Tikkend expansievat

08-03-2015 16:34 11 berichten
Ik heb vrijdag een nieuw expansievat bij mijn cv-ketel gekregen. Het weekend ben ik weg geweest, en nu valt me op dat het vat continu aan het tikken is. Niet af en toe een tikje, maar minstens 90 bpm. Kan ik daar zelf iets aan doen of moet ik morgen (weer pffff) de verwarmingsman bellen?
Is het geen bom??
Alle reacties Link kopieren
Kan wijzen op teveel lucht. Misschien helpt het om even alle radiatoren ontluchten?
Kan inderdaad lucht zijn in de leidingen. Hier hangt een nieuw expansievat sinds woensdag en nergens last van.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Het komt echt uit het vat zelf. Een deskundige kennis die langs kwam had dit ook nog nooit gehoord, dus ik bel morgen de cv-man maar weer.
Ik zou de monteur bellen en het voorleggen.

Hier ook een keer een tikkend expansievat gehad en die deed het niet goed.
Door warmte uitzettende leiding?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Normaal zou je bij het tikken van de verwarming toch af en toe een tik hebben, of in ieder geval een ongelijkmatig ritme? Dit is heel regelmatig, tik tik tik (als je erop gaat letten wordt het ook almaar harder).
Moet je m ontluchten!
De afloop was uiteindelijk een beetje genant. 5 minuten voordat de cv-man voor de deur stond hield het expansievat op met tikken. Waarschijnlijk heeft er in het vat zelf lucht gezeten die door een of ander ventieltje weer is verdwenen (en daardoor dus dat tikkende geluid).
Sjoh, nou, gelukkig maar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven