Auto-ongeluk

20-03-2015 00:07 1566 berichten
Dat overkomt mij/mijn kind niet, denk je dan, als je leest over ernstige auto-ongelukken waar kinderen bij zijn betrokken. Nou, valt dat effe tegen. Zo sta ik nog lekker te werken in mijn wasserette, en zo staat mijn wereld op zijn kop. Telefoon: zoon heeft een ongeluk gehad, hij leeft nog. Even later: hij wordt nu afgevoerd met een traumahelikopter, geen idee naar welk ziekenhuis. En weer even later: de politie komt je ophalen om je naar Nijmegen te brengen. Nijmegen. Politie. Oeps. Affijn, wij met gillende sirenes en 160 km/h naar Nijmegen.

Het is nu 36 uur later en zoon doet het best goed. Zijn schedel ligt erbij als een gekraakt eitje, zijn oogkas is gebroken, zijn milt en lever zijn gescheurd en hij heeft een stuk of wat botbreuken. Hij wordt in slaap gehouden en hij ligt aan de beademing, kortom een grote puinhoop. Maar hij leeft, hij is stabiel, en in die 36 uur hebben ze al een paar medicaties kunnen terugdraaien. Zoon heeft ook al een paar keer geprobeerd om wakker te worden, das ook een goed teken. En zijn hersenen zien er wonder boven wonder prima uit, en zwellen ook niet op.

Maar wat een zootje zeg. We zijn nu even thuis, om een schone onderbroek op te halen en zo. En nu ligt ie daar, alleen. De verpleegsters m/v zijn echt hartstikke lief hoor, en voor ons wordt ook heel goed gezorgd. Maar ik wil hem gewoon weer thuis hebben verdomme. Al maakt hij nog zo veel herrie en al wil hij pas om drie uur gaan slapen, het maakt me niks uit. Klotenzooi.
Alle reacties Link kopieren
Pfff, LV, hij ligt wel flink in elkaar hoor, als ik het allemaal zo hoor.

Je klinkt wel sterk en postief en zo ken ik je ook, gelukkig maar.

Maar desondanks wens ik je nog meer sterkte, 't is nogal wat allemaal
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ik hoop dat hij goed kan rusten vannacht en dat hij daarna stilaan bij kan komen. Nogmaals sterkte voor jou en je familie.
Life is short. Eat dessert first.
Jeetje, ik hang hier met mijn "volk" op de bank, en jij gaat koffie drinken...... Ik denk aan jullie.....
Dank voor de update, L-V!

Aan de zijlijn leven we mee hoe het gaat en het is voor jullie helemaal een enorme spanning waar je nu in zit. Heb je daar in dat RMD huis wat mensen om mee te praten?

Of hebben jullie momenteel genoeg steun aan elkaar?

Ik hoop dat je goed kan slapen vannacht, tis toch een hele aanslag op jezelf ook, al die emoties..

Houd je taai!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
LV, dank je voor de update.

Het blijft natuurlijk rot en spannend, maar ik hoop dat je je ook een beetje opgelucht voelt dat het net iets minder erg blijkt dan het in eerste instantie leek.

Sterkte weer de komende dagen.
Poeh he, dat is opzichzelfstaand al een heftige operatie. Wat ontzettend spannend morgen. Ik hoop dat je wat rust kan vinden vanavond, om je weer op te kunnen laden voor morgen.
Wat vreselijk! De arme drommel. Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe de komende tijd en ik hoop dat zijn herstel boven verwachting voorspoedig zal verlopen.
Jeetje wijfie toch. Ik ben in gedachten bij jullie. De omstandigheden klinken gunstig.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-

Sterkte!
Ik ga heel hard voor je duimen dat zijn koppie gewoon weer in orde komt, LV. Drie mensen in mijn naaste omgeving hebben ernstig hoofdletsel gehad, allemaal op een andere leeftijd (dreumes, tiener, senior). Alledrie zijn ze er zo goed als 100% bovenop gekomen. Dat kan dus wel gewoon. Ik ga heel hard voor jullie duimen en voor de zekerheid steek ik er ook gewoon een kaarsje bij op.

Wat fijn dat je in het RMD huis terecht kunt. Kun je gewoon bij je zoon zijn en bij je gezin. En gewoon koken, eten, drinken, wassen, alles wat ook gewoon door moet gaan zonder dat je daar steeds voor op en neer hoeft naar huis. Hopelijk kunnen jullie er een tijdje blijven, tot de situatie met je zoon weer voldoende verbeterd is.

Koester zijn kleine stapjes vooruit. Wellicht raak je in een later stadium nog wel eens teleurgesteld over het lage tempo, maar elk stapje is er één, hoe klein ook. En maak foto's! Ook voor de verwerking achteraf!
Wat zullen jullie geschrokken zijn! Fijn dat jullie samen in het RMDH kunnen zijn, heel veel sterkte de komende tijd.
Sterkte LV.
.
Jeetje, wat vreselijk. Ontzettend veel sterkte gewenst en ik hoop dat hij weer snel helemaal beter wordt!
veel sterkte gewenst, voor jullie allemaal! Hopen op een mooie dag morgen!
Dank voor de up-date Lady.

En van deze kant weer héél veel sterkte, en een voorspoedig herstel van jullie knul gewenst
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Wat fijn, elke positieve ontwikkeling is een stapje vooruit. En nu lekker dichtbij, dat is super!
Jeetje, wat heftig! Heel veel sterkte komende tijd! Ik denk aan jullie
It ain't me
Hang in there
Ach wat vreselijk, heel veel sterkte toegewenst!
Lady Voldemort. Wat een vreselijk bericht. Hopelijk ontvangen jullie vanaf nu alleen nog maar goed nieuws. Ik denk aan je jongen.
LV en de rest van de familie, een hele rustige nacht gewenst en ik duim voor jullie dat het allemaal goed gaat als zoon morgen wakker gaat worden
Later is nu
Veel sterkte
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven