Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?

Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
quote:OldWood schreef op 01 maart 2015 @ 22:52:

De uitdrukkingen chill, awkward en flabbergasted.

Kom op zeg, daar zijn toch gewoon nederlandse uitdrukkingen voor.

Vind het echt niet om aan te horen.

Ik ken iemand die tijdens een gesprekje te pas en te onpas 'anyways' zegt.

Ook zo'n draak van een uitdrukking.

'Ik heb eigenlijk geen tijd. Anyways, ik ga het proberen'
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 01 maart 2015 @ 23:07:

[...]

Ik ken iemand die tijdens een gesprekje te pas en te onpas 'anyways' zegt.

Ook zo'n draak van een uitdrukking.

'Ik heb eigenlijk geen tijd. Anyways, ik ga het proberen' Die vind ik ook erg inderdaad. Erger vind ik 'anyhoe'.
quote:Pelikaan schreef op 01 maart 2015 @ 23:05:

En toch, en toch...ik vind je een kanjer Lotte. Een echte heusche.

Ja, maar als JIJ het zegt, dan doe ik van:

(Consequent ben ik ook al niet )
quote:Sensy12 schreef op 01 maart 2015 @ 23:05:

[...]

Chill gebruik ik heel vaak. Doe ff chill joh....heerlijk!

Maar ehm...flabbergasted...wat zou daar het Nederlandse woord voor zijn? Ondersteboven? Overdonderd?Verbijsterd
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:Lotte35 schreef op 01 maart 2015 @ 23:10:

[...]

Ja, maar als JIJ het zegt, dan doe ik van:

(Consequent ben ik ook al niet )
quote:BWitched schreef op 01 maart 2015 @ 23:10:

[...]

VerbijsterdDank je Dat ik daar zelf niet opkwam....
quote:BWitched schreef op 01 maart 2015 @ 22:00:

[...]

Hej, Kanjer, 'k wist nie da je kwaad werd. Met het verkeerde been uit bed gestapt?

Jeetje, nu je het zegt: ja! Èrgerlijk hè?

Maar tegelijkertijd: ha leuk! Wat een mooie repliek schrijf je. Gevat, geestig, treffend, origineel, ad rem, cool enzo (whatever)... En verhelderende plaatjes erbij ook nog!
quote:fjorgyn schreef op 01 maart 2015 @ 23:18:

[...]

Jeetje, nu je het zegt: ja! Èrgerlijk hè?

Maar tegelijkertijd: ha leuk! Wat een mooie repliek schrijf je. Gevat, geestig, treffend, origineel, ad rem, cool enzo (whatever)... En verhelderende plaatjes erbij ook nog!

[...]

Maar ehm...flabbergasted...wat zou daar het Nederlandse woord voor zijn? Ondersteboven? Overdonderd?

Dat meen je niet, doe maar niet meer dan

Wat een verschrikking zeg.

En wat Bwitched zegt, verbijsterd is het.

Het klinkt ook een stuk beter.
Flabbergasted vind ik dan weer een mooi woord, in het Engels dan ;) niet als uitspraak hier in NL
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
De zak waarin de biologische aardappelen van de AH maakt zo ontzettend veel lawaai als ik 'm open wil maken, echt niet normaal. Ik hoor echt niets anders meer door dat gekraak.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:Belle73 schreef op 02 maart 2015 @ 13:55:

De zak waarin de biologische aardappelen van de AH maakt zo ontzettend veel lawaai als ik 'm open wil maken, echt niet normaal. Ik hoor echt niets anders meer door dat gekraak.

Ja dat doen alle biologische groente-verpakkingen bij de AH.

Leuke recensie van Recensiekoning:

http://www.recensiekoning ... /het-bananenplasticlawaai

[...]

Maar ehm...flabbergasted...wat zou daar het Nederlandse woord voor zijn? Ondersteboven? Overdonderd?Flabbergegast natuurlijk.

De zak waarin de biologische aardappelen van de AH maakt zo ontzettend veel lawaai als ik 'm open wil maken, echt niet normaal. Ik hoor echt niets anders meer door dat gekraak.Hoor! Hoor!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Mensen die hun zoontje 'de kleine man' noemen. Geen idee waarom, maar ik vind het verschrikkelijk.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:boebezoebe schreef op 02 maart 2015 @ 14:59:

Mensen die hun zoontje 'de kleine man' noemen. Geen idee waarom, maar ik vind het verschrikkelijk.Ik ook.
quote:Annelaure schreef op 28 februari 2015 @ 15:21:

Mensen die ongevraagd aan mijn haar zitten. Ja, ik heb heel veerkrachtig haar en als je aan een vlecht trekt wordt die twee keer zo lang en als je los laat springt hij terug. Dat betekent niet dat je ongevraagd aan mijn haar mag zitten.

Of mensen die zeggen dat ik makkelijk haar heb omdat ik een vlecht of twist in mijn haar kan doen die blijft zitten zonder hulpmiddelen.

gut ja, dat heb ik ook. Mensen vergeten dan alleen dat dat haar ook heel makkelijk klit en dat is verre van makkelijk.

De enige mensen die ongegeneerd aan mijn haar mogen zitten zijn de dementerende bejaarden op mijn werk. Die vinden dat heerlijk en geven ook aan de lopende band complimentjes over 'dat mooie haar' en vragen constant of die krullen van mezelf zijn etc. Ach ze zijn zo lief die oudjes (ze zitten ook de hele tijd aan mijn bovenarmen. 'je hebt van die lekkere armen' zeggen ze dan. Hm ja, iets te dikke flubberarmen ja )
quote:Susan schreef op 01 maart 2015 @ 13:53:

Ik hoorde laatst van een familielid een verhaal over een Chinese vrouw die bij het Kruidvat een pak babyvoeding wilde kopen en een foto van haar baby moest laten zien en toen ze dat niet kon kreeg ze het niet mee, dit dus in verband met Chinezen die dus zoveel pakken Nutrilon opkopen en naar China sturen. Als dat echt zo is gebeurd zou ik serieus een klacht indienen als ik die Chinese vrouw was, wat een waanzin zou dat zijn.ik had het er laatst over met een vriendin die net een baby heeft, kindje krijgt ook flessenvoeding en ze wordt er echt serieus zenuwachtig van dat de melkpoeder zo slecht verkrijgbaar is. (ja waarom geeft ze dan geen borstvoeding? Weet ik niet, dat is een andere discussie)

De zak waarin de biologische aardappelen van de AH maakt zo ontzettend veel lawaai als ik 'm open wil maken, echt niet normaal. Ik hoor echt niets anders meer door dat gekraak. herkenbaar haha! En ook het zakje waar gember in zit. Dat geluid gaat door merg en been.
quote:OldWood schreef op 02 maart 2015 @ 06:04:

[...]

Dat meen je niet, doe maar niet meer dan

Wat een verschrikking zeg.

En wat Bwitched zegt, verbijsterd is het.

Het klinkt ook een stuk beter.Chill meissie...chill...je weet toch
Mensen die smakken en de hele dag door kauwgom kauwen. Mannen die en plein publique in hun neus boren. Oude vrouwen die snelle pas maken als ik rustig naar een kassa loop.
quote:Starshine schreef op 02 maart 2015 @ 17:27:

[...]

ik had het er laatst over met een vriendin die net een baby heeft, kindje krijgt ook flessenvoeding en ze wordt er echt serieus zenuwachtig van dat de melkpoeder zo slecht verkrijgbaar is. (ja waarom geeft ze dan geen borstvoeding? Weet ik niet, dat is een andere discussie)Alleen de nutrilon is slecht verkrijgbaar, er zijn nog genoeg andere merken te krijgen die wel goed verkrijgbaar zijn, dus zenuwachtig worden omdat er één merk niet goed verkrijgbaar is..... Tja, ik vind het zenuwen om niks om eerlijk te zijn, andere merken zijn net zo goed.
quote:boebezoebe schreef op 02 maart 2015 @ 14:59:

Mensen die hun zoontje 'de kleine man' noemen. Geen idee waarom, maar ik vind het verschrikkelijk.

Brrrr ja! Of gewoon 'de kleine'.

'De kleine doet het goed'. Brrrr en wat doet 'ie goed? Ademen? Eten? Poepen?
quote:minnimouse schreef op 02 maart 2015 @ 18:30:

[...]

Brrrr ja! Of gewoon 'de kleine'.

'De kleine doet het goed'. Brrrr en wat doet 'ie goed? Ademen? Eten? Poepen?

Allemaal denk ik.

Ik vind die bijnamen voor kinderen niet zo erg. Wat ik echt vreselijk vind is vrouwen die refereren aan hun man als "mijn mannetje" (of erger nog: "me mannetje") of "mijn/me ventje". Vraag me altijd af of hij maar drie turven hoog is of zo.
Lekker he? zeiken over niks. Na een lange dag met veel gedoe word ik er wel blij van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven