Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:irbaboon schreef op 05 maart 2015 @ 19:50:

Dat mijn net opgegeten garnalen salade houdbaar was tot 1 maart!

Hopelijk krijg ik er geen buikgriep door Sinds wanneer krijg je van garnalen over de datum buikgriep? voedselvergiftiging kan ik me indenken, maar verder niet echt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb ook gewoon hele gesprekken met mijn zoon in de supermarkt, ook toen hij nog niet echt iets terug zei. Maar ik praat ook gewoon graag. Mijn zoon wordt er soms wel gek van, haha.

Ik geef mijn zoon, hij is ruim 2 trouwens, vaak taakjes om dingen te pakken vindt hij leuk.

Ook laat ik hem kiezen welk brood en welk vleesbeleg ofzo.

Ik ben trouwens nooit uit op complimenten van andere.

Mijn zoon vindt het wel super als hij van wie dan ook een compliment krijgt, dan zegt hij meestal dankje.
Het feit dat (in geval van nood) de caissières niks meer handmatig kunnen aanslaan op de kassa. Regelmatig komt het voor dat er geen barcode zit op een product (brood, vleeswaar, e.d.), omdat ze gewoon vergeten zijn die er op te plakken bij de desbetreffende afdeling. OK, kan gebeuren. Maar sla dan gewoon het bedrag aan op de kassa. Nee, dan moet er gebeld worden, gewacht worden tot er iemand van die afdeling aan de lijn is, die moet dan de barcode gaan zoeken, vervolgens die barcode telefonisch doorgeven aan de caissière, die hem handmatig moet intikken. Dan sta je niet alleen zelf minutenlang te wachten, maar ook de hele rij achter je staat te wachten tot de desbetreffende afdeling eindelijk een keer de telefoon aanneemt, vervolgens naar die barcode moet zoeken, dat ding doorgeven cijfertje voor cijfertje, moet ingetikt worden en hèhè, dan kan je na 5 minuten eindelijk je halfje brood van 92 cent meenemen. Zorg dan gewoon dat je in zo'n geval die 92 cent handmatig kan aanslaan op de kassa in plaats van dat hele bel-zoek-doorgeefcircus.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
@pejeka,

Waarom ze dit via de barcode doen is omdat de voorraad van het desbetreffende artikel anders niet meer klopt en het dus onbedoeld niet bijbesteld wordt of andersom, juist wel besteld wordt terwijl het niet nodig is (bijv bij het scannen van een artikel met dezelfde prijs).

Dat het irritant is, ben ik het dan weer helemaal mee eens
quote:nieuwsbrief schreef op 07 maart 2015 @ 18:50:

@pejeka,

Waarom ze dit via de barcode doen is omdat de voorraad van het desbetreffende artikel anders niet meer klopt en het dus onbedoeld niet bijbesteld wordt of andersom, juist wel besteld wordt terwijl het niet nodig is (bijv bij het scannen van een artikel met dezelfde prijs).

Dat het irritant is, ben ik het dan weer helemaal mee eens Dan moeten ze gewoon zorgen dat overal een barcode op zit als ze dat graag willen. Dus de vakkenvullers e.d. opdracht geven producten zonder barcode niet in het rek te leggen. Simpel toch? Is dat mijn probleem?
quote:nieuwsbrief schreef op 07 maart 2015 @ 18:50:

@pejeka,

Dat het irritant is, ben ik het dan weer helemaal mee eens

Wel even melden dat de computer bestelt hè

Zoals nieuwsbrief als schreef: de kassamedewerkers moeten inderdaad de streepjescode intikken zodat het automatisch bestelsysteem weet wat er verkocht is en bijbesteld moet worden. Slaat de kassamedewerker het bedrag aan ( in jouw geval iets van 92 cent of zoiets) dan weet het automatisch bestelsysteem niet wat dat is.

Daarom is het met zelfscannen ook erg belangrijk dat je ieder artikel apart zelf scant, ook al heeft het dezelfde prijs. Voorbeeld:

Lu sesamcracker is ¤1.05

Lu volkorencracker is ook ¤1.05

en je pakt van beide 1 pak mee, dan dien je beide apart te scannen zodat de computer het goede artikel bijbesteld.

Dus niet 2x Lu sesamcracker zelf scannen, want dan komt er 2x Lu sesamcracker binnen. De volkorencracker komt niet binnen, want deze heb je immers niet uitgescand, dus er staat nog voldoende voorraad volgens het systeem...

En je snapt het al: het ene vak komt bomvol te zitten en het ander vak raakt leeg.

Beetje duidelijk nu waarom een kassamedewerker helaas moet wachten op een ean-code?
quote:Vichy001 schreef op 05 maart 2015 @ 22:28:

Ik ben pas bij pagina 3 maar wat n herkenning..... En dan met name de kinderirritaties. Ik begrijp het.... Ik begrijp het echt....Vooral de "ja heel goed dat is een koe mama's" En nu ben ik zelf moeder van uiteraard het allerschattigste meisje. En ja, die moet ooit mee naar de winkel (ja echt dat moet ooit :-) ). En hoe trots ik vanbinnen ook ben, ik probeer echt om niet zo'n irritante mama te zijn. En toch ineens, zomaar vanuit t niks hoor ik mezelf roepen: " goed zoooo lieverd, dat is n hamster!!!!!" En volgens mij keek ik ook nog n keer trots rond..... Ai ai en ai :-)

Leuk, gelukkig!

Als moeders/vaders allemaal ijzig zwijgend en met grimmige trefzekerheid met hun kind de boodschappen doen, gaat het op een surrealistische film lijken. En als je kind dan het lef heeft om iets te zeggen zeker sissen: ssshhhhht! We zijn in een winkel?
quote:pejeka schreef op 07 maart 2015 @ 18:57:

[...]

Dan moeten ze gewoon zorgen dat overal een barcode op zit als ze dat graag willen. Dus de vakkenvullers e.d. opdracht geven producten zonder barcode niet in het rek te leggen. Simpel toch? Is dat mijn probleem?

Nee, maar fouten maken of iets vergeten is menselijk en dan zul je dus helaas even moeten wachten. Als je haast hebt kun je dus zeggen: helaas, dan laat maar zitten.

Jouw keus. Wachten of weggaan zonder je brood
Uiteindelijk zorgen kletsende ouders in het algemeen voor kinderen met een goede taalontwikkeling. Dat scheelt de belastingbetaler ook een hoop centjes

Vandaag in een grote Duitse supermarkt kreeg ik de vraag of alles goed was. Ik was bang dat ik er niet zo best uitzag, maar ik was even vergeten dat de kassamedewerkers aldaar verplicht zijn te vragen of je alles hebt kunnen vinden.
Bij Aldi kreeg ik het meergranen breekbrood in verpakking niet mee omdat er 6 maart op stond.Volgens mij geeft de kassa dan een signaal dat de tht datum is bereikt.Vond het wel erg jammer, maar de cassiere wilde liever niet dat ik het toch kocht en meenam.Toen naar andere Aldi geweest voor het breekbrood
quote:pejeka schreef op 07 maart 2015 @ 18:42:

Het feit dat (in geval van nood) de caissières niks meer handmatig kunnen aanslaan op de kassa. Regelmatig komt het voor dat er geen barcode zit op een product (brood, vleeswaar, e.d.), omdat ze gewoon vergeten zijn die er op te plakken bij de desbetreffende afdeling. OK, kan gebeuren. Maar sla dan gewoon het bedrag aan op de kassa. Nee, dan moet er gebeld worden, gewacht worden tot er iemand van die afdeling aan de lijn is, die moet dan de barcode gaan zoeken, vervolgens die barcode telefonisch doorgeven aan de caissière, die hem handmatig moet intikken. Dan sta je niet alleen zelf minutenlang te wachten, maar ook de hele rij achter je staat te wachten tot de desbetreffende afdeling eindelijk een keer de telefoon aanneemt, vervolgens naar die barcode moet zoeken, dat ding doorgeven cijfertje voor cijfertje, moet ingetikt worden en hèhè, dan kan je na 5 minuten eindelijk je halfje brood van 92 cent meenemen. Zorg dan gewoon dat je in zo'n geval die 92 cent handmatig kan aanslaan op de kassa in plaats van dat hele bel-zoek-doorgeefcircus. dan kijk je de volgende keer toch gewoon zelf of er een barcode op zit
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 07 maart 2015 @ 20:08:

[...]

dan kijk je de volgende keer toch gewoon zelf of er een barcode op zit Hmmmm, wordt het personeel er niet voor betaald ervoor te zorgen dat alles goed in de schappen ligt? Hoezo omgekeerde wereld?
quote:rosanna08 schreef op 07 maart 2015 @ 20:08:

[...]

dan kijk je de volgende keer toch gewoon zelf of er een barcode op zit lijkt mij ook handiger
quote:nieuwsbrief schreef op 07 maart 2015 @ 19:23:

[...]

Nee, maar fouten maken of iets vergeten is menselijk en dan zul je dus helaas even moeten wachten. Als je haast hebt kun je dus zeggen: helaas, dan laat maar zitten.

Jouw keus. Wachten of weggaan zonder je broodKlopt, maar het is dan dus een fout van de supermarkt. Kan gebeuren, is menselijk. Wat ik dan niet snap is dat ze niet gewoon zeggen "weet je wat, we slaan het even zo aan, is prettiger voor de klant, en dan zetten we het intern daarna wel recht". Nee, dan kan je dus eindeloos bij de kassa gaan staan wachten tot één of andere vakkenvuller is opgeroepen, de barcode heeft gevonden, enz. Dan denk ik wel eens: waar is de tijd gebleven dat alle caissières de prijzen uit hun hoofd kenden (inclusief aanbiedingen), die razendsnel handmatig aansloegen en je vaak nog eerder klaar was dan met die scan-kassa's?
quote:pejeka schreef op 07 maart 2015 @ 20:25:

[...]

Hmmmm, wordt het personeel er niet voor betaald ervoor te zorgen dat alles goed in de schappen ligt? Hoezo omgekeerde wereld? jij bent degene die zich ergert aan menselijke fouten
quote:pejeka schreef op 07 maart 2015 @ 20:28:

[...]

Klopt, maar het is dan dus een fout van de supermarkt. Kan gebeuren, is menselijk. Wat ik dan niet snap is dat ze niet gewoon zeggen "weet je wat, we slaan het even zo aan, is prettiger voor de klant, en dan zetten we het intern daarna wel recht". Nee, dan kan je dus eindeloos bij de kassa gaan staan wachten tot één of andere vakkenvuller is opgeroepen, de barcode heeft gevonden, enz. Dan denk ik wel eens: waar is de tijd gebleven dat alle caissières de prijzen uit hun hoofd kenden (inclusief aanbiedingen), die razendsnel handmatig aansloegen en je vaak nog eerder klaar was dan met die scan-kassa's? tja, dat is nou de moderne tijd, daar kun je de cassieres niet op aankijken
quote:pejeka schreef op 07 maart 2015 @ 20:28:

[...]

Klopt, maar het is dan dus een fout van de supermarkt. Kan gebeuren, is menselijk. Wat ik dan niet snap is dat ze niet gewoon zeggen "weet je wat, we slaan het even zo aan, is prettiger voor de klant, en dan zetten we het intern daarna wel recht". Nee, dan kan je dus eindeloos bij de kassa gaan staan wachten tot één of andere vakkenvuller is opgeroepen, de barcode heeft gevonden, enz. Dan denk ik wel eens: waar is de tijd gebleven dat alle caissières de prijzen uit hun hoofd kenden (inclusief aanbiedingen), die razendsnel handmatig aansloegen en je vaak nog eerder klaar was dan met die scan-kassa's?Maar als er geen barcode op het product staat dan kan er dus ook geen prijs aangeslagen worden, er moet dus hoe dan ook iemand de winkel in om te kijken wat het product kost. Dus of ze dan de barcode doorgeven of de prijs maakt dan ook niet meer zoveel uit.
quote:nieuwsbrief schreef op 07 maart 2015 @ 20:34:

[...]

Maar als er geen barcode op het product staat dan kan er dus ook geen prijs aangeslagen worden, er moet dus hoe dan ook iemand de winkel in om te kijken wat het product kost. Dus of ze dan de barcode doorgeven of de prijs maakt dan ook niet meer zoveel uit.En dat is dus omdat de caissières de prijzen niet meer kennen.
quote:rosanna08 schreef op 07 maart 2015 @ 20:32:

[...]

tja, dat is nou de moderne tijd, daar kun je de cassieres niet op aankijken Ook waar, dus ik kijk dat meisje achter de kassa er ook niet persoonlijk op aan. Maar het is wel kei-irritant voor de klant. Niet elke modernisering is (voor de klant) een verbetering.
quote:pejeka schreef op 07 maart 2015 @ 20:37:

[...]

En dat is dus omdat de caissières de prijzen niet meer kennen.nee, dat is omdat de tijd veranderd is en er alles tegenwoordig automatisch gaat. Dus zelfs al zouden ze de prijs weten, mogen ze hem alsnog niet zo aanslaan
De kassamedewerker kent de prijs niet meer, omdat wij niet meer tevreden zijn met "gewoon thee" (groene van pickwick, zoals toen ik klein was), maar per se uit minimaal 40 verschillende soorten thee willen kiezen. Hoe kan iemand dat onthouden? Een supermarkt staat tegenwoordig zo vol verschillende producten. Dan moet je een fotografisch geheugen hebben. De cassieres van Aldi konden dat vroeger, maar dat was toen de Aldi maar om en nabij 750 plu-codes had.
quote:rosanna08 schreef op 07 maart 2015 @ 20:31:

[...]

jij bent degene die zich ergert aan menselijke fouten Nee, ik erger me aan mensen die hun werk niet goed doen. Een vakkenvuller hoort te zien dat er op een product geen barcode zit, en dan moet hij dat product niet in het schap leggen. Je weet dat producten zonder barcode een probleem zijn bij de kassa, dus let je daar op.
quote:pejeka schreef op 07 maart 2015 @ 20:41:

[...]

Nee, ik erger me aan mensen die hun werk niet goed doen. Een vakkenvuller hoort te zien dat er op een product geen barcode zit, en dan moet hij dat product niet in het schap leggen. Je weet dat producten zonder barcode een probleem zijn bij de kassa, dus let je daar op. de gemiddelde vakkenvuller is 14, 15 jaar. Die hebben over het algemeen niet zoveel zicht op wat er bij de kassa gebeurt hoor
quote:barbaracartland schreef op 07 maart 2015 @ 20:40:

De kassamedewerker kent de prijs niet meer, omdat wij niet meer tevreden zijn met "gewoon thee" (groene van pickwick, zoals toen ik klein was), maar per se uit minimaal 40 verschillende soorten thee willen kiezen. Hoe kan iemand dat onthouden? Een supermarkt staat tegenwoordig zo vol verschillende producten. Dan moet je een fotografisch geheugen hebben. De cassieres van Aldi konden dat vroeger, maar dat was toen de Aldi maar om en nabij 750 plu-codes had.Is ook waar, eerlijk is eerlijk. Nou zal mijn kleine buurt-AH niet zoveel groter zijn dan een ouderwetse supermarkt, maar bij een XL kan ik me voorstellen dat het niet werkt.
Wauw echt Pejeka, ik vind je best verbitterd overkomen.

Neem niet aan dat dit je wekelijks gebeurt, menselijk foutje moet kunnen toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven