Tettertopic versie 32!

03-01-2015 00:56 3004 berichten
Een nieuw jaar, een nieuw weekend, een nieuwe dag, een nieuwe cake, nieuwe poezels, kortom: tijd voor een nieuw topic!

Veel plezier weer!

En een link naar topic 31
En de droger is al bezorgd
Tis SLOF , . Pas op he, want voordat je het weet is het Splonter en Boeb . Tssss een beetje over mijn naam zitten te tetteren

Stress is het sowieso; ik loop bijv. al meer dan een jaar achter de financiele feiten aan te rennen en dat gaat niet in de kouwe kleren zitten. Ik lig met alles in de clinch (belasting, UWV, toeslagen etc) en al dat gezeur VREET . Dat beetje depri heb ik wel vaker last van, maar is nooit blijvend. Tuurlijk moeilijk jaar gehad, ook met Sloffriend die volgens mij giga gefrustreerd is en het op mij afreageert (dat vind ik dan he? hij natuurlijk niet ). En geen werk, de hele dag thuis etc. En natuurlijk komt het hele verhuisplan er ook nog eens bij.

Ik zat al te janken bij de HA toen het bleek dat ik dus geen bloedarmoede had, kun je nagaan. Klachten zijn o.a. duizelig, overal pijntjes, oorsuizen, amper slapen, maar wel erg moe blabla. Toen ik dat las dacht ik van HE, ik heb vast bloedarmoede! Het uitgebreidere bloedonderzoek is dus meer om mij gerust te stellen (eigen risico moet dan maar). Ik vond dat de HA gelijk erg ver ging, omdat hij vond dat het misschien wel goed voor mij was om eens met "iemand" te praten. Uh? Nee, dat is niet my cup of tea en zo erg is het nou allemaal ook weer niet.

Dus vandaag geprikt, deed auw, want ze kon geen goede ader vinden, in geen van de armen grr. Er wordt ook op vitamine D getest en die uitslag duurt een week.
quote:Bieb2.0 schreef op 10 maart 2015 @ 21:26:

Kwam verdorie deze week ook de gemeentelijke belasting (afval) bijna ¤ 600 ,- *jank*

Oh das balen. Heb ik ook nog een leuke over. Buurman heeft ivm mijn huurtoeslag een apart huisnummer aangevraagd. Ik heb nu de toevoeging A. Kreeg ik toch verdorie een paar weken geleden ook een gemeentelijke aanslag van 400 euro (afval en riool)!!!! Ik dacht WTF?? Nu ik dus een apart nummer heb moet ik ook apart gaan betalen, terwijl de buurman niet minder gaat betalen dan andere jaren! Ik heb dat dus nooit eerder hoeven te betalen. Hadden we dus niet bij stilgestaan. Ik was behoorlijk over de zeik. Ik heb inmiddels kwijtschelding aangevraagd, maar tot die tijd moet ik wel maandelijks betalen, zucht. Betalingsregeling nummer zoveel dus (stresssssssss).

Zo, ik heb de dvd Under the Dome geleend bij de bieb en ga lekker languit.

Oh ja, iemand die een goed merk St. Janskruid weet? Ik las dat je het ook via de apotheek kunt krijgen zonder recept. Dat zijn de zgn erkend merken geloof ik
Hè SlOf, dat is niet goed hè. Heel vervelend, al dat financiële gezeur. Van die extra kosten voor een eigen nummer, dat vind ik dan wel weer logisch. Alleen is het wel suf: dat wat je aan toeslag krijgt, kun je dus gebruiken om je extra kosten te betalen. Schiet lekker op zo.
Oh, geen ervaring met St Janskruid.

Bieb, jippie voor de droger. Heb je 'm al geprobeerd?
Ik zit je bericht nog eens te lezen, Slof, en het is inderdaad wel veel wat je op je bord hebt hè. Het lijkt me ook zo moeilijk om niks te kunnen starten omdat je niet weet wanneer je de grote oversteek gaat maken. Eigenlijk zit je de hele tijd te wachten.

Hoe is het nu met je rug trouwens?

En waarom lig je zo in de clinch met al die instanties? Hou je wel goed contact, als je alle kosten niet kunt betalen? Dat moet je wel doen hè.

Nou ja, hopelijk gaan de lente en Sint Jan helpen om wat minder somber te zijn.

Hier is het trouwens heerlijk weer, lekker zonnetje. Ik zit nu bij de kapper met mijn kop in de verf. Straks een saucijzenbroodje halen bij de bakker hiernaast en weer lekker op de fiets naar huis. Niks te doen vandaag!
lieve Splonter

En ik heb nog maar de helft van al het gezeur vermeld. En wat je zegt van de extra kosten met je toeslag betalen?? Nee dus, want mijn toeslag is vorig jaar stopgezet omdat ze denken dat ik schijnbaar met de buurman samenhok Eén huisnummer, dus beide inkomens worden bij elkaar opgeteld! Ze zijn al 3/4 jaar bezig met mijn bezwaarschrift, maar ondertussen dus geen huurtoeslag en als het verkeerd afloopt kan ik alle ontvangen toeslag terugbetalen. Vandaar dus apart huisnummer aangevraagd. En nu kreeg ik van de week een brief van de toeslagen met de vermelding dat ik verhuisd ben . Neeeeeeeeeee . Tis echt om gek van te worden.

En verder ga ik jullie er niet mee vervelen.

Oh en mijn rug gaat zozo; ik slik wel weer sinds een half jaar Oxycodon om het ergste tegen te gaan, vooral 's nachts.

En? Heb je weer lekker een fris kleurtje?
*hik*
Alle reacties Link kopieren
St. Janskruid van de kruidvat is prima. Duurt wel een week of 2 voor het gaat werken.

Je kunt het ook gewoon bij de drogist halen of online bestellen.

En wellicht dat het ook de werking van AD beïnvloed dus wees er voorzichtig mee.

Klote van geld-issues btw. Dat zuigt. Dan snap ik de stress wel ja. Waarschijnlijk werkt dat ook weer op je rug.
Kruidvat moet ik straks toch heen. Ik gebruik geen AD, hoor.
Kruidvat is idd prima

Geldzorgen zuigt inderdaad.
Ik zag op Pinterest allemaal lekkere recepten bij Plou, hebben hebben dacht ik.

Had ze die van mij overgepind..

Ik moet toch eens iets gaan doen met al die lekkere dingen die ik verzamel, vergeet dat dus gewoon.
Bieb

Goeiemorgen dan maar hè

Hebben jullie weekendplannen?

Ik moet mag straks naar een familiedagje op het werk. Omdat het leuk is en goed voor de betrokkenheid om de partners en kinderen van je collega's te leren kennen. Zeggen ze. Oh? Ik heb die behoefte niet zo hoor, not at all.

Gelukkug is de dag al gereduceerd naar een borrel van 2 uur, wegens onvoldoende belangstelling
Ooh leuk verplicht sociaal doen Nou ja die 2 uur zijn wel door te komen toch?

Ik heb net mijn hele auto tot aan de nok toe vol gepropt met drank en lekkere dingen, vanavond de keet vol visite en straks ga ik even hapjes maken.

Morgen de eerste motorrit van het jaar. Tochtje van 100 km.
Cadeautjes vangen, vanavond? Of is het ook wel gezellig?

Hopelijk is het morgen wel een paar graden warmer, Bieb. Ik vind het nu venijnig koud, lijkt me niks op de motor.

Ja, die 2 uurtjes gezellig doen op het werk zal best lukken. Maar toch is het stom.

Leuk, Splint, die borrel...op zulke dingen zit ik ook nooit te wachten. Voordeel: op mijn werk worden dat soort dingen nooit georganiseerd

Bieb, veel plezier vanaaf en wees maar lekker het feestvarken!!

Ik heb vanavond ook een groot verjaardagsfeest, met een man/vrouw of 40 in de kelder onder het gemeentehuis. Daar zit normaal de jongerensoos, afgeragd zooitje dus we kunnen niet veel schade aanrichten Zin in!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Hoe waren jullie feestjes, Bieb en Olijf?

En hoe was het met de katers vandaag?
En hoe waren de feestjes? Goed geslaagd?

Motortocht niet te koud Bieb?

We hebben gisteren de hele dag visite gehad, mijn zwager en schoonzus. Erg gezellig, lekker gegeten en heeeeel veel gekletst. Ze gingen ook pas laat weer naar huis, ik was gesloopt. Leuk hoor, maar ook wel vermoeiend.

Vandaag ook niet veel gedaan, paar wasjes en samen met K bed verschoond.
Hm, vandaag is op gegaan aan een bezoekje aan mijn ouders en een veeeeel te lang bezoek aan Mediamarkt en BCC voor een nieuwe stofzuigerT. Wat een stomme klus is dat zeg.

De oude stofzuiger had het begeven, nadat we de tafel hadden gezaagd en met de stofzuiger het zaagsel hadden opgezogen. Nou is dat op zich niet zo erg, maar onze hulp had gezegd dat we nieuwe stofzuigerzakken nodig hadden. Ze had er niet bij gezegd dat ze de volle zak eruit had gehaald. Dus hebben al dat zaagsel gezogen zonder zak. En daar kon ie niet tegen.

En als hoogtepunt heb ik mijn voorhoofd hard gestoten tegen de punt van de afzuigkap. Kop kapot en een bult erop. Grrrrrrrr.

Maar straks duik ik ook lekker in een fris bed. Moet ik het alleen eerst nog opmaken.....
Dat is een beetje een domme actie van schoonmaakster zeg. En idd een nieuwe stofzuiger zoeken is geen leuke klus. Ik heb er een hekel aan. Die je wil hebben is altijd de duurste. In mijn geval wel iig.

Hoe is het met je hoofd nu?

Ik kan vandaag weer lekker thuis werken. Er zijn hier in de regio veel treinen kapot. Nu nog even op de bank met laptop, kijken naar Saartje die Bounty zit uit te dagen voor een spelletje.
Auw Splint. Hopelijk geen blauwe kleur enzo en minder pijn.

Wat voor stofzuigert hebben jullie uiteindelijk genomen?

Hoe was jouw feestje Olijf? En die van jou Bieb?

Oh, motorrijden. Ik zal zo even bellen om mijn motor rijklaar te maken na een winter in de kou

Ik kan nog 1 week met mijn auto rond knorren en 1-4 moet ik hem inleveren.

Hopelijk is mijn fiets deze week klaar, anders heb ik wel een uitdaging
Sjit dat schoonmaakster niet even had gezegd dat ze de zak al had weggegooid :( Duur grapje zo.

Hoest met de bult op je hoofd Splint?

Lekker hoor thuiswerken Dee!

Geniet je al een beetje van de rust Plou? Koffertje al gepakt? En goed idee om de brommert even na te laten kijken voor het nieuwe seizoen.Helemaal als je straks de auto niet meer hebt.

Heb je zijtassen/koffers voor de boodschappen?

Mijn "feestje" was oké. Ik had Liefmans en gevulde eieren en chips (en nog wat vreterij meer) Zo'n typisch Nederlandse kringverjaardag, maar op zich wel gezellig.
quote:Bieb2.0 schreef op 16 maart 2015 @ 20:22:

Mijn "feestje" was oké. Ik had Liefmans en gevulde eieren en chips (en nog wat vreterij meer) Zo'n typisch Nederlandse kringverjaardag, maar op zich wel gezellig.

Meer heb je niet nodig

M'n voorhoofd is lekker beurs. Gelukkig zit het vlak tegen mijn haargrens, dus niet zomaar te zien. Ik moet alleen niet heel verbaasd kijken, met opgetrokken wenkbrauwen, want dat doet pijn.

Stofzuiger is een Bosch geworden. Zo lollig, we werden geholpen door een jochie van misschien net 20 jaar. Hij wist wel echt heel veel te vertellen over die stofzuigers en kon elke vraag direct beantwoorden. En dan denk ik na een tijdje toch echt: zou hij nou stoer zijn bij zijn vrienden en op feestjes? Dat hij alles over stofzuigers weet?? Klinkt toch een beetje sneu.

Uiteindelijk was de stofzuiger soort van gratis: je kon daar ter plekke overstappen van energieleverancier en dan kreeg je voor 175 euro kadokaarten. Daar hebben we de zuigerT van betaald. Man vond dat wel een goed plan, het maandbedrag was nagenoeg gelijk. Ik denk dan dat er op een zeker moment nog wel een adder onder het gras vandaan komt.

Jee Plou, ik dacht dat je de auto langer kon houden. Balen zeg. Fietsen kan ook leuk zijn hoor.

Wanneer vertrek je naar je ouders?

Dee, lekker thuis gewerkt?

Ik zag net toch een draak van een verhaal op fb. Misschien hebben jullie het ook gezien, een heel verhaal over een man die zijn moeder mee uit eten neemt. Na 19 jaar!!!!! En dan alle reacties eronder: oh, wat lief! Hartverwarmend! Tranen en kippenvel! Wat mooi, ontroerend, etc etc.

Ik heb er maar een reactie bij gezet dat het een schandalig verhaal is en dat die man de ogen uit zijn kop moet schamen. 19 jaar niet naar je moeder omkijken, omdat het er vanwege gezin en werk vaak niet van kwam. Lulhannes.

Zo. Adem in, adem uit.
"Ik weet alles van zuigapparaten"

Hmm.. mja, wellicht is hij tha bomb

Gevulde eieren !

Ik was vandaag bij een vriendinnetje lunchen en beetje netflixen. Prima dagje zo. Morgen met PM terrassen en uiteten, denk ook een prima dagje

A.s. maandag ga ik naar Spanje, dus tas nog niet gepakt.

Verhaal gelezen Splint, denk dat het meer om de boodschap gaat dat je niet te lang moet wachten om te zeggen dat je van je ouders houdt. Beetje jammer verhaaltje inderdaad.
Ohw, ik zit er dus gewoon een beetje te fel op te reageren?

Misschien is dat de boodschap ook wel, maar dan is ie wel verkeerd verpakt vind ik. En ik wordt echt niet goed van al die slijm-reacties.

Maar verder gaat het wel goed met me hoor. Hoewel, vanochtend is een kandidaat boos uit ons gesprek weggelopen. Hm. Misschien moet ik het dan maar op kortdurend hersenletsel gooien?

Lekkere dagen heb je zo, Plou! En morgen en overmorgen wordt het ook nog eens prachtig weer, dus ik ben nu alvast jaloers op je terrasjes van morgen.

Wat kijk je op Netflix? Ik vind het allemaal nog niet zo heel geweldig. Was begonnen met Orange is the new black, maar daar vind ik niks aan. Zo stereotype en Amerikaans. Ben wel benieuwd naar die serie over vroedvrouwen in de jaren '70.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven