Mode & Beauty alle pijlers

een jaar geen kleding kopen

24-12-2014 16:08 2698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).

Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.

Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.

Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.

Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
mieke1966 wijzigde dit bericht op 24-12-2014 16:39
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
% gewijzigd
Ik sluit me ook maar weer aan. Ik heb nog geen kleding gekocht. Ook niet meer die behoefte. Dat gaat dus goed.

Wel heb ik wat sieraden gekocht. Dat was ik ook niet van plan, maar ik kon het niet laten. Met die sieraden kan ik mijn basic outfits wat opleuken, dus voelt het als investering. Ook vond ik dat ik wel wat voor mezelf mocht kopen omdat veel van mijn kleding nog niet helemaal past door zwangerschapskilo's en borstvoeding. Zoals ik al zei is dat één van mijn valkuilen: iets kopen omdat ik vind dat ik wel wat heb verdiend/kan gebruiken om wat voor reden dan ook. Een kleine terugval, dus :(

Het voelt dus een beetje alsof ik heb gefaald, want toch weer wat gekocht. Maar geen kleding kopen is al een hele verbetering, dat wel. Ik wil nu toch maar weer doorgaan. Ik heb nu genoeg sieraden, dus wil nu echt helemaal niks meer kopen aan kleding, schoenen of accessoires. Make-up die echt op is vervangen mag wel. Om van het faal-gevoel af te komen plak ik er twee extra maanden aan vast. Zodat ik na die sieraden het jaar opnieuw in laat gaan.
Weet je wat, ik ga ook serieus meedoen. Ik begin op 1 maart. Ik mag dit jaar nog 6 kledingstukken kopen van mezelf (die nu op mijn verlanglijstje staan). Sjaals, tassen, riemen, sieraden, sportkleding, wandelspullen, reiskleding, etc tellen allemaal mee.
Ik doe ook nog steeds volop mee hoor. Tot op heden niets gekocht en vast van plan dit zo te houden. Met evt een heel kleine sidestep in geval van een spijkerjasje dat vorig jaar onrechtmatig door iemand anders is "meegenomen".

Met schoenen naar de schoenmaker heb ik eigenlijk nog nooit gedaan, omdat ik vaak niet heel dure schoenen koop en dus niet dacht dat, dat de moeite waard was.
quote:baukelien schreef op 21 februari 2015 @ 10:53:

Weet je wat, ik ga ook serieus meedoen. Ik begin op 1 maart. Ik mag dit jaar nog 6 kledingstukken kopen van mezelf (die nu op mijn verlanglijstje staan). Sjaals, tassen, riemen, sieraden, sportkleding, wandelspullen, reiskleding, etc tellen allemaal mee.Leuk! Dan beginnen we beide op 1 maart Ik ben nu al weer begonnen, maar ik ga dan ook door tot 1 maart 2016.
Hier gaat het tot nu toe re-de-lijk. Ik had een lijst opgesteld waar ik me aan moet houden. Het moeilijkste vind ik om mijn panty's heel te houden. Heb dus ook nog 3 panty's gehaald, 10 euro aan kwijt. Daarnaast schoenen en een zomerjas, die stonden wel echt op mijn lijst. Schade: 105 euro.

Vrij veel voor 2 maanden dus, zo aan het begin van de challenge eigenlijk.

Mijn max is 200 euro, ik hoop me eraan te houden (vorig jaar 1300 euro gespendeerd). Ik heb laatst (m.b.v. google) een rits van een tas gefixt, ben er erg blij mee. En ik was een handschoen verloren tijdens een fietstocht, maar op de terugweg weer gevonden ;). De overige items op mijn wishlist zijn niet zo duur, dus dat zou haalbaar moeten zijn.

Ik heb wel nog 'behoefte' om kleding te kopen, ik vind jurkjes bijvoorbeeld gewoon ontzettend leuk. Kan er helemaal blij van worden. Ik heb nu best een mooie collectie jurkjes, dus daar moet ik maar gewoon van genieten dan.

Supergoed van de mensen die niks kopen! Trots op jullie.
Deze challenge gaat me goed af.

Leuk dat er steeds meer mensen bijkomen.

Ik heb van oude laarzen plantenpotten gemaakt en een van een oud h&m-rokje ben ik hartjesknuffels aan het maken. Want: weggooien is eigenlijk zonde.
quote:whopper schreef op 21 februari 2015 @ 09:33:

[...]

Je doelt op mij. Ik ha Deen riempje en een sjaaltje gekocht voor 11 euro in totaal.

Het is mijn uitdaging. Ik heb voor mezelf besloten geen kleding en schoenen te kopen dit jaar. Ik doe het voor mezelf en voor niemand anders.

Dus dan kun je hier bijdehand gaan zitten doen en met allerlei smileys zeggen dat ik beter weg kan blijven, maar dat doe ik niet. Dat maak ik zelf wel uit.

Verder ben ik tot nu toe niet zo ingegaan op jouw berichtjes, maar ik iet zeggen dat je knap vervelend begint te worden. Je raaskalt hier alleen maar over kleding kopen en wel of niet houden en retour zenden en er is geen touw aan vast te knopen wat nou eigenlijk je doel is voor dit jaar. In andere topics vertel je over je aankopen en hier sla je wartaal uit.

Prima, maar laat mij er verder buiten.Prima, maar laat mij er verder buiten. Begin er dan zelf mee. Mijn naam valt hier en ik heb het gisteren gelezen.

Je vraagt wie er mee doet, maar ......... kunt het allemaal wel alleen.

Ik bemoei me nooit met jou. Ik gebruik de negeerknop al jaren. Ik vraag datzelfde.

Maar al jaren komen die vervelende commentaren op van alles en nog wat.

Ik heb zitten dubben en twijfelen over die broeken.

Maar ik voel geen behoefte om steeds weer op commentaren te moeten ingaan.

Het gaat vooral om die @Prik.

Die levert niets af dan negatieve belerende - en vooral dat alles willen bepalen voor anderen - kritiek.

Nou, of iemand 400 euro uitgeeft. Moet ze helemaal zelf weten.

Ik heb 40 euro uitgegeven aan broeken. Ik heb een lading broeken van 5 euro per stuk gekocht ZONDER dat ze van een vrachtwagen zijn afgevallen. Normaal worden die door opkopers ingekocht en voor 7.50 elders aangeboden.

Maar ik wil het hierbij laten.

Ik laat mensen liever gewoon hun eigen gang gaan.

@Prik zou zich moeten beperken tot de topics waar het wel een gunstige uitwerking zou kunnen hebben.

Verder wil ik daar ook geen getypte woorden aan vuil maken. Het @prik is zelf aan het trollen.

Ze zet anderen aan tot fout denken. Het is echt opruien en durft het niet te doen bij de anderen die hier ook posten.

Voor mij is het een genot om eindelijk na weinig gekocht te hebben. Eindelijk te vinden voor normale prijzen wat ik echt kan gebruiken. Hamsteren voor een ander dat is zuinig zijn voor mij. Ik bewaar al het nieuwe voor speciale gelegenheden.

Op het moment ben ik druk aan het solliciteren. Dáárvoor heb ik die broeken nodig.

Maar...... ik kom niet voor klagen. Ik kom voor leuke dingen, ideeën en tips. Verder is dit internet en blijf ik bewust vaag.

Maar vanuit privacy-oogpunt en geen onrust en paniek te zaaien. Er komen vaak trollen langs die alles uit de context trekken en zou gaan opruien. Zo mag je niet gaan zoeken voor anderen. Dat doet al niemand meer.

Ik ook niet, maar ik zie zo vaak leuke dingen...... Bij degenen die misbruik maken van degenen die zoeken. Daar plak ik wel eens shit.

Maar.... ook wel eens als hint dat ze op een site wel andere dingen hebben die in de richting komen.

Degenen die echt hebben gezocht. Die begrijpen zo'n hint wel.

Het is al een paar keer gebeurd dat een @TO wilde bestellen, maar de winkel leeg gekocht.

Ik ben toch niet verplicht om duidelijk te moeten zijn voor alles en iedereen?!

Verder wil ik gewoon blijven posten als ik daar zin in heb. Op de manier hoe ik zelf bepaal ZONDER verantwoording te MOETEN afleggen.

Scherp en slim en intrigerend? Dat bewaar ik voor de mensen die het waard zijn. Mensen die ik niet ken? Ik blijf liefst neutraal.

Ik weet namelijk niet waarom die mensen iets doen. Ik hoef ook verder geen contact met de meesten hier buiten het forum om.

Dat is te danken aan de vele trollen die hier posten.
Pumps, tips over wat je wel moet kopen moet je niet zoeken in een topic wat gaat over niet kopen. Dat geeft veel irritatie.
quote:Pumps_italiaans schreef op 21 februari 2015 @ 12:59:

Prima, maar laat mij er verder buiten. Begin er dan zelf mee. Mijn naam valt hier en ik heb het gisteren gelezen.

Je vraagt wie er mee doet, maar ......... kunt het allemaal wel alleen.

Ik bemoei me nooit met jou. Ik gebruik de negeerknop al jaren. Ik vraag datzelfde.

Maar al jaren komen die vervelende commentaren op van alles en nog wat.

Ik heb zitten dubben en twijfelen over die broeken.

Maar ik voel geen behoefte om steeds weer op commentaren te moeten ingaan.

Het gaat vooral om die @Prik.

Die levert niets af dan negatieve belerende - en vooral dat alles willen bepalen voor anderen - kritiek.

Nou, of iemand 400 euro uitgeeft. Moet ze helemaal zelf weten.

Ik heb 40 euro uitgegeven aan broeken. Ik heb een lading broeken van 5 euro per stuk gekocht ZONDER dat ze van een vrachtwagen zijn afgevallen. Normaal worden die door opkopers ingekocht en voor 7.50 elders aangeboden.

Maar ik wil het hierbij laten.

Ik laat mensen liever gewoon hun eigen gang gaan.

@Prik zou zich moeten beperken tot de topics waar het wel een gunstige uitwerking zou kunnen hebben.

Verder wil ik daar ook geen getypte woorden aan vuil maken. Het @prik is zelf aan het trollen.

Ze zet anderen aan tot fout denken. Het is echt opruien en durft het niet te doen bij de anderen die hier ook posten.

Voor mij is het een genot om eindelijk na weinig gekocht te hebben. Eindelijk te vinden voor normale prijzen wat ik echt kan gebruiken. Hamsteren voor een ander dat is zuinig zijn voor mij. Ik bewaar al het nieuwe voor speciale gelegenheden.

Op het moment ben ik druk aan het solliciteren. Dáárvoor heb ik die broeken nodig.

Maar...... ik kom niet voor klagen. Ik kom voor leuke dingen, ideeën en tips. Verder is dit internet en blijf ik bewust vaag.

Maar vanuit privacy-oogpunt en geen onrust en paniek te zaaien. Er komen vaak trollen langs die alles uit de context trekken en zou gaan opruien. Zo mag je niet gaan zoeken voor anderen. Dat doet al niemand meer.

Ik ook niet, maar ik zie zo vaak leuke dingen...... Bij degenen die misbruik maken van degenen die zoeken. Daar plak ik wel eens shit.

Maar.... ook wel eens als hint dat ze op een site wel andere dingen hebben die in de richting komen.

Degenen die echt hebben gezocht. Die begrijpen zo'n hint wel.

Het is al een paar keer gebeurd dat een @TO wilde bestellen, maar de winkel leeg gekocht.

Ik ben toch niet verplicht om duidelijk te moeten zijn voor alles en iedereen?!

Verder wil ik gewoon blijven posten als ik daar zin in heb. Op de manier hoe ik zelf bepaal ZONDER verantwoording te MOETEN afleggen.

Scherp en slim en intrigerend? Dat bewaar ik voor de mensen die het waard zijn. Mensen die ik niet ken? Ik blijf liefst neutraal.

Ik weet namelijk niet waarom die mensen iets doen. Ik hoef ook verder geen contact met de meesten hier buiten het forum om.

Dat is te danken aan de vele trollen die hier posten.Ik zou maar gewoon kleding blijven kopen als ik jou was, want je klinkt behoorlijk gefrustreerd.
@Marana

Hetzelfde geldt voor jou. Het geeft mij irritatie dat er een aantal - fossielen van het VIVA-forum werden ze in Trouw of een andere krant.... genoemd. Die steeds weer zich overal mee bemoeien. Ik weet niet wie jij bent, maar ik heb even heel erg zitten dubben over aankopen. Ik heb geen moeite om niets te kopen. Maar het draagt wel bij aan je gelukkig voelen.

Verder treed ik niet in detail. Er komen anders reacties en die zijn vervelend op dit forum. Er zitten namelijk altijd trollen bij.

Semi-trollen die zich ergeren aan het betweterige van zo'n @Prik bijvoorbeeld. Die heeft op alles commentaar.

Commentaar is prima, maar hier kan iedereen lezen en posten.

Verder heb ik zelfs van die maffe plaatjes leren zoeken. De link is vaag - maar dat is willen leren om zelf te kunnen. Er is meer uit te halen voor wie zijn kennis en ervaring gebruikt. Een winkel binnen stappen.... Leeg kopen..... Kast vol hangen..... Niet meer weten wat te dragen....... Leuke andere impulsaankopen........ Geen geld meer hebben om een set compleet te maken.....

Ik type dit hiervoor HEEL ALGEMEEN met als basis wat ik lees. Geen idee wie of wat... Er zijn te veel.

Ik bemoei me niet met anderen. Niet op dit forum. Wie zich aangesproken voelt. Ik las @Whopper nog wel en zodoende.

On- topic. Ik koop nu alleen nog - er jaren lang genot van kunnen hebben kleding.... Het is weer te koop. En ik weet waar.
Om af te vallen heb ik zojuist sinds heeeeele lange tijd een stukje hardgelopen. Kleding daarvoor is niet nodig: schoenen en shirt had ik nog en laatst in een grote maat trainingsbroek en jasje gekocht.
quote:spuit-elf schreef op 21 februari 2015 @ 12:25:

[...]

Leuk! Dan beginnen we beide op 1 maart Ik ben nu al weer begonnen, maar ik ga dan ook door tot 1 maart 2016.

Leuk!!!

Kunnen we elkaar steunen.
quote:*speels* schreef op 21 februari 2015 @ 12:57:

Deze challenge gaat me goed af.

Leuk dat er steeds meer mensen bijkomen.

Ik heb van oude laarzen plantenpotten gemaakt en een van een oud h&m-rokje ben ik hartjesknuffels aan het maken. Want: weggooien is eigenlijk zonde.Van oude laarzen? Leuk, hoe doe je dat??
Pumps, ik probeer je alleen maar uit te leggen wat er irritatie oproept.
@supperjuffie: nieuwe hakken is 10 euro en nieuwe zolen 20 euro. Je kunt zelfs nieuwe ritsen erin laten zetten. Voor een stel laarzen van 100-200 euro is dat zeker de moeite waard. Trouwens, voor een stel zomerschoenen van 70 euro zijn nieuwe hakken voor een tientje ook nog steeds de moeite waard. Ik heb zelfs gelezen dat het mogelijk is bergschoenen te laten verzolen!

Wist je dat je kleding ook kunt laten vermaken? Zo heb ik laatst een zwangerschapsjurk in laten nemen, 15 euro, en een broek in laten korten, 8 euro. Zelfs sportkleding kun je laten vermaken. En klein verstelwerk, zoals een gaatje of een losse naad, kun je makkelijk zelf met de hand doen.

Vandaar dat ik heel veel kleding heb! Ik koop graag nieuw, maar ben er ook nog eens heel zuinig op.
Ik ben ook nog bezig, voor het laatst 24 december wat gekocht.

Elke ochtend, probeer ik wat anders aan te trekken dan de dag ervoor.

Om zoveel mogelijk afwisseling te hebben en alle kleding te dragen.

Leuk is het om in je eigen kledingkast ideeën op te doen en nieuwe combinaties te maken met kleding wat je al hebt.
Uhm, ik heb bruine, versleten wandellaarzen met een gesp en een platte zool.

Gewoon aarde in de laars en een plantje erin. Ik zet ze buiten dus ik ga voor een buitenplantje.

Bijvoorbeeld: klimop/af. (woon boerderij-achtig)

Een vetplantje zou kunnen voor binnen. Wel even rekening houden met water geven. Je zou een potje onzichtbaar in de laars kunnen zetten.
Wat een geinig idee!
Simpel en grappig:

O, dat ziet er zeker wel leuk uit ja!

Wat een creativiteit

Ik heb ook al diverse keren nieuwe hakken op pumps laten zetten. Kleding laten innemen doe ik ook.
quote:Pumps_italiaans schreef op 20 februari 2015 @ 22:31:

@Miss Sunshine

Die actie is in de paasvakantie en de herfstvakantie. Tot nu was het wel zo, maar kan veranderen. Het is vaak gekoppeld aan zoiets pink ribbon. Is een soort van mid-sale. Ze hebben telkens weer een andere acties. Het kan ook gericht zijn op een bepaald merk.

Ook na het faillissement van Marlies Dekker hadden ze daarvan één bepaald setje in de aanbieding.

.Okee,dank je wel!
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
quote:baukelien schreef op 21 februari 2015 @ 13:40:

Om af te vallen heb ik zojuist sinds heeeeele lange tijd een stukje hardgelopen. Kleding daarvoor is niet nodig: schoenen en shirt had ik nog en laatst in een grote maat trainingsbroek en jasje gekocht.

Goed bezig!

Is hardlopen goed te doen met dit weer?

Ik wil namelijk ook weer beginnen, (ben in september gestopt omdat ik last van mijn knieën kreeg) niet om af te vallen maar om mijn conditie weer wat op te bouwen.
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Nou ik vond het best koud, maar had het grote voordeel dat je niet zo loopt te zweten.
Ik loop regelmatig hard, en ik vind dit weer echt prima. Ik heb het wel heel snel warm dus ik loop met dit weer nog steeds in een hardloopshirt met lange mouwen. Als het nog een tandje kouder is trek ik een vestje met een sportthermoshirt met lange mouwen aan en dan is het nog steeds prima voor mij.
@pumps.

Ik ben hier slechts een meelezer, maar ik vraag me al tijden af of het wel goed met je gaat.

Je komt verschrikkelijk verward over.

Voor mij is het een genot om eindelijk na weinig gekocht te hebben. Eindelijk te vinden voor normale prijzen wat ik echt kan gebruiken.

Hamsteren voor een ander dat is zuinig zijn voor mij.

? Hamsteren is toch groot inslaan? En dit is toch het topic over geen kleding kopen?

Niet over kleding met normale prijzen.

Maar vanuit privacy-oogpunt en geen onrust en paniek te zaaien. Er komen vaak trollen langs die alles uit de context trekken en zou gaan opruie

Onrust en paniek zaaien? Opruien?

Doordat jij een linkje plakte?

Verder heb ik zelfs van die maffe plaatjes leren zoeken. De link is vaag - maar dat is willen leren om zelf te kunnen.

Ja, heel vaag..

Ik snap je echt niet!

En ik ben het met de stoere dames hier eens.

In dit topic willen ze elkaar motiveren om niets te kopen. Waarom blijf jij dan blèren over wat je allemaal gekocht hebt?

Je gaat in een topic over Weight Watchers toch ook niet allerlei recepten voor taarten posten, en dan vertellen hoe veel taarten je al gebakken en geproefd heb?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven