Tenenkrommende herinneringen uit je jeugd.

11-08-2008 14:37 148 berichten
Gisteravond, geen idee waarom, moest ik er opeens weer aan denken. Hoe we, bij onze 'moderne, leuke, jonge godsdientleraar' - wij praten over midden jaren tachtig - klassikaal het lied 'Blowing in the wind' ('The answer, my friend'......) van Bob Dylan moesten zingen. Dat stichtelijke zaadlied was voor mij toen al een reden om nooit meer iets met Dylans werk te maken te willen hebben.

Zo heeft iedereen wel een paar van dit soort tenenkrommende jeugdherinneringen. Heb je bij de majorettes gezeten, sleepten pa en ma je mee naar jeugdtheater waar je geen bal aanvond, moest je altijd uit beleefdheid lachen om de zouteloze grappen van die vermoeiende oom, of heb je jezelf een keer enorm voor paal gezet? Dump je herinneringen en frustraties hier!

(p.s. Geen doorlekverhalen meer, graag. Originaliteit is een deugd )
Alle reacties Link kopieren
Als kleuter had ik een vriendje dat met z`n geitenwollensokkerige familie op een boot woonde. Ik moest een keer tijdens het spelen op die woonboot heel nodig plassen. Bleek na het verwijderen van een kussentje en een plank 1 van de houten zitobjecten middenin de woonkamer de wc te zijn...

Daar was ik net van bekomen, toen mijn moeder, die meer van de powerpakken, de Chanel nr. 5 en naaldhakken dan van de geitenwollen sokken was, mij op kwam halen. En als eerste mededeling had dat ze heel nodig moest plassen... Het was de laatste keer dat ik daar speelde.
quote:borodini schreef op 11 augustus 2008 @ 15:23:

Mijn ouders vonden het nodig om in een restaurant hardop ( echt hard ) te bidden. En na het eten een dank-lied te zingen.

Zodat heel het restaurant zat te kijken, want je wist maar nooit mss gaf het wel opening tot getuigenissen en evangeliseren.

Dat is juist mooi!

Alhoewel ik daar 15 jaar geleden ook heel anders over zou hebben gedacht.

Juist mooi, mensen die zich eens niet aanpassen aan wat men van ze verwacht.
Op zich wel shi, dat mensen voor hun geloof uit willen komen.

Maar als je in het plaatselijke restaurant zit als puber ( cafe \ restaurant waar ik stiekum wel eens heen ging om bier te drinken ) dan wordt je niet vrolijk van je vader die begint met een donderstem "Hemelse Vader wij danken U " en na het eten zegt : zo jongens, nu gaan we nog een lied zingen . ( hij nam nog net niet zijn gitaar mee , zeg maar )

verder hou ik wel veel van mijn pa hoor
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Dat is waar Shiny. Maar laten ze dan lekker alleen gaan zonder de kinderen, en alleen zichzelf voor lul zetten.
quote:Zwieber schreef op 11 augustus 2008 @ 16:00:

[...]

Ik had bijna verwacht dat je zou zeggen: welke mam, de satansbijbel of moet ik nu die andere pakken omdat de ouderling er is?Hahahahaha :-)
Ja klopt Boro en Nijn, ik zou me als puber ook doodgeschaamd hebben.

Haha Boro, zong je dan ook mee?
wij moesten ook 1x permaand op vrijdag avond in het winkel-centrum evangeliseren. De hangjeugd aanspreken, foldertjes uitdelen en "stukjes" doen of liederen zingen. ( wel met gitaar en tamboerijn )

Nu kan ik er allemaal wel om lachen, maar als pubertje vond ik dat echt niet tof. Zeker niet omdat mijn ouders juist vonden dat wij ( broer en ik ) als puber zo goed met onze leeftijdsgenoten konden praten.
Oh ja, de pedofiele gymleraar op de basisschool was ook heeeeeeeeel erg, gelukkig was ik niet interessant genoeg voor hem!
quote:shining schreef op 11 augustus 2008 @ 16:10:

Ja klopt Boro en Nijn, ik zou me als puber ook doodgeschaamd hebben.

Haha Boro, zong je dan ook mee?

Op niet meezingen stond nog net geen doodstraf

Ja ik zong mee hoor. Hoewel ik me doodschaamde kwam het niet in mij op mijn mond dicht te houden.
Boro als

Ik heb wel medelijden met je hoor! Hoe ben je weer uitgedoctrineerd?
quote:Nijntje schreef op 11 augustus 2008 @ 16:08:

Dat is waar Shiny. Maar laten ze dan lekker alleen gaan zonder de kinderen, en alleen zichzelf voor lul zetten. Weet je , ik denk eigenlijk dat heel veel mensen het níet gek vinden. Dat mensen dat juist respecteren en er niet lacherig over doen. Misschien dat ze dat nooit zouden toegeven en het tegenover anderen juist heel belachelijk zouden maken.
( jullie zien nu vast een kelly family voor je, of Gert en Hermien in hun Christelijke periode, of Elly en Rikkert inc kinderschare )
Op de basisschool zou mijnheer pastoor langs komen om ons voor te bereiden op het vormsel.

Ik geloof dat hij 1x is geweest, de andere keren wat 'ie te dronken. Hij oefende op de pastorie alvast met de miswijn.
quote:borodini schreef op 11 augustus 2008 @ 16:12:

( jullie zien nu vast een kelly family voor je, of Gert en Hermien in hun Christelijke periode, of Elly en Rikkert inc kinderschare )Haha, Elly en Rikkert zijn cool!
quote:Miss Moneypenny schreef op 11 augustus 2008 @ 16:15:

Op de basisschool zou mijnheer pastoor langs komen om ons voor te bereiden op het vormsel.

Ik geloof dat hij 1x is geweest, de andere keren wat 'ie te dronken. Hij oefende op de pastorie alvast met de miswijn.Die man had gewoon zijn roeping (naar de wijn...)

( jullie zien nu vast een kelly family voor je, of Gert en Hermien in hun Christelijke periode, of Elly en Rikkert inc kinderschare )Ik dacht meer aan The Waltons...

( jullie zien nu vast een kelly family voor je, of Gert en Hermien in hun Christelijke periode, of Elly en Rikkert inc kinderschare )

Ja duhuh, uiteraard!

quote:mariekuhhh schreef op 11 augustus 2008 @ 16:00:

Ehm ik denk toch wel dat, dat moet zijn dat mijn beste vriendinnetje mij 2 jaar lang heeft gekleineerd, was verre van fijnHoe kan het dan je beste vriendinnetje zijn geweest?

( jullie zien nu vast een kelly family voor je, of Gert en Hermien in hun Christelijke periode, of Elly en Rikkert inc kinderschare )Ik denk aan die scène uit Spetters. 'Wij zijn samen onderweg, halleluja. Wij zijn samen onderweg, haleluhuja.'
Wat mij nu even te binnen schiet was op de mavo. Toen was het een beetje de periode van je eerst bh's

Daar was ik nog niet zo aan gewend en op een keer gewoon vergeten er eentje aan te doen, we hadden die dag ook nog gym ook!
Mijn vader riep altijd door de buurt: 'Abusulief, thuis komen', 'Abusulief, eten', 'Abusulief, piano studeren', 'Abusulief, bedtijd'. Hij had een hele harde stem en als je dan 3 blokken verderop fijn aan het verstoppertje/tikkertje/krijgertje spelen was kon je wel door de grond zakken als iedereen het hoorde en hem na ging doen.
WTF?
Hmm, doorlekken en sport zijn al genoemd.

Wat ik zelf echt erg vond was dat mijn zusje 6 jaar jonger was.

Had ik een vriendinnetje dan moest zus meespelen, want ach, ze is toch nog zo klein.

Had zus een vriendinnetje, dan moest ik me erbuiten houden, want ach, ik was toch al zo groot......

Na een paar keer was ik dat zo spuugzat dat ik zuslief eens heb laten ruiken aan een stuk zeep. Lekker he??? Proef maar eens...

Zuslief heeft mij nooit meer gestoord!

Ook erg leuk, dat pa de avondschool deed. Dan mocht zuslief op dinsdagavond tot 22.00 uur naar de huppeldepupshow kijken. Ik moest daarentegen op zondag om 21.00 uur naar bed, want morgen gaat de wekker weer vroeg.

Het kwam er gewoon op neer (achteraf) dat pa en ma wilden sexen, maar goed, destijds vond ik dat toch wel errug oneerlijk.
Over bh's gesproken! Ik had op mijn 10e mijn eerste bh al nodig en direct nadat ik die begon te dragen zagen de bijdehante jochies uit de klas dat (licht t-shirt aan) en gingen mij daarmee pesten. Tot mijn 18e heb ik daarom geen lichtgekleurde shirts meer aan gehad. Daarna groeide ik een beetje over mijn preutsheid heen.
WTF?
leuke nick Jungle Julia ! Death Proof is 1 van mijn Favo's de laatste tijd !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven