Spanning einde zwangerschap

06-03-2015 08:14 411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik hoop even op wat herkenning en misschien wat tips!

Ik ben bijna 37 weken zwanger en loop nu lichamelijk wel een beetje op z'n eind.

Gelukkig een so far relatief makkelijke zwangerschap gehad, op wat rugklachten na.

Nu wel veel maagzuur en hoofdpijn maar dat hoort er allemaal bij.

Ik merk daarentegen aan mezelf dat ik zelf wat spanningen heb, ik vind het erg lastig omgaan met het feit dat ik niet weet wanneer hij komt. Bij wijze van volgende week maar over 4 weken kan ook gewoon. Ook is hij nog helemaal niet ingedaald en van voorweeen of harde buiken heb ik ook geen last.

Het is niet iets wat me hele dagen bezig houdt maar ik vind het erg lastig dat ik gewoon niet weet hoe of wat.

Het liefst zou ik het allemaal al van tevoren op een presenteerblaadje krijgen maar helaas dat niet mogelijk.

Oké ik ben dus gewoon onzeker de laatste weken. Herkenning? Iemand?

Ik zie iemand zeggen: bevalling komt op gang. Maar dat durf ik helemaal niet! Ik durf helemaal niet te bevallen!!!!

Ok ik heb geen keus denk ik ergens in de komende weken
Ja ik ken dat bezwaarde gevoel om te bellen, maar als je echt niks kunt zonder pijn misschien toch overwegen? En voor nu? Plat met paracetamol?
Ja ik lig nu plat, geen paracetamol want als ik lig gaat het wel, als ik beweeg doet t gewoon erg veel pijn... Dus dan maar niet bewegen...
Haha, jawel hoor, je durft best te bevallen Zullen we wedden? Ik zet ¤100 in op dat je wél durft.

Maar goed, misschien zakt het weer weg en krijg je nog een weekje bedenktijd ;)

Die liespijn lijkt me erg vervelend, maar (als je tenminste zeker weet dat het je lies is) ook niet iets om je echt zorgen over te maken... Wel lastig te combineren met een bevalling, als die nu echt begint, dan zit die lies wel in de weg. Hopelijk trekt het gauw weg (de krampen of de liespijn, of allebei!)
Hahaha ik heb geen keus denk ik

Gelukkig ben ik er m'n hele zwangerschap redelijk nuchter onder geweest: het zit erin, het moet er ook weer uit...

Dat probeer ik nog even vol te houden...

Ja ik ga er even vanuit dat het m'n lies is. Ben geen dokter natuurlijk
Mijn Vk heeft als stelregel; ga douchen. Als het voortekenen van de bevalling zijn, zetten de weeën daardoor door. Is het een gewone harde buik of een zenuw die klem zit dan verlicht de douche. Dus ik zou zeggen ga lekker douchen en je merkt het vanzelf.
Ik ben net gaan douchen, heb nu meer menstruatieachtige krampen... Nog steeds de liespijn, wel iets minder.

Heb volgens mij m'n hele zwangerschap nog geen harde buiken gehad...
Spannend!!! En fijn dat de liespijn wegzakt. Misschien is de baby inderdaad aan het indalen en drukte hij/zij net even vervelend op je lies.

Kun je al "golf"-krampen voelen? Bij mij waren de krampen eerst niet te timen, te traag/langdurend en onregelmatig (ik had ze toen ook nog niet voor mezelf gedefinieerd als weeën), maar op een gegeven moment werden het losse "events". Hoe voelt het bij jou?

Het zou wel leuk zijn als de TO als eerste bevalt, daar heb je dan ook recht op haha
anoniem_212295 wijzigde dit bericht op 13-03-2015 12:39
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Het voelt nu als 'losse flodders' nog niet echt te timen ofzo, en ik heb het idee dat het ook nog te zwak is... Ben benieuwd!

t voelt gewoon als niet genoeg om te bellen maar eigenlijk wil ik graag even van haar horen 'nieuwsbrief, t komt goed'. En waarschijnlijk kan ze ook niks meer zeggen dan dat
Oh en bedankt lieve meiden voor jullie medeleven ondanks mijn mega egoposts!
Bellen kan maar voegt niet heel veel toe denk ik. Het is afwachten nu. Heb je geen formulier ontvangen wanneer je hen zou moeten informeren ? Weeën met bepaalde interval en zo, vies vruchtwater etc?
quote:Schnudel schreef op 13 maart 2015 @ 12:37:

Het zou wel leuk zijn als de TO als eerste bevalt, daar heb je dan ook recht op haha Dan wel graag binnenkort Nieuwsbrief, anders zitten wij ook allemaal maar te wachten op jou!
Welnee joh, juist leuk zo'n live bevalling (als dat het is), gebeurt er nog eens wat hier op de bank. Spannender dan Netflix

Hou ons maar op de hoogte zolang het nog te doen is!
Ja inderdaad, ik ga niet bellen want het voegt nu niks toe. Ze kan niks meer zeggen dan dat ik zelf kan bedenken nu...

Heb inderdaad een lijstje gekregen. Losse floddermenstruatiekrampen en liespijn stonden er niet op
Pretty little liars houdt het wel spannend hier

Ik verwacht nog steeds dat ik ruim over de 40 weken ga dus ik draag bij voorbaat het bevalstokje over aan iemand die verder is dan ik
Ik ben volgende week vrijdag uitgerekend, maar de verloskundige zei gisteren doodleuk dat ik er nog veel te stralend uitzag om binnenkort te gaan bevallen. Ik vraag me toch wel af wat er dan ineens gaat transformeren zo die dagen ervoor..
Hahaha maar volgens mij kan een vk daar ook niet zoveel over zeggen...

Mijn vk zegt: je kan er niks over zeggen tot de weeën beginnen. Zij doen dus ook geen uitspraken over of het eraan zit te komen of niet.

Ze zeggen wel dat je er beter van uit kan gaan dat t wat langer duurt dan korter, anders zit je er ook maar zo op te wachten!
Gelukkig, ik zag mezelf al ineens veranderen in een totaal opgeblazen ballon als voorteken. Nee hoor, ik denk inderdaad dat ze me gewoon 'koest' wil houden. Ze schatte het geboortegewicht trouwens 3300, bij jullie al wat voorspeld daarover?
Nee hier niks voorspeld, zal maandag eens vragen. Of er een mini of een reus in zit
Bij mij zijn ze het niet eens, twee verschillende artsen hebben geprobeerd te meten en de één zei volstrekt gemiddeld, de ander zei groot (3kg met 35 weken, dus minstens 4kg bij 39 weken). Baby #1 was ook 4kg, en daarom denk ik dat de tweede arts gelijk gaat krijgen.

Qua stralend, volgens mij is dat van alle voortekenen de minst veelzeggende haha. Sommige mensen stralen gewoon van nature tot het bittere einde ;)
Maken ze dan een echo om dat te bekijken of schatten ze het in met voelen?
Bij mij waren het echo's, met name van de buikomvang (van de baby). Dat doen ze hier in Duitsland standaard. Ik weet trouwens niet of dat met 38 weken nog kan, dan is de baby misschien al te groot.

Maar goed, het is dus duidelijk lastig te voorspellen en het maakt voor de bevalling weinig uit, ik snap dus ook niet zo goed waarom ze het doen. Misschien psychisch een voordeel als de baby klein wordt ingeschat, dat je wat ontspannener aan de bevalling begint. Maar ja, die vlieger gaat helaas niet op als de schatting groot is...
Overigens trekken ze (artsen, verloskundigen etc.) hier allemaal de wenkbrauwen op als ze die 4kg van baby #1 zien. Oh, dat is wel érg groot, was je gecheckt op diabetes (ja, had ik niet), ben je nú gecheckt op diabetes (ja, heb ik niet), oh goh wat bijzonder dat hij zo enorm was.

Ehhh 4kg is toch niet enorm? Klein is anders, maar ik ken zo veel verhalen van 9 of 10-ponders dat ik mijn 8-ponder nooit als gigantisch heb beschouwd. Misschien zijn Duitse babies kleiner...
Ik kreeg een groeiecho met 34 weken, maar de laatste schatting deed ze op gevoel!

Volgens mij doen ze het omdat zw-diabetes zich in de laatste weken snel kan ontwikkelen, dus als je kindje ineens heel hard groeit en zwaar wordt kan dat daarop wijzen. Als het kindje heel erg klein is kan dat weer wijzen op problemen met de placenta. Het is dus volgens mij meer medisch, dan dat het is om ons gerust te stellen of bang te maken.

Ik weet dat veel vrouwen hopen op een klein kindje ivm bevallen, maar de verloskundige zei dat ze altijd blij zijn als er iets meer spek op de schoudertjes zit omdat dat juist kan helpen bij een soepele uitdrijving.

Schnudel had jij 'moeite' met bevallen van je kindje van 4 kilo, doordat het wat groot was?
Nee inderdaad, als 3,3 gemiddeld is, en 5 echt heel groot dan zit je daar toch prima tussenin met 4?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven