hormonen

07-03-2015 13:24 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hoogzwanger en kan elk moment bevallen. ik heb helaas extreem veel last van mijn hormonen. Sinds ik met verlof ben huil ik elke dag. Of ik ben boos. Ik voel mij in ieder geval niet prettig.

het meeste heb ik last van het gevoel alleen te zijn. Ik heb erg het idee niets voor te stellen en overal alleen voor te staan. Vooral mijn vriend kan niets meer goed doen. Ik irriteer me kapot aan hem. Hier in huis vind ik het een zooitje en ben ik elke dag aan het opruimen en poetsen voor zover dat gaat. Vriend schuift altijd alles op om lange baan en nu ligt het meeste er dus nog. Vriend flikkert alles op zolder want kan niks weggooien. Dat is ook niet de bedoeling want ik heb liever dat spullen gewoon weggaan. Dingen op mp zetten zal ik zelf moeten doen want hij schuift alles op de lange baan. Rust heb ik in ieder geval niet zo.

Verder kan hij niet voor zichzelf opkomen dus komt het vaak voor dat mensen zich overal mee bemoeien. Vriend accepteert alles want alles is advies. Ik irriteer me kapot. Ik kan daar nu helemaal niet meer tegen dat mensen maar van alles zeggen, doen wij andersom ook niet.

Volgende week komt er iets waarbij vriend eigenlijk voor me op zou moeten komen. Ik weet zeker dat hij dat weer niet gaat doen. Ja hij zegt late dit jaar. Ik geloof er niks van.

ik heb nog wel veel meer dingen die mij dwars zitten, ook bij andere mensen. Komt vooral erop neer dat ik vind dat er geen rekening met me wordt gehouden.

Ook heb ik geen directe familie dus nu ook geen hulp om een keertje in huis te helpen. Komt het nog steeds op mij neer. Ik doe nog net zoveel als voordat ik zwanger was.

ik ben elke dag verdrietig of bloedchagerijnig. Ik herken mezelf niet meer. Dat is nog tot daaf aan toe maar ik heb geen zin om na de bevalling een depressie te krijgen en daar ben ik wel bang voor zo. Moet ik met iemand gaan praten?

oh ja vriend presteert het ook om vanaf week 36 ziek te worden. Dat duurt bij hem weken voor het over is. Ik weet dat hij het niet expres doet maar vind het wel weer typisch iets boor hem. Ik hoef straks geen blaffende zeehond naast me terwijl ik aan het bevallen ben. Zie het wel gebeuren dat ik de bevalling straks ook alleen kan doen..
Lexie, wat fijn dat jij het zo positief kunt bekijken!
Dubbel
quote:Lexie85 schreef op 07 maart 2015 @ 16:48:

[...]

Gelukkig wel Het ging allemaal zo snel, het was ook een bliksembevalling. Ik zat om 19 uur bij het bezoekuur en 4 uur later zat ik opeens midden in de weeën. En daarvoor maakte ik me alleen zorgen om mijn man, was best wel even stressen als je iemand onverwacht in het ziekenhuis moet achterlaten. Gelukkig zijn we allebei weer helemaal op de been en kunnen we samen genieten van de kraamtijd.

O, en bijkomend voordeel, man heeft geen verlof op hoeven nemen

Edit: Ik heb echt wel een potje zitten janken, de eerste keer toen ik alleen naar huis moest en de tweede keer toen de bevalling begon en ik het besef kreeg dat ik alleen was.
Mila81, je stelt je als een slachtoffer op ;niemand doet ooit iets voor jou. Een nogal hoog 'boehoe'- gehalte. Ben blij dat je nog fysiek in staat bent op te ruimen en überhaupt een kindje op de wereld te gaan zetten. Tuurlijk, het hoeft niet allemaal rozengeur te zijn en je mag best een keer klagen, maar hoe vervelender jij je opstelt hoe minder mensen jou willen helpen en voor je klaar staan. "nou dan ga ik de komende 45 jaar wel weer..." Echt onzinnig zielig gedrag, je doet het jezelf aan. Kom op, geef jezelf even een reality check.

Als jij een slecht gevoel hebt bij het ziekenhuis, beval je thuis. Als je vindt dat weeën opvangen in bad moet kunnen dan zég je dat. Verwacht niet dat je vriend de dingen voor je gaat regelen want ten eerste hóeft hij dat niet te doen en ten tweede leidt het tot teleurstelling bij jou als hij het niet doet. Zorg gewoon voor jezelf, dan is alles wat iemand bij wil dragen mooi meegenomen.
Vrees de tijd na de bevalling, dan staat je leven in dienst van.
Het maakt toch niet uit of ik iets wel of niet doorspreek. De 1e de beste die zegt dat het anders moet daar gaat mijn vriend dan van uit dat die persoon het wel het beste zal weten. Is allemaal advies en ze hebben allemaal meer ervaring. Zo gaat het altijd. Daarom bemoeit iedereen zich hier thuis ook overal mee waar ze niet mee te bemoeien hebben bv.

Mijn leven staat al jaren in dienst van anderen. Denk niet dat ik daar moeite mee zal hebben. Ik cijfer mezelf altijd weg voor een ander. Alleen nu even niet. Mag het ook een keer?

bla bla violier. De beste stuurlui staan weer aan wal.
Straks staat je leven in dienst van een kind, succes hè!
.
quote:mila81 schreef op 07 maart 2015 @ 17:35:

Het maakt toch niet uit of ik iets wel of niet doorspreek. De 1e de beste die zegt dat het anders moet daar gaat mijn vriend dan van uit dat die persoon het wel het beste zal weten. Is allemaal advies en ze hebben allemaal meer ervaring. Zo gaat het altijd. Daarom bemoeit iedereen zich hier thuis ook overal mee waar ze niet mee te bemoeien hebben bv.

Mijn leven staat al jaren in dienst van anderen. Denk niet dat ik daar moeite mee zal hebben. Ik cijfer mezelf altijd weg voor een ander. Alleen nu even niet. Mag het ook een keer?

bla bla violier. De beste stuurlui staan weer aan wal.

Blijkbaar heb je dus wel moeite met in dienst staan van anderen, anders haal je dat er niet nog een keer bij. Passief-agressief gedrag vertoon je hier.

En violier heeft een punt, hoor. Wat een belachelijke reactie geef je.
Ja dus? Ik cijfer me al jaren weg dus dat zal nu ook wel lukken.
quote:mila81 schreef op 07 maart 2015 @ 17:39:

Ja dus? Ik cijfer me al jaren weg dus dat zal nu ook wel lukken.En nog een keer. Waarom ga je niet met iemand praten? Wat dat gewoon een vraag zonder intentie dat ook echt te doen?
Ik heb daar geen moeite mee want dat doe ik al jaren. Ik irriteer me hier weer aan allerlei zeikwijven die allerlei conclusies trekken zonder dat ze ergens iets van af weten. Beste stuurlui staan weer aan wal.
Oei, ik hoop dat dit echt de hormonen zijn, anders zit er iets goed mis in jullie relatie. Had je toen je nog niet zwanger was ook zo veel moeite met het gedrag van je vriend?
Het was een reactie op isa die ook weer een conclusie trekt zonder ergens iets vanaf te weten.
Mila, je zou jezelf een schop onder je hol moeten geven.

Je zult je over een paar weken kapot schamen dat je zo achterlijk deed. Stress in de zwangerschap snap ik, kort lontje, snap ik. Maar jij bitcht terwijl er niks te bitchen valt. Heb nu idd zwaar medelijden met je man. En dat terwijl je best een punt zal hebben.

Het zal best irritant zijn dat hij zo'n instelling heeft. Maar dat valt compleet weg bij jouw onredelijkheid.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Wat probeer je hier nu te bereiken? Wil je hulp en advies of wil je gewoon alleen maar snauwen? Doe je ook zo tegen de mensen in je omgeving? Zo ja, pas op, dan rennen ze snel genoeg bij je weg.
Hoezo isa weet er niks van?

Je leven staat zometeen ook in dienst van een kind. En als je het nu al zo lastig hebt met opofferen dan zul je zometeen een vet groot probleem hebben Met zo'n worm die alleen maar kan huilen om ongenoegen te laten blijken. Good luck.
Dat weet ik ook wel saar op 17.46, maar mag het ook een keer?
Ik vraag me echt af wat je dan had willen lezen hier. Ben benieuwd wat je vriend vindt van wat wij zeikwijven zeggen. Ik denk en hoop dat je over een paar weken de ogen uit je kop schaamt voor je kinderachtige reacties.

Ja je voelt je rot, dat mag en niemand zegt daar wat van of oordeelt over de ernst of zieligheid van jouw thuissituatie. Ik denk alleen dat jij degene bent die dat kan veranderen door je wensen kenbaar te maken en je anders op te stellen. Deze insteek brengt je blijkbaar (thuis, maar ook hier, en volgens mij gisteren ook op het zwangerschapspagina-forum) helemaal nergens.
quote:mila81 schreef op 07 maart 2015 @ 17:48:

Dat weet ik ook wel saar, maar mag het ook een keer?Natuurlijk mag jij boos zijn en het zat zijn. Maar blijf redelijk.
Kent isa mij persoonlijk dan? Weet zij hoe ik ben? Ik dacht het niet. Daarom kun je niet allerlei conclusies trekken. Belachelijk.
quote:mila81 schreef op 07 maart 2015 @ 16:07:

Het draait al nooit om mij. Ik pas me altijd aan aan een ander. Mag het misschien ook 1 keer om mij draaien?

de rest van de komende 45 jaar pas ik me wel weer aan hoor zoals altijd.Dit heeft niks met hormonen te maken. En geloof me, zodra je baby eruit is, draait alles om je baby.
En ja, die laatste loodjes zijn vaak kut

Maar dat is voor bijna iedereen hetzelfde. En je man kan heus wat krijgen tegen het hoesten, codeïne werkt prima, dan zit hij ook niet al blaffend naast je. Kijk nu in oplossingen ipv boosheid.
quote:mila81 schreef op 07 maart 2015 @ 17:51:

Kent isa mij persoonlijk dan? Weet zij hoe ik ben? Ik dacht het niet. Daarom kun je niet allerlei conclusies trekken. Belachelijk.

En daar ga je weer.

We hebben het over een kind. Het krijgen van een baby. Een universeel iets Waar je letterlijk alles voor uit je handen komt laten te vallen. Als jij het nu al zo zwaar hebt met 'in dienst staan' zul je zometeen geen feestje hebben.
quote:saaaaar81 schreef op 07 maart 2015 @ 17:52:

En ja, die laatste loodjes zijn vaak kut

Maar dat is voor bijna iedereen hetzelfde. En je man kan heus wat krijgen tegen het hoesten, codeïne werkt prima, dan zit hij ook niet al blaffend naast je. Kijk nu in oplossingen ipv boosheid.Precies wat ik bedoel, misschien schrijf ik het te aanvallend voor je! Oh ja ik ben trouwens 39 weken zwanger en verre van gezond dus ik sta echt niet aan wal; ik zit midden op zee in een zware storm. Situaties kies je niet, je eigen houding wel. Sterkte en veel geluk met je baby straks!
Ik zeg al meerdere keren dat ik hoop dat het snel beter gaat. Meer kan ik er niet van zeggen. Ik vind het zelf ook vervelend en hoop dat het snel voorbij is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel vind dat hier een aantal zeikwijven zitten die maar snel conclusies trekken. Daar heb ik het wel mee gehad. Ook lees ik zelf maar 1 iemand die antwoord geeft of ik met iemand zou moeten praten. De rest zie ik niet daarover iets zeggen. Misschien kijk ik erover heen.

voor de rest zie ik alleen maar dat er allerlei conclusies worden getrokken. Thats all.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven