Mode & Beauty alle pijlers

een jaar geen kleding kopen

24-12-2014 16:08 2698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).

Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.

Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.

Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.

Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
mieke1966 wijzigde dit bericht op 24-12-2014 16:39
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
% gewijzigd
Ik heb gewoon leuke kleding gepast. Niets gekocht (deze week een maand van de zes die ik denk te halen.)

Maar weet nu wel weer beter wat ik wel en niet kan dragen.

Er stonden nog een paar heel mooie tops. Na het passen was het leuk voor erbij, maar niet leuk genoeg om het te willen kopen.

Het blijft leuk om verschillende kledingstijlen te proberen. Het geeft inspiratie.
Gisteren met/voor mams gewinkeld, vanavond met vriendlief. En ik? Ik heb lekker niks nodig. Hoef niet mn warme winterkloffie uit om te staan martelen in een te klein pashokje. Heerlijk!

Donderdag een dagje uit gepland met op de heenweg een tussenstop bij Primark. Er is maar 1 ding dat ik echt nog wil hebben en dat is een spijkerjasje dat ik hier vorig jaar kocht. Dat spijkerjasje is door iemand "meegenomen". Dat jasje zorgde er nou net voor dat ik veel jurkjes ook in het voor- en najaar droeg. Dus dat is de enige ontheffing die ik mezelf eventueel zou gunnen. Na 2 maanden aankoopvrij te zijn best trots op mezelf.
@superjuffie: Goed bezig!

Één ontheffing moet kunnen vind ik,een spijkerjasje kun je eindeloos combineren.

Ik heb nog steeds niets voor mezelf gekocht, sinds 24 dec'14.

Moet wel zeggen dat ik nu mijn leuke taupe kleurige broek begin te missen, deze is pasgeleden stuk gegaan.

De broek was ook niet meer te maken, hij was gewoon op door al het wassen/dragen. :(

Nu heb ik nog 3 zwarte broeken, 1 rode, 1 lichte spijkerbroek en 1 donkere spijkerbroek en 3 leggings in mijn kast liggen.

Die lichte spijkerbroek begint bij mijn kruis te slijten,(door het fietsen) en de rits van de gulp is lam, die zet ik nu vast aan mijn knoop met een ringetje (van mijn sleutelbos).

Ik heb mezelf voorgenomen om tot mijn verjaardag (22 april) te wachten met het aanschaffen van 1 óf 2 nieuwe broeken en nieuwe lingerie.
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Thanx miss Sunshine.

Fietsen is inderdaad een crime voor je broekenvoorraad. Pak de fiets ook steeds vaker waardoor mn broeken sneller slijten, maar ik ook behoorlijk wat centimeters kwijt ben. Met een riem gaat het dan nog, maar na een dagje dragen, heb ik wel erg veel stof over.
quote:Pumps_italiaans schreef op 19 februari 2015 @ 12:35:

Ik heb gewoon leuke kleding gepast. Niets gekocht (deze week een maand van de zes die ik denk te halen.)

Een maand? Op 3 februari schreef je nog over twee nieuwe vesten. Dat is nog niet eens drie weken geleden. Probeer je ons nu voor de gek te houden, of jezelf?

quote:Pumps_italiaans schreef op 03 februari 2015 @ 14:58:

Ja, ik heb 2 vesten op zicht.
Ja, ik zou mijn spijkerjasje ook erg missen. In het voorjaar en de zomer als overjas en binnen draag ik het vaak.

In de sale staan er nu trouwens nog best wel die zijn afgeprijsd. Ik heb er zelf een van WE Fashion.

Ik heb het trouwens nog eens na gekeken en 2013 heb ik januari alleen 2 vesten gekocht in de sale. (Verder was toen alles in mijn maat uitverkocht.) De rest van het jaar heb ik alleen wat gekregen.

Moet je hier trouwens bewijzen overleggen of je iets vooruit hebt betaald, de zichtperiode hebt gebruikt om de ongedragen vesten dankzij een extra actie met korting en een kado-bon extra goedkoop hebt mogen afnemen in januari?

Ik heb dus geld over gehouden. Mocht het na overleg met klantenservice.... Ik had ze nog niet gedragen.... Twee dagen later was er korting van 20% op dezelfde vesten. (* IK heb ze nog steeds hier liggen met prijskaartjes aan de vesten. Nog niet gedragen. Maar alleen gepast. Is ook een middel om minder nodig te hebben. Gewoon thuis draag ik nog geen nieuwe kleding. ...... maar ....... En het kan alleen als ze nog voldoende voorraad in dezelfde maat hebben. *)

Ik heb even toch met de toverstaf rond gezwaaid. IK HOOP dat de verdwijntruc werkt.

Normaal zou ik een vliegenmepper nemen en er korte metten mee maken. Maar het is te ver weg. En het mag niet altijd.
@Miss Sunshine

In de lente - weet niet welke periode - hebben ze vaak leuke aanbiedingen voor lingerie. Is bijna ieder jaar zo. Voor mijn eigen verjaardag heb ik zo ook met een korting en kado-bon een leuk setje gekocht. Maar ook 3e BH gratis en zo.

En vorig jaar heb ik dus goed gegokt op de kleuren. Ik heb dus 8 broeken gekocht en er totaal 40 euro voor betaald. Het was toeval dat ik ze zag. Ik was van plan er korte capri's van te maken, maar ze zaten gewoon goed. Ik heb geen té dikke benen en zo kan ik gelukkig ook kleinere maat nemen.

(Ik zat vast tijdens een storm en had geen jas bij me. Samen met een vriendin schuilen en we hadden alleen internet.. Zij wist er een paar te staan en zodoende gevonden. Ik zocht al zo lang. In een verpakking zat een andere broek dan besteld. Die was gewoon goed. Mocht ik gewoon houden. Zo vond ik een andere broek die ik dringend nodig had.)

Net zoiets als dat jasje. Je hoeft natuurlijk niet als een zwerver over straat te gaan. Dan ben je verkeerd bezig.
quote:Pumps_italiaans schreef op 20 februari 2015 @ 13:04:

En vorig jaar heb ik dus goed gegokt op de kleuren. Ik heb dus 8 broeken gekocht en er totaal 40 euro voor betaald.

Ik dacht dat je al jaren amper kleding had gekocht? Tenminste, dat heb je nu al zo'n keer of dertig geschreven. Dat klopt dus ook niet, want acht broeken per jaar is echt niet weinig. Ik heb er in de afgelopen drie jaar nog niet eens acht gekocht volgens mij.

Maar trol vooral nog even door, je bent al lang niet meer geloofwaardig.
Wat zijn jullie goed bezig dames!

Ik heb zelf een kleine uitschuiver gemaakt, geloof ik. Ik mocht van mezelf dit jaar 12 stuks kopen zodat ik me meer zou gaan richten op het strikt noodzakelijke. Daar hoorde voor mij nog een grijze trui bij. Ik ben vandaag de stad ingegaan om die te kopen, maar ik ben thuis gekomen zonder grijze trui en mét zwarte overknee laarzen

Op zich was het een 'koopje': 35 euro, lekker warm en helemaal in mals leer. En ze stonden geweldig.. het leek zelfs even alsof de winkel twee oude dametjes had ingehuurd om me tot kopen aan te zetten. Die kirden nl. enthousiast "wat staan ze je leuk", "hoe duur zijn ze? wat een koopje!", "wat een schattige voetjes, welke schoenmaat heb je?" etc. waardoor ik dus helemaal om was.

Ik ga deze laarzen wel dragen, dus geen échte miskoop, maar met al vier zwarte laarzen had ik dit eigenlijk echt niet nodig. Maar bij die vier paar zaten natuurlijk nog geen overknees. Tjah..

Ik merk dat ik gevoelig ben voor kwalitatief goede producten, die sterk afgeprijsd zijn. Maar dit tikt natuurlijk ook sterk aan als je veel koopt. Ik vrees dat ik het dus nog moeilijk ga krijgen en ik mijn volgende reis dus misschien beter strategisch inplan tijdens de volgende sale periode..

Stand voor mij: al drie van de twaalf stuks opgesoupeerd
Ze klinken ook wel heel erg fijn, Bolhoed... Nu een maandje vasten en je bent weer op schema :P Schoenen zullen voor mij altijd een zwakte blijven, vandaag toch éven bij de sale gekeken, paar schitterende enkellaarsjes gepast... Lieve help, ze gaven ze bijna weg. Maar toch weer teruggezet. Kleine overwinning op mezelf!

Februari gaat verder eigenlijk prima. Eén van de winkels waar ik graag kom bestaat nu x aantal jaar en heeft 50% korting op de halve collectie, nog een week, dat kriebelt wel een beetje. Zou toch graag even neuzen, maar ik weet gewoon dat het een slecht idee is. Nog even doorbijten dus!

Ben erg blij met de flipbelt die ik vorige maand per ongeluk kocht. Hij zit goed en ik kan alle troepjes er comfortabeler in kwijt dan m'n jaszak. Daar teer ik nog maar even op
quote:superjuffie schreef op 20 februari 2015 @ 11:59:

Thanx miss Sunshine.

Fietsen is inderdaad een crime voor je broekenvoorraad. Pak de fiets ook steeds vaker waardoor mn broeken sneller slijten, maar ik ook behoorlijk wat centimeters kwijt ben. Met een riem gaat het dan nog, maar na een dagje dragen, heb ik wel erg veel stof over.Tja fietsen heeft zo zijn voor én nadelen.
quote:Pumps_italiaans schreef op 20 februari 2015 @ 13:04:

@Miss Sunshine

In de lente - weet niet welke periode - hebben ze vaak leuke aanbiedingen voor lingerie. Is bijna ieder jaar zo. Voor mijn eigen verjaardag heb ik zo ook met een korting en kado-bon een leuk setje gekocht. Maar ook 3e BH gratis en zo.

Okee, dat wist ik nog niet. Bedankt voor de tip!
Hier gaat alles nog steeds prima. Ik hou het goed vol en geniet van alle leuke dingen die nu volop gedragen worden.

Ik heb mezelf wel 'ontheffing' gegeven voor mijn trip naar New York, heb ik besloten. Maar wel onder voorwaarden: ik mag niets kopen van merken die ook makkelijk in Nederland te krijgen zijn. En ik koop alleen dingen die ik ECHT mooi vind en ga dragen, ik ben ook niet van plan helemaal los te gaan qua shoppen. Maar als ik dus echt iets moois tegenkom, ga ik het niet laten hangen. En na de trip meteen weer in het gareel. Ik vertrek over een week!
Have fun dignity! Geniet ervan.

En shoppen op vakantie is eigenlijk geen shoppen, maar souvenirs kopen toch?!
@Dignity

Veel plezier. Ik heb in het buitenland nog nooit echt kleding gekocht. Behalve als ik echt daarvoor ging. Duitsland wel, omdat dat in een dag op en neer kan.

@Miss Sunshine

Die actie is in de paasvakantie en de herfstvakantie. Tot nu was het wel zo, maar kan veranderen. Het is vaak gekoppeld aan zoiets pink ribbon. Is een soort van mid-sale. Ze hebben telkens weer een andere acties. Het kan ook gericht zijn op een bepaald merk.

Ook na het faillissement van Marlies Dekker hadden ze daarvan één bepaald setje in de aanbieding.

Verder heb ik een klein stukje terug gelezen over dat het niet de bedoeling zou zijn om van te voren te hamsteren.

Kapot, versleten, verwassen en een maat kleiner gekregen. Dan moet je echt nieuw kopen. Dat heb ik vorig jaar gedaan.

Verder vind ik dat forumgebruikers die zelf nergens aan meedoen, niet mogen oordelen. Maar zich beperken tot commentaar geven als er kleding wordt gekocht als vervanging. Beter zelf weg kunnen blijven. Wel komen vertellen dat sieraden en sjaals wel gekocht mogen worden, omdat het maar 11 euro kost. En.... het geen kleding is.

Zelf koop ik veel, maar geef het meestal retour.

Als ze het doen. DAN moeten ze ook consequent zijn en het bij iedereen doen.

Sieraden heb ik al 5 jaar niet meer gekocht. Ik vind ze leuk om te bekijken. Ik draag ze toch niet. CORRECTIE: Oorbellen en een horloge als vervanging van kapot gegaan uitgezonderd. Ooooo.... 2 armbanden op airmiles only, omdat ik de airmiles anders kwijt was. De oorbellen en de armbanden draag ik niet. De oorbellen vind ik niet mooi en de armbanden zijn groot en koud. Alleen te dragen met een hittegolf.

@Bolhoed

Ik ben benieuwd of je die laarzen ook echt gaat dragen. Laat dat even weten. Ik ben benieuwd.
Ik vind het wel grappig dat je besluit 'maar'. 12 items te moeten kopen dit jaar. Dat is zo ongeveer wat ik in een jaar koop als ik me te buiten ga. Voor mij zou dat dus helemaal niet uitdagend of minderen zijn. Is er echt niemand met mij die besloten heeft dit jaar NIETS aan kleding en schoenen te kopen? En dat tot nu toe ook vol heeft gehouden?
Interessant topic. Ik zou ook wel mee willen doen maar dat lukt me nooit. Heb twee kasten met kleding en nog een paar kunstof boxen vol. Maar dat komt ook omdat ik nogal in gewicht geschommeld heb (5 kledingmaten). Heb alles bewaard. Toen ik na zwangerschap niet afviel heb ik uiteindelijk alles toch maar bijgekocht.

Volgens mij zou ik wel 2 maanden elke dag in andere kleding kunnen lopen.

Een ding begrijp ik overigens niet: ik las al een paar keer dat mensen hun schoenen waren versleten, zoals de zolen. Dan kun je toch naar de schoenmaker? Ik laat al jaren mijn schoenen verzolen of op zijn minst nieuwe hakken.
quote:Pumps_italiaans schreef op 20 februari 2015 @ 22:31:[/

@Miss Sunshine

Die actie is in de paasvakantie en de herfstvakantie. Tot nu was het wel zo, maar kan veranderen. Het is vaak gekoppeld aan zoiets pink ribbon. Is een soort van mid-sale. Ze hebben telkens weer een andere acties. Het kan ook gericht zijn op een bepaald merk.

Ook na het faillissement van Marlies Dekker hadden ze daarvan één bepaald setje in de aanbieding.

Verder vind ik dat forumgebruikers die zelf nergens aan meedoen, niet mogen oordelen. Maar zich beperken tot commentaar geven als er kleding wordt gekocht als vervanging. Beter zelf weg kunnen blijven. Wel komen vertellen dat sieraden en sjaals wel gekocht mogen worden, omdat het maar 11 euro kost. En.... het geen kleding is.

Zelf koop ik veel, maar geef het meestal retour.

Je doelt op mij. Ik ha Deen riempje en een sjaaltje gekocht voor 11 euro in totaal.

Het is mijn uitdaging. Ik heb voor mezelf besloten geen kleding en schoenen te kopen dit jaar. Ik doe het voor mezelf en voor niemand anders.

Dus dan kun je hier bijdehand gaan zitten doen en met allerlei smileys zeggen dat ik beter weg kan blijven, maar dat doe ik niet. Dat maak ik zelf wel uit.

Verder ben ik tot nu toe niet zo ingegaan op jouw berichtjes, maar ik iet zeggen dat je knap vervelend begint te worden. Je raaskalt hier alleen maar over kleding kopen en wel of niet houden en retour zenden en er is geen touw aan vast te knopen wat nou eigenlijk je doel is voor dit jaar. In andere topics vertel je over je aankopen en hier sla je wartaal uit.

Prima, maar laat mij er verder buiten.
quote:baukelien schreef op 21 februari 2015 @ 09:28:

Interessant topic. Ik zou ook wel mee willen doen maar dat lukt me nooit. Heb twee kasten met kleding en nog een paar kunstof boxen vol. Maar dat komt ook omdat ik nogal in gewicht geschommeld heb (5 kledingmaten). Heb alles bewaard. Toen ik na zwangerschap niet afviel heb ik uiteindelijk alles toch maar bijgekocht.

Volgens mij zou ik wel 2 maanden elke dag in andere kleding kunnen lopen.

Een ding begrijp ik overigens niet: ik las al een paar keer dat mensen hun schoenen waren versleten, zoals de zolen. Dan kun je toch naar de schoenmaker? Ik laat al jaren mijn schoenen verzolen of op zijn minst nieuwe hakken.

Als je zoveel kleding hebt, dan past er toch niets meer bij? Voor mij is het tot nu toe heerlijk! Ik gooi het nieuwe H&M boekje meteen in de papierbak, loop etalages voorbij, kijk niet naar uitverkoopjes....zo rustig! Ik k

Heb alleen dus een paar accessoires gekocht om een bestaande combi op te fleuren. Zo heb ik opeen smet iets kleins weer nieuwe mogelijkheden. Misschien voor jou ook een idee wat ik hier al eerder las; een foto maken van elke outfit. Gewoon even elke dag doen, dan heb je wat inspiratie als je het een dagje niet meer weet. Ik denk dat jij met je kast vol toch een aardig eins zou kunnen komen?
quote:whopper schreef op 21 februari 2015 @ 09:27:

Is er echt niemand met mij die besloten heeft dit jaar NIETS aan kleding en schoenen te kopen? En dat tot nu toe ook vol heeft gehouden?Ja, ik. Ik heb in oktober vorig jaar nog een spijkerbroek gekocht, sindsdien heb ik geen kleding, schoenen, sieraden of andere accessoires meer aangeschaft. En dat wil ik ook (minstens) een jaar volhouden.
Mijn voornemen is om dit jaar echt geen kleding te kopen. Ik ben wat later begonnen (eind jan).

Ik ben nog niet zover dat het makkelijk gaat. De uitverkoop is erg verleidelijk. Maar niets kopen is goedkoper dan goedkope dingen kopen. Dus ik houd vol.
quote:prik schreef op 21 februari 2015 @ 09:47:

[...]

Ja, ik. Ik heb in oktober vorig jaar nog een spijkerbroek gekocht, sindsdien heb ik geen kleding, schoenen, sieraden of andere accessoires meer aangeschaft. En dat wil ik ook (minstens) een jaar volhouden.

Ah, jij doet ook geen accessoires? Oei, knap hoor.

Dat zou ik nou net even iets te lastig vinden. Ben toch wel van het af en toe een nieuwe look geven aan een bestaande outfit. Niet omdat het nodig is, maar echt voor de leuk. Ik ga wel dit jaar eens bijhouden hoeveel ik daaraan uitgeef. Tot nu toe 11 euro dus
Ik zou inderdaad een heel eind moeten komen. En als het me lukt af te vallen helemaal, dan kan ik jaren vooruit.

Toch staan er nog steeds dingen op mijn verlanglijstje, een heel kort lijstje, dat wel. Maar laatst ging ik de stad in en kwam met heel iets anders (leuks) thuis, een impulsaankoop dus.

Maar je hebt gelijk, als ik echt mijn best doe zou het me op zijn minst moeten lukken dit jaar heel weinig te kopen (max 6 dingen ofzo).
Ik ben ook flink aan het afvallen, maar gelukkig heb ik nog kleding in allerlei maten, dus voorlopig kan ik nog even vooruit (al draag ik die nieuwe spijkerbroek nu met een hele constructie van dikke elastieken om de boel wat bij elkaar te houden, anders zakt 'ie af ).
quote:prik schreef op 21 februari 2015 @ 09:59:

Ik ben ook flink aan het afvallen, maar gelukkig heb ik nog kleding in allerlei maten, dus voorlopig kan ik nog even vooruit (al draag ik die nieuwe spijkerbroek nu met een hele constructie van dikke elastieken om de boel wat bij elkaar te houden, anders zakt 'ie af ).Riempje? Van 11 euro?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven