Last van rokende buurvrouw..

31-03-2015 19:09 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve lezers,

Ik woon al meer dan 3 jaar in deze flat samen met mijn vriend en nooit last gehad van buren tot 2 maanden geleden. Sinds 2 maanden geleden is er 2 etages onder ons een mevrouw komen wonen.

Zij rookt nogal veel en dat doet ze allemaal op haar balkon (soms 2 sigaretten achter elkaar).

Wij kunnen in onze woonkamer geen raam meer openzetten want anders zitten wij de hele dag in de rook van haar. Raampjes maar preventief dicht gedaan en op de slaapkamer het bovenraampje open gedaan (er moet een raam open want het is een oude woning met afzuiging want anders gaat de boel fluiten omdat het vacuum trekt dus geen sleufjes in de muur). Wij hebben haar vriendelijk hierop aangesproken en of ze niet af en toe een sigaret bij de voordeur zou willen roken (de galerij). Hier ging ze vol tegen in, in het mom van: ''het is mijn balkon en ik rook waar ik wil''. Uiteraard is dit begrijpelijk en snappen wij dit ook wel maar de manier waarop. Je kan ook een beetje meer buurvriendelijk zijn en je wat meer aanpassen maar dat zat er bij haar totaal niet in. Sta ik hier nog ergens in mijn recht of moet ik dit gewoon maar accepteren en hopen dat ze over een tijd binnen gaat roken?
iloveyouthemost wijzigde dit bericht op 25-09-2018 19:15
1.70% gewijzigd
TO, vrouwtje klinkt een flink denigrerend.
Ik vind dat je wel degelijk een punt hebt.

Als de buren harde muziek draaien zijn de meeste mensen op dit forum er als de kippen bij om het te veroordelen.

Nu veroorzaakt iemand overlast d.m.v. roken van sigaretten en nu moet het slachtoffer niet zeuren.
quote:Dickie_Greenleaf schreef op 31 maart 2015 @ 20:08:

Als de buren harde muziek draaien zijn de meeste mensen op dit forum er als de kippen bij om het te veroordelen.

Nu veroorzaakt iemand overlast d.m.v. roken van sigaretten en nu moet het slachtoffer niet zeuren.Natuurlijk is het vervelend als je ergens last van hebt, maar als iemand in zijn recht staat kun je verder niet zo veel, he.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
De hele dag? Dus buurvrouw staat de hele dag op haar balkon en jij staat de hele dag voor je open raam?
quote:Tuorrebout schreef op 31 maart 2015 @ 20:00:

[...]

En zo is het gelukkig ook.. jij mag buiten roken en ik mag mij er aan ergeren .Dat mag je zeker, maar als ik om die reden al ergens afgelegen zit/sta en iemand komt dan express langs me staan ipv bij het lege bankje 10 meter verderop, tja.. dan is die irritatie niet helemaal terecht .

Nu veroorzaakt iemand overlast d.m.v. roken van sigaretten en nu moet het slachtoffer niet zeuren.Inderdaad maar geluidsoverlast is wel iets anders dan stank. Je kunt de buren ook moeilijk verbieden om iedere dag met knoflook te koken, toch?

Nu veroorzaakt iemand overlast d.m.v. roken van sigaretten en nu moet het slachtoffer niet zeuren.Je kunt ook buitenlandse buren hebben die de hele dag gerechten koken die jij vindt stinken. Wat dan? De buren verplichten voortaan alleen maar boterhammen met kaas te eten?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Tuorrebout schreef op 31 maart 2015 @ 19:53:

[...]

Hoezo tolerant? Meeroken is gewoon ongezond dus logisch dat het in openbare ruimten aan banden wordt gelegd. Dat is niet tolerant vanuit de rokers. Ze hoeven er geen pluim voor.Dat is wel tolerant want ze gaan buiten roken om anderen binnen niet tot last te zijn met hun gerook.
Hoe kan het trouwens dat die rook altijd in jullie raam komt als haar appartement 2 etages lager ligt? Is het altijd windstil bij jullie dan? Lijkt me wel vervelend ja. Misschien helpt zo een geurspuit dingetje?

Hebben jullie onderburen er trouwens ook last van?
quote:Keausje schreef op 31 maart 2015 @ 20:15:

[...]

Dat is wel tolerant want ze gaan buiten roken om anderen binnen niet tot last te zijn met hun gerook.
quote:pommiaan schreef op 31 maart 2015 @ 20:15:

[...]

Inderdaad maar geluidsoverlast is wel iets anders dan stank. Je kunt de buren ook moeilijk verbieden om iedere dag met knoflook te koken, toch?Jij wil de geur en schadelijkheid van knoflook vergelijken met de rommel die van sigaretten afkomt? Volgens mij krijg ik van knoflook geen kanker.
quote:Keausje schreef op 31 maart 2015 @ 20:15:

[...]

Dat is wel tolerant want ze gaan buiten roken om anderen binnen niet tot last te zijn met hun gerook.Jeetje wat een gunst. In plaats van hun naasten kanker te geven, geven ze het nu aan de buren.
Alsof je van een beetje rookgeur door een open raam kanker krijgt.

Daar is wel wat meer voor nodig.

Ik ben een roker en geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om niet op mijn balkon te roken.
quote:Dickie_Greenleaf schreef op 31 maart 2015 @ 20:19:

[...]

Jij wil de geur en schadelijkheid van knoflook vergelijken met de rommel die van sigaretten afkomt? Volgens mij krijg ik van knoflook geen kanker.

Zeg wat dacht jij van al die uitlaatgassen? Denk je echt dat sigarettenrook het allergrootste aandeel heeft in kanker verwekken? Mooi niet hoor. Als je zelf rookt, ja dan wel. Maar niet als je een beetje rookgeur in je neus krijgt van 10 meter afstand.

Als we het dan toch gaan hebben over dingen die kankerverwekkend zijn dan breng ook maar gelijk al het uitstotende vervoer naar de sloop, zijn we daar ook vanaf.
Als er iemand bij mij op visite komt die niet tegen rook kan ga ik namelijk die hele dag buiten staan.

Zal even lekker worden dat dat ook niet zou mogen
Mensen, het is klaar. Vanaf morgen stoppen we massaal en allemaal tegelijk met roken. Laten we dan één keer wél het advies van de overheid opvolgen. Roken is slecht en levert alleen maar narigheid op. Dat vinden wij niet, dat vindt de overheid nog altijd. Daarom pleuren ze nog maar weer eens de accijns omhoog en de BTW. Want rokende mensen, dat moeten we niet willen. Althans, als het de overheid 460 miljoen euro kan opleveren over de rug van de verslaafde burger is dat roken voor de overheid eigenlijk helemaal niet zo’n verkeerde verslaving. Vooral roepen dat de accijns en BTW verhoging er is om de burger te ontmoedigen om zo’n kankerstaaf aan te steken maar uiteindelijk WIL de overheid juist dat men dat doet; want geld! De gemiddelde potentiële longkanker en longemfyseemkandidaat blijft toch wel doorlurken aan die staafjes. Desnoods wordt er alleen nog maar euroshopper-meuk in huis gehaald. Roken zullen ze blijven doen. Onze fijne overheid heeft dat als geen ander door en maakt daar dus gretig misbruik van door de verslaafde Nederlander nog verder uit te kleden. Prettige bijkomstigheid: die tabaksjunk betaalt zijn leven lang een zorgverzekering waarvan hij waarschijnlijk nooit gebruik zal maken in verband met te vroeg dood. Stel, wat wij niet waarschijnlijk achten, dat de overheid écht wil dat wij vanaf morgen allemaal stoppen met roken dan kunnen we linea recta handjes gaan schudden met Griekenland en consorten. De Nederlandse overheid wil juist dat wij blijven roken want als we stante pede allemaal ermee stoppen is Nederland binnen één dag failliet. Wij gaan roken!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ja je verliest inkomsten bij de accijns maar bespaart weer op zorgkosten, de gemiddelde longkanker en longemfyseem patiënt kost klauwen met geld.

Aan de andere kant...mensen die oud worden kosten ook weer heel veel geld....wat dat betreft is vroeger dood kostenbesparend, als er maar geen dure chronische ziekte aan vooraf gaat.

De echte win-win is dat mensen wél blijven roken, maar zich bij ziekte niet laten behandelen.
het niet rokersfeestje
.
himalaya wijzigde dit bericht op 31-03-2015 20:34
Reden: quoten werkt kut
% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
blijfgewoonbianca schreef op 31 maart 2015 @ 20:26
quote:kerol schreef op 31 maart 2015 @ 19:33

De rokers worden ook werkelijk steeds verder in het verdomhoekje gedrukt he.

Sta je al buiten in de kou te ruiken, wordt je nog naar elders gestuurd ook.

Echt, ik rook al jaren nergens meer binnen en volg netjes alle regels, maar nog zijn er altijd onverdraagzame mensen als TO die in woord en gebaar hun afkeer moeten laten blijken. Hoe verder de rokers uit het openbare leven worden geduwd, hoe kleiner de tolerantie bij de haters lijkt wel.

Huilie.

Je bent de Elninjoo van het roken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 maart 2015 @ 20:26:

Mensen, het is klaar. Vanaf morgen stoppen we massaal en allemaal tegelijk met roken. Laten we dan één keer wél het advies van de overheid opvolgen. Roken is slecht en levert alleen maar narigheid op. Dat vinden wij niet, dat vindt de overheid nog altijd. Daarom pleuren ze nog maar weer eens de accijns omhoog en de BTW. Want rokende mensen, dat moeten we niet willen. Althans, als het de overheid 460 miljoen euro kan opleveren over de rug van de verslaafde burger is dat roken voor de overheid eigenlijk helemaal niet zo’n verkeerde verslaving. Vooral roepen dat de accijns en BTW verhoging er is om de burger te ontmoedigen om zo’n kankerstaaf aan te steken maar uiteindelijk WIL de overheid juist dat men dat doet; want geld! De gemiddelde potentiële longkanker en longemfyseemkandidaat blijft toch wel doorlurken aan die staafjes. Desnoods wordt er alleen nog maar euroshopper-meuk in huis gehaald. Roken zullen ze blijven doen. Onze fijne overheid heeft dat als geen ander door en maakt daar dus gretig misbruik van door de verslaafde Nederlander nog verder uit te kleden. Prettige bijkomstigheid: die tabaksjunk betaalt zijn leven lang een zorgverzekering waarvan hij waarschijnlijk nooit gebruik zal maken in verband met te vroeg dood. Stel, wat wij niet waarschijnlijk achten, dat de overheid écht wil dat wij vanaf morgen allemaal stoppen met roken dan kunnen we linea recta handjes gaan schudden met Griekenland en consorten. De Nederlandse overheid wil juist dat wij blijven roken want als we stante pede allemaal ermee stoppen is Nederland binnen één dag failliet. Wij gaan roken!Vooruit dan maar. Omdat jij het zegt!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Dickie_Greenleaf schreef op 31 maart 2015 @ 20:19:

[...]

Jij wil de geur en schadelijkheid van knoflook vergelijken met de rommel die van sigaretten afkomt? Volgens mij krijg ik van knoflook geen kanker.Voor zover ik weet gaat het in dit topic om de geur die TO vies vindt, niet om de gevolgen van roken of meeroken. Dus de vergelijking met knoflook is helemaal zo gek nog niet. En het valt wel mee hoor, dat je kanker krijgt van dat vleugje rook dat 10 meter gevlogen heeft.

quote:diamond-gloss schreef op 31 maart 2015 @ 20:30:

het niet rokersfeestjeHa ja die is goed!

de stront waait door de straten, moeders binden hun kinderen vast en ik ben in een uur de helft van mijn toch al niet uitbundige haardos verloren!!!! en juist deze dag, waarop je er godsonmogelijk last van hebt kunnen hebben, klaag jij over je op haar eigen balkon rokende buurvrouwtje??? bijzonder
I GOT A GIRL THAT KEEPS ME WAITING

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven