Gezondheid alle pijlers

keltisch zout

24-02-2015 14:44 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik zou graag wat mineralen willen gaan gebruiken voor meer energie. Ik wil de ph waarde van mijn lijf weer in balans krijgen.Dus kwam ik op zout uit, keltisch of himalaya en gewoon baking soda, weet iemand hier het verschil tussen.?

Wie heeft hier ervaring mee?
quote:noa schreef op 24 februari 2015 @ 15:48:

[...]

Nee, zuur of basisch he.

Hoe hebben ze die PH-waarde gemeten?Dat hoef je mij niet te vertellen. Bitter smakende stoffen zijn over het algemeen basisch.
Oh smiley vergeten Markovic. Zo komt t n beetje truttig over van mij.
Cum non tum age
quote:noa schreef op 24 februari 2015 @ 15:57:

Oh smiley vergeten Markovic. Zo komt t n beetje truttig over van mij.Ik vergeef je....
quote:Dreamer schreef op 24 februari 2015 @ 15:01:

Hoewel.. zeezout wordt aangeraden vanwege de jodium (jood) die erin zit. Dat is goed voor je schildklier.

Nee dus.
quote:dubbeltje4 schreef op 24 februari 2015 @ 16:00:

[...]

Nee dus.In zeezout zit amper jodium. Overigens komt een jodiumtekort steeds vaker voor in Nederland. Komt vanwege de anti-zouthype en de daaruit volgende verlaging van de hoeveelheid (gejodeerd)zout in brood gekoppeld aan een algere broodconsumptie en het lagere gebruik van zout in de keuken überhaupt.
Mijn paard heeft een himalayaliksteen, stomweg omdat die harder is dan een 'gewone' zoutliksteen en dus langer meegaat. Je mag wel een keer met hem meelikken hoor. Geen idee of jij er energie van krijgt, maar ik waarschijnlijk wel want lachen is zeer gezond

Ik zou gewoon normaal gezond eten, beetje sporten, koppie erbij houden en met de voetjes op de grond blijven
Zonder dollen. Is dit niks voor het dieet van ons zure visgleuven? Dan gaat in ieder geval onze Ph waarde omlaag!
TO, reageer je nog?
Cum non tum age
quote:vivapimpelmees schreef op 24 februari 2015 @ 16:24:

Zonder dollen. Is dit niks voor het dieet van ons zure visgleuven? Dan gaat in ieder geval onze Ph waarde omlaag!

Hij moet toch juist omhoog dan?

quote:AnAppleADay schreef op 24 februari 2015 @ 16:28:

[...]

Hij moet toch juist omhoog dan?

[img]http://supersnelgezond.nl/wp-content/up ... kaline.png[/img]Lol. Ik heb er de ballen verstand van. Worden we nog zuurder. Gezellig!
Rome, Google eens op Sole..... wellicht heb je hier wat aan...
quote:markovic schreef op 24 februari 2015 @ 16:08:

[...]

In zeezout zit amper jodium. Overigens komt een jodiumtekort steeds vaker voor in Nederland. Komt vanwege de anti-zouthype en de daaruit volgende verlaging van de hoeveelheid (gejodeerd)zout in brood gekoppeld aan een lagere broodconsumptie en het lagere gebruik van zout in de keuken überhaupt.

Dat van dat brood wist ik al. Diëtiste raadde me ook zeezout aan, als ik toch zout gebruikte. Kost niets meer, en je krijgt weer een fractie jodium binnen. (of eigenlijk jood geloof ik maar dat staat altijd zo raar, vind ik)

De diëtiste was dan ook een voorstander van ontbijten met brood, ivm de jodium en de positieve effecten op je schildklier, die dan weer een positief effect heeft op je spijsvertering.

En.. je schildklier is dan vast ook wel ergens een schakel in je energiebalans, dus zou ik zeezout aanraden
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 24 februari 2015 @ 17:42:

[...]

Dat van dat brood wist ik al. Diëtiste raadde me ook zeezout aan, als ik toch zout gebruikte. Kost niets meer, en je krijgt weer een fractie jodium binnen. (of eigenlijk jood geloof ik maar dat staat altijd zo raar, vind ik)

De diëtiste was dan ook een voorstander van ontbijten met brood, ivm de jodium en de positieve effecten op je schildklier, die dan weer een positief effect heeft op je spijsvertering.

En.. je schildklier is dan vast ook wel ergens een schakel in je energiebalans, dus zou ik zeezout aanraden Dan praat je dietiste dus kul. In zeezout zit maar heel weinig jodium, veel minder dan in gejodeerd zout dat standaard in de winkel wordt verkocht. het bevat wel andere mineralen in redelijke hoeveelheden, dus in die zin kan het nuttig zijn.
Neem kelp poeder voor jodium.....
quote:rawfoodje schreef op 24 februari 2015 @ 17:58:

Neem kelp poeder voor jodium.....Of een boterham
Zullen we een topic openen waar we gezellig recepten kunnen delen?
quote:NYC schreef op 24 februari 2015 @ 15:02:

[...]

Of als een Ier erin getuft heeft.
quote:rawfoodje schreef op 24 februari 2015 @ 17:37:

Rome, Google eens op Sole..... wellicht heb je hier wat aan...

Uit nieuwsgierigheid gedaan.

Dat is dus een hoop zout opgelost in water, waar je dan een theelepel van in een gewoon glas water moet doen. Nergens een bron waar dat goed voor is.
This is an unacceptable timeline
Himalaya zout is roze en keukenzout wit. Dus is er een verschil. Wat is dat verschil? Een soort waterverf?
Zonder Viva wisten we minder
quote:tyche schreef op 24 februari 2015 @ 18:12:

[...]

Uit nieuwsgierigheid gedaan.

Dat is dus een hoop zout opgelost in water, waar je dan een theelepel van in een gewoon glas water moet doen. Nergens een bron waar dat goed voor is.De bankrekening van de verkopers
quote:TheHorseWithNoName schreef op 24 februari 2015 @ 18:15:

[...]

De bankrekening van de verkopersDat geloof ik zelfs zonder bron!
This is an unacceptable timeline
o Is de markt van gojbessen en allerlei vogelzaden verzadigd? Nu het zout aan de beurt.

Zullen we een polletje maken, voor de hype hierna?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 24 februari 2015 @ 18:29:

o Is de markt van gojbessen en allerlei vogelzaden verzadigd? Nu het zout aan de beurt.

Zullen we een polletje maken, voor de hype hierna?Keltische peper? Navajo-zout?
quote:nlies schreef op 24 februari 2015 @ 18:29:

Zullen we een polletje maken, voor de hype hierna?Gebakken lucht gaat het helemaal maken
quote:markovic schreef op 24 februari 2015 @ 17:46:

[...]

Dan praat je dietiste dus kul. In zeezout zit maar heel weinig jodium, veel minder dan in gejodeerd zout dat standaard in de winkel wordt verkocht. het bevat wel andere mineralen in redelijke hoeveelheden, dus in die zin kan het nuttig zijn.De hoeveelheid mineralen in zeezout is te klein om enig merkbaar effect te sorteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven