*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Belle, fijn dat alles goed was. Maar inderdaad wel beetje verwarrend dan weer te groot en dan weer niet.

Missworld, en gedraaid toch wel een fijn gevoel.

Ik moet maandag weer naar vk, hoop dat hier ook eentje heeft besloten om te draaien.

Naatie, leuk nieuw schema, ben benieuwd. Als je toch bezig bent, ben inmiddels 30

Movamoba, ik heb ook kussentje onder mijn matras, ligt daardoor maar heel iets hoger bij alleen de voeten. Maar als je moet kiezen tussen rugpijn en enkels, nou dan inderdaad maar dikke enkels.

Hondje, vervelend dat het niet opschiet met je voet.

Hier laatste werkdag gehad vandaag. Flink verwent door collega's, een gezellige borrel en mand met al flink wat cadeautjes voor baby, man, zoon en mijzelf. Dus we kunnen nu allemaal genieten van mijn verlof.

Ben wel blij dat het er nu opzit. Vandaag met mijn collega laatste dingen opgeruimd en doorgesproken dus volgens mij alles goed overgedragen en achtergelaten.

Nu maar eens alles klaarzetten voor de baby, je ziet nu nog nergens aan dat er een kleintje moet komen hier.
Movamoba. Als de gyn bijvoorbeeld op tijd een 'knip' gegeven had, was ze waarschijnlijk niet doorgescheurd zeg maar...maar aangezien het persen zo snel ging en er dus nog niks klaar lag, is het niet helemaal goed gegaan.

12-9 raar idee he,dat je voorlopig weer niet meer terugkomt op werk! kun je je een beetje gaan voorbereiden op de kleine :-)

hopelijk vandaag minder 'nat' dan gister...Heb echt de hele dag binnen gezeten met mn dochtertje, saai hoor!
Belle idd erg verwarrend zeg, maar ja iig goed nieuws toch.

12-9 wat leuk zeg dat je lekker verwend bent door je collegas leuk hoor.

Ja hier is de baby dus gedraaid volgens de VK maar ik begin toch echt te twijfelen omdat je dat hoodje wat dus beneden ligt bijna niet kan voelen omdat dat zo diep is. En nu voel ik weer een bobbel onder mn rechterrib zeg maar, zoals eerst. Dus misschien is ze weer gedraaid....ik weet t niet hoor. Maar ik ben niet echt 100% overtuigd haha...

Ik geloof wel dat t vandaag wat minder nat word hoor haha hier is t best warm al...benauwd meer.

Fijne dag meiden
Hallo allemaal!

Fijn om te lezen, dat het met iedereen naar omstandigheden toch nog wel goed gaat! Nog geen vroeggeboortes enzo... Van mijn cursus zijn er nl. al 3 bevallen, waarvan 2 ruim 4 weken te vroeg.

Mijn buik was met 34 weken 35 cm en gisteren met 36 weken nog steeds 35 cm. Het kindje is niet extreem groot ofzo en dat was voor mij een risico in verband met zwangerschapssuiker, maar met behulp van dieet lijkt dit helemaal onder controle.

Ons bed staat inderdaad op klossen, maar is vrij hoog geworden, omdat we zelf al geen superlaag bed hebben. Gelukkig ben ik zelf geen kleintje en kan er nog net zonder krukje inkomen.

Onze kleine was met 34 weken al ingedaald en lag gisteren nog net zo als 2 weken terug. Met een kleine week mag ik gewoon thuis bevallen, het komt wel super dichtbij nu hoor...

Tja, slapen wordt er hier ook niet beter op. Ben vaak wakker 's nachts en moet dan naar het toilet, maar ook water drinken, want mijn neus zit 's nachts zo dicht, dat ik als ik wakker wordt gewoon keelpijn heb en niet kan slikken.

Nou, iedereen suc6 met de laatste loodjes....
hoihoi,

Belle, idd verwarrend dat ze het niet zeker weten. Ach, je merkt het vanzelf

12-9, fijn dat je afscheid zo gezellig was. Nu kan je je helemaal richten op de kleine. Moet je nog veel kopen enzo, of heb je alles al in huis?

Missworld, hier ook een bobbel onder m'n ribben, maar dat zijn z'n staartbeentjes. Dus eigenlijk z'n kontje. De beentjes zijn dan teruggevouwen naar beneden (richting hoofdje eigenlijk). Snap je? Tenminste, dat is de afgelopen tijd zo geweest, ik hoop niet dat hij gedraaid is..

Verder gaat het hier wel, voet is niet erger geworden, dus ik hoop dat de antibiotica aan aan het slaan is.

Hier trouwens ook best een stuk koeler, fijn hoor.
Belle, lekker vaag dan. De ene keer is de baby te groot en de volgende dag is ie goed op groei..Duhh..

Nou ja je ziet het wel, wanneer hij/zij eruit komt!

Fijn Pauline dat je buik ( de baby) niet te groot is door de zw suiker!

12-9 fijn dat je zo'n leuk afscheid hebt gehad! Lekker genieten van je verlof!

Hondje gelukkig dat de ab aanslaat!

Hier ook een hele bobbel onder mn ribben. Ik verwacht toch een beetje dat dat de billen zijn. Maar af en toe is het toch een vervelend gevoel.

Zo ik ga mn kleine vriend bij het kdv halen.

Baai
Ahha ja dat had ik ook al aan gedacht ja dat t eventueel de billetjes zijn..en dan idd de voetjes terug gevouwen naar benee hahah....

Ik heb vandaag zwangersschaps ondergoed gekocht haha voor t eerst. De slips waren bij de HEMA namelijk maar 1 euro per stuk ipv 9,95 euro. Dus heb er 4 gekocht, ik dacht voor eventueel ook na de bevalling ofzo..Ze zitten heerlijk maar ik vind het geen gezicht haha...Mn eigen slips pas ik gewoon nog hoor.

En ik heb een zw. Bh gekocht zonder beugel, en dat had ik veel eerder moeten doen, dat zit echt heerlijk zeg.

Ook heb ik een voedings bh gekocht en die zit ook heerlijk zeg zonder zon beugel...

Dragen jullie ook zw.ondergoed??
Vannacht erg slecht geslapen..steeds wakker, weer plassen. Hopelijk gaat het vannacht weer wat beter!

Paulien zijn onze buiken even groot . Was met 36+1 bij de VK en toen was mijn buik ook 35 cm. (bij mij was overigens mijn buik met 34 weken 32 cm) dus bij nog wel wat gegroeid laatste twee weekjes! Fijn idd dat het er verder goed uitziet qua grootte ivm je zw suiker.

Heb trouwens niet het idee dat er heftig geschopt wordt dit keer in mijn buik, tuurlijk wel dat je het voelt, maar niet dat je 'gekneusde' ribben hebt ofzo. Jullie last van?

Missw: Ik draag zwangerschapsondergoed icm eigen ondergoed. Ik draag zelf normaal van die "boxer'model onderbroekjes, en die zitten nog steeds erg lekker (rekken mee) en heb ook van die enorme 'tenten' :-) En ik heb vrij vroeg in zwangerschap een goede (alvast) borstvoedingsbh gekocht van Anita wel met beugel, omdat ik behoorlijke zware borsten heb van mezelf, vind ik een beugel wel fijn. Draag ook een meegroeibh zonder beugel, die draagt ook wel fijn.

Ik kan er werkelijk geen touw aan vastknopen hoe de kleine ligt. Heb idd ook die bobbel links boven zeg maar, zijn dat de billetjes? het ligt al ingedaald, dus zal wel niet het hoofdje zijn

Paulien, hier op cursus ook nog geen bevallingen (voor zover ik weet). De eerste bij ons is 19 augustus uitgerekend...wel spannend he, Jij bent 1 dagje na mij uitgerekend...lekker idee dat vanaf dinsdag ik ook mag thuisbevallen..

Alvast fijn weekend allemaal tot gauw!
Ik lees overal dat t indalen met 32 wkn kan beginnen, bij je 1e kind dan. Maar hoe voel je zoiets?? Ik heb echt geen idee of ie ingedaald is hoor..??
Missworld, Toen ik 34 weken zwanger was van eerste kind, heb ik wel echt 'indalingsweeen' gehad. Heb daar best veel last van gehad, dat ik zelfs vk had gebeld, omdat ik dacht dat het 'weeen' waren, die wilde toen voor de zekerheid toch even dat ik langs kwam om te voelen of ik geen ontsluiting had...dat bleken dus naderhand indalingsweeen te zijn geweest.!

Misschien gaat het bij jou wel ongemerkt, je hoeft er volgens mij niet altijd veel van te voelen...
MissWorld, bij mij waren het echt een soort steken heel laag. Maar je kan er inderdaad ook niets van voelen.

Hier alles goed. Nog volop aan het werk en ik voel me ook nog echt te goed om thuis te zitten, zou me echt vervelen. We zijn eindelijk uit de namen (yeah!) maar aan de babykamer nog niets gedaan. En dan te bedenken dat ik eigenlijk nog een muur wil schilderen en ik over ruim 2 weken al thuis zou mogen bevallen. Kansloos! Maar wat echt noodzakelijk is is zo gedaan, commode verslepen naar de babykamer en het wiegje opzetten. Die zijn al wel gewoon in huis. Dus loopt allemaal wel los.

Goed weekend allemaal!

Groet, mamayahoo
Hier al zwangerschaps- en voedingsbeha's vanaf de 2e maand ofzo. Ik vond die beugels echt helemaal niets meer en deze zitten gewoon lekkerder. Ik had er nog best veel van de vorige keer, dus geen probleem. Wel nog m'n gewone stringetjes aan, past prima onder m'n buik.

M'n vk zei dat als de baby ingedaald is je veel vaker naar de wc moet omdat hij op je blaas ligt. Ik heb er nog geen last van, dus het zal nog wel niet het geval zijn.

Mamayahoo, fijn dat je je nog zo goed voelt en dat je er zo relaxed mee om kan gaan! Groot gelijk hoor, alles is zo opgezet.

Fijne avond nog iedereen!
quote:Hondje77 schreef op 08 augustus 2008 @ 20:27:

M'n vk zei dat als de baby ingedaald is je veel vaker naar de wc moet omdat hij op je blaas ligt. Ik heb er nog geen last van, dus het zal nog wel niet het geval zijn

Nou dan ben ik benieuwd of die kleine spruit van mij al is ingedaald want ik plas me achterover de laatste week.

Hier zijn we er ook helemaal klaar voor de maxi cosi en de kinderwagen staan klaar. Alleen het weekend nog even de klossen onder het bed.

fijn weekend allemaal
Hai allemaal!

Net ff alles doorgelezen, fijn dat t allemaal aardig goed gaat met iedereen. Hondje, hoe is het met je voet? Lijkt me inderdaad echt irritant, die jeuk.

Wat een gedoe steeds Belle, fijn dat t toch blijkt mee te vallen.

Leuke foto op Hyves!

Midweekje Centerparcs was lekker en ontspannend.

Afgelopen maandag bij gyneacoloog geweest, kindje is al een stukje ingedaald! Tis geen groot kindje, ong. 6 pond is er geschat.

Voel ook regelmatig een grote bobbel onder mn ribben, zijn dus de billetjes. Indalingsweeen niet echt gehad, wel af en toe vage steken laag onderin.

Fijn weekend allemaal nog!
hallo allemaal,

ook hier nog geen indalingsweeen, maar misschien is 33 weken net te vroeg? wel een paar keer een ontzettende druk op mn bekkenbodem gevoeld, maar dat is nu weer weg. Vannacht weer weinig geslapen, ben vanochtend vroeg lekker een uurtje in bad gegaan, heerlijk! even die buik loslaten en gewoon ontspannen!

Hier nog geen zw. ondergoed, vind t niet lekker zitten, hou het fijn bij mijn boxers die nu gewoon wat lager zitten wel alvast voedingsbh gekocht, twee maten groter, maar dat zit ideaal!

Hier is alles zo goed als klaar, moet alleen maandag even de thuiszorg en de kraamzorg bellen. heb nog niets gehoord van de kraamzorg, maar had een brief gekregen dat de intake in de 7e of 8e maand kon, dus wilde het even afwachten, maar wordt nu wel wat onrustig...

mamayahoo: wat lekker dat je nog gewoon kan doorwerken, en dat je zo relaxed bent, maar ja, je bent ook ervaringsdeskundige zo onderhand, he?

Belle: wat een mooie echo op hyves!

Hondje: nog steeds aan de beterende hand?

fijn weekend allemaal!
Hoi,

Vandaag 37 weken zwanger!! Dus officieel moet ik me nu elke dag gaan melden of de baby nog in mijn buik zit (althans bij veel andere maandgroepen wordt de grens van 37 weken aangehouden) Ik weet niet of het me elke dag gaat lukken hoor, maar bij deze voor vandaag. Baby zit nog veilig in mijn buik. Alleen doet hij niet aan beentjes netjes naar beneden. Ik heb vandaag regelmatig een voet voelen uitsteken ergens in mijn zij. Heel grappig gezicht ook.

Gisteren bij de VK was alles OK. Niets aangekomen (de laatste 3 keer al niet). Terwijl ik wel gewoon eet en drink. Kennelijk gebruiken ik en de baby gewoon veel energie op het moment. Zoontje heeft de baby nu ook bewust gehoord (MAMA, TREIN!!!) Grappig, zo klinkt het hartje natuurlijk wel een beetje. Ik mag nu om de week dus vrijdag weer.

Missworld: indalingsweeen of de indaling heb ik vorige keer eigenlijk niet gevoeld. Nu wel, een soort onaangenaam gevoel echt in je bekken. En inderdaad moet ik nog vaker naar de wc.

12-9: heerlijk dat je nu ook vrij bent en leuk dat ze zo'n leuk afscheid voor de georganiseerd hebben.

Naatie, wat goed van je dat je al een nieuw schema hebt voorbereid. Mijn leeftijd mag je ook wel alvast aanpassen al wordt ik de 26ste pas officieel 36.

Zo bij ons zitten de klossen er sinds vandaag onder en de babykamer is op een laatste wasje van de dekens en het matrashoesje klaar. Ik ben nog wel bezig om wat leuks te maken voor aan de wand, maar dat is ook al een groot deel klaar.

Hebben jullie dat vreselijke zeiltje ook al onder je hoeslaken liggen? Dat moet geloof ik ook officieel een paar weken van te voren omdat anders als je vliezen breken je het matras weg kan gooien, maar ik stel het nog even een weekje uit. Veel te plakkerig.

Oja Belle fijn dat de echo OK was. Op zich goed dat ze extra goed kijken, maar dit komt me toch wel wat erg voorzichtig over.

Groetjes

Carry
Carry, voel je niet verplicht hoor, straks beval je pas bij 42 weken (hoop ik niet voor je), heb je je elke dag moeten melden! Maar het komt nu dan wel heel dichtbij voor jou zeg. Bij hoeveel weken is jouw nu al rondlopende kindje geboren?
Carry: Wat spannend zeg!! T komt echt echt echt dichtbij nu....

Is dat zeiltje zo plakkerig? Probeer t ook zo lang mogelijk uit stellen dan, haha.

Wat leuk dat je zoontje t hartje heeft gehoord!!

Voor t nieuwe schema: 29-08 word ik 26.
mamayahoo, M. was 11 dagen te laat, dus ik ga er vanuit dat het bij mij ook nog wel 5 weken kan duren. Ik reken dus in ieder geval op gewoon ook een septemberbaby. Al zou het dus best kunnen dat ik op mijn verjaardag beval.
Per vadaag ik ook precies 37 weken zwanger! Maar hoe zit dat met het elke dag melden? Bij de verloskundige?

Ik heb sinds gister het zeiltje onder m'n hoeslaken zitten en m'n vriend heeft ook al de klossen onder het bed geklust. Ook is ie bezig met een geboortebord voor in de tuin waar de naam op komt te staan. Ja hij is ook goed bezig! Hij is nu thuis dus hij heeft er mooi de tijd voor. Hij is trouwens super onrustig! Volgens mij vind ie het nog spannender als ik.. Hebben jullie ook van die onrustige kerels in huis?

Ik heb wel een aantal zwangerschaps/voedings bh's gekocht.

Bij mij is de cup niet gegroeid maar mijn rugomtrek wel. Van 75 B naar 85 B. Hmmm, beetje teleurstellend, hihi.

Slipjes heb ik niet gekocht. Was niet echt nodig.

Vivalover, ben je al zenuwachtig? Tis bijna zover he!

Veel succes!
Zo'n zeiltje dat bij het kraampakket zit is erg plakkerig. Ik heb vorige keer een duurder zeiltje gekocht op de markt, een incontinentie onderzeil en dat was al beter te doen en paste ook veel beter op een 2 persoonsmatras.

Was wel wennen vanavond hoor zo hoog slapen en zoontje is er ook niet over te spreken. Nu kan hij niet meer op het bed klimmen.
haha kiara, nee hoor dat melden is hier op het forum. Vanaf 37 weken gaan we denken dat je aan het bevallen bent als je je een paar dagen niet meldt....
Goeiemorgen,

Jeetje gek hoor dat jullie alweer op de 37 weken zitten, voor mijn gevoel toch wel een groot verschil. Maar had ik bij oudste ook, was ik 27e uitgerekend dus ook bijna de laatste in het topic.

Maar tot nu toe blijft het hier redelijk rustig, vivalover wordt de eerste waarschijnlijk.

Gisteren vrijgezellenfeest gehad van mijn schoonzusje. Was erg gezellig, we gingen paaldansen. Heb ik maar niet aan mee gedaan, heb alleen voor de foto even met mijn dikke buik aan de paal gehangen.

Wel vermoeiend hoor zo'n hele dag, ben ook na het eten niet meer mee wezen stappen maar braaf naar huis.

En speciaal voor mij alcoholvrije cocktails tijdens de workshop (stiekem paar slokjes geproefd)

Ik heb hier al vanaf maand 3 zwangerschapsbeha's aan. Paste toen al niet goed meer in gewone. Ik heb een bh met beugel maar die vind ik nu niet meer zo lekker zitten dus ook mijn voedingsbehas maar eens opgezocht.

En wat onderbroeken betreft, heb nog een aantal gewone die ik pas en heb ook mega's van de hema.

Net geboortekaartje uitgezocht, toch gewoon van de drukker. Vind ik wel zo handig heb ik bedacht, geen gedoe met de post en zo. En vond dit erg leuk kaartje. Kan dus eindelijk een ding van mijn lijstje afstrepen.

Ben blij dat ik nog geen zeiltje hoef, had trouwens bij de eerste zeiltje over de breedte van het bed gelegd en dat was dus niet goed. Vk zei dat ik blij moest zijn dat vliezen niet gebroken waren want dat was er aan alle kanten langs gegaan. Dus als er nog meer slimmeriken zijn zoals ik
hmm, ik heb het zeiltje ook overdwars op het bed liggen, maar dat was op aanraden van de mevrouw van de thuiszorg.. Ik heb er wel een badlaken overheen gelegd, dan is het niet zo heel plakkerig.

Voet gaat al wat beter, ik heb het idee dat de antibiotica aan slaat. Daar ben ik super blij mee, al moet ik nog wel met voet omhoog zitten.

Een beetje een genante vraag, maar hebben jullie ook last van aambeien? Ik wel en ben er niet zo blij mee (duh). Nou maar hopen dat het niet meer wordt.

Zijn jullie trouwens ook blij met de olympische spelen? Ik ga weer verder kijken,

fijne dag nog!
Jeetje zeg, wat gaat t spannend worden nu, begin bijna zenuwachtig te worden haha...Jullie zijn echt al aan t aftellen, ik moet nog 7 wkn minimaal haha dus dat is vergeleken bij jullie weer erg lang haha..

Dat zeiltje, hoe moet dat dan eigenlijk in bed liggen en heb je nog moltons nodig?? Bij mijn intake gaf ze als ti idd oude handdoeken onder je laken erbij tegen lekkage haha...

Zit er eigenlijk een gebruiksaanwijzing in t kraampakket, heb er nie naar gekeken eigenlijk haha...

Hier ook nog steeds een hobbel in mn rechterribben kant haha zouden dan toch ook de billetjes moeten zijn dan, voel wel een hoop gerommel bij mn schaambeen/bot zeg maar. Toch het hoofdje en voetjes dat heen en weer beweegt?????

Hondje gelukkig slaat de AB aan, moet je de hele dag met je pootje omhoog zitten nu??

Nee aambeien heb ik (nog) geen last van eigenlijk, heb je er al wat voor gehaald?? Ik lees t wel op elke babysite en volgens mij kan je gewoon die zalf halen bij de drogist en smeren maar.

En veel drinken en niet persen op t toilet...

Wij hebben van t weekend zelf de geboortekaartjes gemaakt, want ik heb alle sites en boeken doorgespit en vond er wel een paar leuk maar net niet wat ik in mn hoofd heb.

We waren bij een meer met strandje en daar heb ik met een grote potloodstok haha haar naam in de branding geschreven met sierletters en daar fotos van gemaakt, en ze zijn heel leuk geworden. Nu doe ik via hema dit laten drukken op een kaartje, en dan kan ik zelf een tekst op de binnenkant zetten. Maar dat houd ik heel simpel zodat de voorkant met foto eruit springt zeg maar.

Hebben jullie de klossen allemaal bij de thuiszorgwinkel gehaald?? En ook een ondersteek??

Kiara bij mij is ook voornamelijk de omvang gegroeid hoor bij mn bhs, ik had 75/80 en nu minimaal een 85. Wel van een kleine B naar een grote B kleine C gegaan. Tja volgens mij kunnen ze ook nog een groeispurt krijgen met borstvoeding of stuwing?????

Carr wat fijn dat je al een tijdje niet aangekomen bent, want je moet t toch nog ff meesjouwen, lekker hoor. Aangezien ik weinig eet en snoep kom ik toch wel zon 300-400 gram per week aan geloof ik....vind ik wel een beetje veel maja...ik snoep bijna niet dus ja baby misschien groeispurt...

Fijne dag meiden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven