uitgerekend april 2008 - deel II

24-10-2007 09:24 1782 berichten
Alle reacties Link kopieren
april-mama's kletsen hier verder!

Eindelijk een nieuwe tabel: dankzij Pink Lady!!
Bedankt voor al jullie tips!

Inmiddels gaat het iets beter. Ik leg hem minder in bed en kijk meer naar wat hij aangeeft. Hij slaapt overdag sowieso altijd beneden in een campingbedje (ik kan het nog niet goed aan om hem zo ver weg te leggen ). Soms idd ook in de kinderwagen. Ik denk dat hij misschien gewoon iets minder slaapbehoefte heeft dan hij 'hoort' te hebben op deze leeftijd.

Oh en gefeliciteerd voor de zwangeren natuurlijk!
The time is now
Banba: fijn dat het al een stuk beter gaat! Tja, geen kind is hetzelfde... en statistieken dienen alleen als richtlijn, niet als iets waar je kind PER SE aan moet voldoen. En het 'fijne' is dat het volgende week weer totaal anders kan/zal zijn

Zo ploeteren we voort
Banba,

Onze dochter Danja (25 april) slaapt op de hele dag 3 uur: 3 maal 1 uur per dag! De hele avond is ze wakker, tot een uurtje of tien. En dan blijft ze in bed tot de volgende morgen tien uur (wel al voeding gehad dan, maar slaapt weer door daarna).

Op 24 uur is ze dus 9 uur wakker. Ik vind dat best veel voor een kind van nog geen 4 maanden, maar ja...

Danja kan ook niet 'zomaar' in haar bedje gelegd worden: ze moet (bijna) in slaap zijn, anders pikt ze het niet. Het gaat gelukkig steeds beter, maar het is/was wel eens lastig hoor!

Succrs, groetjes,

Carrrie.
wow Carla, vermaakt Danja zich dan wel zelf in de box of op een kleed of moet je de hele dag met haar aan de sjouw?

Lukas is hier elke avond tussen 4e en de 5e (de laatste) voeding ook de hele tijd wakker. Vervelendste is dat hij het niet pikt om in de box neergelegd te worden of in bed... Dus de hele tijd op schoot of in de draagzak... Ach ja, eigenlijk is dat nog niet eens zo'n groot probleem. Hij huilt dan niet en valt af en toe wel even in slaap (totdat je 'm probeert neer te leggen uiteraard!). Na de laatste voeding gaat hij altijd netjes slapen, dus klagen mag ik niet!

Gaat het verder goed met iedereen (ook de niet-msners)?
Overdag is Danja graag in de box te vinden waar ze heftig aan het spelen is met haar speelgoedjes en de hele box door 'dweilt'. 's Avonds is het wat minder makkelijk, dan zit ze het liefst op schoot. Ook dat wordt nu wel wat beter, maar het is toch nog niet zo als ik zou willen...

Maar goed, zoals ik al zei wordt het al makkelijker dus oooooit zal er toch wel een dag komen dat ze gewoon rond een uurtje of acht lekker gaat slapen?

Groetjes,

Carrrie.
Carrie: vast wel: zo'n dag dat ze op tijd gaat slapen. Ik dacht ook dat het er nooit van zou komen maar gisteren was het eindelijk zo ver: half 8 in bed en vanmorgen om half 8 pas weer wakker. Was erg fijn: een avond voor jezelf!

Enne: volgens mij zijn alle kindjes andere slapers. Onze oudste zoon sliep erg weinig overdag, misschien 3-4 uur (verdeeld over 3-4 slaapjes), Jannieck slaapt veel meer en langer overdag.

Hier slaapt Jannieck het rustigst en het langst in z'n eigen bedje maar ja, met een rondlopende peuter van 2 is het overdag natuurlijk beneden niet echt rustig!

Karen: gefeliciteerd! Leuk hoor, een 2e.
Ben even een tijdje weggeweest, ben 2 weken terug voor 4 dagen opgenomen geweest ivm een baarmoederontsteking, wrsl door het spiraal. Jippie. Konden we er ook nog wel bij hebben.

Verder hier alles lekker. Renske heeft momenteel even geen spalk omdat haar schoentjes te klein zijn. De instrumentmaker heeft ze besteld, maar die firma is ze vergeten op te sturen. Lekker handig he???

Renske (28 april) slaapt ook nog maar heel weinig overdag, ze is bijna de hele tijd aan het spelen en dweilen in de box. Ik leg haar smiddags vaak in haar bedje en soms slaapt ze dan een uurtje (of minder) en soms wel 3 uur. maar dan hebben we de dag ervoor vaak een drukke dag gehad. Ze doet vaak hazeslaapjes. Wel schattig. Alleen heeft ze nu het punt bereikt dat ze niet wil liggen. Of eigenlijk, of ze wil op haar buik liggen of zitten. Ach, dan maar in de wipper.

ze ligt nu hevig te protesteren in de box beneden, ze sliep tijdens de fles, dus ik heb haar daar gelegd en nu is ze wakker en boos dat ze in de box ligt, de schat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven