Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
Heerlijk elke week rond 17 uur de huilende kinderen die toch nog even mee moeten boodschappen doen.

Laat je man met kinderen dan even buiten wachten of andersom. Nee de hele familie moet mee. En dan heerlijk klagen dat het druk is.
quote:masquenada schreef op 08 maart 2015 @ 08:31:

[...]

Ja, erg hè? Ik vind het zo'n leuk woord. Fossielen, Bakvismeisjes, Aldiproleten, Hangsnollen, Puistenbekken ik geef alles een denigerende naam. Mijn eigen haar noem ik Snollenblond. Kweet niet, het is een levensstijl.

Oh, maar als je het zonder onderscheid voor iedere groep doet is het anders . Heb het alleen met fossielen, merk ik. Maar zal wel komen omdat ik met ouderen werk, en vaak hún verhaal krijg te horen als ze na een ochtend dagbesteding, dutje, dan fysiotherapie en ergotherapie helemaal stijf van al het bewegen éindelijk even naar de supermarkt kunnen en dan helemaal in de stress schieten door al die snelle 'jongeren' (alles onder de 60 ) die hun geergerd aankijken als het niet vlot genoeg gaan waardoor ze stomme dingen met de pin doen of alle muntjes uit hun handen laten vallen, en dan daarna nog fluisterend gemopper te horen krijgen omdat ze niet snel genoeg hun boodschappen in hun tas krijgen gefrommeld met hun reumatische handen. Dat ze graag overdag en voor meerdere dagen even haar boodschappen had gedaan, maarja, in klein appartementje maar klein koelkastje waar weinig in past en bovendien lukt het niet om met een rollator voor meerdere dagen boodschappen te doen. Bovendien krijgen ze van de fysio te horen dat het goed is om elke dag een loopje te hebben, dus doen ze dat braaf na een vol dagprogramma. En laatst had ze ook nog eens een open wond op haar scheenbeen omdat daar een kind met een kinderkarretje tegenaan had gebotst, en de ouder had alleen maar tegen het kind gezegd dat hij voorzichtig moest zijn bij 'al die oude mensen hier' en niet eens aan haar vroeg hoe het ging terwijl het bloed haar schoen in liep. Ze vind het eigenlijk doodeng in de super, maar als ze dat niet doet gaat ze helemaal haar verzorgingshuis niet meer uit, dus blijft ze het toch doen. Dapper mens. En daarom stuit het mij dus een beetje tegen de borst. Dus. Zeg maar.

Ei kwijt
quote:Vichy001 schreef op 08 maart 2015 @ 08:45:

[...]

Gelukkig 😊.

Maar wat een vervelend topic is dit 😱 Gisteren zei mijn dochter weer iets en ik betrapte me erop dat ik naar haar toe liep en op beduidend zachtere toon dan normaal "goed gezien lieverd" tegen haar zei....... En ik keek meteen weer naar mijn boodschappenlijstje. Volgens mij mompelde ik daarna: "stomme Viva" Ik dacht het ook, heel even. Toen dacht ik: "nee, ik doe niet mee, zure mutsigerds, ik ga gewoon met mijn dochter praten over willekeurige supermarktartikelen."
@Masquenada: Ik heb het altijd heel storend gevonden zoals er soms gepraat wordt over oude mensen in de supermarkt. Oudere mensen hebben, net als iedereen, net zoveel recht om hun boodschappen te doen op een tijdstip die zij zelf kiezen. Stel je nu eens voor dat die oudere persoon je moeder of je oma is, denk je dan net zo? Ik vind het heel respectloos om je zo enorm te irriteren aan mensen die door hun leeftijd misschien wat minder mobiel en snel zijn. Wat heb je dan weinig empatisch vermogen en bovendien een verbeelding van heb ik jou daar. Deze mensen moeten dus aan de kant omdat jij haast hebt en het jou irriteert? Dit is dus een typisch voorbeeld van de onverdraagzaamheid die er tegenwoordig steeds vaker is in onze samenleving. Tip: bestel je boodschappen online, dan heb je nergens last van. Ze bezorgen tegenwoordig tot in je keuken.
Ik heb die ergernissen niet, mis zelfs de buurtsuper bij ons eerste huisje zo'n 15 jaar geleden. Waar twee mensen voor je bij de kassa minstens 30 min. wachten moest, omdat iedereen een praatje maakte. Waar een heel trots 3 jarig meisje alleen boodschappen mocht doen, de hele rij voorbij liep, omdat ze het hele concept in de rij wachten tot je aan de beurt bent niet snapte en trots het geld gaf. Ik kreeg daar altijd een vakantie gevoel, alles rustig aan.

Het enige waar ik me aan erger is dat de paden bij de Aldi zo smal zijn dat je elkaar niet normaal kan passeren. Het feit dat het puberpersoneel van de Albert Hein alleen oog had voor elkaar vond ik altijd wel vermakelijk. Het was net een soort live soap met iedere week een nieuwe aflevering.
Wat een heerlijk topic is dit zitten herkenbare dingen tussen.

Zo heb ik ooit de stomme fout gemaakt door op maandag ochtend boodschappen te gaan doen blijkt dat het tijdstip is voor de bejaarden met rollator om boodschappen te gaan doen. In elk pad stond wel een koppel 2 rollators breed te kleppen en als ik er dan langs wilde waren ze blijkbaar doof.

De winkellederwerker bevestigde wel aan mij dat dit standaard is voor de maandag ochtend en dat er daarom ook extra personeel rond loopt om het een beetje in goeie banen te leiden.
quote:irbaboon schreef op 05 maart 2015 @ 19:50:

Dat mijn net opgegeten garnalen salade houdbaar was tot 1 maart!

Hopelijk krijg ik er geen buikgriep door Denk je nou echt dat die bacterien een agenda meenemen waarin staat , vanaf 2-3 mogen we iemand ziek maken?
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
De grootste ergernis is de supermarkt die zijn oren laat hangen naar miljeu terroristen.

Ik wil een lekkere kiloknaller in mijn karretje kunnen gooien.

En die lekkere non fairtrade produkten kunnen pakken.
quote:mara2 schreef op 08 maart 2015 @ 08:57:

Heerlijk elke week rond 17 uur de huilende kinderen die toch nog even mee moeten boodschappen doen.

Laat je man met kinderen dan even buiten wachten of andersom. Nee de hele familie moet mee. En dan heerlijk klagen dat het druk is.

Ik ging tot voor kort best vaak rond dat tijdstip boodschappen doen nooit huilende kinderen in de winkel gezien trouwens. Wel veel mensen met haast, best grappig soms.

Zelf heb ik geen haast als ik boodschappen doe en heb meestal mijn peuter bij me. Gezellig! En hij gaat niet huilen in de winkel rond 17.00 uur. Sowieso gaat mijn peuter niet verplicht mee, ik vraag het hem wel eerst. En meestal wilt hij met mama of papa mee naar de winkel, kan hij tenminste zelf ook wat dingen kiezen.
Haaahahah ik had gister mijn man mijn eigen stukje op het forum laten lezen, en nu hebben we een nieuw spelletje bedacht.

Als ik hem aanstoot wanneer ik zo'n flirtend exemplaar vergezeld van vrouw en kind spot in de super, zegt hij heel hard "was die het?" terwijl hij zijn kant op kijkt.

Zal wel onze rare humor zijn maar ik vind het hilarisch

Doordeweeks kom ik ze altijd zonder hun vrouw tegen omdat ik uit mijn werk vaak even een boodschap doe. Veel mannen hebben dan net kind van KDV gehaald en lopen daar met hetzelfde idee.

Ik ben niet Hollands Nekst Tap Maddel maar in dit boerengehucht valt een goedgeklede dame op hoge hakken gewoon op.

Al had ik een varkenskop gehad.

Niets mis mee, maar laat mij gewoon mijn boodschapjes doen.
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
ik vermaak me wel in de super.

Je ziet eerst vrouwen het gangpadblokkeren omdat ze op hun gemak wat moeten kletsen, en diezelfde vrouwen moeten dat later die verloren tijd inhalen en dat willen ze dan doen door zo snel mogelijk langs de kassa te komen en dan luid klagen over te weinig kassa's .

Bij nader inzien is er 1 ding waar ik me aan erger: mensen die hun karretje zo voor de kassa manoeuvreren dat er niemand langs kan, ofwel plaats bezet houden, en dan nog op hun gemak een paar vergeten boodschappen gaan ophalen aan de andere kant van de winkel
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 08 maart 2015 @ 11:35:

ik vermaak me wel in de super.

Je ziet eerst vrouwen het gangpadblokkeren omdat ze op hun gemak wat moeten kletsen, en diezelfde vrouwen moeten dat later die verloren tijd inhalen en dat willen ze dan doen door zo snel mogelijk langs de kassa te komen en dan luid klagen over te weinig kassa's .

Bij nader inzien is er 1 ding waar ik me aan erger: mensen die hun karretje zo voor de kassa manoeuvreren dat er niemand langs kan, ofwel plaats bezet houden, en dan nog op hun gemak een paar vergeten boodschappen gaan ophalen aan de andere kant van de winkelO, daar ben ik echt makkelijk in, die kar duw ik dus gewoon aan de kant.
Irritaties heeft iedereen natuurlijk, eerder heb ik ook wat gepost, maar waar ik mij altijd over verbaas is de eerder genoemde onverdraagzaamheid.

En wat is er mis met gezellig kletsen in de supermarkt, op de hoek van de straat of waar dan ook? Als je maar wel ff aan de kant gaat als iemand wat wil pakken uit het schap.

Gezellig een praatje met vreemden of iemand helpen zonder meteen geïrriteerd te zijn:)
quote:RedBaron schreef op 08 maart 2015 @ 11:47:

Irritaties heeft iedereen natuurlijk, eerder heb ik ook wat gepost, maar waar ik mij altijd over verbaas is de eerder genoemde onverdraagzaamheid.

En wat is er mis met gezellig kletsen in de supermarkt, op de hoek van de straat of waar dan ook? Als je maar wel ff aan de kant gaat als iemand wat wil pakken uit het schap.

Gezellig een praatje met vreemden of iemand helpen zonder meteen geïrriteerd te zijn:)Met gezellig kletsen is natuurlijk niets mis. Maar veel mensen die gezellig staan te kletsen gaan dus niet aan de kant als je ze dat vraagt. En als ze al wel aan de kant gaan dan gaat dit vaak gepaard met flink wat gezucht en gezeur.
quote:rosanna08 schreef op 07 maart 2015 @ 20:32:

[...]

tja, dat is nou de moderne tijd, daar kun je de cassieres niet op aankijken Daar ben ik het niet mee eens, dat initiatief ligt nog steeds bij de caissières. Computer sloeg het vroeger ook niet voor ze op dat moesten ze zelf doen! De mensen van nu zijn lui geworden. Waarom opslaan als het niet hoeft?
In de apotheek. Ik kom binnen, zie twee mensen staan en een derde persoon die geholpen wordt. Ik vraag wie de laatste is en dat is een meneer met een pet op.

Na mij komen nog een paar mensen binnen, waaronder een mevrouw, die mij ziet en naar mij knikt.

De meneer met de pet is geholpen en dan ben ik dus de volgende. Komt de mevrouw aansjeezen dat zij aan de beurt was want ik was na haar binnengekomen. Eh, nou nee, ik stond hier al hoor. Meerdere mensen het met mij eens. Maar zegt ze: ik moet een vlucht halen.....jammer-ende-geween.

Toen zei ik, als je dat nou eerlijk had gezegd, mag je van mij best voorgaan. Maar zomaar voordringen met een rotsmoes, wacht je maar mooi op je beurt.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:OlympeMaxime schreef op 08 maart 2015 @ 09:15:

[...]

Oh, maar als je het zonder onderscheid voor iedere groep doet is het anders . Heb het alleen met fossielen, merk ik. Maar zal wel komen omdat ik met ouderen werk, en vaak hún verhaal krijg te horen als ze na een ochtend dagbesteding, dutje, dan fysiotherapie en ergotherapie helemaal stijf van al het bewegen éindelijk even naar de supermarkt kunnen en dan helemaal in de stress schieten door al die snelle 'jongeren' (alles onder de 60 ) die hun geergerd aankijken als het niet vlot genoeg gaan waardoor ze stomme dingen met de pin doen of alle muntjes uit hun handen laten vallen, en dan daarna nog fluisterend gemopper te horen krijgen omdat ze niet snel genoeg hun boodschappen in hun tas krijgen gefrommeld met hun reumatische handen. Dat ze graag overdag en voor meerdere dagen even haar boodschappen had gedaan, maarja, in klein appartementje maar klein koelkastje waar weinig in past en bovendien lukt het niet om met een rollator voor meerdere dagen boodschappen te doen. Bovendien krijgen ze van de fysio te horen dat het goed is om elke dag een loopje te hebben, dus doen ze dat braaf na een vol dagprogramma. En laatst had ze ook nog eens een open wond op haar scheenbeen omdat daar een kind met een kinderkarretje tegenaan had gebotst, en de ouder had alleen maar tegen het kind gezegd dat hij voorzichtig moest zijn bij 'al die oude mensen hier' en niet eens aan haar vroeg hoe het ging terwijl het bloed haar schoen in liep. Ze vind het eigenlijk doodeng in de super, maar als ze dat niet doet gaat ze helemaal haar verzorgingshuis niet meer uit, dus blijft ze het toch doen. Dapper mens. En daarom stuit het mij dus een beetje tegen de borst. Dus. Zeg maar.

Ei kwijt

Mooi stukje. Herkenbaar van mijn oma vroeger.

Ik kan er ook niet zo goed tegen dat er zo fosielig over bejaarden gepraat wordt. En dat ze toch maar de hele dag achter de geraniums zitten. Alsof oude mensen mensen geen leven hebben.

En ja ik heb ook wel eens een partij bejaarden getroffen dat ik denk: nou hup hup vandaag nog graag. Maar aan de andere kant denk ik: eigen schuld, moet ik maar geen boodschappen doen met haast. Die mensen kunnen er ook niks aan doen.

Enne: ooit hopelijk zijn we zelf de bejaarden in de super.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Over het in de winkel nuttigen van voedsel en een lege verpakking neerleggen: mijn schoonzusje heeft diabetes. Nu heeft ze altijd wel van die Dextro in haar tas, of een koekje, maar vooral in het begin, toen eea. nog ingesteld moest worden, had ze dat nog niet bij zich. In de supermarkt kreeg ze een hypo, ik trok toen een pak Sultana's open. Kreeg ik ook een grote mond bij de kassa van het meisje, waarna ik het uitlegde. Omdat ze me scheef aan bleef kijken ("wat je lult is lekker") heb ik haar chef erbij laten komen. Die bleek een dochter met suiker te hebben en was het dus met mij eens en gaf het meisje een standje.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:happy-daddy schreef op 08 maart 2015 @ 10:52:

De grootste ergernis is de supermarkt die zijn oren laat hangen naar miljeu terroristen.

Oren laat hangen? Milieu terroristen?

Ik heb juist de schurft aan de supermarkten met kilo knallers.

Het beest heeft een kut leven in de stront ( misschien maar goed ook dan dat het kort is) en het vlees wordt, om lekker vol te lijken, vol gespoten met water. Hmmm lekker hoor. Het vlees is ook nog eens taai vaak.

En waarom, omdat de mens vind dat hij meer, meer, meer vlees moet hebben.

Die kiloknallers en plofkippen komen er hier niet in.

En nee ik ben geen milieu terrorist. Ook ik eet non fair producten maar bij vlees houd ik graag een beetje rekening met het leven van het beest dat ik eet. Dan maar wat minder vlees.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MadameQetesh schreef op 08 maart 2015 @ 12:22:

[...]

Enne: ooit hopelijk zijn we zelf de bejaarden in de super.Ja dat zullen we zeker ooit zijn, dan staan we daar voor aanvullend inkomen , de gekochte waar van de jongeren in zakken te stoppen
quote:MadameQetesh schreef op 08 maart 2015 @ 12:27:

[...]

Oren laat hangen? Milieu terroristen?

Ik heb juist de schurft aan de supermarkten met kilo knallers.

Het beest heeft een kut leven in de stront ( misschien maar goed ook dan dat het kort is) en het vlees wordt, om lekker vol te lijken, vol gespoten met water. Hmmm lekker hoor. Het vlees is ook nog eens taai vaak.

Dan koop jij het niet.

Koop ik en anderen het wel.

Je weet wel marktwerking , keuzevrijheid etc.

Ik mis de legbatterij eitjes, lekker goedkoop en goeie kwaliteit en veilig.

Geen last van gekke koevogelvarkens pest enkel omdat er een vogeltje overkomt vliegen , de eierleggende beestjes zitten veilig in een hok in de stal
quote:happy-daddy schreef op 08 maart 2015 @ 12:38:

[...]

Dan koop jij het niet.

Koop ik en anderen het wel.

Je weet wel marktwerking , keuzevrijheid etc.

Ik mis de legbatterij eitjes, lekker goedkoop en goeie kwaliteit en veilig.

Geen last van gekke koevogelvarkens pest enkel omdat er een vogeltje overkomt vliegen , de eierleggende beestjes zitten veilig in een hok in de stalMensen zoals jij missen iets in hun hersens. Gelukkig is laaaang niet iedereen zo, anders werd de wereld er niet beter op.
Heb er ook een hekel aan als de meiden achter de kassa meteen beginnen met boodschappen scannen terwijl ik nog bezig ben met de boodschappen op de band te leggen. Als het druk is snap ik de logica maar niet als je als enige bij de kassa staat grrrrr...
quote:happy-daddy schreef op 08 maart 2015 @ 10:52:

Wat een onzin, de eerste supermarkt van Nederland waar dat het geval is (Ekomarkten etc daargelaten) moet nog gebouwd worden.

En als jij beweert dat bovenstaande echt zo is, dat de producten die jij zoekt alleen in biologisch/fairtrade verkocht worden, dan ben ik benieuwd waar jij woont.
Een andere ergernis, sinds kort draagt al het personeel van de Jumbo hier oortjes, om met elkaar te communiceren. En echt, het is ontzettend handig als er een dief betrapt moet worden of er iets anders mis gaat. Maar de kassameisjes gebruiken ze vooral om vrolijk met elkaar door te kunnen kletsen terwijl ze aan het werk zijn. Er kan geen goedemorgen meer vanaf, want dat onderbreekt haar gesprek. Het voelt ontzettend aso en ze maken ook nog eens meer fouten omdat er niet wordt opgelet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven