Gestopt met de pil in februari,spannend! Deel 2!

20-05-2008 20:56 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer dames!!! Lipa, ik durf het bijna niet te vragen.... Wil jij een opzet maken voor het schema? Dat kun jij zo goed . Beloof ik dat ik hem weer braaf bij zal houden .

Atheena 15 mrt. 27 okt. Boepie 21 nov. Claudiajoy Cuore Drew20-23 nov. Estherz 31 mrt.26 nov.23 nov. Fennah 03 feb.jongenLente7 dec. Lieselotje3 dec. Lipa26 15 feb.11 nov. meisje/trouwen 17 nov.Marmira2 dec. Nikiet 07 jan. jongenSchrijvertje 22 apr.24 okt. Vliet11 nov. Zina72 23 mrt.
Schrijvertje, schattig zeg dat je man zich zit rot te googlen. Wat zal hij nu met een grijs op zijn gezicht achter zijn laptop zitten haha. Ik moest de eerste 10 weken ook niet aan denken, maar waar ik toen wel enorm naar snakte was fastfood. Je kon me nog het meest blij maken met een Mc menu. Heerlijk!! Tja, beter dat naar binnen werken dan helemaal niks toch. En die lijn... ik ben ook niet bepaald een lucifer, maar als je niet te vaak snackt moet je tijdens je zwangerschap gewoon iets meer naar je gevoel dan naar je verstand luisteren, vind ik! Zit nu aan een beker hete chocomelk, bij gebrek aan koekjes of chocola. Wat dat betreft ben ik wel blij met mijn discipline. Ik doe elke week alleen de boodschappen en er wordt al maanden geen koek, snoep, o.i.d. in huis gehaald. Soms bij hoge nood iets bij een tankstation of voor visite. Maar nu had ik ff zo'n zin in chocola!

Lente, snel een glaasie wijn voor het mokken ;) Heb ik ook soms hoor, dan is alles verkeerd en vervelend. Moeilijk te plaatsen, maar is vaak ook wel weer snel over toch. Volgens mij had Schrijvertje die pillen van de Kruidvat. Dacht ik...
37 weken zwanger!
Ja, echt schattig dat hij nu zit te googlen, Schrijvertje. By the way, het lukt me maar niet om jouw foto te zien op Hyves.

Lente, het is nog niet zeker he. Wie weet ben ik helemaal niet zwanger en zijn mijn symptomen prémenstrueel. Alhoewel ik die pijnlijke tepels weer verdacht vind. En neen het is niet de bedoeling. We zijn voorzichtig geweest, maar nog niet voorzichtig genoeg vrees ik.Het enige waar ik bang voor ben is opnieuw erge darm en maagklachten te krijgen. Helemaal genezen ben ik nog niet. Alhoewel het veel is verbeterd. Ik kan opnieuw eten zonder pijn te voelen aan mijn maag. Ik ga nog wat moeilijk naar het toilet ook. Denk dat dit toch allemaal met de stress te maken had hoor. Een weekje Zwitserland heeft me toch deugd gedaan en ik kijk al uit naar Egypte in oktober. Lente, heb ook al enkele dagen hoge temperatuur. Ik hoorde dat sommige vrouwen echt nog negatief testen op hun NOD maar toch zwanger bleken te zijn. Temperatuur zakt als je ongesteld bent he, maar blijft constant als je zwanger bent niet?

De tabel van de zwangeren wordt steeds groter, leuk is dat.
lente; jij ook he! nou aan het wijn durf ik nog niet; zolang ik niet ongesteld ben doe ik dat ff niet; net wel zo'n grote zak m&m's op... m'n man van schrik een rol rolo's......hij weet het nou ook niet meer. vraagt elke 5 minuten of ik niet even naar het toilet moet om te checken.....haha maar goed dat hij nooit ongesteld hoeft te worden; hij wordt al wankel van het idee!

tja, net wel even goed gepraat over wanneer we weer testen etc etc...tja als morgenochtend nog niet ongesteld test ik gewoon weer hoor! anders zit ik weer de hele dag op het werk te stressen! Vandaag viel het ook al zo op dat ik zo vaak naar de wc ging; werd al gevraagd of ik blaasontsteking had....vind het maar een gedoe hoor. nooit gedacht dat we allebei van die stresskippen zouden zijn omtrent dit hele zwanger-worden-verhaal!

zijn die zwanger-word pillen echt zo goed? ik heb dus afgrijselijk veel moeite met pillen slikken; had altijd al veel moeite met de pil en nu met het foliumzuur heb ik het kleinste formaatje uitgezocht. heb wel gekeken bij die etos pillen, maar die krijg ik echt never nooit weg! als ik weleens antibiotica moet (jaren geleden) kreeg ik dat vloeibaar omdat ik dus geen pillen kan slikken!

nu neem ik dus elke dag foliumzuur en 1 kauw-vitamine-tablet. zit wel vitamine A in, maar moet wel kunnen toch?

nou, we wachten het maar af!

ga nu nog ff werken; kon me vandaag door alle stress niet focussen maar ja, nu is m'n werk niet af....balen!
hey we zitten op pagina 100! is wel een feestje waard! bijvoorbeeld dat iedereen uit de bovenste tabel naar de onderste mag............!!!!!!!!!!!!
SCHRIJVERTJE GEFELICITEERD! Wat geweldig nieuws! Ben echt blij voor jullie, en genoten van je verhalen van gister en vandaag over het test gebeuren.

Ik slik mama & baby vitaminen van Dagravit, is foliumzuur met vitaminen. Zit wat meer b12 etc in dan in meeste andere merken, wat ik wel fijn vind ivm vegetarisch eten.

@Vliet: vitamine A is echt gevaarlijk tijdens zwangerschap dus ik zou uitkijken met normale multivitamine pillen. Ze raden echt aan alleen multivitamine voor zwangeren te gebruiken. (En niet meer dan 1 protie lever etc per dag)

De pillen die ik slik, zie hierboven zijn vrij klein. Dan heb je alles in 1x. Ik weet niet hoe klein jij groot vindt , maar deze zijn zeg maar formaat van ibuprofen (ken je die roze pillen?) en dan zelfs iets platter.

Lipa wat schrok ik van je bericht zeg. Dat is echt heftig! Ik eet gelukkig nog wel goed, overdag op werk zelfs 5 boterhammen dus dat is mooi. Drinken gaat iets minder makkelijk. Als ik misselijk ben voel ik me alleen maar meer opgeblazen als ik iets drink. Probeer dus regelmatig paar slokjes te drinken, maar dat lukt niet altijd. Eet wel veel fruit, waar ook weer vocht in zit natuurlijk.

Na jouw verhaal ga ik wel weer extra mijn best doen, maar ik kan me helmaal voorstellen dat je het soms gewoon niet voor elkaar krijgt. Sterkte
weer ff snel :-) @ Vliet; ja nou net zoals Schrijvertje wist dat ze heus wel zwanger was, had ik op een gegeven moment niet meer het gevoel dat ik zwanger was. Wil helemaal niet zeggen dat ik wel zwanger was ( moeilijk moeilijk) maar ik heb wel even dat 'gevoel' gehad. Spiegies waarschijnlijk. Maar goed, zoals ik wist dat mijn vriendje de ware was, en zoals ik die keer dat ik zwanger was, het ook wel stiekum wist, weet ik dat ik nu gewoon lekker ff slecht kan doen.

Soms weet je gewoon iets, zonder dat je echt kunt verklaren waarom. Hmm, zoals je ziet doet de wijn zn werk

Lipa, zorg goed voor jezelf!
Goedemorgen!

Slecht geslapen en al vanaf half zes wakker Straks nog maar even een kort tukkie doen Oef en hoofdpijn.....

Vanmorgen met een miniplas nog een test gedaan, maar de streep wordt er echt niet donkerder op. Ik ben er wel een beetje klaar mee!

Lente, heb nog even geduld!!! Je bent ook nog niet ongesteld! Dus het kan nog alle kanten op!!! You never know!!

- En hubbie heeft gewoon doodnormale foliumzuur meegenomen. (klopt: staat ook op "zwanger worden", maar ja die kan ik voorlopig nog wel even slikken )

- Ik denk dat je gelijk hebt en dat je vaak op je lichaam kunt vertrouwen Ik snap Vliet ook wel dat zij het "risico" nog niet durft/wil te nemen. Het blijft lastig....

Fennah, dus ik moet nog weeeken wachten tot ik weer een beetje eetlust krijg?! Straks eerst maar langs de supermarkt voor rooibosthee (ben gek op thee en hier zit geen theeine in )

- Ach, ben ook zeker geen sprietje en geniet van het leven. Als het een beetje lukt alles met mate natuurlijk en voor de onverwachte visite is hier ook nooit iets in huis.

- Zou het zo fijn vinden als ik iets zou kunnen vinden dat ik lekker zou vinden.....

Drew, ben je ingelogd op de gezamenlijke hyves? want daar staat ie Waar ook mijn test staat!

- Ben het met je eens, sommigen testen pas zwanger nadat ze al een week! overtijd zijn. Oef!

- Pas je op jezelf? Hoe moeilijk het ook is.... Zwanger worden is geweldig, maar als het voor je lichaam nu niet zo handig is, dan zou ik er toch een beetje om proberen te denken.... (Makkelijker gezegd dan geen hoor!!!! ) Ik hoop dat je een hele mooie verrassing krijgt!

Vliet, hou de moed erin! Zolang je niet ongesteld bent, zijn alle opties nog open!!! Lief, dat je man zo mee leeft

- Oooooh en m&m's en rolo's!!!! Wil ook wel zo'n vreetkick! ('tIs ook nooit goed he, normaal ben ik zo blij als ik er vanaf kan blijven, nu trekt het me niet en dan wil ik het hebben.....)

Goed,

- Lente lijkt voor de volgende ronde te gaan (al hebben we nog geen definitieve positief/negatief (OD)

- Vliet blijft voorlopig nog even testen. Ik duim voor je!!!

- Hoe zit het met Boepie????? Any signs???

- En waar is Cuore toch gebleven???? Die haar NOD is ook een paar dagen geleden en we horen maar niets..... Wie weet meer????

Ik duik mijn bedje nog even in en ga rond negenen eens even met de huisarts bellen (en met de tandarts )

Tot later! Fijne dag! (ondanks het ongelofelijke rotweer )
Haha Schrijvertje, je lijkt wel een stuiterbal :-)

Gister lekker mn vriend op balkon gekletst over van alles en nogwat ( meer over zijn werk en over hoe we elkaar hebben ontmoet en over familie enzo)

Ben nog niet ongesteld maar zal niet lang duren, en anders had ik ook echt wel een streepje op mn test gehad hoorHier waait het zo onwijs hard, ik heb steeds wakker gelegen en liggen luisteren naar het gefluit van de wind. Niet echt een lekkere zomervakantie zo...

De buikpijn maakt het helemaal 'af' zeg maar

Sorry

Heb net de huisarts gebeld. Tenminste, de assistente.

- Goedemorgen, ik heb een vraagje: ik ben zwanger en ik vroeg mij af, hoe nu verder?

- Gefeliciteerd! Dit gaat niet meer via de huisarts dus als je acht weken bent dan kun je een afspraak maken met de verloskundige.

- Ehm... Oke....

- Oke, doeg!

En dat is het?!?! Dus ik moet zelf maar uitrekenen of en wanneer ik acht weken ben?! En ik moet zelf maar gaan uitzoeken wat ik wel en niet meer mag eten en wel en niet meer mag doen???? Ik wil gewoon even bevestiging!!!!!! Weten dat ik geen dingen doe die eigenlijk niet goed zijn..... AAAAARGH!!!!

straks, mooi de verloskundige bellen en kijken of die wel iets leuks/nuttigs te melden heeft....

Goeiemorgen meiden,

Schrijvertje, een record aan smileys in je berichtje haha. Schrijf vooral door zoals je je voelt, vind het eigenlijk wel heel vrolijk staan. Tja, die huisarts doet tegenwoordig echt niks meer met een zwangerschap. Maar als je straks een verloskundige belt en verteld dat je niet kan weten hoever je bent, kun je misschien een vervroegde afspraak krijgen. Sowieso hebben zij waarschijnlijk wel wat meer info voor je. Kan me voorstellen dat je er wat onzeker van wordt, maar alles gaat zich vanzelf uitwijzen. Maar hoe is het nou met je man?

Oja, met dat zin in eten, bij iedereen loopt dat weer anders in de zwangerschap. Dus dat ik nu na 15 weken nog steeds geen slok thee door mijn keel krijg, wil niet zeggen dat jij ook geen thee meer kan verdragen. Ik wil alleen maar 'fris' drinken; veel melk, aanmaaklimo, soms wat cola.

Atheena, gelukkig eet jij nog wel goed. Ik zit ook weer aan de 4 boterhammen per dag hoor. Waar ik wel aan moet wennen is dat ik later op de avond weer honger krijg. Normaal gesproken had ik voldoende aan het avondeten, maar rond een uur of 9 's avonds gaat mijn buik weer knorren. Heb jij dat ook?

Hoe is het verder met Boepie, Cuore en Nikiet?

Lente, klinkt wel gezellig dat je ff met je man herinneringen hebt opgehaald. Maar je zit niet echt lekker in je vel op het moment he. Omdat je zegt dat de buikpijn het ff afmaakt. Hoop dat het snel beter gaat!
37 weken zwanger!
ehm, maar ben ik niet "gewoon" zoveel dagen zwanger tellend vanaf 12 juli (mijn laatste OD)???????
Heb gebeld: mag 8 september komen voor de intake en daarna (AARGH!!!) wordt er pas een afspraak voor een echo gemaakt

Das dus nog heeeeeeeel lang wachten......

*zucht*

MAAAR, het was wel een super aardige dame die ik aan de lijn kreeg en die mij ook echt even gerust stelde, mij wat vragen stelde en mij mijn vragen liet stellen. En ik mag haar ALTIJD (dag/nacht/feestdagen) bellen. Dat idee alleen al vind ik toch wel fijn
@Fennah, ja hoor hier ook 's avonds honger! Eet overdag wel goed, maar bij avond eten veel minder dan anders. Zit snel vol. En dan 2 of 3 uur later weer honger. Dan neem ik vaak een cracker of wat fruit. Niet met een lege maag naar bed zou goed zijn tegen de misselijkheid, dus dat is meegenomen!

@Schrijvertje, om te weten hoelang je zwanger bent moet je de datum van de bevruchting weten (daar wordt dan 2 weken bij opgeteld). Bij jou weet je dat niet. Stel dat je een cyclus van 28 dagen zou hebben dan was de bevruchting 26 juli en ben je 18 april uitgerekend. Tel daar het aantal dagen van jouw maximale cyclus duur min 28 bij op en je komt op je minimale zwangerschapsduur. Waarschijnlijk ligt de werkelijkheid daar ergens tussenin. Lijkt wel een verhaaltjes som trouwens

Wachten tot 8 september klinkt wel lang. Misschien in de tussentijd toch een boek aanschaffen? Ik heb Veilig zwanger van Beatrijs Smulders en Mariel Croon. Daar staat alles in wat je wilt weten. Is net vorig jaar ge-update (in een ander boek zag ik nog staan dat 1 glaasje alcohol per dag geen kwaad kan ) en zal al je vragen beantwoorden, en meer. Qua eten staan er ook veel adviezen in.
Ahteena, Dank je wel voor je tip! We hebben al even op internet gekeken, maar ik wil zo'n boek altijd even door kunnen bladeren. Dus misschien gaan we van het weekend wel even naar een andere stad, om lekker anoniem te shoppen

- Oef en dan die berekening, het lijkt wel wiskunde! Ik ben gek op wiskunde, maar dit ziet er pittig uit....

Daar gaan we: datum bevruchting zal waarschijnlijk zijn geweest: - 25 juli + twee weken ???? dat maakt 8 augustus???

- Met jouw rekenvoorbeeld kom ik dan op 17 april??? (26 juli is 28 april)

- Oef mijn maximale cyclusduur... laat ik maar 44 nemen...

Dus 44 - 28 = 16 Waar moet ik die nu bij optellen????

Kortom: ik ben de weg een beetje kwijt

Ai, mijn vader belt net. We zouden, zodra hij uit het ziekenhuis zou zijn, een keer samen lunchen. Gezellig!!!! Had/heb ik ook erg veel zin in! Maar goed, nu gaan we strakjes al.... En mijn eetlust is lik-me-vestje En dat terwijl hij ons altijd allerlei lekkere dingen wil geven om ons te verwennen..... Oeioeioei. Hoop maar dat ik iets kan bedenken dat ik en een beetje lekker vind, en op kan krijgen.....

Doeg allemaal!

oja, voor Boepie (al gaan mijn gegeven super, zonder dat ik ze een kleurtje hoef te geven!!! Applaus voor Boepie!!

8 september intake bij vlk (en nog geen echo )
@Schrijvertje, zwanger worden en zijn bestaat volgens mij voornamelijk uit lang wachten . Ik weet er alles van . Hier nog geen nieuws, morgen mijn NOD en ik ben tot nu toe iedere keer precies op tijd ongesteld geworden. Mocht ik morgen niet ongesteld worden ga ik dus vrijdag testen, denk ik.
Zoals je ziet, ik reageer altijd goed op complimenten .
quote:schrijvertje schreef op 13 augustus 2008 @ 09:19:

ehm, maar ben ik niet "gewoon" zoveel dagen zwanger tellend vanaf 12 juli (mijn laatste OD)???????Beetje van de domme houden Schrijvertje ;) Jij bent zo onregelmatig, je kunt toch niet weten hoeveel dagen je cylcus deze maand was. Ik zou gewoon zeggen dat ik het echt niet weet, vanwege de echo ;)
37 weken zwanger!
Boepie, je slaat de spijker op z'n kop. Alleen maar wachten, wachten, wachten. Eerst wachten op je vruchtbare dagen, wachten op je NOD, wachten op een positieve test, veeeeel wachten op afspraken en echo's en het ultieme wachten blijft toch wel die 9 maanden op je kleine hummeltje.

Schrijvertje, ik heb het boek 'Zwanger worden' van Beatrijs Smulders en Mariel Croon. Prachtig boek, maar heb er dus niks meer aan. Denk dat ik het boek 'Veilig bevallen' van dezelfde schrijvers ga kopen. En denk dat jij veel hebt aan 'Veilig zwanger'. Heb geen aandelen hoor

Heb net een opname gemaakt van het hartje van ons garnaaltje. Ik zal 'm eens op onze Hyve plaatsen. Lijkt wel een houseplaat haha.

Boepie, spannend... misschien nog een zwangere erbij!
37 weken zwanger!
Hmmm veilig zwanger dus... Zal er eens even naar kijken

Enneh, die cyclus enzo, ik ben niet zo goed in liegen/mijn mond houden. Dus ach... Ik wacht het maar "rustig" af. Er komt binnenkort vast wel een momentje dat ik me erbij neer kan leggen, dat ik wen aan alle kwaaltjes en gewoon "normaal" mijn leventje en ritme op kan pakken Maandag lekker aan het werk!!!!!!
Wauw, wat bijzonder, Fennah!!!!
Jeetje Schrijvertje!!!! Wat ontzettend leuk voor je!! Gefeliciteerd meid!!

Mijn ei is op return gezien de ovulatietesten: ik dacht ik check dat toch ff: maar de streep wordt inderdaad minder vaag.

Ik had En de vette streep, En de slakken, En de sex zowel de dag ervoor , op de dag van streep en de slakken en de dag erna. Misschien vanavond nog ff, maar dat denk ik niet, want we gaan morgenochtend om half 6 op vakantie. En meestal sta ik dan stijf van de zenuwen hahahahaha... Plus dat ik vanavond naar de ladiesnight in Pathe ga... Dus vanavond dagje vrij. Maar ik heb dus goede hoop deze maand!!!!!

Boepie: dan zie ik het pas als ik terug kom volgende week :( Ik duim voor een positieve test. En Lente natuurlijk ook.......

EN Cuore: ben ook wel nieuwschierig nu.....

Als ik thuis kom na 10 dagen is het eerste wat ik doe de pc aanzetten hahahah. Misschien probeer ik tussendoor even te kijken, manlief moet meestal toch ook ergens wat werken, dus dan ga ik misschien wel ff mee.....
Lieselotje, je weet nu in ieder geval zo goed als zeker dat je je eimoment benut hebt!!!! Ik duim voor je!!!! Spannend!! Dan kun je al bijna testen als je terug komt van vakantie!!! Woh!!!
100 pagina's, inderdaad Vliet.... Lijkt me een mooi jubileum om nóg een paar zwangere op deze 100e pagina te verwelkomen. Ik hoop dat jij t toch bent! (maar anderen zijn natuurlijk ook goed...:-))

He, kan het zijn dat Cuore zich uitgelogt heeft op dit forum?

Ik meen me te herinneren dat ik haar ten tijde van haar vorige NOD ook al aan haar haren hierheen moest slepen....

Fijne vakantie Lieselotje!

Schrijvertje, ga je het je pa al vertellen?
Hallo

Even een egobericht:

Vanmorgen urine gebracht bij de dokter en ik vond hem er zelf al erg vreemd uitzien, heel troebel en melkachtig dik. Toen de assistente hem aanpakte zei ze "dit gaat niet goed hoor" en vroeg hoeveel ik had gedronken. Ik moest even gaan zitten en toen keek ze hem meteen na. Er zitten nog steeds ketonen in maar wel wat minder. Blijkbaar had de dokter aangegeven dat als er nog ketonen inzaten dat ze me wilde zien dus ik kreeg een afspraak voor 11 uur.

De urine van gister hebben ze opgestuurd voor een kweek, en die uitslag was nog niet binnen. Volgens de assistente krijgen ze goede uitslagen altijd de dag erna binnen, dus waarschijnlijk hebben ze er wat in gevonden. Ik moet daar morgen voor terug bellen.

De dokter vond mijn ogen er nogal hol uitzien, een teken van uitdroging, maar mijn tong was nog wel vochtig genoeg. Ik heb pillen gekregen tegen de misselijkheid en die moet ik nu dagelijks 2x per dag nemen, ookal ben ik dus niet misselijk. Als het drinken dan eenmaal beter gaat dan kan ik kijken of ik ermee kan stoppen, maar ik mag dus ook een herhaling aanvragen. Heb nu een recept voor 2 weken.

Ze vond ook dat ik met mijn baas moest gaan praten, omdat ik het op het werk wat rustiger aan moet gaan doen. Het feit dat het in het weekend beter gaat, zegt volgens haar al genoeg. En het leek haar ook handig om deze week even rustig aan te doen, en morgen (en zelfs vrijdag) thuis te blijven. Ze zegt dat het altijd een hoge drempel is om je ziek te melden als je bij een huisarts werkt, omdat je weet dat hij dan alles alleen moet doen. Maar als ik me zo beroerd voel en me niet kan concentreren ga ik misschien fouten maken, en dat is nog veel erger.

Ze had het over halve dagen, maar met reistijd is dat ook niet handig. Misschien iemand erbij die dan de telefoon doet zodat ik wat rustige klusjes kan doen waar ik even niet hoef na te denken. Tja, hoe ik dat ga regelen weet ik dus echt niet....

Ze zei in ieder geval dat ik nu echt even aan mezelf moet denken.

Vrijdag moet ik weer urine brengen.

Ik ga zo maar even die pillen halen, moet ik weer door die rotwind.....gister ook al.

En dan vanavond maar mijn baas bellen dat ik deze week niet meer kom.....vind eigenlijk dat ik dat niet kan maken maarja...het is misschien wel beter.

Tot later!
Jeetje Lipa, wat een verhaal, maar je moet nu wel echt om jezelf gaan denken hoor. Jij en je kindje zijn belangrijker dan werken. Ik snap dat je het moeilijk vindt, maar dat is echt het beste. Je moet je ook wel heel beroerd hebben gevoeld, dat je zo weinig kon eten en drinken. Sterkte ermee.

Schrijvertje, gefeliciteerd, echt super voor jullie.

Ik slik nog steeds alleen foliumzuur, bij een normale voeding zeggen ze dat je geen andere vitamines hoeft te slikken dus hou ik het gewoon bij foliumzuur, ik eet gezond dus daar kan het niet aan liggen.

's Morgens heb ik wel veel moeite om te eten met moeite krijg ik dan twee crackers weg, maar om een uur of negen wordt ik dan weer misselijk van de honger en dan kan ik niet eten, want dat kan natuurlijk niet voor de klas. 's Avonds kost het ook wel meer moeite om mijn bord leeg te krijgen, maar uiteindelijk lukt het wel. Het gaat helaas wel gepaard met de nodige boeren. Ik heb gelukkig nog maar 1 keer een klein beetje gespuugd.

Wel ben ik elke dag super moe. Van het weekend gaan we naar Parijs, ik hoop dat ik me dan een beetje fit voel. Weer aan het werk zijn na zes weken vakantie valt ook wel een beetje tegen ik heb het gevoel helemaal niet uitgerust te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven