Werk & Studie alle pijlers

werken ongezond...

01-04-2015 11:10 278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi goedemorgen,

Vanaf 01 juni 2014 werk ik niet meer door een arbeidsconflict. In het begin vond ik dat erg lastig , ik was namelijk bijna 8 jaar werkzaam als commercieel medewerker binnendienst. En had het prima naar mijn zin. Tot er wat wrijving tussen mij en mijn manager ontstond. Nou ja ik was niet van plan om voor die jongen te kruipen, dus ben mijzelf gebleven. Gelukkig zijn we er uit gekomen en heb ik netjes wat centjes meegekregen. Nu zit ik in de WW en solliciteer druk. Maar heb ook zeeen van tijd over, om te koken , wakker te worden wanneer het licht word. Slapen wanneer ik moe ben . Sporten. Leuke dingen en nadenken over de toekomst en die neigt steeds meer naar een totaal andere omgeving. Zonnig en buiten onze prachtige EU.

Weken is niet gezond is mijn conclusie :D

Eigenlijk wil ik helemaal niet meer heel graag werken , zijn er gelijk denkenden.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 april 2015 @ 16:40:

[...]

[afbeelding]
Hahaha, dit topic made my day

Ik lach de ballen uit mijn broek , dat is beter dan de ballen uit je broek werken, dat ben ik met je eens Matszy. Lekker niets doen op kosten van de staat. Ofzoiets. Zelf heb ik ook net ontdekt dat werken heel ongezond is, dus ik zit verplicht bij te komen, maar daarna ga ik weer lekker aan de slag hoor! In iets wat ik zelf leuk en nuttig vind. Maar ik laat wel eerst mijn nageltjes groeien, mijn haartjes glanzen en mijn goddelijke figuurtje trainen

Wat mij betreft is het tijd voor het basisinkomen zodat iedereen hetzelfde krijgt, en niet alleen de tokkies (lees; bewust en onnodig werklozen, dus niet de mensen waarvoor de bijstand uiteindelijk is bedoeld!) die nog te lui zijn om hun gat te krabben, laat staan de hond uit te laten. Als we allemaal hetzelfde inkomen krijgen, dus ook de rijken onder ons, kan iedereen daarnaast naar hartelust werken zoveel als je wil in de sector die je wil en met gebruik van je talent. Iedereen blij. Scheelt vast een hoop geld voor al die zorg en uitkeringen van mensen die ziek worden van hun werk.
quote:Aureel schreef op 01 april 2015 @ 11:16:

Ik ben het extreem oneens met je, werken is voor iedereen gezond. Je ziet aan jouw OP al wat ervan komt als een mens te lang de tijd krijgt om te vegeteren: niks dan irreële waanideeën krijgt men ervan.

Denk niet dat ns medewerkers of deze gegevens je stelling ondersteunen

Letsels door een arbeidsongeval in de bouw in 2011

Aantal

Spoedeisende Hulpbehandelingen

14.000

Ziekenhuisopnamen na SEH-behandeling

940

Overledenen

18

http://www.veiligheid.nl/ ... eidsongevallen-in-de-bouw
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Meeste ongevallen gebeuren in en om het huis toch, Happy-Daddy?
Later is nu
En dan loop je door de favela's met je dure klokjes en je Nederlands uiterlijk en dan word je met vier kogels in je goddelijke lijf zonder wheat belly in een greppel terug gevonden, gewikkeld in je Burberry shirt.
quote:matszy27 schreef op 01 april 2015 @ 16:16:

zuipen ik heb een hekel aan drank ik snap niet dat dat is toegestaan, ik denk aan koninginnedag , voetbal supporters,

ik zal dan liever blowen.

Misschien moet ik topic starter worden want ik doe het goed , net terug . Met de taxi de auto opgehaald bij de garage.

:DBlowen doet je goed. Beatrix is al even geen Koningin meer maar haar zoon.
quote:matszy27 schreef op 01 april 2015 @ 16:16:

zuipen ik heb een hekel aan drank ik snap niet dat dat is toegestaan, ik denk aan koninginnedag , voetbal supporters,

ik zal dan liever blowen.

Misschien moet ik topic starter worden want ik doe het goed , net terug . Met de taxi de auto opgehaald bij de garage.

:D

Ja blowen is zeg maar meer jouw ding he?

Verlicht of niet, ik krijg jeuk van dit soort misplaatst fatalisme.

Ken je dat programma van camping powned? Dat ontzettende anarchistische gezin die anti werken was maar wel schaamteloos hun handje ophield. Kudde kinderen op de wereld geflikkerd maar te lui om een poot uit te steken, want die kut maatschappij dit en die maatschappij dat. En ondertussen emmeren dat ze geen cent te makken hebben, emmeren over het gebrek aan luxe, maar verder oh zo back to basic leven.

Zoek het maar eens op. Je zal er veel in herkennen.

Je bent nog te dom om te poepen trouwens ook met je: autodidactisch talent. Talent waarin in godsnaam? Iets met klok en klepel is het eerste dat in mij opkomt.

However, veel plezier met je schoppen tegen alles, moge je een fijn en vervullend leven tegemoet gaan.
By the way: ga op Nederlandse les want op deze manier wordt je cv en je brief in een rechte lijn de vuilnisbak in gekiept. Je vindt jezelf heel wat, maar je komt vooral erg dom over.
En als je ECHT uit die 'kudde' wil, wees dan ook een echte vent en verklaar je souverein!! Dan, en alleen dan, ben je pas echt vrij!
'Aap en gouden ring verhaal'

Je kent het spreekwoord?

Al draagt een aap een gouden ring. Het is en blijft een lelijk ding.

Hahahahaha, ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
Ik leef langs de kudde heen , sta je in de weg ga ik door jullie heen of over jullie heen.[/quote]

Weet je hoe de toekomst eruit ziet voor een kuddedier wat er alleen voor staat?

Juist, vroeg of laat eindig je als lunch of diner voor een hongerige leeuw.

Succes yolo!
Ja en?
quote:matszy27 schreef op 01 april 2015 @ 15:04:

[...]

de visie m.b.t. werken , mensen die het maar wat mooi vinden om de wekker te zetten , om naar de baas te gaan etc .......in zak en as zitten als je geen werk hebt, ipv aan jezelf te werken iets wat je hele leven de basis zal zijn.

Je doet de hele tijd wel erg veel aannames, maar het vervelendst vind ik je onrealistische kijk op de wereld. Wat als iedereen er zo over dacht als jij? Dat kan toch helemaal niet? Wat een soepzootje zal het worden hier. Geen winkels geen dokters, geen polities, geen docenten, geen techneuten, geen loodgieters, geen chirurgen, geen niks niet.

Dan zit je dus autarkisch te zijn met je autodidactische talent in een hutje op de hei, samen met de rest vd wereldbevolking,

Jeuj.
quote:pussywillow schreef op 01 april 2015 @ 17:14:

Ik lach de ballen uit mijn broek , dat is beter dan de ballen uit je broek werken, dat ben ik met je eens Matszy. Lekker niets doen op kosten van de staat. Ofzoiets. Zelf heb ik ook net ontdekt dat werken heel ongezond is, dus ik zit verplicht bij te komen, maar daarna ga ik weer lekker aan de slag hoor! In iets wat ik zelf leuk en nuttig vind. Maar ik laat wel eerst mijn nageltjes groeien, mijn haartjes glanzen en mijn goddelijke figuurtje trainen

Wat mij betreft is het tijd voor het basisinkomen zodat iedereen hetzelfde krijgt, en niet alleen de tokkies (lees; bewust en onnodig werklozen, dus niet de mensen waarvoor de bijstand uiteindelijk is bedoeld!) die nog te lui zijn om hun gat te krabben, laat staan de hond uit te laten. Als we allemaal hetzelfde inkomen krijgen, dus ook de rijken onder ons, kan iedereen daarnaast naar hartelust werken zoveel als je wil in de sector die je wil en met gebruik van je talent. Iedereen blij. Scheelt vast een hoop geld voor al die zorg en uitkeringen van mensen die ziek worden van hun werk.Leuk idee zo'n basisinkomen, maar waar moet dat van betaald worden?
~Energy flows where attention goes~
quote:zoethoudertje schreef op 01 april 2015 @ 20:20:

[...]

Leuk idee zo'n basisinkomen, maar waar moet dat van betaald worden?

Zo:

Hoe gaan we dat betalen?

Er zijn verschillende manieren om het basisinkomen te betalen. Een basisinkomen van 1500 euro per maand zou rond de 300 miljard per jaar kosten (Nederland heeft 16,8 miljoen inwoners). 300 miljard euro is ongeveer 40 procent van het bbp. Dat lijkt veel, maar realiseer je dat de overheid nu al meer dan de helft van het bbp beheerst (zorg, sociale zekerheid). Alle vrijstellingen, aftrekposten en heffingskortingen zijn daarbij niet eens meegerekend (meer dan 50 miljard per jaar). Het financieren van het basisinkomen is dus eigenlijk een grote herverdelingsoperatie.

Het basisinkomen kan ook worden betaald door een verhoging van het btw-tarief of van de vermogensbelasting (die momenteel onder het internationale gemiddelde ligt en in de afgelopen jaren steeds is gedaald).

Er zijn dus verschillende manieren om het basisinkomen te financieren. Het is uiteindelijk vooral een kwestie van politieke wil. Er was immers ook geld om de banken te redden na de financiële crisis.

Bron
Goede 1 april grap lijkt het wel
hoi demetsi
F.U.
quote:Zocher schreef op 01 april 2015 @ 11:17:

Ik vind niet-werken alleen maar fijn in een vakantie-situatie. Dus als je weet dat je over een paar dagen (weken desnoods) weer op kantoor verwacht wordt. Lijkt me heerlijk.En dan na de eerste dag werken weer aan vakantie toe zijn.
F.U.
dubbel
F.U.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 april 2015 @ 16:40:

[...]

mijn vriendin is zwart

[img]https://asexblogofonesown.files.wordpre ... p-doll.jpg[/img]
quote:snoopylynn schreef op 01 april 2015 @ 19:35:

Ik leef langs de kudde heen , sta je in de weg ga ik door jullie heen of over jullie heen.[/quote]

Weet je hoe de toekomst eruit ziet voor een kuddedier wat er alleen voor staat?

Juist, vroeg of laat eindig je als lunch of diner voor een hongerige leeuw.

Succes yolo!ik ben leeuw ;) , lees maar eens hoe die leven de leeuw is geen kudde dier .
maar het is weer licht zie ik. wat voor dag is het ?
Een doordeweekse werkdag, Matsy. Iedereen is naar het werk nu. Ik vind niet werken niet zo leuk als jij. Overdag zijn er weinig mensen om mee te praten, er is niks op tv en je moet jezelf zien te vermaken. Ik heb een boel huisdieren, geeft me wat te doen. Mijn vriend is ook afgekeurd en we hebben twee grote honden waar we mee wandelen. Maar de dag doorkomen is niet altijd leuk. Weekend en vakantiegevoel zegt me niks meer, just another day. Mijn vriend helpt soms vrienden met klussen maar heeft verder weinig bezigheden. Het is wel zo dat we beiden geen normale draagkracht hebben maar dat maakt het niet ineens makkelijk om geen werk meer te hebben.

Daarom zit ik hier ook veel, je moet toch wat en er zijn hier meer mensen zoals ik. Jij bent nog veel te fris en fruitig voor een leven achter de geraniums, volgens mij. Misschien heb je een beetje te hard gewerkt in je laatste baan. En was je licht overspannen door dat conflict met je baas. Dan is vrij zijn niet zo erg. Maar volgens mij begin je weer bij te komen nu en ben je best klaar voor iets nieuws. Of niet soms?

Is een taxi rijden niks voor jou? Je lijkt me wel een type voor werk waarbij je veel mensen ziet en spreekt. En dan hoef je alleen auto te rijden. Als je naar Zuid Amerika wilt gaan, zou ik sparen om dat te kunnen financieren. Werken doe je om te kunnen leven. Maar ik ben het wel met je eens dat steeds meer mensen lijken te leven om te werken. Dat vind ik ook geen gezonde instelling.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:lilalinda schreef op 01 april 2015 @ 13:21:

en als ik nu de checkpot win, zou ik blijven werken.

Mensen die te lang thuiszitten (werkloos) of met pensioen lijken toch vaak snel te vervreemden van de samenleving.Nu ik niet meer werk Is mijn wereld juist groter geworden. Eerst Had ik alleen maar mijn collega's overdag en nu bepaal ik zelf met wie ik de dag doorbreng. Als je alleen maar thuis blijft zitten ja dan vervreem je. Maar je gaat toch niet stoppen met werken om thuis te gaan blijven zitten.
quote:pussywillow schreef op 01 april 2015 @ 17:14:

Wat mij betreft is het tijd voor het basisinkomen zodat iedereen hetzelfde krijgt, en niet alleen de tokkies (lees; bewust en onnodig werklozen, dus niet de mensen waarvoor de bijstand uiteindelijk is bedoeld!) die nog te lui zijn om hun gat te krabben, laat staan de hond uit te laten. Als we allemaal hetzelfde inkomen krijgen, dus ook de rijken onder ons, kan iedereen daarnaast naar hartelust werken zoveel als je wil in de sector die je wil en met gebruik van je talent. Iedereen blij. Scheelt vast een hoop geld voor al die zorg en uitkeringen van mensen die ziek worden van hun werk.En niet alleen de tokkies... Serieus... Dus je bent eigenlijk jaloers? Hahaha
quote:matszy27 schreef op 02 april 2015 @ 09:10:

[...]

ik ben leeuw ;) , lees maar eens hoe die leven de leeuw is geen kudde dier .

nee hoor, je bent gewoon een mens

fijn gegeten in een restaurant vol andere mensen, fijn de economie gestimuleerd?

Lekker van je plekje in de kudde genoten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven