Uitgerekend eind augustus 2015 !!

21-12-2014 22:10 1195 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera: zwanger! En uitgerekend eind augustus 2015!

Schrijf hier mee over alles wat je bezig houdt. Helaas sluiten we in verband met de overzichtelijkheid de tabel, neemt niet weg dat iedereen welkom is om mee te lezen en te schrijven.

NaamLeeftijd#kindjeuitgerekendbijzonderhedenBlonde83311e kindje27 augustus Jongen kartonnendoos281e kindje28 augustus meisjeRose2010281e kindje27 augustus verrassingLiefhebber1977371e kindje28 augustus verrassing82roosje323e kindje14 augustus pudding123241e kindje30 augustus Jongen Teacup351e kindje19 augustus Jongen voorem_301e kindjeuitgerekend Jongenjolyne10261e kindje29 augustus Merel1981332e kindje29 augustus meisjeMel.nl281e kindje26 augustus Meisje MamavanDenM363e kindje21 augustus meisjeWaterspin302e kindje22 augustus Meisje Mmaas 27 1e kindje 10 augustus Verrassing Mtiks251e kindje24 augustus meisje
Jeeejjj het spugen is over!!! Dat betekend dat we vandaag gezellig met mijn ouders op pad kunnen om een babykamertje uit te zoeken
If you can dream it, you can do it.
Wat fijn, mel! Bij mij gaat t de afgelopen dagen met sprongen vooruit. Ik verwacht binnen twee weken 'de oude' te zijn. Heb nu 5 helse weken achter de rug waarin ik minimaal 21 uur per dag in bed lag. Echt bizar. Ik kan nu eindelijk een beetje blij zijn dat ik zwanger ben! Nog net te vroeg om me te verdiepen in kinderwagens, kamertjes en andere dingen. (Komt toch pas laat bij mij). Nu eerst maar eens wennen aan het idee dat ik zwanger ben ipv overleven. Alleen mijn werkgever hijgt nu al in mijn nek, erg stressvol. De vk zegt ook dat ik hier eerst van bij moet komen, en reserves moet opbouwen. Zegt werkgever doodleuk: natuurlijk, ze zal ook niet iets anders beweren. Arbo staat wel achter me, maar ben bang dat het invloed heeft op mijn verdere verloop van carrière..

Gisteren konden we ook het hartje niet horen, maar dat was (zagen we later) omdar de kleine niet stillag. Hij buitelde echt door mijn baarmoeder heen . Het opmeten is dan ook niet gelukt want uiteindelijk viel hij in slaap met , heel demonstratief, zijn rug naar het apparaat.

@mevrouwtheelepel...welkom!

@vakantieganger curaçao...hoe bevalt t?
Oohhh merel wat super fijn dat jij nu eindelijk ook een beetje de oude wordt. Ik vond 2 dagen al zo erg. Kan me niet voorstellen hoe het is als je het 5 weken hebt. En die werkgever kan wel zeuren maar mag volgens mij niet eens zo moeilijk doen. Maar jah, fijn dat je nu aan het idee kan wennen dat je zwanger bent. Ik hoop dat je je alleen maar nog beter gaat voelen en vollop kan gaan genieten
@Merel wat fijn dat het nu wat beter met je gaat. Uitzieken is erg belangrijk en als de arbo dat ook inziet dan mag je werkgever daar niet zomaar overheen stappen.

Geniet van je zwangerschap van de kleine eigenwijze spruit :-D

@mel wat fijn dat je inmiddels niet meer aan het spugen bent. Veel plezier met shoppen.

Ik ben heel marktplaats af aan het struinen voor kinderspullen. Zo had ik al een bedje gekocht en nu staan er boven ook een wipstoel en een box bij. Daar komt vanmiddag nog een tripp trapp stoel bij. Ook de matras hoezen voor de kinderwagen heb ik via een ruil en verkoop groep (op Facebook) hier in de buurt. Even goed uitwassen en dan kan het nog prima mee.

Ook de daiper champ heb ik via marktplaats op de kop getikt. Mijn nichtje gaf die als tip. Je hebt geen cassette nodig en hij houdt netjes alle geurtjes tegen. Kost nieuw wel zo'n 60 euro

Heb al flink wat geld uitgespaard op deze manier.

Jammer dat manlief gister dat geld weer weggooide door bij iemand achterop te rijden

Gelukkig was het alleen blikschade en valt het verder wel mee maar toch...

Verder ben ik sinds donderdag gestopt met moeders voor moeders omdat ik maandag op de 16 wkn grens zit. Ooh wat ben ik blij dat ik niet meer in die kannen hoef te plassen. Ik was dat ondertussen zo beu.
Wat een lief bericht MevrouwtjeTheelepel! Ik hoop voor MamavanDenM dat de uitslag van de NIPT ook goed uitpakt!

Wel waardeloos trouwens, dat je daar nog zo lang op moet wachten

Mel, gelukkig dat je je weer beter voelt! Veel plezier met het uitzoeken van de kamer!

Kartonnendoos, wat goed dat je er rustig onder blijft nu! En je intuïtie zit meestal goed inderdaad, dus daar lekker aan vasthouden.

Merel1981, fijn dat jij je ook eindelijk beter gaat voelen nu! En vanaf nu lekker gaan genieten hoor, die werkgever wacht maar gewoon af. Goed herstellen is belangrijker!

Zo mmaas, jij bent al flink aan het inslaan! Ik ben inmiddels ook wel klaar met die maatbeker ja, moet nog 2 weken volhouden...Ach, is voor een goed doel houd ik mezelf steeds maar voor...

Ik ben nog helemaal niet in de shopmodus eigenlijk, heb nog helemaal niets gekocht voor de kamer of qua spullen. Zal vanzelf wel beginnen te kriebelen binnenkort...
He meiden,

Hierbij wil ik mijn plekje in de tabel opgeven. Ik merk dat ik mijn zwangerschap toch op een andere manier beleef als de meesten hier en dat maakt dat ik eigenlijk geen behoefte meer voel om mee te schrijven. Ik zie anderen die hier wel trouw schrijven en het lijkt me eerlijker als iemand daarvan mijn plek inneemt. Natuurlijk zal ik zo af en toe nog blijven lezen hier. Allemaal heel veel succes met jullie zwangerschap!

Groet, Elliot
@mamavandenm, heel veel sterkte morgen!!! ik zal aan je denken en heel hard voor je duimen.

@mmaas, wat een goed idee die diaper champ op marktplaats, ik wilde die ook kopen maar ben blij dat ik nu je tip zie, zijn op mp idd spotgoedkoop.

Ik herken het wel dat beu zijn om in een kan te piesen, ik moet nog even maar het begint me wel tegen te staan. nog eventjes en dan ben ik ook klaar

@Elliot, ik zeg altijd maar, je moet doen wat goed voelt. Ik wil je een hele fijne zwangerschap wensen en misschien horen we nog wat van je.

Wij worden op dit moment echt super verwend, hebben gister een mooie babykamer uitgezocht die we van mijn ouders krijgen. echt heel erg lief en daar zijn we echt heel blij mee.

En we hebben ook een badsetje gekregen van de buurman van mijn ouders, ook heel blij mee.

Van mijn schoonouders krijgen we een wiegje voor bij ons op de kamer en ze maakt een mooi geboorte-boorduurwerk voor de kleine.

We krijgen al een box van mijn zwager en schoonzus voor beneden, maar gaan nog een tweede box aanschaffen (ook via marktplaats) voor op zolder. Ik zit in het derde jaar van mijn opleiding als de kleine er is en ik hoop de opleiding af te kunnen ronden. dus ik ben erg benieuwd. Ik ga het in elk geval wel proberen en mijn computer staat op zolder, dus we gaan gewoon samen huiswerk maken dan

De kinderwagen weet ik nog steeds niet of ik em nieuw koop of 2e hands, we willen echt heel graag een bugaboo en ik weet dat het ontzettend veel geld scheelt als we em 2e hands kopen. Dus ik blijf mp in de gaten houden, maar ik wil wel echt dat ie er heel goed uit ziet.
anoniem_196005 wijzigde dit bericht op 22-02-2015 14:38
Reden: bericht werd al geplaatst, zonder dat deze af was.
% gewijzigd
Elliot, ik ben het eens met Mel! Je moet doen waar je je goed bij voelt! Hoop dat je een mooie zwangerschap hebt verder!

Mel, fijn he, al die lieve mensen om je heen? Wij mogen van mijn ouders ook t kamertje uitzoeken en van mijn schoonouders de kinderwagen! Ik wilde heel graag de joolz, mar zag vandaag op Facebook de Bugaboo Buffalo Escape voorbij komen.. Die heeft het voordeel van 4 grote wielen! En dat is met ons kleine (ahum) lieve hondje wel makkelijk! Dat zwenkt niet zo! We gaan binnenkort naar zo'n babywarenhuis, testen, klappen, lopen... En dan maak ik m'n keuze!
Vandaag is de mooiste dag.
@elliot ik sluit me aan bij met en kartonnendoos. Geniet van je zwangerschap op jou manier.

@mel ja we zijn inderdaad flink aan het inslaan. Ik wil die dingen kopen via Mp en heb een bepaalde prijs ingedachten. Lukt dat niet meteen dan is er nog geen man overboord en heb ik nog tijd genoeg. Moet wel zeggen dat ik altijd erg op tijd ben met aanschaffen. Zo had ik mijn trouwjurk al een jaar voor dat de daadwerkelijke trouwdatum was al uitgezocht, toen kreeg ik ook al te horen dat ik er mooi op tijd was

@kartonnendoos wij zijn voor de Joolz gegaan omdat daar de bak en buggy wat hoger zitten dan bij de bugaboo. Nou ben ik 1,75m en is mijn man 1,83m en we vonden dat we bij de bugaboo er echt boven uit torende. Dat was bij de Joolz veel minder.

Mijn man zit de laatste tijd te mopperen op me. Hij noemt me gekscherend hormoontje omdat ik blijkbaar anders reageer dan normaal. Ik herken dit totaal niet. Ben van menig dat ik altijd al op bepaalde situaties zo reageer. Maar hij wijt het aan de hormonen. Hebben jullie dit ook?

Vannacht trouwens weer op half 6 wakker met ontzettende zin in sex. Toen klaagde man niet dat ik hem wakker maakte
Man lief hier wil helemaal geen seks met mij haha! Vind die eng. Ik heb trouwens ook veel minder zin. Terwijl ik echt een "beest" ik bed ben normaal gesproken haha!

Ik heb nu ook een bugaboo, via marktplaats. Serieus zo goed als nieuw en super blij mee! Daarnaast scheelde het ook 800 euro met een nieuwe en nu heb ik er 2 verschillende kleuren kappen bij ook. Dus hou MP goed in de gaten

Mijn vriend zegt ook dat ik anders reageer dan normaal. Heb gevoel dat het bij hem tussen zijn oren zit, omdat ik voor mij gevoel gewoon niks anders doe dan normaal. Mijn omgeving zegt ook niet dat ik veranderd ben.

Ik heb nu via MP een groot pakket positiekleding gekocht voor maar 20 euro. Ziet er nog super netjes uit! Heb het ook al echt nodig.. Want begin al echt rond te worden. Vooral als ik gegeten heb

Hoe gaat het bij jullie met symptomen ?? Al aan het afnemen?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
@voorem...ik ben ook niet in de shopmodus of in kadootjesontvangmood maar ben ook niet materialistisch ingesteld. Bij de vorige ben ik 1 keer naar c&a en h&m geweest voor basisdingen en de babykamer had nog geen 150 euro gekost. Wel heb ik een zus met ook een meisje dat net iets ouder is dus ik kreeg alles van haar. En veel gekregen van iedereen die zijn spullen kwijt wilde zoals nichten, collega's.. en oja bij de hema kan je ook flink inslaan. En bij geboorte van de baby (zeker de eerste) krijg je ontzettend veel
@pudding dit had mijn man ook. Ik heb hem verzekerd dat het niet erg is.

Ik denk overigens ook dat het bij manlief tussen zijn oren zit dat ik anders reageer

Had hier vandaag een strakke actie. Ik was de hagelslag kwijt en die vond ik na lang zoeken terug... In het gootsteenkastje
Ola!

Vandaag weer een echo gehad wauw wat een verschil met 4 weken terug! Het is echt een schatje hij/zij lag te duimen en lekker te relaxen! Vind het zo bijzonder als tie beweegt ook

Ook het hartje kunnen horen!! En we konden zelfs zijn vingertjes tellen. leuke foto's mee gekregen. Kreeg er 6! Vorige keer maar 3. Hoeveel krijgen jullie er normaal? Ben ik wel benieuwd naar. Zou er wel 20 willen hahaha!!

Nemen bij jullie ook de kwaaltjes af? Het emo gedeelte neemt wel sterk toe helaas kan janken om niks!
Mtiks gelukkig dat je echo zo goed is gegaan! Ik kreeg laatst ook 5 foto's mee kon er inderdaad niet genoeg hebben!

Vandaag hartje geluisterd en bloeduitslag gehad. Bloed was alles goed MAAR ik ben rhesus negatief getest.. dat is beetje eng. Zou deze zwangerschap (hopelijk ) nog niet veel uitmaken maar bij 2de zwangerschap zou dit wel mogelijk een probleem zijn. Moet nu met de 27 weken nog keer bloedprikken en dan kijken ze naar hoeveel antistoffen in mijn lichaam zitten. Dit omdat als dit hoog is dat de baby goed in de gaten moet worden gehouden en misschien zelfs bloedtransfusie zou moeten krijgen..

Maar goed hier gaan we maar niet van uit??

Verder klopt het hartje super goed! Ben helemaal verliefd
@ pudding123: ik had het zelfde ook rhesus negatief. En moet ook extra bloedprikken met 27 weken. Wat ik had begrepen is in het ergste geval krijg je een prik met antistoffen. Maar voor mij is het de 2de zwangerschap. Weet niet hoe dat zit met een eerste zwangerschap.

Ben benieuwd. Hoop met 27 weken dat alles ok is.
have fun
@ MtiksIk kan ook overal om huilen. Afgelopen week was mijn vriend op mij aan het mopperen en ja hoor daar kwamen de tranen al. Terwijl ik normaal niet zo 'n emotype ben.

Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest en alles was goed. Ik heb het hartje weer duidelijk horen kloppen, zo'n fijn gevoel
Mja ergste geval is dat je lichaam het kindje gaat afstoten, en baby bloedarmoede of zelfs overlijd. Maar dit gaat dan ook over het ergste geval haha! Maar 3,5% krijgt de baby te maken met bloedtransfusies. Maaaar wij horen vast en zeker bij de 96,5%
@pudding123...vast en zeker! Net als bij MamavanDenM is het procentueel gezien een grote kans dat het helemaal goed komt! En natuurlijk is het schrikken, wil t niet bagatelliseren. Hoe ging het gisteren MamavanDenM?
Ahum...afgelopen maandag was het al....
Stille meelezer die ook eind augustus is uitgerekend breekt even in.

MamavanDenM, ik wil je even een hart onder de riem steken. Ik heb ook die test gehad ivm slechte kansberekening (getal beneden de 20). De uitslag was goed dus het kan gewoon echt. Ik hoop dat je de wachtweken doorkomt. Ik vond vooral de laatste dagen pittig. Maar me vasthouden aan dat de kans op een goede uitslag groter was heeft me wel geholpen. Ik duim voor je.
Na een paar dagen heel moeilijk op het forum te komen, weer een berichtje van mij

@mamavanDenM, Heb je al wat meer duidelijkheid gekregen? of waren het nu alleen nog onderzoeken??

@kartonnendoos, wij willen inderdaad ook binnenkort naar zo'n baby warenhuis en alleen maar even uitleg krijgen over de wagens, ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Nu kijk ik alleen nog naar wat ik mooi vind, maar uiteraard gaat het erom wat we het makkelijkst vinden.

Wel super fijn dat jullie het kamertje en de wagen krijgen, dat zijn de twee grootste kostenposten (denk ik).

@mmaas, heel apart, maar volgens mijn vriend reageer ik ook wat anders dan normaal heb ik zelf helemaal geen last van ;)

@mtiks, wij hadden bij de eerste echo 2 foto's, 2e echo 2 foto's, maar op die twee echo's was helemaal nog geen mensje te zien. Bij de tien weken echo 5 foto's en de combitest echo kregen we echt een hoop foto's (ik geloof 8), alleen bij de combitest werd er op zulke specifieke dingen gelet dat er weinig echt mooie foto's bij zitten.

Ik moet wel toegeven dat ik een echt echo junk ben, en dat ik eigenlijk tussen de combitest en geslachtsbepaling nog wel een echo had willen doen. Mijn vriend vond dat niet echt nodig dus ik wacht wel tot 16 maart. (pfffff)

@pudding, toch vind ik, al liggen de percentages laag, dat het heel heftig nieuws is om te horen. Ik vind het heel knap hoe jij het kan vertellen. Je komt echt heel positief op mij over.

Nu moet ik zeggen dat ik echt bij alles betreffende de zwangerschap denk dat het fout gaat, komt denk ik doordat we er zo lang mee bezig zijn geweest dat ik nu niet geloof dat het echt zo is. Waarschijnlijk ben ik daardoor ook zo'n echo junk .

Mijn kwaaltje wat ik vervelend vond, was dat ik 's morgens echt moest eten voor ik me ging douchen anders werd ik misselijk en draaierig en viel ik letterlijk om.

Dat is over (jeeeejjjj) Ik kan weer als vanouds, eerst lekker douchen en aankleden voor ik naar beneden moet. Echt heerlijk.

Ik heb nog wel dat ik super sterk ruik, maar dat vind ik geen kwaal, het is echt super handig! En soms ook gewoon echt grappig.
Hallo iedereen, hier een berichtje. Tja de Nipt test is afgenomen afgelopen maandag. Het bloed zou gister in de Dna machine gaan. Daarna word het grondig onderzocht. Ben op zich minder gespannen dan vorige week, mede door het gesprek met de gyneacoloog van het wkz. En heb her en der de ervaringen rondom de Nipt gelezen en hou me vast aan het feit dat het 99,4% goed zit. Met een kleine "slag om de arm" Ik probeer nog steeds lekker te genieten van het zwanger zijn, al begin ik af en toe al wel mijn bekkenpijntjes te voelen ( had ik bij mijn andere twee kids ook behoorlijk last van)

Wij hadden al wel een kinderwagen gekocht via Mp. Heb weer voor een Mutsy gekozen( had ik ook bij de andere kids) Gewoon een fijne stevige wagen op luchtbanden met een verstelbare duwstang. Handig want ik ben niet zo groot en mijn man is een stukkie langer ;)

En betreft de echo's...kan er ook geen genoeg van krijgen...had er al twee gehad bij de eerste 2 controles bij de verloskundige, in het zkh met de combinatietest een echo, in het Wkz een echo en afgelopen dinsdag op de derde controle bij de verloskundige zei ze, we gaan gewoon ff lekker kijken....:)
Ps wil iedereen hartelijk bedanken voor de lieve berichtjes en het medeleven! doet me goed!
Goed dat je zo positief bent, mamavanDenM! En jij ook Pudding!

hahah mmaas, moest wel om je lachen met de hagelslag in het gootsteenkastje!

ik moest vandaag naar de verloskundige, was even schrikken, want geen hartslag te horen. Moest dus meteen door naar het echocentrum. Gelukkig bleek daar alles goed, baby ligt heel diep onderin waardoor de verloskundige niets kon horen. Pff was toch wel even opgelucht daarna!
Update vanuit hier ik heb net 3 dgn ziek zwak en misselijk op de bank gelegen. Ben vandaag wel gaan werken maar ben nog steeds misselijk. Hoop niet dat bij mij het precies andersom is. Eerste 16wkn niks daarna continue misselijk.

@ pudding ik ben ook reshus neg getest en moet in week 27 nog eens bloedprikken. De vk vertelde dat ze nog maar een keer had meegemaakt dat een vrouw positief getest werd bij de 27 wkn en dat er toen niks aan de hand bleek met het kindje. Ik las dat er bij de eerste zwangerschap sowieso vaak niks aan de hand is.

@mtiks ik ben normaal al snel emotioneel (bij zielige stukjes op tv stromen de tranen over mijn wangen) maar ik merk hier (gelukkig) nog geen verschil in... Klopt even af.

@mel ik ben blij dat ik niet de enige ben. Ik noem manlief bolle om hem terug te pakken op het feit dat hij hormoontje noemt. Is hij maandag aan de lijn gegaan 😂

@mamavandenm wat fijn dat je er al een beter gevoel bij hebt. Wanneer krijg je de uitslag? Dan duim ik met je mee.

@voorem dankjewel hè 😉 moet er zelf ook wel om lachen😂. Leerlingen helpen al met briefjes schrijven voor me. Omdat ze al in de gaten hebben dat ik heul snel iets vergeet. Vandaag al na 5 min. Ik had een foutje gemaakt bij het nakijken van een toets. Dus ik nam de toets terug om hem aan te passen. Zeg ik daarna tegen die leerling uhm hier ligt je toets nog... Moest ze mij uitleggen waarom die daar lag 😁

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven