga ik gewoon lekker naar de sportschool of thuis op de bank liggen op de dinsdagavonden tegen het einde van mijn zwangerschap! Geen cursussen meer voor mij.
(Dus dan weten jullie dat ...)
vrijdag 8 augustus 2008 om 21:22
Ik heb geen cursus gehad. Ik zag het nut niet in van al die zwangere vrouwen bij elkaar. Mijn beeld was ook wel vertekend door zwangere vrouwen die alleen maar klaagde. Sorry maar ik had nergens last van. Ik heb het totaal niet gemist. Het puffen heb ik niet gedaan, ik vond gecontroleerd ademhalen veel prettiger. Verloskundige had mij ook niet kunnen helpen, hij was bijna te laat. Nee ik heb niets gemist geloof ik.
vrijdag 8 augustus 2008 om 22:49
Geen idee of ik er iets aan ga hebben op pufgebied, maar ik ga de Zwanger Pilates-cursus doen bij een fysiotherapeut in de buurt. Geen gebep, geen groepsindeling op uitgerekende datum maar doorlopend, gewoon lekker bezig zijn. Ik deed voorheen ook Pilates, dus ik heb er heel veel zin in. Of ik er leer puffen, ik zou het niet weten.