Bijkeuken

13-03-2015 15:12 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij zijn bezig een kamer op de begane grond her in te richten. De woonkamer en de keuken zit op de eerste verdieping en de tuin beneden.

Wij eten nu nooit in de tuin omdat wij nooit zin hebben in dat gejouw met eten/borden en bestek.

Nu zat ik te bedenken om mss een klein bijkeukentje te nemen waar een koelkast/afwasbak/klein oventje met gaspit inzit.

Die bestaan wel maar zijn echt niet normaal duur, ik heb op Duitse websites gekeken en daar is het assortiment wat de bijkeukens betreft echt veel uitgebreider en zeker de helft goedkoper.

Nu mijn vraag, wie heeft ervaring met een bijkeuken en het bestellen van elektronica uit Duitsland.

Loont dat de moeite?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Girls compete with each other, women empower one another
Maar wat een afleggers he, dezelfde kun je voor minder dan helft in Duitsland kopen.

Even uitzoeken of Duitsland naar NL bezorgd....
quote:nini28 schreef op 13 maart 2015 @ 16:00:

Maar wat een afleggers he, dezelfde kun je voor minder dan helft in Duitsland kopen.

Even uitzoeken of Duitsland naar NL bezorgd....Dat is een kwestie van prijs (en afstand, vaak is tot een xkm bezorgen gratis) Dus als je dicht bij de grens woont heb je mss geluk.
Als je vijf keer voor niks je koelkastje hebt geopend en je moet toch naar de keuken voor een kurketrekker of een frituurtang dan bespaar je je de extra moeite en ga je meteen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:annavanandelle schreef op 13 maart 2015 @ 15:59:

zoiets?

http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/916/916097.gifDat is wel erg goedkoop, maar helaas heb ik daar niet de ruimte voor.
Dan laat je toch een paar kastjes weg.
quote:retrostar schreef op 13 maart 2015 @ 16:07:

Als je vijf keer voor niks je koelkastje hebt geopend en je moet toch naar de keuken voor een kurketrekker of een frituurtang dan bespaar je je de extra moeite en ga je meteen. In loop der tijd gewoon alles dubbel kopen
Wedden dat je alsnog nooit buiten gaat eten als dat ding er staat want afwassen met de hand is toch wel een heel gedoe als je boven wel een vaatwasser hebt. En zo'n echte keuken kookt toch makkelijker en wil je dan ook dubbele pannensets, borden en bestek of wil je daar dan nog mee slepen. En als je dat niet wil waar last je dan je borden, pannen en bestek. In dat ini mini keukentje past het niet. En inderdaad waar laat je dan je voorraad.
Hier een buitenkeuken (waar vroeger een buitenkoelkast bij stond). Ideaal bij feestjes.

De bestellingen flessen konden meteen in de koelkast.

Wij hadden keuken en woonkamer gewoon op de begane grond, maar vonden het wel gezellig om in de tuin ook zoiets te hebben.

We hadden 1 gaspit, een grilplaat en BBQ rooster. Alles liep op gas.

We hebben ook stopcontacten in de tuin. Wel handig voor media streaming (muziek, MP4)
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Als je gewone keuken aan de kant van de tuin zit maak je een katrol waaraan je een grote mand naar beneden kunt laten zakken, alleen met soep is dat niet zo handig. Denk even in oplossingen.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 13 maart 2015 @ 16:41:

Denk even in oplossingen.Een goederenlift....

Je wilt buiten een tweede keuken in gaan richten? En daar wil je ook alle spullen inzetten? En die wil je ook buiten afwassen? Dat lijkt mij dus echt vreselijk veel gedoe.

Wat neem je allemaal mee naar de eettafel als je aan tafel gaat? Kan dat niet gewoon op een dienblad en dan naar buiten? Misschien moet je dan twee keer lopen, maar dat is toch wel te doen?

Als wij uitgebreid eten heb ik 1 dienblad met bestek, glazen, fles water, fles wijn. Dan moet je nog het eten zelf naar buiten krijgen. Wij scheppen meestal op in de keuken en lopen dan naar buiten, maar anders moet je met iets van 3 of 4 pannen. Dat moet ook in 2 keer lopen kunnen. Als je met z'n 2-en bent loopt 1 persoon 1 keer en 1 persoon 2 keer. Dat is toch wel te doen? Terug kun je wat makkelijker stapelen dus dan loop je samen naar boven.
quote:Jaja007 schreef op 13 maart 2015 @ 16:36:

[img]http://www.bcdesignwood.com/uploads/pro ... erhout.JPG[/img]Onwijs gaaf!!!
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 13 maart 2015 @ 17:10:

Je wilt buiten een tweede keuken in gaan richten? En daar wil je ook alle spullen inzetten? En die wil je ook buiten afwassen? Dat lijkt mij dus echt vreselijk veel gedoe.

Wat neem je allemaal mee naar de eettafel als je aan tafel gaat? Kan dat niet gewoon op een dienblad en dan naar buiten? Misschien moet je dan twee keer lopen, maar dat is toch wel te doen?

Als wij uitgebreid eten heb ik 1 dienblad met bestek, glazen, fles water, fles wijn. Dan moet je nog het eten zelf naar buiten krijgen. Wij scheppen meestal op in de keuken en lopen dan naar buiten, maar anders moet je met iets van 3 of 4 pannen. Dat moet ook in 2 keer lopen kunnen. Als je met z'n 2-en bent loopt 1 persoon 1 keer en 1 persoon 2 keer. Dat is toch wel te doen? Terug kun je wat makkelijker stapelen dus dan loop je samen naar boven.

Nee nee niet buiten maar in de loungekamer voordat je de tuin ingaat.

Wij hebben echt een vreselijke indeling qua huis, totaal niet praktisch. Maar voordat je de tuin inloopt heb je dus een hele grote kamer die hebben wij nu ingericht als zitkamer. Daar wil ik dus graag de bijkeuken hebben.
quote:Jaja007 schreef op 13 maart 2015 @ 16:55:

[...]

Een goederenlift....

[img]http://i.marktplaats.com/00/s/NTAwWDM3N ... y/$_84.JPG[/img]Wow, dat zou dus ideaal zijn!
quote:MarianneDavids schreef op 13 maart 2015 @ 16:41:

Als je gewone keuken aan de kant van de tuin zit maak je een katrol waaraan je een grote mand naar beneden kunt laten zakken, alleen met soep is dat niet zo handig. Denk even in oplossingen.

Dit is een fantastisch idee! Dat ik er zelf niet op gekomen ben ;P

Wat is een katrol?
Heb katrol ge-googled, ideaal! Zou een bouwmarkt als Gamma het ook verkopen?
Gewoon voor iedereen een dienblad, met opstaande rand

Bord volscheppen in keuken, bord bestek en drinken op het dienblad

Al denk ik ook dat als je nooit buiten eet, je ook niet buiten eet als je de keuken om de hoek hebt

Sommige mensen hebben gewoon niks met buiten eten.

Dan ga je toch gewoon na het eten lekker buiten zitten?
Hoi Nini,

Zoals al meerdere meiden geschreven hebben: als je buiten wil eten, dan lukt dat ook als je de keuken niet aan de tuin hebt zitten. Als jullie gesjouw met spullen heel onhandig vinden, dan is dat ook wanneer je een keuken op dezelfde etage hebt. Het is toch makkelijker als alles dichtbij is. Wij hebben onze eetset ooit eens achter in de tuin gehad. Veel mensen zeiden: zo, nu gaan jullie zeker nooit meer buiten eten? Je moet nu veel verder lopen met alles!

Wij hebben ervaren dat we niet meer of minder buiten aten. Het was inderdaad wat passen meer, maar je wordt handig in buiten eten. Je weet wat je nodig hebt en zorgt daar voor. Die kurkentrekker boven halen of in de keuken op de beganegrond maakt het niet meer of minder erg.

Dus, probeer inderdaad eens zo'n katrol. Of ga het gewoon doen, buiten eten! Maak een mand met daarin al het bestek en servies. Een mand waar het zowel schoon als vies in kan. Die 'werkmand' gebruik je dan voor het buiten eten.
Je zult dan ervaren of buiten eten iets voor je is. Misschien vinden jullie heel dat buiten eten wel helemaal niks! Dan pak je na het eten een lekker drankje en ga je lekker in de tuin zitten.

Nog een vraagje: zitten jullie nu wel gewoon in de tuin? Zonder te eten?
Ik wel altijd maar partner zo goed als nooit. Ik vindt het heerlijk en geniet er van, hij zit liever binnen.

Jullie hebben wel gelijk, kan mij beter het geld besparen. Want buiten dat om kunnen wij met het Nederlands weer hooguit 2 maanden van het jaar buiten zitten.

Bedankt iig voor het meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven