Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Succes Draakje! Hier ook nog geen nieuws...
Al wat gehoord @flatverkopen?

Hier bod gedaan, werd niet echt enthousiast in ontvangst genomen, we zullen het horen (of niet )
Hoi! Wij willen binnenkort ons huis te koop zetten. We twijfelen echter nog over het opknappen van de woning. Het gaat om de gevel. De stenen zijn aangetast. En in de keuken willen we een nieuwe oven en een nieuw gasfornuis (een pit is stuk). Kosten zullen in totaal ongeveer 2000 euro zijn...

Zouden jullie daar geld in investeren voordat je het huis te koop zet?
quote:theepoes schreef op 25 februari 2015 @ 20:36:

Hoi! Wij willen binnenkort ons huis te koop zetten. We twijfelen echter nog over het opknappen van de woning. Het gaat om de gevel. De stenen zijn aangetast. En in de keuken willen we een nieuwe oven en een nieuw gasfornuis (een pit is stuk). Kosten zullen in totaal ongeveer 2000 euro zijn...

Zouden jullie daar geld in investeren voordat je het huis te koop zet?

Gevel zou ik zeker doen, dat bepaald de eerste indruk van je kopers.

QUa keuken hangt het van je keuken af, hoe nieuw is deze? Smaakneutraal?

En het hangt vooral ook van je vp af. Voor een helemaal af huis betaal ik Meer dan voor waar eigenlijk echt alles nog gedaan moet worden.
Keuken is niet nieuw. Is wel heel neutraal. Oven is heel klein, daar past geen normale overschaal in. En er is dus een pit van het gasfornuis stuk. Dus sowieso wel handig om te vervangen, aangezien we hier toch nog wel even wonen.

Ja, gevel is wel heel bepalend voor de eerste indruk inderdaad!

Vandaag is er iemand geweest om een offerte te maken voor de gevel. Die kan dan het voegen niet doen, dus daar weer iemand anders voor vragen. Of misschien even op werkspot zetten. Dan kan het misschien ook wat voordeliger worden gemaakt :-)
Gevel is ook echt een klus waar ik als koper geen zin in zou hebben.
Ik ook niet! Dus dat gaan we nu maar laten doen...

Oeh, ik vind het wel een spannend idee om het huis te koop te zetten. We wonen hier nu bijna vijf jaar. We dachten toen een goede deal te hebben gemaakt, maar ondertussen zijn de prijzen nog verder gezakt... Dus waarschijnlijk zitten we straks met een restschuld.
Ik kom hier ook graag meeschrijven. Wij zijn momenteel de laatste hand aan het leggen aan een behoorlijke kluslijst voordat de foto's gemaakt kunnen worden. Er was hier eerst nog even discussie over zelf verkopen of via makelaar, maar het is een makelaar geworden. Volgende week of de week erna worden de foto's gemaakt zodat we op tijd op Funda staan voor de open huizen dag.

We zijn nog niet aan het kijken voor een nieuw huis. Liefst eerst verkopen en we moeten nog met een adviseur om tafel om te kijken wat we kunnen betalen.

Heb even een paar pagina's terug gebladerd. Spannend draakje dat jullie toch gaan verkopen! Verder zijn er dus wel wat huizen verkocht geloof ik. Hoopgevend!
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Pointdexter, wij twijfelen ook wel over zelf verkopen of via een makelaar. Wat waren voor jullie de redenen om toch voor een makelaar te kiezen?
dat was nogal een project, manlief wilde perse zelf verkopen want alle makelaars zijn geldklopperij en meer van die absolute waarheden. En ik wilde perse niet zelf verkopen. Had voor mezelf een hele lijst argumenten vóór een echte makelaar gemaakt en heb ze gelukkig niet allemaal hoeven gebruiken. Het argument dat volgens mij de doorslag gaf was dat ik er niet op zou vertrouwen dat een contract dat gemaakt is vanuit een pakketprijs van zo'n ¤900 van a tot z klopt. En ik ben geen jurist en hij ook niet dus wij kunnen het niet controleren. Zou jij een contract ter waarde van minstens 2 ton laten opmaken door iemand die je nog nooit hebt gezien? Wie garandeert mij dat het geen stagiair is. Voor zo'n lag bedrag moet een makelaarsland toch ergens op bezuinigen...

Tot zover mijn betoog.
Denk je nu serieus dat een makelaar meer juridische kennis heeft dan de gemiddelde nederlander?

Daar overschat je ze zwaar.

(ik heb nu 1 x een huis gekocht en 1x een huis verkocht zonder makelaar en ons nwe huis koop ik ook weer zonder makelaar.
Jij hebt er dan ook al meer ervaring mee. Voor ons is het de eerste keer dat er een huis verkocht moet worden. En je moet uiteindelijk samen met je partner en goed gevoel hebben over de keus. Ik had sowieso geen goed gevoel over zelf verkopen.
Tja, het enige nadeel vind ik dat je zelf de bezichtigingen moet doen.

Maar ik heb te veel slechte ervaringen met makelaars gehad om daar blind op te kunnen vertrouwen.

Ik zou dus bij een makelaar voor een mystery koper gaan. En hele duidelijke afspraken willen.
Mystery koper?
Oke, daar gaan we dus nog even goed over nadenken :-)
Hier nog geen nieuws, erg spannend dus. Leuk dat er wat nieuwe mensen meeschrijven!

@theepoes: gevel is denk ik de investering wel waard. Nieuwe oven zou ik denk ik niet doen, ander gasfornuis (mits niet te duur) zou ik wel doen. Heb je zelf ook mooi nog een poosje plezier van.

@pointdexter: waarom willen jullie verkopen? Want ik vond het wel erg fijn om te weten wat we ongeveer konden lenen voordat we het huis gingen verkopen. Nu kun je dat via internet met proefberekeningen al wel een beetje uitrekenen, maar toch. Wij hebben zelf verkopen ook overwogen, maar zagen vooral het zelf verzorgen van bezichtigingen niet zitten: praktisch gezien niet, maar ook omdat ik het zelf als koper een verschrikking vind om door de eigenaar rondgeleid te worden.
quote:pointdexter schreef op 25 februari 2015 @ 21:56:

Mystery koper?Iemand die doet of hij geinterseerd is een een bezichtiging wil
We zijn zo druk geweest de afgelopen tijd dat we nog geen tijd hebben gehad voor een afspraak met de financieel adviseur. Hier is niet zo dat we dat pas in gang zetten als we verkocht hebben. Denk dat zodra de foto's gemaakt zijn, we daarmee verder gaan.
pointdexter, waarom gaan jullie verhuizen? Want ik zou het denk ik ook voor het te koop zetten bekijken wat je ongeveer weer kunt kopen en of dat dan überhaupt in vraag komt.
We wonen in een appartement op vier hoog zonder lift met kleine kids. Dat is nu echt niet meer te doen. We hebben wel een goed idee van de range die we ongeveer hebben, maar moeten dat nog even concreet laten maken. En binnen die range is er best wel wat te vinden hier. Ik maak me daar geen zorgen over.
Anna had je al wat van dat bod terug gehoord?
Nee, dan snap ik het, was ook blij toen wij met Kind naar een huis met tuin verhuisden.

Nog niets gehoord
Ik zie aantrekkelijke(en vooral ook veel oerlelijke) huizen te koop staan waarvan ik meteen bij de foto's al de reden kan zien: echtscheiding!

Beneden een bank, verder niks, lege kinderkamers en verder overduidelijk deels verlaten en dus kale boel. De makelaar noch de bewoners zien dat schijnbaar niet. Gemiste kans en triest, je huis hoeft er niet uit te zien alsof men er ongelukkig is is geweest, dat alleen al slaat over aan kijkers dus die bieden al minder want: duidelijk dat het een scheidingsverkoop is. Maar sommige huizen stralen dat echt zó uit en dat schrikt kopers echt heel erg af.
Thaorchid, dat is precies wat de makelaar zei die vanochtend bij ons een waardebepaling deed (niet over ons huis hoor ). Sommige huizen, vaak van mensen in scheiding, voelen al triest aan. Totaal geen sfeer. Daar is soms al jaren ruzie gemaakt en dat is dus voelbaar, maar ook zichtbaar... Wel jammer dat mensen dat zelf niet zien, kan ze zo een paar duizend euro 'kosten' of juist opleveren.
Ik schrijf ff mee!

Wij gaan ons huis ook te koop zetten. De makelaar is een advies aan het maken. Misschien gaan we met een vanaf prijs werken. (Helaas hebben we straks een dikke vette restschuld)

Maar als ik zelf op Funda kijkt vind ik vanaf prijzen ideaal! Je weet waar je aan toe bent!

Sommige vraagprijzen zijn zo onrealistisch! En hoe weet je nu hoeveel een verkoper wil zakken??

Is dat 5, 10 of 15 duizend?!¿

Zo klik ik te 'dure' huizen al snel weg!
Alles weten maakt niet gelukkig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven