keltisch zout
dinsdag 24 februari 2015 om 14:44
dinsdag 24 februari 2015 om 15:01
De pH-waarde van je lichaam in balans krijgen?
Heeft je lichaam een pH-waarde dan? Je bloed heeft een pH-waarde, je urine, je vagina en die zijn allemaal verschillend. Welke is het nou? Wanneer is je pH-waarde in balans?
Wat verandert zout überhaupt aan je pH-waarde?
Je vergelijkt baking soda met keukenzout? Wil je serieus baking soda gaan eten?
vragen vragen........
Heeft je lichaam een pH-waarde dan? Je bloed heeft een pH-waarde, je urine, je vagina en die zijn allemaal verschillend. Welke is het nou? Wanneer is je pH-waarde in balans?
Wat verandert zout überhaupt aan je pH-waarde?
Je vergelijkt baking soda met keukenzout? Wil je serieus baking soda gaan eten?
vragen vragen........
Aangezien zout niet echt iets is, dat je veel zal gebruiken, lijkt het me niet uit te maken wat voor zout je gebruikt. Hoewel.. zeezout wordt aangeraden vanwege de jodium (jood) die erin zit. Dat is goed voor je schildklier.
Keltisch zout, is dat het zout dat ze in Twente uit de grond halen? Is dat oud genoeg? Of uit de zoutkoepels van Groningen of Drenthe? Wanneer is het Keltisch? Wanneer het in een beker in een hunebed gevonden wordt?
Keltisch zout, is dat het zout dat ze in Twente uit de grond halen? Is dat oud genoeg? Of uit de zoutkoepels van Groningen of Drenthe? Wanneer is het Keltisch? Wanneer het in een beker in een hunebed gevonden wordt?
Later is nu
quote:NYC schreef op 24 februari 2015 @ 14:58:
Wat is het verschil met gewoon keukenzout?
Zeezout en de zouten van TO zijn wel "beter" dan keukenzout in de zin dat er meer smaak aan zit en je dus minder gebruikt (en dus minder sodium binnen krijgt).
Maar dat gaat echt geen effect hebben op je energie level.
Wat is het verschil met gewoon keukenzout?
Zeezout en de zouten van TO zijn wel "beter" dan keukenzout in de zin dat er meer smaak aan zit en je dus minder gebruikt (en dus minder sodium binnen krijgt).
Maar dat gaat echt geen effect hebben op je energie level.
dinsdag 24 februari 2015 om 15:02
quote:Dreamer schreef op 24 februari 2015 @ 15:01:
Aangezien zout niet echt iets is, dat je veel zal gebruiken, lijkt het me niet uit te maken wat voor zout je gebruikt. Hoewel.. zeezout wordt aangeraden vanwege de jodium (jood) die erin zit. Dat is goed voor je schildklier.
Keltisch zout, is dat het zout dat ze in Twente uit de grond halen? Is dat oud genoeg? Of uit de zoutkoepels van Groningen of Drenthe? Wanneer is het Keltisch? Wanneer het in een beker in een hunebed gevonden wordt?Of als een Ier erin getuft heeft.
Keltisch zout, is dat het zout dat ze in Twente uit de grond halen? Is dat oud genoeg? Of uit de zoutkoepels van Groningen of Drenthe? Wanneer is het Keltisch? Wanneer het in een beker in een hunebed gevonden wordt?Of als een Ier erin getuft heeft.
dinsdag 24 februari 2015 om 15:03
dinsdag 24 februari 2015 om 15:03
quote:NYC schreef op 24 februari 2015 @ 14:58:
Wat is het verschil met gewoon keukenzout?Meeste keukenzout is 99% natriumchloride. Ongezuiverd zeezout bevat ook wat andere mineralen (magnesium, ijzer, kalium), en wat adnere vervuiling. Het smaakt een beetje anders, en als je van die andere mineralen te weinig binnen zou krijgen zou het gezond kunnen zijn. Maar nodig is het zeker niet, en gevarieerd eten is veel belangrijker. Sowieso krijgen we in Nederland vooral te veel zout binnen.
Wat is het verschil met gewoon keukenzout?Meeste keukenzout is 99% natriumchloride. Ongezuiverd zeezout bevat ook wat andere mineralen (magnesium, ijzer, kalium), en wat adnere vervuiling. Het smaakt een beetje anders, en als je van die andere mineralen te weinig binnen zou krijgen zou het gezond kunnen zijn. Maar nodig is het zeker niet, en gevarieerd eten is veel belangrijker. Sowieso krijgen we in Nederland vooral te veel zout binnen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
dinsdag 24 februari 2015 om 15:06
dinsdag 24 februari 2015 om 15:07
Zout is zout, of het nou Keltisch, Frans, zee- of himalayazout is. Gewoon NaCl. Als jij de ph-waarde van je lijf in balans wil krijgen met mineralen uit zout, dan moet je daar zo verschrikkelijk veel van eten dat je tegen die tijd je nieren kunt weggooien en je bloeddruk door het plafond davert.
Baking soda is dubbelkoolzure soda, handig voor schoonmaakklusjes.
En waarom denk jij dat er iets mankeert aan de ph-waarde van je lijf?
Baking soda is dubbelkoolzure soda, handig voor schoonmaakklusjes.
En waarom denk jij dat er iets mankeert aan de ph-waarde van je lijf?
dinsdag 24 februari 2015 om 15:08
quote:handigmetgeld schreef op 24 februari 2015 @ 15:03:
[...]
Meeste keukenzout is 99% natriumchloride. Ongezuiverd zeezout bevat ook wat andere mineralen (magnesium, ijzer, kalium), en wat adnere vervuiling. Het smaakt een beetje anders, en als je van die andere mineralen te weinig binnen zou krijgen zou het gezond kunnen zijn. Maar nodig is het zeker niet, en gevarieerd eten is veel belangrijker. Sowieso krijgen we in Nederland vooral te veel zout binnen.En zijn er ook nog genoeg andere smaakmakers, zoals knoflook en kruiden. Ik gebruik soms zeezout en soms gewoon keukenzout om mee te koken maar eigenlijk altijd met mate.
[...]
Meeste keukenzout is 99% natriumchloride. Ongezuiverd zeezout bevat ook wat andere mineralen (magnesium, ijzer, kalium), en wat adnere vervuiling. Het smaakt een beetje anders, en als je van die andere mineralen te weinig binnen zou krijgen zou het gezond kunnen zijn. Maar nodig is het zeker niet, en gevarieerd eten is veel belangrijker. Sowieso krijgen we in Nederland vooral te veel zout binnen.En zijn er ook nog genoeg andere smaakmakers, zoals knoflook en kruiden. Ik gebruik soms zeezout en soms gewoon keukenzout om mee te koken maar eigenlijk altijd met mate.
dinsdag 24 februari 2015 om 15:14
dinsdag 24 februari 2015 om 15:18
quote:rome12 schreef op 24 februari 2015 @ 15:14:
Het gaat om de mineralen en sporenelementen die er nog in zitten. Dat zit niet in keukenzout.
Ik wilde het gebruiken net als je vitamines slikt. Klinkt mij toch niet zo gek.
Zoals eerder gezegd is, dan moet je echt kilo's eten wil je daar iets van merken. En zoveel zout is verre van gezond.
Mocht je meer mineralen willen eten, kun je die beter uit andere voeding halen.
http://www.vitamine-info.nl/waar-zit-het-in/mineralen/
Het gaat om de mineralen en sporenelementen die er nog in zitten. Dat zit niet in keukenzout.
Ik wilde het gebruiken net als je vitamines slikt. Klinkt mij toch niet zo gek.
Zoals eerder gezegd is, dan moet je echt kilo's eten wil je daar iets van merken. En zoveel zout is verre van gezond.
Mocht je meer mineralen willen eten, kun je die beter uit andere voeding halen.
http://www.vitamine-info.nl/waar-zit-het-in/mineralen/
dinsdag 24 februari 2015 om 15:20
Gwyneth Paltrow schreef een aantal weken terug iets over 'vagina stomen'. Misschien is dat iets voor je? http://goop.com/city-guid ... -for-colonics/tikkun-spa/
(Ik bedoel dit NIET serieus. Doe het in godsnaam niet, dat stomen.)
(Ik bedoel dit NIET serieus. Doe het in godsnaam niet, dat stomen.)