Welke naam past bij .......

13-01-2014 12:35 3259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die op zoek is naar een naam die past bij de naam van een ouder broertje of zusje, de hond of de parkiet, hierbij een topic om daarover te brainstormen.

Nieuwe topics hierover zullen worden gesloten, onder verwijzing naar dit topic.

Oude topic; Welke naam past bij....
Heeee Mendy wat leuk dat jullie voor een tweede gaan! Hoop dat t snel raak is! Welke meisjesnamen had je ook alweer? Yuna en Liva stonden iig op het lijstje toch

Je weet het, we vinden dezelfde namen leuk, dus de mijne zijn vast allemaal mosterd. Maar wat ik nog heel leuk vind bij jouw eerste vind staan zijn:

Felte (zoontje v vriendin,heel leuk ventje)

Ferron

Rune

Runer

Dante

Tycho

Ilay

Gilles

Liam

Oscar

Nilan

Timon

Melle

Abel

Flynn (maar is te kort voor jullie)

Nolan vind ik ook nog steeds echt te gek! Ik zeg doen! Bij ons is het vlak na de geboorte toch een andere naam geworden, maar als ik hem zo weer zie staan dan vind ik hem echt nog steeds zo leuk! Wie weet als ooit een derde
quote:mendy schreef op 22 februari 2015 @ 12:36:

Boyd vind ik gaaf maar past niet met onze achternaam. Sowieso past een naam met 1 lettergreep niet. Achternaam is ook 1 lettergreep dus vind ik dat te staccato klinken.

Maare, Wolf, serieus?? Ja jij wilde een F
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi, ik wil wel een F maar geen wolf! Vind het bij voorbaat al zielig, haha.

MissShopping, thnx! Voor een meisje staat R.iva/R.eeva bovenaan. Ik vind Nena ook heel mooi maar die valt af omdat ik niet een naam wil die begint met Ja en een die begint met Nee. Thirza vind ik ook heel gaaf, maar die moest van vriend van de lijst af, want lelijk. Nog wel een paar mooie meisjesnamen op ons lijstje staan maar R lijkt de enige waar vriend ook enthousiast over is. Van jouw lijstje kende ik Felte nog niet, die laat ik even bezinken, vind het wel wat hebben.
Wat vind je van Feike?
Dat vind ik te fries (weet niet of het fries is, maar die klank heeft het) en het doet me teveel denken aan Fieke en ik ken een enorm stom iemand die zo heet..
Vond je mijn suggesties niks, Mendy?
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 22 februari 2015 @ 12:42:

@Mendy:

Kian

Nolan

Dylan

Owen

Colton

Dustin

Ethan

Logan

Timon

Colin

Kevin

Aidan

Flynn

Morris

Fenton

Ferris

Fletcher

Falcon

En zelf vind ik namen als Frankie, Freddie en Teddy ook leuk en bij je zoons naam passen, maar die worden tegenwoordig wel vaak voor meisjes gebruikt dus daar moet je net van houden.Ik had je post eerder over het hoofd gezien, maar je hebt mijn smaak helemaal te pakken, fv! Kevin, Dylan en Timon vind ik minder maar de rest allemaal heel leuk. Ik wil echter dat het wel meteen uitgesproken kan worden zoals je het leest, op zijn Nederlands. Mijn referentiekader is altijd dat ik bedenk of mijn oude oma'tje (die nog geen engels klank kan uitspreken) de naam ook meteen kan zeggen en onthouden. Dat is niet met alle namen uit je lijstje het geval, maar ik heb er weer een aantal om over na te denken! Frankie, freddy en teddy zijn niet mijn ding
@Mendy - Falk (ik ken er twee) of als je perse twee letter green wilt uit te breken naar Falcon zoals FV noemt
Het vervelende is dat er veel leuke namen worden genoemd, maar niet 1 het haalt bij Faber, voor me Ik hoop maar dat ik snel zwanger ben en mijn vriend dan opeens ziet dat Faber tocht echt de leukste jongensnaam is, of dat het een meisje wordt...dan is het probleem ook opgelost.
quote:mendy schreef op 23 februari 2015 @ 21:19:

Het vervelende is dat er veel leuke namen worden genoemd, maar niet 1 het haalt bij Faber, voor me Ik hoop maar dat ik snel zwanger ben en mijn vriend dan opeens ziet dat Faber tocht echt de leukste jongensnaam is, of dat het een meisje wordt...dan is het probleem ook opgelost.

Laten we duimen dat het een meisje word...

Faber heeft een ernstig hoog pest gehalte...
life is to celebrate
Waarom een pestgehalte? Omdat de naam apart is of omdat het aan een achternaam doet denken? Of vanwege de Latijnse betekenis, wat overigens niet per se een pestgevoelige betekenis is (vakman) naar mijn idee. Of nog een andere reden?
quote:LeolaMarie schreef op 07 maart 2015 @ 13:27:

[...]

Laten we duimen dat het een meisje word...

Faber heeft een ernstig hoog pest gehalte...Huh, echt?? Waarom dan?
Ik zie het pestgehalte van Faber ook nog niet echt...
quote:mendy schreef op 07 maart 2015 @ 13:34:

[...]

Huh, echt?? Waarom dan?

Wil het niet zeggen, sorry ik heb ergens diep in mijn een bully zitten. Bedoel het niet kwaad... maar ik kan er hele leuke rijmpjes met die naam maken. Daarnaast heb je ook de Faber vlaggen, waar je een Faber mee kan terroriseren. En je hebt Marjolein Faber van de PVV wat ook veel mogelijkheden geeft.

Ik had in de klas een Faber, gewoon normale nette knul beetje kakkerig. Maar met zijn naam kwamen de lompe boeren en Friesland grappen weer op tafel.

Dan zeg ik dat fedde vele malen leuker is! En de nicknaam Fedde ''Le. le, le, le Grande'' bij de studente soos 10 malen leuker is...
life is to celebrate
Ik moest het even opzoeken, maar Faber is een fabrikant van vlaggen...ik zie daar niet echt iets in om mee gepest mee te worden. Als het nu Nederlands bekendste merk wcpapier is, kan ik me nog voorstellen dat kinderen daar iets mee doen. En rijmpjes met Faber? Die kan ik niet bedenken.. Bij Fedde kan ik nog bedenken dat het rijmt op redden. Begrijp me niet verkeerd, ik zou een naam nooit kiezen als ik iets kan bedenken waardoor het makkelijk is ermee gepest te worden, maar je hebt me daar nog niet van overtuigd.

Marjolein Faber zal tegen die tijd al wel weer op haar retour zijn
Dag meiden, onze tweede dochter is op komst, maar we vinden het deze keer erg moeilijk een leuke naam te verzinnen. Zouden jullie misschien mee willen denken? Het moet passen bij xxxx. Namen met maar 1 lettergreep zijn niet zo geschikt aangezien de achternaam ook maar uit 1 lettergreep bestaat. We zitten te denken in de richting van xxxxxxxxx, maar komen er even echt niet uit. Hebben jullie leuke suggesties?
anoniem_160224 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 20:27
Reden: herkenbaarheid
8.61% gewijzigd
quote:thule schreef op 08 maart 2015 @ 12:21:

Dag meiden, onze tweede dochter is op komst, maar we vinden het deze keer erg moeilijk een leuke naam te verzinnen. Zouden jullie misschien mee willen denken? Het moet passen bij M.arthe. Namen met maar 1 lettergreep zijn niet zo geschikt aangezien de achternaam ook maar uit 1 lettergreep bestaat. We zitten te denken in de richting van Dagmar, Niene, Ymke, Evi, Madelief, Marlijne en Carlijn, maar komen er even echt niet uit. Hebben jullie leuke suggesties?Je noemt zelf al echt hele leuke namen...
life is to celebrate
Dankjewel. Vriend en ik zitten alleen nog niet helemaal op 1 lijn, vandaar dat we nog verder aan het kijken zijn.. Vind je deze namen ook allemaal goed bij M.arthe passen?
Marlijne vind ik er niet zo bij passen. Vanwege hetzelfde begin (mar) en eind (-e). Icm dagmar vind ik beide namen wat ouwelijk worden. De overige namen vind ik er allemaal prima bij passen. Karlijn met een K vind ik overigens mooier. Jolijn, janne, jonne of Karien vind ik er ook nog leuk bij.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Eens met tinkerbell. Verder vind ik Madelief niet zo mooi combineren. M.arthe vind ik stoer en Madelief juist heel luchtig en lieflijk, ik vind het ook een naam die niet bij ieder type volwassen vrouw past.

Andere opties;

Jorien

Lieke

Diede

Nika

Anniek/Annika

Elvi

Tamar

Jolijn

Bracha

Rivka

Larissa

Charlize

Robin

Fieke

Femmy

Hanne

Laurien

Aike

Odette

Lode

Vera

Lenne

Nuri

Elvira

Silvie

Josien

Annelie
Ik vind Evi en Marthe een leuke combo.

Net zoals Tinkerbell als zei Marlijne en M.arte rijmen te veel.

En namen als Dagmar word de combinatie ouderlijk.

Madelief is inderdaad te lief in combinatie...

Evi klinkt jong en hip, waardoor het nu voor deze tijd meer passend is.
life is to celebrate
Bedankt, jullie hebben gelijk over de combinaties van namen. Goed om even met deze ogen ernaar te kijken. Mendy, bedankt voor de aanvullingen! Ik vind met name Hanne mooi, maar dat is al de tweede naam van onze eerste Wat vinden jullie van de combinatie met Lotte?
Oh wat grappig, ik vind Hanne ook mooi maar dat hoor je niet vaak. Hanna wel, ook leuk. Lotte is mooi, erbij, ik vind zelf Lotta ook erg leuk.
Thule, Lotte rn M eindigen beiden op -te, maar kan wel, vind ik. Ik dacht nog aan;

Renske

Lara

Hinke

Suze

Dunja

Ronja

Phyllis

Imke

Katleen

Felice

Wat grappig ik dat ik in mijn eerdere rijtje ook de tweede naam van jullie dochter heb staan.
Hallo,

Welke jongens- en meisjesnaam vinden jullie bij Saar passen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven