Gezondheid alle pijlers

oude steenpuist blijft open!

28-02-2015 21:43 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ten eerste mijn excuses dat ik jullie hier mee lastig val maar ben toch benieuwd naar de reacties.

Ik had vroeger een steenpuist op mijn been die mijn huisarts destijds heeft open gesneden zodat het vocht/pus eruit kon gaan. Daarna heb ik 3 gaten overgehouden. Tot de dag van vandaag komt er nog steeds pus uit die gaatjes en zijn er soms momenten dat het ook rood word en pijnlijk (ontsteking?).

Nu is mijn vraag; is het wel gezond dat die wond nog zo actief is? Voor de duidelijkheid de huisarts heeft hem ongeveer 13(!) jaar geleden open gesneden dus het is echt een oude (open) wond.
Afspraak bij de huisarts is gemaakt, morgen om 09.00 zal ik weten of het inderdaad een fistel is of wellicht iets anders. Hopelijk is het iets simpels wat snel op te lossen is.
Sterkte, ik hoop dat het makkelijk op te lossen is!
Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest. Na de wond langdurig te hebben bekeken heeft ze me doorverwezen naar de dermatoloog. Ze vertelde eerlijk dat ze hem eigenlijk eruit wilde snijden omdat dat de normale procedure is, maar omdat het op mijn scheenbeen zit vlak op het bot, durft de huisarts het niet aan.

Ik moet zeggen dat ik opgelucht ben dat er nu wel iets aan wordt gedaan, maar het woord snijden blijft in mijn hoofd spoken. Aanstaande vrijdag heb ik een afspraak bij de dermatoloog, gelukkig al vrij snel. Ben benieuwd wat die gaat zeggen.
En was het een fistel?
quote:GateKeeper schreef op 03 maart 2015 @ 10:18:

En was het een fistel?De huisarts heeft het geen naam gegeven, alleen gezegd dat het er eigenlijk wel uitgesneden moet worden. Verder laat ze alles aan de dermatoloog over, dus ik zal vrijdag wel horen van de dermatoloog wat het precies is en hoe nu verder.
Vandaag in het ziekenhuis bij de dermatoloog geweest. Ze noemde het een kleine cyste. Ze gaan het over twee weken eruit snijden. En daarna wordt het gehecht waardoor ik 2 weken mijn been moet laten rusten.

Ben heel erg zenuwachtig, voornamelijk omdat ik zoiets nog nooit heb meegemaakt. En ze had het over 2 verdovingsspuiten wat constant in mijn hoofd blijft zitten.

Maar misschien wel beter dat het verwijderd wordt.
Spannend, Kaylih! Ja, die spuiten zijn een klein beetje vervelend maar vaak verdoven ze de huid eromheen met creme of een spray, dan voel je het echt minder. En zorgen maken, helpt niet, natuurlijk . Fijn dat je er van af bent daarna!!
goed zo.

blij dat je bent gegaan in ieder geval. die spuitjes zijn niet leuk maar daar duurt maar kort en daarna ben je er hopelijk voorgoed vanaf.

succes alvast en natuurlijk beterschap
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga er gewoon zo min mogelijk aandenken. Het moet er toch weg, en heb ook 3 kinderen op de wereld gezet dus dan moet ik deze 2spuiten ook wel aankunnen haha ;)
Voor wie het nog wil weten, gister hebben ze het weg gesneden uit mijn been. Het viel allemaal redelijk mee, en toen ik thuis kwam dacht ik ook geen pijn te hebben. Maar waarschijnlijk werkte de verdoving nog want vannacht heb ik heel veel pijn geregen en nu kan ik amper nog lopen. Hopelijk verdwijnt dat snel.

Over 2 weken moet ik de hechtingen laten verwijderen en krijg ik de uitslag van wat het nu precies was. (Ze hebben het naar het lab gestuurd).

Nogmaals bedankt voor jullie adviezen/meningen.
Ha Kaylih, vervelend dat je zo'n pijn hebt nu! Heb je nog medicijnen tegen de pijn meegekregen? Mag je iets slikken? Je hoeft niet onnodig pijn te lijden hoor, dus als het te erg wordt even bellen. Fijn dat het achter de rug is, ik hoop dat het snel geneest!! Beterschap
Ik kreeg geen medicijnen. Mocht wel paracetamol innemen zonnodig. Dat heb ik de eerste dagen ook wel gedaan omdat ik gewoon niet kon lopen van de pijn. Inmiddels zijn we een week verder en kan ik alles weer doen. De hechtingen worden volgende week verwijderd dus het gaat gelukkig allemaal goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven