Gezondheid alle pijlers

keltisch zout

24-02-2015 14:44 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik zou graag wat mineralen willen gaan gebruiken voor meer energie. Ik wil de ph waarde van mijn lijf weer in balans krijgen.Dus kwam ik op zout uit, keltisch of himalaya en gewoon baking soda, weet iemand hier het verschil tussen.?

Wie heeft hier ervaring mee?
ZOut is zout, en teveel zout is niet goed
quote:rome12 schreef op 24 februari 2015 @ 15:14:

Het gaat om de mineralen en sporenelementen die er nog in zitten. Dat zit niet in keukenzout.

Ik wilde het gebruiken net als je vitamines slikt. Klinkt mij toch niet zo gek.

Dus wanneer je 10 gram zout per dag eet wat dan voor zeg maar 0.001 gram aan mineralen bevat wordt je topfit?

Whoehahahahaha.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:nerdopviva schreef op 24 februari 2015 @ 15:03:

[...]

Je bakt er koekjes mee, dus heel gek is het niet om dat te eten.

Verder erg met de rest eens. Ik dacht trouwens dat veel zout juist níet goed was.

Juist ja. Je weet duidelijk niet wat het doet tijdens het bakproces.

In het Nederlands wordt het meestal bakpoeder genoemd. Je stopt het in een deeg of beslag zodat het gaat rijzen. dat komt omdat het ontleedt, krotom, in gebakken koekjes, cakejes etc. zit helemaal geen "baking soda" meer.

Het puur, ongebakken eten is geen goed idee.

Overigens, is bakpoeder geen pure baking soda, dat levert nl. nogal een smerig resultaat op tijdens het bakken. Je moet bij gebruik van pure baking powder altijd een zuur toevoegen.
quote:hoelahoepla schreef op 24 februari 2015 @ 15:20:

Gwyneth Paltrow schreef een aantal weken terug iets over 'vagina stomen'. Misschien is dat iets voor je? http://goop.com/city-guid ... -for-colonics/tikkun-spa/

(Ik bedoel dit NIET serieus. Doe het in godsnaam niet, dat stomen.)

dat mens wordt ook steeds gekker..

En keltisch zeezout? OMG
quote:markovic schreef op 24 februari 2015 @ 15:22:

[...]

Juist ja. Je weet duidelijk niet wat het doet tijdens het bakproces.

In het Nederlands wordt het meestal bakpoeder genoemd. Je stopt het in een deeg of beslag zodat het gaat rijzen. dat komt omdat het ontleedt, krotom, in gebakken koekjes, cakejes etc. zit helemaal geen "baking soda" meer.

Het puur, ongebakken eten is geen goed idee.

Overigens, is bakpoeder geen pure baking soda, dat levert nl. nogal een smerig resultaat op tijdens het bakken. Je moet bij gebruik van pure baking powder altijd een zuur toevoegen.Dat klopt, ik weet heel goed wat baking soda is
Nu even een inhoudelijke reactie:

Waarom denk je dat je iets aan de pH in je lichaam moet doen? Er bestaat niet zoiets als "een pH balans". Je bloed is licht basisch, zo'n 7,4 maar je maaginhoud is veel zuurder, maagzuur kan wel een pH 1,5 hebben. Je lichaam is prima in staat om dit allemaal zelf netjes te regelen. De relatie met "energie" zie ik ook niet zo.

Dan het tweede punt, stél dat je die zuur-base balans wilt en kunt beïnvloeden, dan doe je dat toch niet met zout? Zout, of het nou een goedkope kilo keukenzout van de Lidl of fancy Himalay of Ketisch of Maldon of weet ik wat voor zout is, bestaat uit natriumchloride, dat bij oplossen uiteenvalt in natrium- en chloorionen. En die doen helemaal niets aan de pH van een oplossing.

Je derde punt, bakingsoda. Ook wel zuiveringszout genoemd. Dat is een stof die we kennen als natriumbicarbonaat. Dit is dus niet hetzelfde als wat ze normaal gesproken zout noemen. Bij gebruik in gebak ontstaat er CO2, de koolzuurbelletjes die gebak doen rijzen. Ons lichaam produceert zelf grote hoeveelheden hiervan, wordt in de twaalfvingerige darm toegevoegd, zodat de zure maaginhoud weer geneutraliseerd wordt. Toevoegen aan je dieet heeft dus heel weinig zin, omdat er dan vanzelf meer masgzuur en/of minder lichaamseigen toegevoegd wordt.
quote:diamond-gloss schreef op 24 februari 2015 @ 15:25:

[...]

dat mens wordt ook steeds gekker..

En keltisch zeezout? OMG Het schijnt heel goed te zijn voor je innerlijke PH balans.
Als je mineralen binnen wil krijgen zoals je kennelijk ook vitamines slikt zou ik een voedingssupplement zoeken met mineralen erin. Dan heb je in ieder geval niet de extra belasting voor je lijf van het zout. En dan heb je ook een dosering die mogelijk zin heeft voor je lijf.
quote:hoelahoepla schreef op 24 februari 2015 @ 15:25:

[...]

Het schijnt heel goed te zijn voor je innerlijke PH balans.Oooow
quote:NYC schreef op 24 februari 2015 @ 15:08:

[...]

En zijn er ook nog genoeg andere smaakmakers, zoals knoflook en kruiden. Ik gebruik soms zeezout en soms gewoon keukenzout om mee te koken maar eigenlijk altijd met mate.Je kunt zoveel andere smaakmakers gebruiken wat je wilt. Zonder zout is alles smakeloos. Om dingen op smaak te krijgen moet je wel zout toevoegen.
quote:hoelahoepla schreef op 24 februari 2015 @ 15:25:

[...]

Het schijnt heel goed te zijn voor je innerlijke PH balans.Wat is dat, je innerlijke pH-balans? Hoe meet je dat?` Weet jij überhaupt wat pH is?
Waarom niet gewoon drie nette maaltijden op een dag, voldoende fruit en voldoende beweging TO?
quote:nerdopviva schreef op 24 februari 2015 @ 15:25:

[...]

Dat klopt, ik weet heel goed wat baking soda is Dan zou je dus moeten snappen dat het na bakken iets heel anders is dan in zijn oorspronkelijk vorm.
Dit is denk ik wat TO bedoelt:

http://www.naturalhomecur ... t/ailments/phbalance.html

Wat een onzin verhaaltje...
quote:sassafras schreef op 24 februari 2015 @ 15:25:

Nu even een inhoudelijke reactie:

Waarom denk je dat je iets aan de pH in je lichaam moet doen? Er bestaat niet zoiets als "een pH balans". Je bloed is licht basisch, zo'n 7,4 maar je maaginhoud is veel zuurder, maagzuur kan wel een pH 1,5 hebben. Je lichaam is prima in staat om dit allemaal zelf netjes te regelen. De relatie met "energie" zie ik ook niet zo.

Dan het tweede punt, stél dat je die zuur-base balans wilt en kunt beïnvloeden, dan doe je dat toch niet met zout? Zout, of het nou een goedkope kilo keukenzout van de Lidl of fancy Himalay of Ketisch of Maldon of weet ik wat voor zout is, bestaat uit natriumchloride, dat bij oplossen uiteenvalt in natrium- en chloorionen. En die doen helemaal niets aan de pH van een oplossing.

Je derde punt, bakingsoda. Ook wel zuiveringszout genoemd. Dat is een stof die we kennen als natriumbicarbonaat. Dit is dus niet hetzelfde als wat ze normaal gesproken zout noemen. Bij gebruik in gebak ontstaat er CO2, de koolzuurbelletjes die gebak doen rijzen. Ons lichaam produceert zelf grote hoeveelheden hiervan, wordt in de twaalfvingerige darm toegevoegd, zodat de zure maaginhoud weer geneutraliseerd wordt. Toevoegen aan je dieet heeft dus heel weinig zin, omdat er dan vanzelf meer masgzuur en/of minder lichaamseigen toegevoegd wordt.Wat verfrissend, iemand die echt verstand van zaken heeft
quote:nessemeisje schreef op 24 februari 2015 @ 15:29:

Waarom niet gewoon drie nette maaltijden op een dag, voldoende fruit en voldoende beweging TO?

Joh doe niet zo ouderwets.!

Jezusmina, wat een verzamelde achterlijke onzin weer

En altijd weer mensen die er voor vallen...
quote:markovic schreef op 24 februari 2015 @ 15:28:

[...]

Wat is dat, je innerlijke pH-balans? Hoe meet je dat?` Weet jij überhaupt wat pH is?Je mist het sarcasme in mijn post.
http://www.naturalhomecur ... healingsecrets.html#Index

Haha ook nooit meer last van acne, voetschimmel of wagenziekte (?)

Wat een wonderspul!
quote:hoelahoepla schreef op 24 februari 2015 @ 15:33:

[...]

Je mist het sarcasme in mijn post.Daar hebben we de sarcasmesmiley voor
quote:Penelopeia schreef op 24 februari 2015 @ 15:30:

[...]

Wat verfrissend, iemand die echt verstand van zaken heeft Eens, goede reactie!
This is an unacceptable timeline
Wat is jouw PH-waarde dan?
Cum non tum age
quote:noa schreef op 24 februari 2015 @ 15:45:

Wat is jouw PH-waarde dan?Met andere woorden, ben je een zuur of juist bitter persoon?
quote:markovic schreef op 24 februari 2015 @ 15:46:

[...]

Met andere woorden, ben je een zuur of juist bitter persoon?

Nee, zuur of basisch he.

Hoe hebben ze die PH-waarde gemeten?
Cum non tum age
quote:markovic schreef op 24 februari 2015 @ 15:27:

[...]

Je kunt zoveel andere smaakmakers gebruiken wat je wilt. Zonder zout is alles smakeloos. Om dingen op smaak te krijgen moet je wel zout toevoegen.Ja kan, maar het hoeft niet veel te zijn en kan in mijn ogen ook gewoon keukenzout of zeezout zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven