abortus mislukt
maandag 2 maart 2015 om 10:29
Hoi allemaal,
Vorige maand heb ik een abortus moeten laten doen vanwege gezondheidsredenen. Verschrikkelijke ervaring maar hij Was achter de rug. Na 3 weken controle gehad en daar bleek dat het niet helemaal goed Was gegaan. Ik dacht dat ik een hoofdje zag maar dat Was mijn fantasie volgens de dokter. Na 10 dagen moest ik weer testen, vandaag dus. En de test Is nog steeds positief
een licht streepje dat wel. Maar ja een streepje Is een streepje. Ik voel me raar. Ik Had spijt na de abortus maar wist dat het de beste oplossing
Was. Maar wat als het kindje nu nog gewoon leeft? Donderdag moet ik weer terugkomen en zal ik een echo krijgen. Ik weet dat ik het niet kan houden. Er zijn nu nog meer risico's voor het kindje. Maar deze klap doet heel zeer. Zijn er hier meer mensen waarbij de abortus mislukt Is geweest?
Vorige maand heb ik een abortus moeten laten doen vanwege gezondheidsredenen. Verschrikkelijke ervaring maar hij Was achter de rug. Na 3 weken controle gehad en daar bleek dat het niet helemaal goed Was gegaan. Ik dacht dat ik een hoofdje zag maar dat Was mijn fantasie volgens de dokter. Na 10 dagen moest ik weer testen, vandaag dus. En de test Is nog steeds positief
Was. Maar wat als het kindje nu nog gewoon leeft? Donderdag moet ik weer terugkomen en zal ik een echo krijgen. Ik weet dat ik het niet kan houden. Er zijn nu nog meer risico's voor het kindje. Maar deze klap doet heel zeer. Zijn er hier meer mensen waarbij de abortus mislukt Is geweest?
donderdag 5 maart 2015 om 13:31
Nee het Is absoluut geen nieuwe zwangerschap! De operatie Is inmiddels achter de rug dus het kindje Is mee onder narcose geweest in de belangrijkste periode van de ontwikkeling. Er klopt nog geen hartje en daarom zeggen ze nu ook dat ze zwangerschap ongeveer 5 weken Is. In 4 weken tijd Is het kindje voor 1 week gegroeid. Heb morgen een afspraak bij de huisarts om een verwijzing te krijgen naar een gynaecoloog. Hun kunnen mij daar veel meer vertellen. Hopelijk kan ik snel terrecht. dat het verhaal ongeloofwaardig klinkt, Tsja dat Is het voor mij ook. Het liefst wil ik nu gewoon wakker worden maar helaas het Is de realiteit.
donderdag 5 maart 2015 om 14:25
Wat een verhaal zeg, kan er geen voorstelling van maken hoe jij je moet voelen. Wel zou ik persoonlijk de zwangerschap niet verder laten gaan. De groei gaat al niet goed en de kans is zo groot dat het nog een tijdje blijft zitten en dan alsnog afgestoten word. Dat lijkt me nog zwaarder. En mocht de vrucht voldragen worden is de kans enorm dat het kind erg gehandicapt is, misschien alsnog niet levensvatbaar. Allemaal dingen om te overwegen en allemaal moeilijk. Veel sterkte.
donderdag 5 maart 2015 om 16:05
Ja, gisteren Was ik nog in volle overtuiging van als het kindje er nog zou zijn dat ik het zou houden. Nu het niet gezond blijkt te zijn, want dat Is gewoon zo anders zou het hartje al kloppen. Vind ik die keuze niet meer zo normaal. Als ik alleen mocht kiezen zou ik het nu toch weg laten halen en over een half jaar er opnieuw voor gaan. Maar mijn vriend denkt daar heel anders over. Hij wil wel eerst de volgende echo afwachten en als er dan wel een hartje klopt wil hij voor het kindje gaan. Maar wat nou als door dit alles er later iets Is met het kindje pfff ik denk niet dat ik het mezelf dan zou kunnen vergeven. Want dan Is dat mij schuld.
Nina idd daar ben ik dus bang voor. En ze zeggen bij de kliniek dat het kindje straks ook een spurt kan maken maar ja de hersenen zijn ontwikkeld op het moment dat ik zwaar onder de medicijnen zat.
Pfff eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik me voel er gaat zoveel door mijn hoofd heen
Nina idd daar ben ik dus bang voor. En ze zeggen bij de kliniek dat het kindje straks ook een spurt kan maken maar ja de hersenen zijn ontwikkeld op het moment dat ik zwaar onder de medicijnen zat.
Pfff eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik me voel er gaat zoveel door mijn hoofd heen
donderdag 5 maart 2015 om 16:09
quote:perveniunt schreef op 05 maart 2015 @ 16:05:
Ja, gisteren Was ik nog in volle overtuiging van als het kindje er nog zou zijn dat ik het zou houden. Nu het niet gezond blijkt te zijn, want dat Is gewoon zo anders zou het hartje al kloppen. Vind ik die keuze niet meer zo normaal. Als ik alleen mocht kiezen zou ik het nu toch weg laten halen en over een half jaar er opnieuw voor gaan. Maar mijn vriend denkt daar heel anders over. Hij wil wel eerst de volgende echo afwachten en als er dan wel een hartje klopt wil hij voor het kindje gaan. Maar wat nou als door dit alles er later iets Is met het kindje pfff ik denk niet dat ik het mezelf dan zou kunnen vergeven. Want dan Is dat mij schuld.
ach lieverd toch wat een achtbaan
Het is absoluut niet jouw schuld, het is overmacht. Jij moest geopereerd worden, je had geen keuze.
ach lieverd toch wat een achtbaan
Het is absoluut niet jouw schuld, het is overmacht. Jij moest geopereerd worden, je had geen keuze.
donderdag 5 maart 2015 om 16:20
donderdag 5 maart 2015 om 16:21
donderdag 5 maart 2015 om 16:21
Ik bedoel als We het kindje houden en het Is niet gezond. Dan Is dat toch onze schuld? Ik weet wat de risico's zijn, daarom hebben We ook gekozen voor een abortus.
Een kindje Is super welkom en dat maakt de keuze voor mijn vriend heel moeilijk. De operatie Is aan mijn hart geweest en pas als dat helemaal goed gaat zouden We ervoor gaan. Hij zegt; het Had zo moeten zijn, dit kindje Is ons gegunt en ik snap hem wel en hij snapt mij ook maar ja daar komen We niet verder mee
Een kindje Is super welkom en dat maakt de keuze voor mijn vriend heel moeilijk. De operatie Is aan mijn hart geweest en pas als dat helemaal goed gaat zouden We ervoor gaan. Hij zegt; het Had zo moeten zijn, dit kindje Is ons gegunt en ik snap hem wel en hij snapt mij ook maar ja daar komen We niet verder mee
donderdag 5 maart 2015 om 16:24
Wat heftig! Ik ga nu toch maar even reageren.... Ik heb er jaren over gedaan om zwanger te worden. Ik weet dus hoe gewenst een kindje kan zijn. Toch, deze situatie: zowel abortus als narcose, welke beiden schadelijk zijn voor het kindje. Mijn hart zou dan breken, maar toch kiezen voor afbreking. Inderdaad, wat je zegt, 2 beslissingen, buiten je schuld om, hebben gezorgd voor allerlei mogelijke afwijkingen bij dat kindje.
Wat een moeilijke beslissing zeg!! Heel veel sterkte en ik hoop dat de natuur het voor je gaat oplossen.
Wat een moeilijke beslissing zeg!! Heel veel sterkte en ik hoop dat de natuur het voor je gaat oplossen.
Zonder oorzaak geen gevolg
donderdag 5 maart 2015 om 16:33
quote:perveniunt schreef op 05 maart 2015 @ 16:21:
dus, als jullie straks een zwaar gehandicapt kind krijgen, amper levensvatbaar dan is dat jullie gegund?
Wat hebben jullie in hemelsnaam (pun intended) gedaan om dat te verdienen?
dus, als jullie straks een zwaar gehandicapt kind krijgen, amper levensvatbaar dan is dat jullie gegund?
Wat hebben jullie in hemelsnaam (pun intended) gedaan om dat te verdienen?
donderdag 5 maart 2015 om 17:30
Ik herhaalde deze vraag aan mijn vriend, maar zo moet ik niet denken zei hij. Heb wel duidelijk gezegd dat hij dit ook mee moet laten wegen in zijn beslissing. Ik realiseer mij heel goed dat die kans erin zit. Anders hadden we toch sowieso hèt risico al kunnen lopen en Was er überhaupt geen eerste abortus geweest. Ik kijk daar nog steeds hetzelfde tegenaan maar hij dus niet.
Hij heeft het idee, als het kindje dit aankan dan kan het alles aan en wordt het dus ook niet gehandicapt. Die denkwijze klopt niet.
Van mij mag voor het eerst in mijn leven het komende weekend heel snel voorbij gaan!
Hij heeft het idee, als het kindje dit aankan dan kan het alles aan en wordt het dus ook niet gehandicapt. Die denkwijze klopt niet.
Van mij mag voor het eerst in mijn leven het komende weekend heel snel voorbij gaan!