Gestopt met de pil in februari,spannend! Deel 2!

20-05-2008 20:56 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer dames!!! Lipa, ik durf het bijna niet te vragen.... Wil jij een opzet maken voor het schema? Dat kun jij zo goed . Beloof ik dat ik hem weer braaf bij zal houden .

Atheena 15 mrt. 27 okt. Boepie 21 nov. Claudiajoy Cuore Drew20-23 nov. Estherz 31 mrt.26 nov.23 nov. Fennah 03 feb.jongenLente7 dec. Lieselotje3 dec. Lipa26 15 feb.11 nov. meisje/trouwen 17 nov.Marmira2 dec. Nikiet 07 jan. jongenSchrijvertje 22 apr.24 okt. Vliet11 nov. Zina72 23 mrt.
Hier geen nieuws, maar heb natuurlijk ook pas de 14e mijn NOD. Heb ook nog steeds dezelfde symptomen, maar word nogal heen en weer geslingerd tussen verschillende emoties. Ik wil nergens vamuit gaan, maar door die symptomen laat ik me toch af en toe meeslepen. Terwijl ik dat helemaal niet wil, want ik ben gewoon bang voor een teleurstelling .
Tja Boepie, daar doe je weinig aan...... Probeer naar je lichaam te luisteren en probeer je koppie te gebruiken: als het zo is, dan is het zo en zo niet, dan volgende maand weer een kans. Klinkt alsof ik nu opeens makkelijk praten heb, maar ik bedoel het goed hoor! Ik duim voor je!!
Schrijvertje wat geweldig! Alvast voorzichtig gefeliciteerd.

Dat je zo geduldig bent herken ik van toen ik zwanger was. Zaterdag NOD en pas maandag avond getest. Toen een licht streepje waar ik eigenlijk niet omheen kon, maar pas na een test met een dikkere streep dinsdag ochtend geloofde ik het echt. Maar het wachten met testen vanaf de zaterdag was helemaal niet moeilijk.

Dus nog een goed teken

Ik heb gelukkig niet meer over gegeven, maar wel erg misselijk geweest. Vandaag ook op heen en terugweg naar m'n werk op de fiets zelf misselijk. Tot nu toe ging fietsen steeds prima, maar vandaag was het niet fijn.
Schrijvertje, door de progesteron in combinatie met het zwanger zijn gaat je buik wat opblazen, ik had al een dikke buik nog voor mijn NOD en heb die heel lang aangehouden. De progesteron zorgt ervoor dat alles wat wordt stilgelegd (baarmoeder) maar ook de organen er rond (jammer genoeg), daarom hoor je zoveel dat zwangere vrouwen darmklachten krijgen. Ben echt benieuwd hoor naar morgen of woensdag.

Lipa, wat vervelend die misselijkheid (ik zou er geld voor geven ) maar ik snap als je er middenin zit dat die misselijkheid je wel eens te veel wordt. Met mij gaat het wel, nog steeds niet de oude maar ik voel me ook niet superslecht de laatste dagen. Op reis heb ik het wat moeilijk gehad, ik heb dat wel eens vaker. Ben nogal gehecht aan mijn eigen spullen en op reis moet je die allemaal missen. Op reis lijkt het alsof ik telkens mezelf een beetje meer tegenkom. Wat ik nu ga doen is mezelf vooral niet voorbijlopen. Sinds ik samenwoon ben ik mezelf een beetje uit het oog verloren. Nog een beetje evenwicht zoeken en zo in de relatie. Ik ga starten met yoga en ook wat beginnen sporten (ik geraakte gewoon die berg bijna niet op in Zwitserland), om mijn conditie te verbeteren. En als ik opnieuw probeer om zwanger te worden zal ik in ieder geval proberen om er niet te veel mee bezig te zijn want dat brengt niet veel goeds teweeg.

Mijn eisprong zal voorbij zijn, we hebben toch enkele keren zonder condoom gevreeën en ook enkele keer met condoom. Mijn borsten beginnen alweer pijn te doen zodat ik alweer mijn hart vasthoud.. Zal blij zijn als die NOD achter de rug is. Trouwens mocht ik nog eens zwanger zijn dan denk ik dat ik tot 6 weken zou wachten om het te vertellen (vrienden maar ook hier op het forum). Niet omdat jullie of mijn vrienden het niet mogen weten maar gewoon om mezelf te beschermen. (Toe het zover is waarschijnlijk , dan kan ik heel wellicht toch niet zwijgen) Ben 's benieuwd...

Boepie, vreemd he hoe je wordt heen en weer geslingerd tussen gevoelens. Zwanger (willen) worden en zwanger zijn is iets vreemd, net alsof de wereld stilstaat rondom je. Heb een gisteren een leuke column gelezen rond zwanger zijn, misschien post ik morgen eens enkele stukjes er uit die heel erg herkenbaar waren.

Fennah, geen idee wat het HCG momenteel doet in mijn lichaam. Heb ook geen zin meer om te testen. De laatste keer dat ik heb getest was het dan toch weer gezakt naar 35 (tien dagen geleden). In het UZ denkt de gynea dat ik opnieuw een bevruchting heb gehad maar dat die heel snel is afgebroken. Hoop nu dat ik niet opnieuw zwanger ben. We hebben in het begin van de reis nog twee keer zonder condoom gevreeën, ik hoop dat dit nog veilige dagen waren. Heb ik dit hier gelezen of gedroomd? Derde keer goede keer, in ieder geval ben ik wel warm gelopen.
Sodeju Drew, wat een lange post!

Wat je schrijft met betrekking tot jezelf klinkt over het algemeen heel erg goed overwogen en positief. Knap hoor! Het is belangrijk dat je op zoek gaat naar jezelf en bij jezelf blijft.

- zoals Loesje zei: Ik moet niet vergeten te zwaaien als ik mezelf voorbij loop!

Enneh, dat progesteron gebeuren doet z'n werk hoor! Voel me opgeblazen en heb krampen. Bah! Moet mezelf echt dwingen om te eten. (Hou het eten prima binnen, maar mijn maag en alles daar in de buurt, voelt zo van slag dat ik gewoon geen zin heb om er iets in te stoppen....)

Goed, ik ga me zo aankleden en even op mijn werk kijken. Spannend!

Fijne dag allemaal!
ps heb gisteren een foto geplaatst
I don't see a picture on Hyves Schrijvertje. En ik wacht spannend met je mee.

Lieve Boepie, ik zag in de tabel dat mijn NOD 17 augustus is, wel dat is een weekje te vroeg denk ik. Heb vorige maand de echte bloedingen gekregen rond 24 augustus.

Ik ga me douchen, sebiet gaan werken..
Schrijvertje, grappig motto haha.

Hoop dat je straks je testen in huis hebt! Maar ik zie dat je vandaag gewoon moet werken? Hoe laat kan je dan testen? Dan hou ik dit topic goed in de gaten, ben erg benieuwd namelijk Goed teken dat je buik al wat is opgezet in ieder geval. Beetje kunnen slapen vannacht trouwens?

Drew, dat meen je toch niet he... ons niet vertellen als je zwanger blijkt te zijn. Gemeen hoor haha. Maar wat voor jou het beste werkt natuurlijk. Je maakt het wel spannend voor jezelf die NOD door toch onbeschermd te vrijen. Zou het nou echt zo'n kwaad kunnen mocht je toch zwanger blijken te zijn? En ik noemde inderdaad 3 keer is scheepsrecht.

Ook ik wil starten met yoga, maar moet even over die drempel heen. Sowieso kan ik het beste starten na mijn bevalling, omdat ik graag poweryoga wil doen. Wat voor sport wil je verder gaan doen? Goede voornemens!

Lente, vandaag je NOD. Al nieuws?
37 weken zwanger!
Poweryoga, daar had ik nog nooit over gehoord. Ben even gaan googlen. Het lijkt me nog vrij intens, amaai, die oefeningen, ze lijken bijna hun benen in hun nek te leggen.

Heb jaren geleden ook gewone yoga gevolgd en ik merkte dat ik het liefst de meditatie-oefeningen deed. De bewegende oefeningen vond ik al snel te lastig en ik keek telkens uit naar het einde van de sessie waar we mochten gaan neerliggen op ons matje. Ze geven lessen op 150m van mijn huis, dat is leuk, alleen zijn de lessen op woesdagavond, dat is de avond dat de surfclub open is en ben bang dat mijn vriend dan sneller naar de surfclub zal gaan. Maar de laatste tijd blijft hij minder plakken, hij houdt echt rekening met me en dat voelt goed. Sowiso start ik de lessen, ik moet meer aan mezelf gaan denken. Ga ook les volgen om te leren websites maken. Wil een site voor mijn vriend maken en ook voor mijn werk. Zijn er onder jullie die ervaring hebben met webdesign, vraag me af of dit moeilijk zou zijn of hoe snel je een website in elkaar kunt futselen.

Fennah, verder zou ik graag één keer in de week zwemmen maar toen ik die schildklierontsteking had, had ik daardoor een peesontsteking in mijn linkerarm en schouder. Ben genezen van het eerste maar mijn arm doet nog steeds lichtjes pijn bij het zwemmen dus het is nog eventjes afwachten. Joggen zou ik ook heel graag doen, maar mijn knieën zullen heel wellicht niet meewillen. Verder ben ik gezond hoor . Mijn knieën 's opnieuw laten nakijken. Had al steunzolen gekregen maar blijkbaar is er meer aan de hand. Bij bergwandelingen ben ik na één of twee dagen telkens geblesseerd. Fitness hou ik niet van, nochtans zou het wel goed zijn voor mijn lichaam. Ik fiets naar mijn werk (als t goed weer is tenminste). Ben niet mager hoor en een buikje kan me niet schelen, heb ik al mijn hele leven. Mijn vriend valt trouwens op ietsje gevuldere vrouwen. Weeg nu toch enkele kilootjes meer dan dan mijn lengte. Het is vooral mijn conditie dat ik wat op peil wil houden, mijn gewicht kan me minder schelen.

Lente, ook voor jou een spannend moment dus. Schrijvertje, weet je al iets meer?
En zou het een drama zijn mocht ik opnieuw zwanger zijn? Als ik opnieuw een miskraam zou krijgen wel waarschijnlijk. Mijn borsten beginnen weer enorm pijn te doen maar dat kan ook prémenstrueel zijn natuurlijk. Ik zou heel wellicht niet kunnen zwijgen hoor, hier op het forum, maar ik was er de vorige keer te veel mee bezig en dat wil ik kost wat kost vermijden. We zien wel als het zover is..

Hoe voel jij je Fennah? Beginnen je kaakjes al te blozen? Heb je happy pil al gekregen?

Nikiet, hoe gaat het met jou? Kan je wat genieten van je groeiend buikje? En Lipa? Je bent ook stilaan die twaalf weken voorbij?
Goedemorgen,

Drew, onder het kopje foto's, waar ik ook mijn eerste test heb geplaatst, heb ik ook een foto van mezelf geplaatst. Hij moet er toch echt staan hoor!

- Tja als je een beetje handig bent met de computer en veel doorzettingsvermogen hebt, dan is een site zo gemaakt hoor! Mij is het wel gelukt

Fennah, Hier dus geen post..... GRRR! Heb zelfs de bus van de buren al even opengetrokken Die hebben wel post, dus ben bang dat de boel er niet is vandaag. Hopen dat het door een andere organisatie gebracht wordt???? Vorige keer was het zo mooi op tijd....

- Ben vanmorgen even op school geweest om te kijken hoe mijn lokaal er bij staat. En nu dus weer thuis.

- Tja die buik zal wel een goed teken zijn, maar ik word er niet vrolijk van. En slapen lukt ook al niet.

- Wat is een happy pil???? (zie post Drew)

Lente, hoe is het?

En Boepie, bij jou???

Nogmaals: hier was de brievenbus leeg (tot mijn grote teleurstelling en frustratie!!! )) Ik wacht het af tot een uurtje of twee en dan ga ik piekeren of ik een test bij de supermarkt ga halen voor morgenochtend. Maar ja, vind het zo zonde, wat heb ik straks nog aan die bestelde tests dan???
Hmmpf, heb het mailtje nog een keer gecheckt en er staat dat ze verwachten dat de bestelling vandaag toch echt geleverd wordt.... Nog even geduld dan maar......
Schrijvertje, anders wacht je nog tot een uur of 3 en dan ga je toch gewoon even naar de drogist of apotheek? Zo'n test kost maar een paar euro. Ik zou mezelf niet zo lang pijnigen hoor. Je hebt een positieve test gehad, maar die bevestiging hoeft toch niet zo lang op zich te laten wachten joh. En die andere testen... kun je gemakkelijk gebruiken als jullie voor de 2e gaan ;) Ik heb ook nog ovulatietesten en een zwangerschapstest en volgens mij zijn die nog goed als wij eenmaal voor een 2e kindje willen gaan. Oja, niet alle testen hoef je per se met ochtendurine te doen. Ik heb de eerste test met ochtendurine gedaan, duidelijk positief. Toen nog 2 testen gewoon overdag, ook duidelijk positief.

Happy pil is denk ik gewoon een naam voor de fijne periode, ze zeggen dat je in het 2e trimester van je zwangerschap helemaal opbloeit, blozende wangen, enorm veel energie. Blijkbaar heb ik ook nog geen post gehad ;)

Drew, nope nog geen happy pil ontvangen. Wel de hoofdpijnpil geloof ik haha. Elke dag koppijn, maar volgens mij komt het vanuit mijn nek en rug. Daarom wil ik ook graag aan yoga gaan doen. Poweryoga lijkt me juist leuk omdat je dan goed aan je lichaam kan werken. Wil wel wat gespierder worden, maar doe ik maar liever niet aangezien ik zwanger ben. En lenigheid is bij mij geen probleem.

Vind het toch wel spannend hoor... gezien je symptomen. Maar ik zal het er verder niet over hebben, wil je niet richting een roze wolk helpen. Het is inderdaad ook goed om het nuchter proberen te bekijken. Vind juist iets gevulder mooier bij een vrouw, mijn vriend trouwens ook! Als iemand van nature een tengere bouw heeft vind ik dat vaak ook wel mooi, maar vind het persoonlijk mooier als iemand vrouwelijke vormen heeft.
37 weken zwanger!
quote:schrijvertje schreef op 12 augustus 2008 @ 12:08:

Fennah, Hier dus geen post..... GRRR! Heb zelfs de bus van de buren al even opengetrokken Grappig! Zie het al helemaal voor me haha .
37 weken zwanger!
Wij hebben zeg maar vier van die groene brievenbussen naast elkaar staan, vlak voor onze voordeuren. Dus kon het niet laten om stiekem even te kijken. Maar ja, misschien is het wel post van gisteren wat er in zit.... Bij de een zijn het enkel folders, dacht ik (ja, ik heb er dus twee open getrokken )

- De bus klemt een beetje, dus ik verbeeld me nu al iedere keer dat ik hem open en dicht hoor gaan. En ja hoor, in de stromende regen weer twee passen naar buiten. Voor niets natuurlijk. Nu wil ik gewoon tot drie uur niet meer kijken en dan even denken. De drogist is redelijk veilig. We hebben een supermarkt in de straat (heel makkelijk) maar ja, dan is de kans op bekenden weer wat groter. Keuzes, keuzes.

Ach ik wacht eerst maar weer eventjes.

Ik ongeduldig???? Nee joh, hoe kom je er bij!!!

Ik ga denk ik maar even Olympische spelen kijken en een dutje doen Gaat de tijd vast sneller van. (en ondertussen ook je plas nog ophouden he... Want ja, stel dat de post er nu wel is..... Oef!)

Oja, raar praatje: mijn urine is 's ochtends gekleurd, maar de rest van de dag is het net water. Is het dan toch nog geconcentreerd genoeg denken jullie? Ik dacht namelijk: hoe gekleurder hoe geconcentreerder, maar misschien is dat wel onzin......
Ik vind je juist te geduldig Schrijvertje. Ik ben plaatsvervangend ongeduldig, hoop zo dat je zwanger bent Maar eigenlijk weet ik het wel hoor.

Klopt dat 's ochtends je urine het meest geconcentreerd is. Maar het volstaat ook als je gewoon vanmiddag probeert om je urine wat langer op te houden. Ik heb ook een paar keer 's middags getest namelijk.

Twee brievenbussen zelfs? Foei ;)
37 weken zwanger!
Daarnet nog 's een zwangerschapstestje gedaan (ik kan het niet laten). Het duurde heel lang maar toch een heel licht licht streepje te zien. Nog steeds wat HCG van de vorige keer waarschijnlijk. Is vervelend hoor, had die test toch graag negatief gehad zodat ik met een schone lei kan beginnen..
Schrijvertje, ik zou ook naar het kruidvat of zo een testje gaan kopen, die kosten amper 5 ¤. Maar zoals Fennah zegt, je bent best geduldig. Ik had mezelf voorgenomen om niet meer te testen en zie je, ik moest het persé opnieuw doen deze morgen. En wel een grappig beeld, met die brievenbus van de buren ha ha.

Fennah, eerlijk, ik denk dat er opnieuw een bevruchting is gebeurd is bij mij, mijn tepels beginnen opnieuw zo te voelen als de vorige keren en heb ook weer die belletjes uit mijn poes. Maar denk dat je jezelf niet zwanger kunt noemen vooraleer de innesteling is gebeurd en je je NOD voorbij bent. Wist je trouwens dat bij een spiraal je telkens een bevruchting kan hebben die niet kan innestelen door het spiraal. Dan noem je jezelf ook nog niet zwanger he? Maar misschien stel ik het me wel voor, de tijd zal het uitwijzen.

En die happy pil is precies zoals Fennah het beschrijft..

En Schrijvertje, die testjes werken in de namiddag ook hoor. Heb ik toch ondervonden.
Dames, mijn verhaal staat op de hyve...

Liefs,

Woesel
He Drew, wat balen zeg, dat je een licht streepje krijgt.... Blijft trouwens toch vreemd, om te zeggen dat je daarvan baalt (snap het wel, maar ja, ik doe niets anders dan hopen op zo'n streepje).

Had net manlief aan de telefoon.

-Is er al post?

-Nee nog steeds niet.... Verwacht het eigenlijk ook niet meer.

- Hmmm je durft zeker ook niet naar de stad.

- Nou, nee..... Dat is voor jou makkelijker (hij werkt in een andere stad "ver" weg).

- Hmmm, oke... nou ja, dan moet ik dat maar doen dan.... Of wil je wachten tot morgen...

- Tja dubbel, baal er gewoon van. Wil het eigenlijk NU weten. Maar ja dan komen die dingen morgen. GRRRR! Stom!!!

- Dan moet ik het maar regelen...

- Als je dan toch gaat... Mijn foliumzuur is ook op.

- Ja zeg.....

- Ja maar dat is eigenlijk net zoiets als een test: dan staat er ook meteen "zwanger" of "ik wil een baby" op je voorhoofd!

- Goed, weet je wat, ik kijk wel even wat ik kan doen!

Wat een schatje heb ik he Maar ik baal wel van die stomme envelop!!! Waarom is ie er niet??? Is de postbode ziek? Komt ie nog? Is ie kwijt geraakt? Is ie verkeerd bezorgd en ligt ie in een andere bus? (' kheb natuurlijk niet alle bussen gecheckt )

Het is dus nog even geduld hebben....

O, weer een vreemde vraag Ik hoor en lees veel over obstipatie (ofwel: verstopping), maar kan het andersom ook? Dus dat er wel heel regelmatig best wel wat uit komt en ook behoorlijk eenvoudig? Ben vandaag al een paar keer naar de wc geweest. Hele opluchting hoor! Maar dacht: he dit hoort toch niet?
Woesel, heb al een profiel op Hyves maar ben je daar nog niet tegengekomen.. Mocht je me willen toevoegen dan vraag je maar aan één van de andere dames (Lente, Boepie, Fennah, Atheena, Schrijvertje of Lipa) mijn nick op Hyves.

Hoop dat het goed gaat met je..
Nog een vraagje: slikken de zwangeren ook nog vitaminepillen of weet ik veel wat voor combipillen allemaal?!? Van die mamatabletten enzo? Zo ja welke? En zo nee, waarom niet?

Mijn foliumzuur is namelijk bijna op (zoals vermeld ) en ik bedacht me opeens dat ik misschien beter over kan stappen op iets als mamatabletten (bestaat dit?) waar ook foliumzuur in zit, dan een nieuw potje fz te kopen.... Wat denken jullie?
hoi

ff vanaf m'n werk snel een posting tussendoor. Ben nog steeds niet ongesteld geworden; snap er nu NIKS meer van. vanavond misschien maar testen? kan dat? of is ochtend urine echt het beste? ik heb zo'n digitale test (geen streepjes maar echt uitslag zwanger/niet zwanger...ik hou van duidelijkheid hihi) werkt die ook al zo snel of kan ik nog beter zo'n andere kopen....

och genoeg vragen en twijfels bij mij! heb mega last van m'n darmen; is dat een teken?

hellep....ik word gek van de twijfels....

heb zo m'n arbeidsvoorwaardengesprek voor functie manager....ook al zo spannend...zo kan een mens toch neit werken haha

ciao
He Vliet, rustig in en uit ademend het gesprek in gaan! Klinkt simpel, haha... Als je dr maar wel goede voorwaardes voor jezelf uitsleept!

Als je altijd stipt op dezelfde dag ongesteld wordt, zou ik vanavond testen. Zeker als je al gek wordt van de twijfels...

Scrhijvertje ik had "mamma"(?) pillen van VSM. Die werken vóór, tijdens, en ná de zwangerschap. Zit dus ook foliumzuur in. Ik was er erg tevreden over.

Drew, ik wil je best toevoegen, maar dat is niet noodzakelijk om mijn verhaal te kunnen lezen hoor. Die staat gewoon bij één van de berichten op onze gezamenlijke hyve....
Hey meiden,

Woesel, leuk dat je je weer meldt Ik zal zo eens inloggen op onze Hyve. Hopelijk gaat het goed met je!

Schrijvertje, leuk dat telefoongesprek haha. Haal gewoon vanmiddag een test meid, of je man natuurlijk. Niet nodig om jezelf zo uit te testen. Weet zeker dat ie vanmiddag ook positief is. Ik gebruik vitamine pillen voor de zwangere vrouw, gewoon van het eigen merk van de Kruidvat. Daar zit foliumzuur in en geen vitamine A. Het schijnt dat je van dat laatste echt niet te veel van binnen mag krijgen, dus ben gestopt met mijn gewone multivitamine pil. En nu dus een alles-in-een. Wel zo gemakkelijk.

Drew, alweer een bevruchting. Jullie zijn echt een vruchtbaar stel samen! Tja, hoe weet je nou wanneer je kan testen? Als er sowieso nog HCG in je lichaam lijkt te zitten van de vorige zwangerschap? Misschien eens informatief met je gynaecoloog bellen hoe je dit het beste kunt aanpakken? Het lijkt in jullie geval wel onmogelijk om niet zwanger te raken na een vrijpartij Kan hij zich later wel het beste laten steriliseren, anders zit je straks met een elftal haha.

Vliet, je bent over tijd en nog niet ongesteld... ik zou testen. Maar je moet echt je eigen gevoel volgen hoor. Je lichaam HOEFT geen signalen af te geven dat je zwanger bent. Het blijft moeilijk he. Veel succes vanmiddag met het arbeidsvoorwaardengesprek!
37 weken zwanger!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven