*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden!

Het gaat idd allemaal aardig opschieten nu...ik ben aankomende dinsdag 37 weken...Nog geen klossen onder mijn bed, komt volgende week wel. Hier ook nog geen zeiltje...misschien iets anders voor bedenken, aangezien ik het nu al plakkerig in mn bedje vindt...maar een handdoek eroverheen is volgens mij wel een optie!

Fijn Hondje, dat je eindelijk wat vooruitgang merkt mbt je voet! Hopelijk ben je er nu gauw vanaf!!

Hier ook voornamelijk 'gegroeid' in omvang! alhoewel ik ook wel het idee heb dat ze een stukje zwaarder zijn geworden. (heb trouwens de laatste weken weer wat meer last van gevoelige borsten..)

Hier ook geen last van aambeien ofzo. Het gaat bij mij juist nog erg soepel

Hondje, Volg de olympische spelen eigenlijk niet zo...ben zelf nl meer van de olympische winterspelen, dan zit ik wel aan de buik gekluisterd! (vooral met schaatsen

Fijn he, dat het niet zo heet is, en volgens mij wordt het de komende week ook niet zo superheet!

Kiara wat een fanatiekeling die man van jou :-) volgens mij heeft hij aardig last van nesteldrang haha.

fijne dag nog en tot gauw
naatie: voor het schema, ik ben inmiddels 26.

MW: klinkt leuk je geboortekaartje! en heel origineel!

wat betreft het bedzeiltje, wij hebben een 2 persoonsmatras, moet je dan een 2 persoonszeiltje ook hebben, of moet het alleen op mijn helft? en het zeil moet dus in de lengte liggen?

*zucht* werden al die dingen maar met een Ikea-handleiding geleverd, dan was het wat simpeler.

En hebben jullie echt alles gehaald wat je moet hebben? volgens mijn kraamzorg moet ik namelijk 2 digitale thermometers hebben... waarom 2? net als 2 navelklemmen? en gaasjes van 16x16 cm, wat gaan ze daar in hemelsnaam mee doen? wordt er een beetje nerveus van hoor...

Zal dinsdag wel even aan de vk vragen wat daar precies de bedoeling van is, maar het klinkt als een beetje flauwekul...

hier kom ik ook niet meer aan, was zelfs wat gewicht weer kwijt, merk dan ook dat mijn buik steeds harder wordt.

Hier is het nog steeds niet zo best weer, maar gisteren de hele dag binnen gezeten, wil er nu even uit...

fijne dag nog allemaal!
Ik heb net de hele zeiltjes discusssie gelezen, waar je je als zwangere al niet mee bezig moet houden . Ik heb bij de thuiszorgwinkel, op aanraden van de kraammevrouw, een groot zeil gekocht dat je gewoon om je matras heen kunt doen, dus een soort hoeslaken. Dat blijft goed liggen. Wij hebben een tweepersoonsmatras en dit gaat dus over het hele matras heen. De hoes kostte ongeveer ¤ 20.

Ik heb vanacht een stukje OS gezien; ik kon niet meer slapen en wilde mijn man niet uit zijn slaap houden. Bovendien lag ik niet meer lekker en voelde het echt beter om even uit bed te gaan en wat te bewegen. Vooral mijn rug lijdt op het moment, gelukkig heb ik er niet eerder in de zwangerschap last van gekregen.

Verder zijn we het huis nu echt aan het opruimen, we hadden nog wat achterstallig onderhoud, zoals de boekenkast en dat soort dingen. Vooral mijn man loopt zich werkelijk een ongeluk, wij hebben nogal veel trappen in huis.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hallo allemaal,

Ik heb het zeiltje ook over dwars liggen in bed, dat stond op de verpakking! Vond 'm inderdaad wel wat klein. Wij hebben net nieuwe matrassen, vind het beetje zonde om die gelijk te verpesten...

Hier ook al voor de 3e maand zwangerschap nieuwe bh's aangeschaft. Heb normaal 75D, zit nu op 75G maar dan met zo'n tussenstuk om de omvang iets breder te maken. Ik hoop deze dan ook nog na de bevalling als voedingsbh aan te kunnen zonder dat tussenstuk, omdat dan de buik weg is. Ik heb vanaf de 3e maand ongeveer die reusachtige katoenen tenten gedragen en vond het heerlijk zitten. Alleen laatste weken met dat warme weer heb ik kleinere kantoenen tentjes gedragen. Ik zal blij zijn als ik m'n eigen lingerie weer aan kan, nu scheelt het me weinig. 's Nachts heb ik niets aan en dat vind vriendlief wel fijn... Wilde gisteren nog 2e voedingsbh gaan komen, maar verkoopster adviseerde te wachten tot na de bevalling, omdat je nooit weet wat stuwing nog gaat doen met je borsten. Nou, ik hoop toch niet, dat ze nog groter gaan worden...pff.

Ons bed staat ook op klossen. Ik heb laatste week wel veel meer last van afscheiding en vind het wat enger om seks te hebben, maar ja, iedere keer gaat het nog weer goed... Hier gelukkig nog geen last van vocht vast houden.

Hebben vorige week foto's laten maken van ons saampies met buik bij professionele fotograaf... We verwachten komende week de leukste per mail, zodat we een keuze kunnen maken. Ben reuze benieuwd!

Ik heb de indaling gevoeld, doordat ik 's nachts een keer wakker werd van rugpijn en wat buikkrampjes en daarna voelde ik overdag een paar keer zo'n scheut door mijn schaambeen en dat had ik daarvoor allemaal nog niet gevoeld. Door verloskundige werd inderdaad bevestigd dat het ingedaald was.

Nou, meer nieuws heb ik even niet!

St
movamoba, 2 thermometers 1 voor jou en 1 voor baby.

En navelklemmen, gaasjes enz zitten in kraampakket. Volgens mij is wat daarin zit voldoende en hoef je niets bij te kopen.
He meiden, haal mij maar uit het (nieuwe) schema hoor. Heb echt geen puf meer om bij te lezen (en voel me ook weer hondsberoerd de laatste tijd). En bovendien de 1e die nog rondloopt en tijd opslokt :-). Succes allemaal de komende tijd met bevallen en de tijd erna! Een spannende tijd die komen gaat!

Groetjes ADL
ADL, jammer dat je er geen tijd/puf meer voor hebt. Kom je nog wel even melden als je bevallen bent? Ben wel benieuwd!

Hier nog geen klossen of zeiltje. Want as donderdag krijgen we nieuwe kunstof ramen/kozijnen en dan wordt de hele slaapkamer vast een zooi en daarna ga ik die klossen enzo wel doen. Kan ik gelijk goed onder het bed stofzuigen

Hondje, hier helaas ook last van aambeien. Echt verschrikkelijk vind ik het. Ik ben ook erg bang dat het nog erger gaat worden met de bevalling

Leuk Pauline dat je buikfoto's hebt gemaakt! Kan me voorstellen dat je benieuwd bent naar het resultaat.

Movamoba, ik had bij de eerste ook maar 1 thermometer. En toen was er niks aan de hand. Gewoon schoonmaken met alcohol.. Ik werd onder mn arm getempt, dus was niks aan de hand.

Maar nu met de intake werd er echt nog een keer duidelijk gezegd dat ik er 2 moest hebben. Tss..

Lino, schiet ook al op bij jou, al bijna 37 weken! Ik zou inderdaad ook een handdoek op je zeiltje leggen, want het plakt/zweet niet alleen maar kraakt ook heel erg ( vond ik de vorige keer)

Nou ik ga mn bedje even opzoeken, kijken of ik nog een beetje kan slapen. Mn buik zit nu echt in de weg...bleghh..
Goeienacht meiden hahaha....het is nu bijna 05.00 uur en de eerste nacht dat ik echt niet meer kan slapen....mn onrustige benen, zware buik ppfff ff klagen hoor haha...

Ben al blij dat t niet zo warm is, maar ik kom gewoon niet meer in slaap en van t draaien en liggen begin ik hoofdpijn te krijgen dus ben ik er maar ff uitgegaan.

Baby heeft nu ook zon 20x per dag de hik, ook snachts en van dat bewegen in mn buik blijf ik ook maar wakker...

Maar ja we halen de slaap morgen wel weer in geen probleem...

Nou meiden tot morgen (straks haha) slaap ze nog
Dat ken ik, niet slapen. Gisteren had ik dat ook, gelukkig zijn de Olympische Spelen, dan had ik in ieder geval nog iets te kijken. Vannacht heb ik gelukkig prima geslapen. Ik kom net terug van de verloskundige, weinig nieuws, zij vond de baby ook niet extreem groot, dus we kijken het nog even aan.
Goedenmorgen,

Hier ben ik weer haha....6 uurtjes later in in de tussen tijd wel een uurtje geslapen bij elkaar opgeteld...hahahahhaha ben maar uit bed gegaan want dit schiet niet op hahaha...

Gelukkig hebben we internet he hahahaha

Fijne dag meiden xxx A
Miss world, vervelend niet slapen. Hopelijk was het eenmalig en inderdaad in ieder geval iets te zien op tv. Ben niet zo heel erg van het sporten maar in ieder geval beter als astro-tv.

Hondje, hier nog geen aambeien, heb ze vorige keer na de bevalling wel gehad. Niets aan gedaan ging van zelf over.

Had een hoop plannen voor vandaag maar nog weinig gedaan. Wilde vanmorgen poetsen maar ben nadat ik zoon had weggebracht naar mijn moeder gezellig meegeweest naar mijn oma. Nu ben ik thuis even wasje gedaan en moet zo weer naar vk en daarna ga ik nog even met mijn moeder naar de markt.

Kan trouwens ook niet stofzuigen, vanmorgen zat er echt een GIGANTISCHE spin in de kamer. Die heb ik opgezogen en een tas in de slang gepropt zodat hij er niet meer uitkan. Maar nu durf ik die tas er dus niet uit te halen om te zuigen, straks zit ie op/in die zak.
hoihoi,

hier ook vaak wakker snachts... Ik heb dan geen puf om uit bed te gaan (en geen zin omdat ik weet dat ik overdag nog veel moeier ben). Ik wordt echt wakker van m'n buik, krampen of indalingsweeen of weet ik wat het is. Vervelend vind ik het wel worden.

Oke, genoeg geklaagd

Voet wil nog niet echt, nog zoiets..

Hier trouwens ook vaak een baby met de hik, m'n hele buik schut dan, grappig gezicht.

De vorige keer had ik ook na de bevalling aambeien, dus dat belooft nog wat. Op zich heb ik geen last van verstopping, dus het zal wel komen door het extra gewicht. Morgen maar eens vragen bij de vk.

12-9, gewoon wachten tot je man thuis is, kan die mooi de spin te lijf gaan. Balen dat je niet kan stofzuigen nu, hihi
durfde hem niet te laten zitten, vind het nog erger als ik niet weet waar hij is gebleven.

Klink nu wel heel panisch voor spinnen maar dat valt wel mee hoor, maar deze was echt heel groot, vies en dik.

Hondje, heb vorige keer wel roosvicee laxo gebruikt om alles wat makkelijker te laten gaan, werkte super.
Missworld, ik kan het hoofdje van de baby ook niet voelen omdat het zo diep ligt.

Ik heb ook wat slips gekocht, wat hogere maar wel normale. Normaalgesproken heb ik altijd een string aan, maar dat zal zo net na de bevalling niet kunnen.

En een zwangerschaps-voedings-bh heb ik ook al weken aan, heerlijk. Nu nog een voedingsbh erbij en dan heb ik wel genoeg denk ik zo.

Carry en Kiara, wat spannend, nu komt het echt dichterbij!

Paulien, wat leuk dat jullie foto´s hebben laten maken. Dat wil ik ook nog gaan doen samen met een vriendin die veel fotografeert.

Hier ook een bobbel onder mijn ribben, en af en toe gemeen pijnlijke trapjes tegen mijn zij.

En af en toe heb ik ook steken ook echt laag tegen mijn schaamheuvel aan, ik denk dat de baby aan het indalen is.

Ook hier geen last van aambeien, gelukkig. Ik let wel extra op mijn voeding en eet ook af en toe gewelde pruimen, omdat ik sneller verstopt raak.

Wel merk ik dat mijn bekkenbodem superzacht begint te worden. Al een paar keer met niezen gehad dat er wat plas ontsnapte. Ik ben dus heel lichtjes wat oefeningen aan het doen, maar heb begrepen dat het eigenlijk niet zo goed is om het voor de bevalling al te doen, omdat het juist los moet zijn.

Kwa babykamer hebben we wel alle spulletjes, denk ik zo. Ik moet alleen nog een hoop spullen kopen voor de verzorging, babyshampoo, zalfjes, wat flesjes, etc. Maar over 2 weken krijg ik een babyshower (oh help, maar dat is hier gewoonte), dus ik wacht even af wat ik dan allemaal ga krijgen.

Ik ga deze week ook naar de gyn, even met man overleggen wanneer het uitkomt, zodat hij ook meekan.

Oh, en we hebben nu voor 30 uur in de week een huishoudster, wat relaxed. Deze week komt ze voor het eerst, ik ben benieuwd. Straks als ik aan het werk moet gaat ze in de ochtenden ook oppassen, maar voorlopig laat ik haar lekker allemaal extra klusjes doen.
Alejandra, lekker huishoudster nu. Kan je haar gebruiken voor je nesteldrang.

Hier alles goed bij vk. Kleine ligt alleen nog steeds in stuit. Omdat het tweede is wachten ze nog tot 36 weken voordat ik naar gyn moet maar vk dacht dat baby waarschijnlijk niet meer gaat draaien omdat ie al iets ingedaald is.
Hallo!

Vanavond laatste keer naar de zwangerschapsgym, les 10 alweer...is ook heel snel gegaan zeg! Ook wel lekker hoor, heb ook niet altijd zin, als die kleine net op bed ligt, vind ik het ook lekker om op de bank te hangen of beetje te rommelen...

Ik heb echt pas de laatste paar nachten dat ik niet meer zo lekker slaap, maar ben ook al 37 weken...hiervoor is het wel weken goed gegaan...soms wordt je er dan helemaal chago van, als je niet lekker kan liggen cq slapen...nog eventjes doorzetten

ADL, succes verder met het de laatste loodjes en natuurlijk je bevalling! Het zou leuk zijn als je nog eventjes laat horen als de kleine er is :-)

Hondje, schiet maar niet op dan met je voet , snik

Belle denk ook dat ik die hoes ga aanschaffen bij de thuiszorg winkel...(volgens mij had ik dat vorige keer ook gedaan..) en aangezien ik momenteel nogal vaak van 'helft' wissel, als ik niet kan slapen, is het wel handig als het over hele matras ligt

Naatie, Jij kan straks nog lekker aan de slag dan in je slaapkamer! Nou dan is die vast 'aan kant' als je moet bevallen!

Fijne avond allemaal en hopelijk slapen we allemaal lekker vannacht :-)
Hebben jullie al nesteldrang??? Ik dus totaal niet, ik besteed nu wel veel meer aandacht aan het huishouden, maar dat komt omdat ik nog maar 2 dgn werk ipv 4. Maar echt keukenkastjes uitsoppen en zolders verbouwen, nee dat doe ik niet haha!! Of gaat dat nog komen??

Goed idee van dat hoeslaken van de thuiszorgwinkel, daar ga ik ook eens naar kijken, ik ben ook echt een draaikomt in bed.

Het is heel gek aangezien ik al vanaf uurjte of 4 a 5 wakker ben haha ben , voel ik me helemaal niet brak. Gek he..hopelijk slaap ik vanaaf wel hor...

Lino, heb je er wat aan gehad, aan de gym??

12-9 hoe is het met je spin haha..kan je de stofzuiger niet buiten zetten en dan snel de prop eruit halen??

Alejandra, heerlijk zeg een huishoudster lijkt me zo fijn...Ik hik al weken tegen de badkamer op bah..heb er echt geen zin in om hem schoon te maken maja moet toch he...

fijne avond
man heeft gezogen , spin zal nu wel dood zijn
haha 12-9! wat een spin niet allemaal teweeg brengt...(het heeft voor jou in iedergeval vandaag het stofzuigen 'bespaart' :-)

Missw: Ondanks dat ik voor de tweede keer gym heb gedaan, vond ik het toch weer heel nuttig en leerzaam...Het is ook echt een goede 'instructrice' . Ze heeft er ook echt verstand van zeg maar. Bij een tweede keer zijn er toch wat dingen 'vervaagd' en je geheugen wordt dan weer opgefrist. Ook vond ik de gym een fijne manier om even bewust met je tweede zwangerschap bezig te zijn, omdat het wat meer aan je voorbijgaat..al met al een fijne ervaring met een leuke groep meiden.

Alejandra, wat heerlijk zeg, 30 uur per week! Wat een luxe zeg...super (we zijn denk allemaal stiekem een beetje jaloers:-)

Wat betreft bekkenbodemspieren, wij herhaalden dat op de gym echt wekelijks en kregen die oefeningen ook mee voor dagelijks een paar keer per dag je bekkenbodem aan te spannen...ik heb ook bij het niezen dat ik wat verlies...dus volgens mij kun je rustig elke dag wat oefeningetjes doen hoor!

Missw. Helaas ook nog niet echt nesteldrang :-) ben wel begonnen met alle kasten (ook de keukenkastjes) ontruimen van over de datum sausjes etc. :-) en heb ondertussen al een paar vuilniszakken troep uit huis gegooid en lekker ruimte gemaakt en alle kastjes enzo lekker opgeruimd (voelt altijd wel lekker als het er dan zo netjes uitziet :-)

Hoorde trouwens vanaaf op de zwangerschapsgym dat er al 2 meiden zijn bevallen...1 al met 36 weken en de ander met 38 weken...de eerstvolgende is over een weekje uitgerekend...dus ben benieuwd!

Doegie!
hahaha Lino toch die keukenkastjes he haha..Fijn dat je de de gym als prettig heb ervaren, ook wel lekker als je een kindje nog heb rondlopen is t wel lekker een uurtje voor jezelf..

Zo met 36 en 38 wkn al bevallen, ja dat kan ook nog...waren dat hun 1e kindjes??

Was t met een reden eerder of gewoon eerder gekomen??
Ik heb nesteldrang met vlagen, ik ben normaal niet zo'n opruim typje, dus ik maak er maar gebruik van.

missworld: ik begreep dat kindjes die tussen 38 en 42 weken geboren worden als op tijd worden beschouwd, die 40 weken is ook een soort schatting.

Ik ben zelf wel benieuwd wanneer de bevalling begint, ik ben eigenlijk pas eind augustus uitgerekend, maar de baby is af en ik ben er ook wel klaar mee . Ik kan steeds minder, zoals door de stad lopen, wat dan wel weer goed is voor mijn budget natuurlijk. Alhoewel, gisteren heb ik wel iets op internet gekocht, een hangmatje voor in de box, maar dat kostte nog geen ¤ 10. Ik weet niet of het iets is, maar dat lijkt me prettig voor zo'n baby. De box staat nu in de kamer en die lijkt me zo groot voor zo'n kleine baby. Zeker omdat de baby in mijn buik ook krap zit, dus misschien voelt dat wel prettig.

Alejandra: lekker, een huishoudster. Ik kan nog net stofzuigen, maar dat is dan ook wel het enige op een hele dag. Gelukkig hebben wij altijd al een werkster, dus de grote dingen worden wel gedaan. En mijn schoonmoeder heeft afgelopen weekend de koelkast en de keukenkastjes eens onder handen genomen.

Lino82: dat ken ik, dat ik geen houding kan vinden in bed. Ik heb behoorlijk was last van mijn schaambeen, dus draaien is al een heel gedoe. Ik voel me soms net een gestrande walvis, dan lig ik weliswaar op mijn rug in bed, maar heb ik geen idee hoe ik nou handig in een andere houding terecht kan komen. En ik houd nog steeds behoorlijk wat vocht vast, dus het uiteinde van het bed staat iets omhoog.

Hondje: balen van je voet, daar zit je nu echt op te wachten zeg.

12-9: ben benieuwd of je baby nog draait.

O ja, op de Hyves zit ook een chat functie (helemaal naar rechts, kwekker), misschien komen we elkaar nog op de chat tegen.
Haaai meiden!

Twaalf-09: balen dat die kleine in stuit ligt! Hopelijk gaat tie nog draaien... ik duim voor je.

Haha Lino, klinkt wel een beetje als nesteldrang lekker hoor!! Nesteldrang komt hier wel om de hoek kijken, ben lekker kinderkleertjes aan t wassen en steeds aan t rommelen in huis.

Vind het ook wel een beetje spannend worden hoor allemaal, komt dichtbij nu! Vooral vriendlief heeft er last van.

Missworld, heb je al wat beter geslapen vanacht? Irritant he!

Heb vanacht ook geen oog dichtgedaan.

Owww lekker zeg, zoveel hulp in huis Alejandra, super! Lekker van genieten.

Mijn hulp komt zometeen, is maar voor 3 uurtjes in de maand. Gewoon voor de grote dingen.

De OS volg ik wel, vind t wel leuk om zulk soort evenementen te zien.

Krijg wel steeds meer last van mn bekken, kan soms de trap niet goed meer op, lijk wel een oud mens, haha!
Alejandra, wil ik ook wel, jouw huishoudster, maar ja, haar elke week laten overvliegen voor 30 uur is dan ook weer zo wat!

12-9, dank voor je komische (en herkenbare) spinverhaal! Ik ben ook zo'n held, maar heb voornamelijk een grote hekel aan wespen.

MissWorld, ik heb nesteldrang afgedaan als een fabel. Nooit last van gehad hier. Nou ben ik normaal ook al niet van de schoonmaak dus het zou ook wel van heel ver moeten komen. Wel hebben we afgelopen weekend de babykamer in elkaar geflanst (lees: wieg in elkaar gezet en commode naar babykamer gehaald en gevuld). De muurschildering heb ik maar laten varen, kan ik altijd nog doen nadat de baby geboren is. Ik kwam er achter dat ik intussen al 20 hydrofielluiers heb en na mijn twee eerdere kinderen ook al 30 outfits in 50-56 dus ik ga maar niets meer kopen denk ik zo. Ja, een outfit voor mezelf voor in mijn kraambed, waar ik dit keer echt een week in ga liggen (vorige keer stond ik de dag na de bevalling al weer beneden beschuiten te smeren en koffie te zetten) aangezien het voor 99% zeker mijn laatste kraamweek ever wordt.

Werk deze week nog 4 dagen en volgende week nog 2 en dan is het afgelopen voor 2008. Ben er nog niet echt aan toe, maar dat komt natuurlijk ook omdat we kort geleden nog twee weken met vakantie zijn geweest. Overigens zal ik in mijn verlof hier waarschijnlijk minder te vinden zijn. We hebben momenteel alleen de laptop van manlief's werk waarop ik kan internetten. En aangezien hij gewoon de hele week werkt tijdens mijn verlof zal ik alleen in de avonduren achter de laptop kunnen kruipen.

Aambeien geen last, wel last van het schuureffect van ondergoed, waardoor nu mijn huid in dat 'overgangsgebied' kapot is en dat doet pijn! Ben wat met sudocreme gaan smeren maar dat lijkt ook niet te helpen. Iemand tips voor dit genante probleem?
hoihoi,

mamayahoo, is je ondergoed niet gewoon te klein dat het schuurt (misschien wil je dat niet horen, sorry..)? Kan je niet van die broekjes-met-pijpjes kopen en dan een maatje groter. En dan idd lekker smeren met zalfjes ofzo. Succes iig!

Alejandra, idd jaloers op jou huishoudster! Ik kan me voorstellen dat je straks in een lekker schoongemaakt huis kan kramen, lekker hoor. En dan is ze meteen gewend aan jullie voor als je weer gaat werken.

Lino, hoe was je gym? Heb je afscheid genomen van je mede cursisten? Wij hebben nog een terugkomdag van de yoga, altijd leuk.

Hier geen last van nesteldrang.. Ik kom er niet eens aan toe om te stofzuigen (grr, die voet), laat staan iets uitsoppen..

Bassiste, balen van je bekken. Pas je wel op!

fijne dag nog!
Lieve meiden,

Hier een berichtje van een september2007 mama. Mijn zoontje is nu bijna 1 en ik denk steeds terug aan een jaar geleden. Toen liep ik hoogzwanger te zijn, net als jullie nu, haha.

Ik wil jullie heel veel succes wensen met de laatste loodjes en alvast een fijne kraamtijd. Ik hoop op veel gezonde nieuwe septemberkindjes!!!!

Liefs, Kessie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven