abortus mislukt

02-03-2015 10:29 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige maand heb ik een abortus moeten laten doen vanwege gezondheidsredenen. Verschrikkelijke ervaring maar hij Was achter de rug. Na 3 weken controle gehad en daar bleek dat het niet helemaal goed Was gegaan. Ik dacht dat ik een hoofdje zag maar dat Was mijn fantasie volgens de dokter. Na 10 dagen moest ik weer testen, vandaag dus. En de test Is nog steeds positief :( een licht streepje dat wel. Maar ja een streepje Is een streepje. Ik voel me raar. Ik Had spijt na de abortus maar wist dat het de beste oplossing

Was. Maar wat als het kindje nu nog gewoon leeft? Donderdag moet ik weer terugkomen en zal ik een echo krijgen. Ik weet dat ik het niet kan houden. Er zijn nu nog meer risico's voor het kindje. Maar deze klap doet heel zeer. Zijn er hier meer mensen waarbij de abortus mislukt Is geweest?
http://link.springer.com/ ... 7%2F978-90-313-8808-0_535
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Komt het streepje niet gewoon doordat er nog zwangerschapshormonen in je lichaam zitten? Ik kan me niet voorstellen dat een zwangerschapstest de manier is om nu te testen of de abortus gelukt is (heb trouwens nog nooit gehoord van een 'mislukte' abortus - ja, vroeger in de breinaaldentijd, maar bij een arts??). Kun je niet gewoon de echo afwachten? Dan heb je zekerheid.
Het duurt even voor het zwangerschapshormoon uit je lichaam is.
Hallo perveniunt,

HCG kan echt behoorlijk lang in je lichaam blijven zitten hoor, de link van blijgewoonbianca bevestigd dat ook. Ik heb zelf een curettage gehad omdat mijn vruchtje (helaas) niet meer leefde, en het HCG was pas na 6 weken uit mijn lichaam. Ik was toen zelf bijna 9 weken zwanger.

De kans dat een abortus zo mislukt dat het kindje nog leeft lijkt me haast nihil om eerlijk te zijn.

Veel sterkte.
Dance like nobody's watching, sing like nobody's listening!
Het duurt even voordat alle hcg uit je lichaam is, vandaar dat de test hoogstwaarschijnlijk positief uitslaat.....
Dat is wat de dokter bij de kliniek zelf heeft gezegd. Ik wacht inderdaad de echo af. De echo na 3 weken zag er iig niet goed uit. Ik voel me ook gewoon nog zwanger en mijn buik Is wel dikker geworden. Ik ga de pagina eens op mijn gemak bekijken. Wel raar dat ze ook gelijk een curratage voor donderdag hebben gepland toch.
Hoe weet ik of de abortus mislukt is?

De behandeling wordt op hygiënische wijze uitgevoerd en de kans op infectie is uiterst gering. Als extra voorzorg om infectie te voorkomen, krijgt u (een recept voor) antibiotica mee.

Neem contact op met de kliniek of uw huisarts als:

U na de behandeling langer dan een dag koorts (meer dan 38°C) én buikpijn heeft

U last houdt van langdurig bloedverlies of heftig navloeien

In dat laatste geval kan er weefsel in de baarmoeder zijn achtergebleven. Als dat weefsel niet vanzelf wordt uitgestoten, moet een nabehandeling plaatsvinden om de laatste restjes weefsel alsnog te verwijderen. Alle klinieken hebben een samenwerkingsovereenkomst met een nabij gelegen ziekenhuis waar - indien nodig - ondersteuning kan worden geboden.
Zuigcurettage

Tot hoe lang in de zwangerschap kan de methode worden toegepast? Voor het beste resultaat (97%) tot 49 dagen na het uitblijven van de menstruatie. Tot 13 weken. 100%succes. Alleen heel jonge zwangerschappen worden nog wel eens gemist.
Dank je wel bianca, hoop dat dat het Is.
quote:Aureel schreef op 02 maart 2015 @ 10:34:

Komt het streepje niet gewoon doordat er nog zwangerschapshormonen in je lichaam zitten? Ik kan me niet voorstellen dat een zwangerschapstest de manier is om nu te testen of de abortus gelukt is (heb trouwens nog nooit gehoord van een 'mislukte' abortus - ja, vroeger in de breinaaldentijd, maar bij een arts??). Kun je niet gewoon de echo afwachten? Dan heb je zekerheid.

Ben jij arts? Dat jij er nog nooit van gehoord hebt zegt natuurlijk niet zo veel, hè?

Het komt inderdaad voor TO dat er soms nog wat weefsel achterblijft. Dit gaat gepaard met heftig vloeien. Is dat niet het geval dan zijn waarschijnlijk je zwangerschapshormonen nog niet uit je lichaam. De beste plaats om je vragen en dilemma's te bespreken is echter je eigen (huis)arts. Ik zou daar contact mee opnemen.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
quote:perveniunt schreef op 02 maart 2015 @ 10:46:

Dank je wel bianca, hoop dat dat het Is.

Ik hoop het ook voor je. Het komt heel zelden voor dat een abortus mislukt.

Sterkte!
Het Was idd een jonge zwangerschap, 4 weken dus 28 dagen. Maar dan Is er dus wel een kans dat het nog leeft :(
Ja tallyho, huisarts Is gelukkig op de hoogte. Gelijk van het begin. Hij heeft ons ook geholpen met de beslissing ( tot zover hij dat kan dan) ik hoop echt op het weefsel. Heb wel hevig gevloeid een paar dagen.
Begrijp ik nu dat de artsen bij de echo zeiden dat het niet goed was? En dan sturen ze je naar huis om 10 dagen later een zwangerschapstest te doen?

Ik denk echt dat je dat verkeerd begrepen hebt. Als er bij de echo gezien is dat er nog weefsel zit dat er niet hoort, dan moet daar echt wat aan gebeuren en lijkt het me niet dat ze je 10 dagen laten lopen.

Ga naar een arts en bespreek dit. Stel al je vragen totdat je het snapt en vraag ook om hulp om dit te verwerken.
Het is de taak van een arts om jou goed in te lichten. Het is jouw eigen verantwoordelijkheid om net zo lang door te vragen totdat je begrijpt wat er speelt.

Meestal heb je daar het spreekuur van je huisarts voor om rustig de tijd in te plannen om jouw vragen te beantwoorden, zo kan de huisarts jouw medische situatie doorlezen en jij kan rustig alle vragen stellen over wat er nu precies aan de hand is. De huisarts zal jou dan ook gewoon weer een verwijsbrief geven wanneer die tegenstrijdigheden merkt in wat jou is verteld, jouw symptonen en wat er aan behandeling is voorgeschreven.

En misschien had je wel twee inkapselingen en is er maar een inkapseling verwijderd.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:perveniunt schreef op 02 maart 2015 @ 10:48:

Het Was idd een jonge zwangerschap, 4 weken dus 28 dagen. Maar dan Is er dus wel een kans dat het nog leeft :(

Een zwangerschap van 4 weken, tja, dan heb je in ieder geval zeker geen hoofdje gezien nee, dat is onmogelijk. Hooguit een vruchtzakje ( zelfs dat is vaak amper zichtbaar )

Ik hoop dat je donderdag wat zekerheid en rust krijgt, het is erg vervelend allemaal. Sterkte
quote:tallyho schreef op 02 maart 2015 @ 10:47:

[...]

Ben jij arts? Dat jij er nog nooit van gehoord hebt zegt natuurlijk niet zo veel, hè?

Dat zegt vrij veel. Ik werk in de zorg.
quote:Aureel schreef op 02 maart 2015 @ 12:07:

[...]

Dat zegt vrij veel. Ik werk in de zorg.Dan in ieder geval niet in een abortuskliniek/ praktijk.........
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Wat heftig dat je nog zo moet twijfelen of het goed is gegaan of niet, terwijl het al zo een rot situatie is.

wens je heel veel sterkte in deze periode!
Als het zo pril was is het waarschijnlijk idd je fantasie geweest dat je een hoofdje zag.
Je denkt dus dat de abortus is mislukt, waarmee je bedoelt dat je vruchtje de abortuspoging heeft overleefd? Dat er dus een volledig, levend kindje / vruchtje / foetus in je baarmoeder zit?

Dan zou ik DIE vraag stellen bij de kliniek waar je de abortus hebt ondergaan. Vragen of dát inderdaad is wat het is. Dan kunnen zij je precies uitleggen wat er is gebeurd en wat ze nu aan het doen gaan donderdag. Sterkte in elk geval.
kan zijn dat je het hormoon nog in je lichaam hebt. ik weet niet of een abortus kan mislukken. anders vragen aan je huisarts of je naar het ziekenhuis gestuurd kan worden dat je snel nog een echo hebt
Volgens de arts die mij behandelde (ook zo vroeg) was de slagingskans (beetje raar woord in deze) 100%. Ze zien op de echo wat ze doen.
quote:tallyho schreef op 02 maart 2015 @ 12:18:

[...]

Dan in ieder geval niet in een abortuskliniek/ praktijk.........Tjonge, wat klets jij nou? Ik heb er nog nooit van gehoord, zeg ik. Dat zegt niet dat het nooit voorkomt, maar zelden, wat anderen ook al beweren. Ik claim toch nergens de absolute waarheid te weten? Of moet je allemaal arts zijn voordat je op dit forum een reactie plaatst? Ik dacht het niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven