Werk & Studie alle pijlers

werken ongezond...

01-04-2015 11:10 278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi goedemorgen,

Vanaf 01 juni 2014 werk ik niet meer door een arbeidsconflict. In het begin vond ik dat erg lastig , ik was namelijk bijna 8 jaar werkzaam als commercieel medewerker binnendienst. En had het prima naar mijn zin. Tot er wat wrijving tussen mij en mijn manager ontstond. Nou ja ik was niet van plan om voor die jongen te kruipen, dus ben mijzelf gebleven. Gelukkig zijn we er uit gekomen en heb ik netjes wat centjes meegekregen. Nu zit ik in de WW en solliciteer druk. Maar heb ook zeeen van tijd over, om te koken , wakker te worden wanneer het licht word. Slapen wanneer ik moe ben . Sporten. Leuke dingen en nadenken over de toekomst en die neigt steeds meer naar een totaal andere omgeving. Zonnig en buiten onze prachtige EU.

Weken is niet gezond is mijn conclusie :D

Eigenlijk wil ik helemaal niet meer heel graag werken , zijn er gelijk denkenden.
quote:matszy27 schreef op 01 april 2015 @ 14:18:

[...]

ik ga toch uit die kudde .......tok tok

Hoe dan?

Ga je in een hutje op de hei wonen? Of blijf je gewoon in je doorzonwoning zitten. Gewoon de boodschapjes doen bij de Jumbo en met Pasen even bij Pa&Ma langs??

Geen kleren meer aan?

Ga je ineens heel andere dingen eten dan wij? Dennenappels? Of gewoon een boterham (doe eens gek, kies speldbrood) en vanavond een bordje warm eten?

Ga je voortaan andere vrije tijds besteding zoeken? Of zit je gewoon met een boek op de bank? Of gewoon te forummen, net als wij?

Hoe ver buiten de kudde sta jij??
Je kan natuurlijk ook, als je gestruikeld en gevallen bent, gaan zeggen dat het liggen eigenlijk het ware is. Dat iedereen die nog staat, niet slim is. Het blijft een filosofie bij gebrek aan beter.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:matszy27 schreef op 01 april 2015 @ 14:12:

Op mijn werk als iedereen ja zei . Keek ik of er genoeg concurrentie was en zei ik 'nee', dat kan op het viva fora zo lekker Op fora (dat overigens een meervoud is, dus 'het viva fora' zitten meerdere fouten) noemen we dat trollen.quote:Ik ben geen makkelijk persoon. Iemand met IQ en EQ.Iedereen heeft een IQ en een EQ. Alleen is de waarde van de jouwe niet al te hoog schat ik zo in.quote:Ze lijken hypnotized en zijn kortzichtig. Net als prik, lilawanda etc Ik leef langs de kudde heen , sta je in de weg ga ik door jullie heen of over jullie heen. Je verbeeldt je nogal wat. Je leeft namelijk helemaal niet 'langs de kudde heen', dat denk je alleen maar. En ik vind het juist kortzichtig om mensen die er een andere mening op nahouden dan jij als kortzichtig te bestempelen. Je weet niets van mij, van lilalinda (wie is lilawanda in vredesnaam?) of wie dan ook. Ik denk namelijk dat ik heel wat vrijer, onafhankelijker en meer open-minded leef dan jij. En dat zonder mijn handje op te houden, hoezee!
quote:retrostar schreef op 01 april 2015 @ 14:21:

Je kan natuurlijk ook, als je gestruikeld en gevallen bent, gaan zeggen dat het liggen eigenlijk het ware is. Dat iedereen die nog staat, niet slim is. Het blijft een filosofie bij gebrek aan beter. Scherp. TO vindt zichzelf lekker tegendraads, maar maakt in principe gewoon het beste van de situatie. Niks mis mee, maar die zelfingenomenheid en borstklopperij is wel een beetje misplaatst.
quote:matszy27 schreef op 01 april 2015 @ 12:35:

[...]

is dat zo , met je oh wacht , ik hoop dat je niet te lang heb zitten peinzen om tot die definitie te komen. Tevens spreek je pleonasme ' 'solliciterende werkloze' , want een werkeloze moet altijd solliciteren.

Als je goed leest , en begrijpt , solliciteer ik. Maar ik ga niet harder lopen dan nodig. Ik heb ontdekt dat werken niet gezond is. Dat deel ik jullie mee , ik zit me niet voor te doen , als een rijkaard.

Ik kijk naar mijzelf, strak lijf, mooie nagels , gezond haar. dan zie ik vooruitgang iemand die 35 jaar is en knapper word , sterker word. DINGEN DIE JE NIET KAN KOPEN
quote:Summerdance schreef op 01 april 2015 @ 11:45:

[...]

Echt?

Ik vind het heerlijk om te werken

Ik zou me vreselijk nutteloos voelen als ik niet zou werken.

Beetje afgestompt van de maatschappij

En eenzaam ook denk ik, want al mijn vrienden werken wel gewoon

Moet wel zeggen dat ik maar 32 uur in de werk werk

En ik dat ook genoeg vind

Een mooie balans tussen werken en vrije tijd.Ja écht, ik zou gelijk stoppen. Met die zak geld zou ik wel wat anders gaan doen, maar het eerste jaar ofzo niet. Ik vind mijn werk momenteel dan ook niet je van het, dus dat speelt zeker mee.
quote:lilalinda schreef op 01 april 2015 @ 14:21:

[...]

Hoe dan?

Ga je in een hutje op de hei wonen? Of blijf je gewoon in je doorzonwoning zitten. Gewoon de boodschapjes doen bij de Jumbo en met Pasen even bij Pa&Ma langs??

Geen kleren meer aan?

Ga je ineens heel andere dingen eten dan wij? Dennenappels? Of gewoon een boterham (doe eens gek, kies speldbrood) en vanavond een bordje warm eten?

Ga je voortaan andere vrije tijds besteding zoeken? Of zit je gewoon met een boek op de bank? Of gewoon te forummen, net als wij?

Hoe ver buiten de kudde sta jij??

Ik heb plannen om richting zuid amerika( groeien geen dennenappels maar wel lekker andere vruchten ) te gaan, wanneer ik binnen de ww periode hier geen baan vind. Ik leer Spaans. Ik heb een 2 onder 1 kap sociale huurwoning in het gooi. Ik doe boodschappen bij albert heijn. Alleen de buitenste paden. Ik eet amper brood ik hoef geen wheat belly , zeker geen spelt brood. Een bordje warm eten . Ik eet groente , zoveel als jij brood en aardappels eet waarschijnlijk. 1x in de week vis. Mijn ouders zie ik met kerst en af en toe een belletje.

Kleding ,tsja ik ben een autodidactisch talent , ik heb een gigantische garderobe . Goedkoop en duur . Kleding maakt de man , maar ik maak de kleding. Aap en gouden ring verhaal.

Dit forum , hier heb ik de praat / discussies die ik met collegas had. En hoef ik niet sorry te zeggen wanneer de zwakkeren bijstand krijgen , werk wel bleeeeeh..

Maar eigenlijk vertel jij in jou stukje wat de problemen zijn in jou ogen die ik krijg als ik me afkeer van deze maatschapij.....?

IK KEN NIETS MATERIALISTSCH DATR BETER IS DAN IKZELF , IK HOU WEL VAN EXCLUSIEVE horloges en dan niet die commerciele dingen armani ice watch , maar automatisch ORIS IWC ROLEX en ik heb er vier .
lila lindA saai meisje de meeste vrouwen hebben paars als favo kleur
quote:matszy27 schreef op 01 april 2015 @ 14:53:

[...]

Ik heb plannen om richting zuid amerika( groeien geen dennenappels maar wel lekker andere vruchten ) te gaan, wanneer ik binnen de ww periode hier geen baan vind. Ik leer Spaans. Ik heb een 2 onder 1 kap sociale huurwoning in het gooi. Ik doe boodschappen bij albert heijn. Alleen de buitenste paden. Ik eet amper brood ik hoef geen wheat belly , zeker geen spelt brood. Een bordje warm eten . Ik eet groente , zoveel als jij brood en aardappels eet waarschijnlijk. 1x in de week vis. Mijn ouders zie ik met kerst en af en toe een belletje.

Kleding ,tsja ik ben een autodidactisch talent , ik heb een gigantische garderobe . Goedkoop en duur . Kleding maakt de man , maar ik maak de kleding. Aap en gouden ring verhaal.

Maar mijn vraag was, HOE sta jij dan buiten de kudde? Jouw leven is toch hetzelfde als dat van mij?

Enige verschil is, dat ik werk en jij werkloos bent. (jij hoort bij de kudde Werklozen, ik bij de kudde Werkenden)
Je vergeet even dat de werkende kudde ervoor zorgt dat er water uit de kraan komt, jij je huurwoning hebt en dat je straks over de weg of met de trein naar Schiphol kunt vertrekken.
.
quote:matszy27 schreef op 01 april 2015 @ 14:54:

lila lindA saai meisje de meeste vrouwen hebben paars als favo kleurOnnodig op de man spelen, alweer.
quote:matszy27 schreef op 01 april 2015 @ 14:53:

[...]

sociale huurwoning .(ik hoef niet eens commentaar te geven)
Wat begin je anders te schrijven, Matszy... Interessante ontwikkeling.
quote:lilalinda schreef op 01 april 2015 @ 14:59:

(ik hoef niet eens commentaar te geven)
En wat wil je daar precies gaan doen in dat voor jou blijkbaar zo heilige Zuid Amerika?

Ik heb er een paar jaar gewoond en ik kan me niet herinneren dat ze daar bij het gemeentehuis zakken geld stonden uit te delen om van te leven.

Geld is daar sowieso wel handig als je bijvoorbeeld in het ziekenhuis terecht komt.

En wil je niet bij het arme deel van de bevolking horen dan zal je toch echt je ballen uit je broek moeten werken wil je daar een beetje leuk kunnen leven.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Haha, ik vind aan werken ook geen bal aan hoor.
quote:lilalinda schreef op 01 april 2015 @ 14:58:

[...]

Maar mijn vraag was, HOE sta jij dan buiten de kudde? Jouw leven is toch hetzelfde als dat van mij?

Enige verschil is, dat ik werk en jij werkloos bent. (jij hoort bij de kudde Werklozen, ik bij de kudde Werkenden)de visie m.b.t. werken , mensen die het maar wat mooi vinden om de wekker te zetten , om naar de baas te gaan etc .......in zak en as zitten als je geen werk hebt, ipv aan jezelf te werken iets wat je hele leven de basis zal zijn.
quote:prik schreef op 01 april 2015 @ 14:59:

[...]

Onnodig op de man spelen, alweer.Viel mij ook al op dat als er niet genoeg meer gereageerd wordt dat TO er nog even een schepje bovenop doet met kut opmerkingen die nergens op slaan. Net even die grens opzoeken, wat je maar leuk vindt Puberaal en erg Noors.
quote:Summerdance schreef op 01 april 2015 @ 15:02:

En wat wil je daar precies gaan doen in dat voor jou blijkbaar zo heilige Zuid Amerika?

Ik heb er een paar jaar gewoond en ik kan me niet herinneren dat ze daar bij het gemeentehuis zakken geld stonden uit te delen om van te leven.

Geld is daar sowieso wel handig als je bijvoorbeeld in het ziekenhuis terecht komt.

En wil je niet bij het arme deel van de bevolking horen dan zal je toch echt je ballen uit je broek moeten werken wil je daar een beetje leuk kunnen leven.

Matzyjongetje is een autodidactisch groeibriljantje, jeweettog.

Niemand in Nederland die hem aan wil nemen, maar in Zuid-Amerika is hij natuurlijk helemaal de bom.
quote:Aureel schreef op 01 april 2015 @ 11:16:

Ik ben het extreem oneens met je, werken is voor iedereen gezond. Je ziet aan jouw OP al wat ervan komt als een mens te lang de tijd krijgt om te vegeteren: niks dan irreële waanideeën krijgt men ervan.

Geheel mee eens. Zie het in mijn omgeving. Groot aantal mensen die zitten nu op een bank te roken en tv te kijken.

Ze hebben een tuin ze hebben een hond. En ik maar met mijn gezonde verstand denken, ga je je tuin in orde maken. Of lekker lange wandelingen met je hond maken.

In geen van de situaties die ik ken, men wordt alleen maar heel snel moe. En vertoont steeds minder actie.

Ik denk dat het best moeilijk is om toch een ritme te creeeren ook al heb je geen werk door vervelende omstandigheiden.

To is dit niet een boze reactie van jouw omdat je een vervelend werksituatie hebt gehad.

Dan zou ik zeggen als je niet wilt werken. Ga je eigen groente verbouwen en leer jezelf redden zonder straks bijstand.

Wat toch weer opgebracht wordt door de werkende onder ons.
quote:Summerdance schreef op 01 april 2015 @ 15:02:

ik ken daar mensen met een horeca keten ben al drie weken geweest , vakantie aangemeld bij uwv netjes , die mensen heb ik leren kennen in mijn VRIJE TIJD gaaaaaaaappp, ook daar zal deze egoist beter worden door andere mensen. Zij waren ook succesvol in nederland , maar de belastingdienst en die zooi.

En ja inderdaad die vrouw heeft prima implantaten laten zetten daar , goedkoper dan in nederland, jou zorg , die is geweldig hahaha. zie je de afbraak niet , hihi

Hou je die motor hier draaiende en schrijf mij een keer in 2016 al weer dan , djeeeezzzzz
quote:matszy27 schreef op 01 april 2015 @ 15:04:

[...]

de visie m.b.t. werken , mensen die het maar wat mooi vinden om de wekker te zetten , om naar de baas te gaan etc .......in zak en as zitten als je geen werk hebt, ipv aan jezelf te werken iets wat je hele leven de basis zal zijn.Waarom solliciteer je dan?
Voel je je nu aangevallen, Matszy? En zo ja; waarom? Je vroeg in je beginpost of er gelijkdenkenden zijn, maar nu blijkt dat er veel verschillende mensen zijn (die allemaal anders denken). Niet iedereen is het oneens met je. Niet iedereen vindt het oké dat je werkloos bent. Dat zijn toch meningen die iemand gewoon mag hebben zonder gelijk in een hoekje van vooroordelen weggedrukt te worden?

Iemand als saai bestempelen op basis van een post van enkele regels, lijkt me wel wat kort door de bocht. Je hebt meer data nodig om tot dat soort conclusies te komen!

Desalniettemin vind ik het jammer dat je (op jouw beurt) ook erg snel als profiteur wordt weggezet, terwijl je een positieve houding hebt. Immers; het leven is mooi.
quote:matszy27 schreef op 01 april 2015 @ 15:09:

[...]

ik ken daar mensen met een horeca keten ben al drie weken geweest , vakantie aangemeld bij uwv netjes , die mensen heb ik leren kennen in mijn VRIJE TIJD gaaaaaaaappp, ook daar zal deze egoist beter worden door andere mensen. Zij waren ook succesvol in nederland , maar de belastingdienst en die zooi.

Maar een horeca-keten hebben, is ook gewoon een baan hoor. Alleen ben je dan zelfstandige, is dat wat je wil? (hard werken hoor)
quote:lilalinda schreef op 01 april 2015 @ 15:10:

[...]

Waarom solliciteer je dan?omdat je in nederland plichten hebt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven