Werk & Studie alle pijlers

dilemmaatje

06-03-2015 11:17 53 berichten
zojuist gevraagd als docent, voor een vak dat ik razend leuk vind. Alleen kan ik de tijd eigenlijk niet missen, en betaalt het belazerd slecht. Objectief gezien is het een slecht idee. Maar mezelf kennende ga ik ja zeggen. Ik zoek nu dus nog een goed argument om mezelf wijs te maken dat dit geen hobby-project is, maar een Echt Goed Idee.
Alle reacties Link kopieren
Zie het als verrijking voor je ziel

Heb je een VAR nodig?
quote:bootje_op_de_golven schreef op 06 maart 2015 @ 11:18:

Zie het als verrijking voor je ziel

Heb je een VAR nodig?

hahaha, kijk, dat helpt!

Een VAR niet, ik moet nondedju in loondienst!
quote:TheHorseWithNoName schreef op 06 maart 2015 @ 11:20:

[...]

Een VAR niet, ik moet nondedju in loondienst!Loondienst
Staat goed op je cv, goed voor je ego, goed voor je netwerk, etc.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 06 maart 2015 @ 11:21:

[...]

Loondienst Precies. Ik had mezelf zo beloofd dat ik nooit meer voor die club zou gaan werken. En meteen de eerste keer dat ze me vragen trap ik er weer in he. Sukkel ben ik.
quote:nerdopviva schreef op 06 maart 2015 @ 11:22:

Staat goed op je cv, goed voor je ego, goed voor je netwerk, etc.

CV klopt wel, voor mijn ego doet het niets goeds, en voor mijn netwerk ook niet.

Maar dat CV, dat is wel een fijne
quote:TheHorseWithNoName schreef op 06 maart 2015 @ 11:22:

[...]

Precies. Ik had mezelf zo beloofd dat ik nooit meer voor die club zou gaan werken. En meteen de eerste keer dat ze me vragen trap ik er weer in he. Sukkel ben ik.Eens even denken wat we hier voor etiketje op kunnen plakken hoor
quote:bootje_op_de_golven schreef op 06 maart 2015 @ 11:25:

[...]

Eens even denken wat we hier voor etiketje op kunnen plakken hoor
En nu ga ik gauw verder, er moet een website gebouwd worden.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 06 maart 2015 @ 11:26:

En nu ga ik gauw verder, er moet een website gebouwd worden.Nou, hop hop! Werken jij!
quote:TheHorseWithNoName schreef op 06 maart 2015 @ 11:22:

[...]

Precies. Ik had mezelf zo beloofd dat ik nooit meer voor die club zou gaan werken. En meteen de eerste keer dat ze me vragen trap ik er weer in he. Sukkel ben ik.PleaserT ! Maar even: je hebt er geen tijd voor en het betaald slecht. Gooi die argumenten weer terug, eens zien of ze met een beter bod komen. En zo niet, dan niet. Je mag om jezelf denken. Je mag dingen weigeren. Hoe leuk het ook is. Ik weiger ook dingen, omdat het niet te combineren valt. Hoe leuk ik het ook vind, ik vind mijn basis het allerleukst. En als er ruimte voor is, dan doe ik extra dingen.
Loondienst!? Horse toch. Mijn ervaring met klussen waarvan ik tegen mezelf had gezegd dat ik ze niet meer moest doen, dat ik er spijt van kreeg als ik ze wel weer aanpakte. Maar dat waren dan dingen die ik inhoudelijk (deels) niet leuk vond.
Al deze schoenen kun je niet bekostigen, als je voor die toko gaat werken:

https://www.google.com/se ... GCgcgL&sqi=2&ved=0CF0QsAQ

Helpt dat bij je keuze?
Volgens mij kopen de meeste mensen die schoenen toch al niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Als het niet te combineren is dan is dat reden genoeg om nee te zeggen. Dat het weinig betaalt zou me, als het iets is wat echt heel leuk is, dan niet zoveel uitmaken, uit het feit dat je het daarnaast zo druk hebt maak ik op dat het bovenop het inkomen komt dat je al verdient.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 06 maart 2015 @ 11:26:

En nu ga ik gauw verder, er moet een website gebouwd worden.Ben jij met de nieuwe VIVA site bezig ? Eentje die wel 100% goed werkt en veilig is ?
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 06 maart 2015 @ 12:22:

[...]

Ben jij met de nieuwe VIVA site bezig ? Eentje die wel 100% goed werkt en veilig is ?Haha, I wish. Nee sorry, ik ben niet in dienst van Sanoma (gelukkig).
Ja doen. Mensen helpen. Kennis doorgeven. Neem aan dat het voor 1 dag in de week is?

En als je die luie donders zat ben dan weet je dat ook weer.

Denk niet dat die schoenen jouw wat uitmaken.
De zee is groen
Gewoon niet doen dus:

- je hebt de tijd niet

- het betaalt slecht

- je moet terug in loondienst!

Vraag: je vindt het zo leuk om te doen. Vind je het huidige werk dat je doet leuk genoeg?

Zonee, is het niet tijd om dáár dan wat aan te doen?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Gewoon 'nee' leren zeggen geen optie??
Het betaalt slecht en je moet in loondienst. Voordelen zijn wel; de werkgever betaalt het werkgeversdeel van je ziektekostenpremie, je hebt een vast basisinkomen en een snufje extra vakantiegeld. En als je een keertje héél erg ziek bent, hoef je jezelf niet bij elkaar te rapen maar kunt lekker een dagje uitzieken.
Zie het als eer om daarvoor gevraagd te worden en zeg ja.
Als je de tijd niet kan missen, schrap dan zodra het kan iets wat je nu doet. Er is altijd wel wat en is het er echt niet, zou ik nee zeggen. Daar verkijk je je snel op, juíst als je het al druk hebt. Je moet tijd proberen te maken voor wat je het leukste vindt.
quote:noreservations schreef op 06 maart 2015 @ 11:42:

Al deze schoenen kun je niet bekostigen, als je voor die toko gaat werken:

https://www.google.com/se ... GCgcgL&sqi=2&ved=0CF0QsAQ

Helpt dat bij je keuze?

Niet echt

Mijn huidige schoenen zijn herenschoenen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven