*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws dus Kiara, eindelijk. Maar goed dat je toch nog keertje bent geweest.

Nog een weekje werken, vind het lekker vooruitzicht hoor. Moet ook nog best veel doen, alles uitzoeken, wassen, klaar zetten etc. Dus heb de tijd ook wel nodig. Kleine gaat gewoon naar kdv en meestal ook gewoon naar mijn moeder, dus heb maar 1 of 2 dagen per week de hele dag kleine om me heen, dan kan ik me ook op hem storten en hoef ik er niet nog een hoop naast te doen.

Ben het nu vaak echt zat aan het einde van de dag, kan dan niet wachten tot man thuiskomt om het over te nemen.
Hallo!

Niet zo'n gezellig weertje he, vandaag...

Kiara wat een goed nieuws! Ook wel dubbel hoor, al die echo's waarop ze tegenwoordig zoveel kunnen zien, denk soms wel ze zien misschien wel teveel...nu blijkt er dus niets te zijn, terwijl jij wel heel erg in de spanning hebt gezeten al die tijd...volgens mij gebeurt het best vaak, dat men het niet vertrouwt en je steeds weer voor een echo moet, maar dat er uiteindelijk toch niets ernstigs is zeg maar...

Mamayahoo, fijn dat je er weer bent! Ging het nog, zo'n verre autorit??

12-9 lijkt me heerlijk als je kind op het kdv zit voor paar daagjes, heb je inderdaad even je handjes vrij tijdens je verlof en kan je de dagen dat je kleine thuis is hem/haar ook alle aandacht geven.

Fijne avond! en voor de meiden die nog aant werk zijn, succes he, met de laatste loodjes!
Fijn Kiara dat de echo goed was. Nu verder geen zorgen meer maken!!

Mamayahoo, daar zeg je wat. Vanaf wanneer voeren we hier de "meldplicht" in? Vorige keer meldden wel ons geloof ik vanaf de 37 weken. Weet jij dat nog 12-9? Wel spannend hoor. Het komt nu echt dichtbij.

Zaterdag balen. Ik werd gebeld door de Hema dat de gordijnstof die ik besteld had niet gevoerd kon worden met verduisteringsstof omdat de laatste niet leverbaar was. Hele bubs gecanceled en hals over kop bij de Roobol nu weer een poging gewaagd. Levertijd 4-4,5 week. Ik heb op mijn buik gewezen en gezegd dat het 4 weken moest zijn. Gordijnstof is trouwens veel leuker dan die van de Hema, maar ook ietsje duurder ( lees bijna 2x zo duur) Maar dat is niet zo heel erg. Bij een tweede heb je toch veel minder aan te schaffen als bij een eerste.

Morgen ga ik echt de kasten van de babykamer herinrichten en kan de baby wat dat betreft komen. Ook nog een tas klaarleggen en van de week een keer klossen halen. Ik ga trouwens echt nog geen kleren klaarleggen voor mezelf. ik vind het nu soms al lastig wat aan te doen, laat staan als er straks nog een stelletje of 2 in mijn ziekenhuistas zit. Dat moet maar even ad hoc.

Groetjes

Carry
Heb nu trouwens officieel verlof sinds 2 augustus.
binnenkort probeer ik ff fantiek te posten hoor!! maar door alle drukte vergeet ik het steeds!!

sorrryyyy

hondje

ik heb dat ook al es gehad in t begin van zwangerschap.. wondroos..

wat ook goed is het nat houden van t plekje

dus nat verband er om en de zalf.

ga goed door met de zalf want ik heb t al 2 keer aan zelfde plekje gehad.

wordt nu voor iedereen spannend he..verlof en wachten.. en dan de warmte erbij!

afgl dond was t zooo warm dat we hebben een zwembad in de tuin gezet.

250 br een 70 hoog

heeeeeeeeeeeerlijk!

slapen wordt idd minder ook kwa omdraaien en vaak plassen.

ik zal zo op bed weltrusten iedereen!

xxx
Kiara wat een goed nieuws!! Je zult wel ontzettend opgelucht zijn, nu kun je weer heerlijk onbezorgd gaan genieten van de laatste weekjes!
Kiara, super nieuws. Bij mijn baby waren de nierbekken aan de grote kant en bij 32 weken was er ook weinig meer aan de hand, maar ja, je gaat je wel zorgen maken.

Ik ben vanochtend bij de verloskundige geweest en die vond mijn buik aan de grote kant. Dat vond haar collega vorige week ook al. Ze had nog een echo gemaakt en de baby was ook aan de grote kant. Ik was zelf een halve kilo afgevallen, die baby eet me nog eens helemaal op .

Maar goed, nu moet ik dus a.s. woensdag naar de gynecoloog, dan kijkt die er ook nog even naar. Ik had in ieder geval geen suiker, want dat heeft de assistente geprikt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Wauw Vivalover, spannend! Maar leuk dat je kindjes geboren gaan worden! Je kan gaan aftellen, nog 9 dagen.

Oh lieve Twisje, wat vervelend dat je zo slecht hebt geslapen afgelopen week. Geniet maar lekker van Antwerpen!

Bassiste, lekker weekje Limburg gewenst!

Hondje, beterschap met je voet. Wat rot dat je daar nu mee zit.

Goed nieuws Kiara.

Belle, kijk maar uit dat de baby je niet meer opeet! Even afwachten wat de gyneacoloog gaat zeggen woensdag.

Bij mij gaat het slapen ook in fases, soms goed en soms slecht. Of soms schopt de baby zo hard tegen mijn ribben dat ik er wakker van wordt. Ik word er ook allemaal wat emotioneler van, zeker als ik moe ben.

Ik ben 'pas' 33 weken, maar ik voel me nog redelijk actief. Hopelijk blijft het zo. Ik fiets elke dag naar mijn werk en loop ook redelijk wat. Afgelopen weekend weer eens in de wijngaard geweest en daar bij het huisje alle planten een emmer water gegeven. Natuurlijk beetje bij beetje, maar het gaat goed. Alleen de weg erheen, het laatste eind is 20 minuten over een hobbelige zandweg, was wat minder fijn. Maar ik slaap daar altijd heerlijk, geen auto's, geen burengeluiden, alleen maar vogeltjes en een haan in de verte.

hoihoi,

Alejandra, ik probeer ook mobiel en actief te blijven, voor zover dat lukt. Nu gaat het even wat minder, maar als voet genezen is wil ik toch elke dag wel weer gaan lopen. Maar toch klinkt het bij jou een stukje gaver.

Belle, wat zou de gyn ervan kunnen zeggen? Het is toch gewoon zo, je kan toch gewoon een grote baby hebben? Ben ook super benieuwd wat hij zegt.

Jacqie, ik heb geen zalf gehad, alleen maar pillen. Hij heeft ook niets gezegd over nat houden, maar het is wel een tip. Het lijkt erop dat de antibiotica nu aanslaat, dus ik ben al weer blij.

Carry, ik heb m'n bed sinds gisteren op klossen, het is wel even wennen hoor! Ook heb ik de tas al klaar. Voor mezelf heb ik gewoon een pyjama/jogging broek gedaan. Daar zou ik nu overdag toch niet in rondlopen, dus ik mis hem niet.

12-9, m'n dochter gaat ook gewoon nog naar het kdv en naar m'n ouders, ik snap je helemaal! Echt even lekker om niets te hoeven en gewoon op de bank te hangen, of op je gemak het huishouden te doen en niet dubbel op te moeten letten.

Kiara, goed nieuws, gaaf zeg! Ik kan me voorstellen dat je helemaal blij bent. Wel slim om even te laten nakijken straks.

Winterlelie, hoe gaat het nu? Dochter nog steeds zo vroeg wakker? MIsschien was het van de hitte (ik hoop het voor je!)?

Ik ga even op de bank hangen, fijne avond nog!
Ik ga langs de gyneacoloog om de waarneming van de verloskundige te bevestigen, dus om iets meer duidelijkheid te krijgen over de grootte van het kind. Ïn het het ziekenhuis hebben ze toch betere apparatuur. Verder kan besloten worden om het kind eerder te laten komen als het echt aan de grote kant is. Dus ik ben benieuwd.

Ik zit nu in de 36e week, dus de baby kan geboren worden en zonder problemen overleven, wel een gek idee. Wat dat betreft is iets groter alleen maar beter, denk ik dan maar. Mijn zus is op dit moment hier, dat is erg gezellig en ze helpt me ook bij allerlei dingen, zoals boodschappen doen en de baby kamer afmaken.
Hoi Hoi allemaal,

Ik heb heerlijk genoten afgelopen weekend in Antwerpen.

Was toch wel erg lekker zo weer even met z`n tweetjes zonder mama, mama continu te horen.

Ik heb ook al een tas klaar staan met een aantal spulletjes erin.

Deze week nog even langs de thuiszorgwinkel om klossen te halen.

Dan kunnen we weer op "niveau"gaan ha ha.

Nog 2 weekjes en dan gaat mijn dochter voort iedere dag naar school, word ze een echte grote meid. Zal wel wennen zijn. Als het goed is heb ik dan nog een 2 weken van 8:30 uur tot 14:30 uur tijd voor mijzelf voor de nieuwe kleine spruit komt.

KIARA: fijn dat alles goed was nu

Groetjes
He Belle,

Ben erg benieuwd hoe het was bij de gynecoloog. Hoeveel centimeter is je buik nu in je 36ste week? Bij mij zeiden ze ook heel de tijd dat mn buik aan de grote kant is, maar de laatste x opeens aan de kleine kant. Ben benieuwd wat ze donderdag zeggen. Wil wel dat ze het goed in de gate houden.....mn moeder was 12, mn broer ruim 9 en mn neefje ruim 9.5 pond. Als ons kindje ook zo groot is, zou is misschien toch de voorkeur geven aan een ziekenhuis bevalling. Maar ja even afwachten maar.

Groetjes ILona
hoihoi,

Twisje, jeetje, je dochter al naar de grote school. Dan heb je idd je handen wat meer vrij. Goede timing hebben jullie trouwens!

Hier ook al ruim in de 36e week. Als de baby nu zou komen zou het idd geen probleem zijn, dochter was toen al geboren en mocht mee naar huis, vreemd he?

Ilona, volgens mij is m'n buik nu 32 cm (dus aantal weken - 4)

Bij de vk was alles prima, gelukkig maar. Nu voetje omhoog, het wil niet echt genezen. Morgen denk ik maar weer naar de huisarts, wel balen
He, Ilona, ik had het verkeerd gelezen, ik dacht dat je het vroeg in het algemeen . Voortaan beter lezen, hihi

groetjes
Hallo!

Vandaag een beetje een 'dipdagje' gehad..snik. Af en toe heb je dat, vanmorgen na een stukje wandelen met de wagen, kon ik gewoon bijna niet meer lopen van de pijn in de zijkant van mijn buik zeg maar...vervolgens een pittig dagje met dochter die alles deed wat niet mocht dus was erg blij dat het 19.00 uur was vanavond. Tussen de middag was ik ook zo moe, dat ik zo graag even rustig wilde liggen/zitten, maar ja ze slaapt ook niet meer...en hier geen kdv waar ik haar naar toe kan brengen...papa heeft ook geen vakantie, mn ouders zijn 6 weken op vakantie, kortom voelde me vandaag eventjes heel zielig...hopelijk morgen een beter dagje :-)

Ilona en Belle een vriendin is laatst ook bevallen van een ruim 9 ponder. in het ziekenhuis, maar 'men' wist niet dat het zo'n 'grote' baby zou zijn...en het ging opeens zo snel (ze hadden dus nog geen 'gereedschap' klaarleggen) toen werd de kleine al geboren...totaal ruptuur. Misschien wel handig als men het idd wel van te voren weet, zodat er rekening mee gehouden kan worden als je aant bevallen bent...dan kunnen ze wel optijd ingrijpen zeg maar...als jullie baby;s aan de grote kant zijn, is het alleen maar fijn dat ze het nu weten, ja toch!

Vervelend Hondje, dat je het maar niet echt beter gaat met je voet! schiet niet erg op dan! Lijkt me idd raar voor jou, dat vorige keer de kleine al geboren was rond dit aantal weken...(je had toch Hellp?) Misschien moet je er nu nog wel 6 weken op wachten :-). Heb jij toen ook spoedkeizersnee gehad, of ben je 'gewoon' bevallen dmv inleiding?

Twisje, moet idd ook nog de frisdrankkratten (om bed te verhogen) gaan halen, binnenkort ook maar even doen...Vind het zo'n gedoe, als je bed zo hoog staat, ik kom er dus ook niet echt meer in, aangezien ik nogal klein ben...heb echt een opstapje nodig :-)

Morgen naar Verloskundige, ben benieuwd of ze misschien de grootte al kan schatten..

Tot gauw allemaal!
Ik heb even op de kaart van de verloskundige gekeken en mijn buik had maandag een omvang van 38 centimeter. Ik ben benieuwd wat ze vanmiddag zeggen. Gisteren ben ik nog naar yoga geweest, ook al een hele inspanning, om te gaan liggen en te gaan staan.

Vandaag wordt het kennelijk heel erg warm, pfff, geen zin in hoor. Gelukkig koelt het morgen weer af.
Jeetje wat spannend zeg, het gaat nu echt opschieten zeg voor vele meiden hier....Echt leuk hoor, ben benieuwd wie de eerste is en hoe het zal gaan...

Vermaken jullie je wel een beetje thuis?? Ik vind het zo gek dat ik over 2 weken opeens altijd thuis zal zijn, echt raar. Zal ik me gaan vervelen??

Ik heb ook diep respect voor vrouwen die zwanger zijn en kids thuis hebben rondlopen hoor, vandaag ook bij de VK geweest en in de wachtkamer een zwangere vrouw die met 3 kids aan kwam lopen wauw.....petje af..

Hier ligt de kleine volgens de VK niet meer in een stuit en mn ijzer was weer in orde, dus geen kuurtje.

Verder alles in orde.

Houden jullie ook zoveel vocht vast en met name in je voeten?? VK had geen bijzondere tips behalve bewegen, water drinken.
Ha ladies,

Ik meld me even af voor in ieder geval de komende 3 weken, vakantie, verbouwing en verhuizing vergt even teveel tijd. Vanaf september heb ik hopelijk meer rust. Voor de dames die al eerder bevallen, sterkte! Ik probeer regelmatig even te kijken of er nieuws is, spannend allemaal!!

liefs, Freddy
Hallo meiden!

Temperatuurtje vandaag viel best mee he? had het warmer verwacht :-).

Vanmiddag VK geweest, de baby is goed ingedaald! (heb van de week wel behoorlijke 'steken' gevoeld van onder..) Voor een tweede zwangerschap, volgens mij nog wel 'vlot'. Ze schatte de baby op dit moment op zo'n 2700 gram. mijn buikgrootte was 35 cm bij 36 weken+1. Er is verder niet gezegd dat het 'groot' of 'klein' is, dus ga er maar van uit dat het goed is :-). Bloeddrukje alleen wel ietsje hoger dan vorige keren...maar schijnt wel 'normaal' te zijn naar het einde toe.

Heb ook een heel lijstje meegekregen, wat ik allemaal klaar moet zetten enzo. En idd ook het beladvies. Eerste kind, als je een uur lang weeen hebt om de 3 minuten en de wee 45 tot 60 seconden aanhoudt. en bij de tweede, als je dus weeen hebt om de 5 minuten die 45 tot 60 seconden aanhouden...(weet niet of dit bij elke verloskundige hetzelfde is hoor...) Dus over 6 dagen mag ik officieel thuis bevallen..apart he, dat het toch zo snel gaat...

Succes Freddy met verhuizing etc. Zal wel zwaar zijn , zo tegen het einde nog een verhuizing..

Fijn Missw dat het niet meer in een stuit ligt! Hopelijk blijft de kleine spruit zo liggen! :-)

Hier geen/weinig vochtvasthouden, bij vorige zwangerschap had ik enorme opgezette voeten (en liep nog wel in de winter ook...) nu dus geen last van. Draag zelfs nog mn ring. Toen ik de vorige keer wel heel dikke voeten had, sliep ik snachts met mn beentjes ietsje hoger (kussentje). Verder kan je er helaas ook niet zoveel mee...

Belle, nog nieuws van de gyn?
hoihoi,

Lino, fijn dat alles goed was bij de vk. En al ingedaald, heb je er veel last van?

Ik ben vorige keer trouwens 'gewoon' bevallen. Een keizersnee zou te veel risico op bloeding veroorzaken, dus het beste was gewoon. Ging ook wel goed trouwens hoor.

Ik ben vandaag maar weer langs de huisarts geweest en het is nog lang niet beter met m'n voet. Ik heb een nieuwe kuur gekregen en moet met m'n voet omhoog en gekoeld gaan zitten. Morgen gaat dochter dus een extra dagje naar het kdv. Ik baal er super van (ook omdat het zo jeukt, ik kan niet meer slapen), en hoop dat het heel snel over gaat.

Freddy, succes trouwens met de verhuizing!

fijne avond nog!
hallo allemaal,

wat fijn dat het zo afkoelt... hier komt het met bakken uit de lucht, maar heb dan ook heerlijk geslapen vannacht!!

Nog een paar daagjes en dan komen de 1e twee al.. Succes vivalover!

lino: wat een eng idee he, dat ze het verkeerd inschatten... was de totaalruptuur te voorkomen als ze het eerder hadden geweten? of wordt er dan sowieso een keizersnee gedaan?

MW: watfijn dat alles goed was, nu lekker wachten op de bevalling, want vanaf week 32 draaien ze meestal toch niet meer?

Freddy: sterkte met alle drukte!

hier gaat alles zn gangetje, voel nu af en toe voetjes (of iets anders) tegen mn ribben, maar niet heel hard. Dinsdag weer naar de vk, ben benieuwd...

oh: tip voor dikke voeten, ik heb een week lang met een kussen onder mn enkels geslapen,maar kreeg spontaan last van mn rug, waarschijnlijk doordat je toch anders ligt, dus even in de gaten houden. nu geen kussen meer en geen rugpijn, dan maar dikke (lees: geen) enkels.

fijne dag allemaal!
Hoi hoi,

Lekker hoor, dat het een beetje afgekoeld is, maar wat een regen zeg! kon net niet eens de overkant van de straat zien!

Vivalover, spannend zeg dat je weet wanneer je kindjes geboren worden! Ben je zenuwachtig?

Movamoba, ik slaap hier met een kussen tussen mn benen omdat ik anders last van mn buik en bekken krijg, maar dat is ook niet alles hoor. En een kussen onder je voeten, lig je dan alleen maar op je rug?

Hondje balen dat je voet maar niet over gaat. Hoop dat het nu snel beter gaat!

Lino, fijn dat alles goed was bij de vk. Mhh.. als ik dat zo hoor over die weeën, krijg ik er al zin in

Succes Freddy! Wat een drukte nog op het laatste moment!

Missword, ik vermaak me wel thuis hoor, nou ja ik vermaak meer mn zoontje.. Die heeft door dat mama veel thuis is, en maakt daar nu mooi misbruik van!

Mijn buik was met 33 weken 31 cm. Ik heb geen idee of dat groot is of niet.

Ik vind zelf dat mn buik aardig groot is.

Zo, ik heb al een leuk nieuw schema gemaakt. Als Viva lover bevallen is, zal ik het nieuwe schema erin zetten.

Doeiii
De gyneacoloog vond de baby ook aan de grote kant, maar zei er al meteen bij dat het meestal niet duidelijk wordt waarom dat nou is. Ik moest in ieder geval bloed geven om infecties bij de baby uit te sluiten, dat kan in een heel aantal gevallen die grote baby verklaren. Ik moet vanmiddag terug voor een uitgebreide echo en volgende week weer naar de gyneacoloog. Vanaf zaterdag mag ik thuis bevallen en de baby is nu groot genoeg, dus dat is in ieder geval geruststellend. De gyneacoloog zal het in de gaten houden en ik hoop dat de baby niet al té groot is bij de geboorte .
Belle hoe was het bij de uitgebreide echo vanmiddag??
Volgens deze echo was het kind dan weer niet aan de grote kant, dus het blijft een beetje natte vinger werk. Het was wel een groot kind, maar niet extreem en ik had wel veel vruchtwater, maar niet te veel. Dus òf het kind is gekrompen sinds gisteren of de meting van gisteren en bij de verloskundige waren niet zo nauwkeurig. Ik wacht het rustig even af. Ik heb wel een mooie echo gekregen, ik zal 'm op de hyves zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven