Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:sateofmayo schreef op 03 april 2015 @ 09:20:

[URL="http://www.vpro.nl/buitenland/programma ... gures.html"][NORML]http://www.vpro.nl/buiten ... /2doc/Father-figures.html[/

April gaat met haar dochter (kleindochter van Dale dus) naar de Filipijnen. Daar komt ze erachter dat Girlie nog jonger is dan haar vader verteld heeft.Alleen die naam al "Girlie"....yuck.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Ik had laatst Queen of Versailles gekeken. Ik vond het echt een goede documentaire.

Het gaat over een Amerikaans stel dat het grootste huis in Amerika laat bouwen. Ze zijn echt obsceen rijk, totdat de crisis toeslaat...

Het is ook het ultieme bewijs dat smaakt niet te koop is
quote:sweetfirefly schreef op 03 april 2015 @ 19:28:

[...]

Alleen die naam al "Girlie"....yuck.

Dacht ik ook. Maar zit nu te kijken met meer mixed feelings. En die dochter heeft t zelfde.

Ze zijn er allebei happy mee. Zij ook, voor zover ik nu kan zien.
.
quote:impala schreef op 03 april 2015 @ 19:50:

[...]

Dacht ik ook. Maar zit nu te kijken met meer mixed feelings. En die dochter heeft t zelfde.

Ze zijn er allebei happy mee. Zij ook, voor zover ik nu kan zien.Deze film herinner ik me ook. Ik geloof zelfs dat we hem hier enkele jaren geleden ook besproken hebben. Bizar verhaal hoor.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
quote:Sorcha_ schreef op 03 april 2015 @ 19:47:

Ik had laatst Queen of Versailles gekeken. Ik vond het echt een goede documentaire.

Het gaat over een Amerikaans stel dat het grootste huis in Amerika laat bouwen. Ze zijn echt obsceen rijk, totdat de crisis toeslaat...

Het is ook het ultieme bewijs dat smaakt niet te koop is Ik hoop zo dat er een vervolg komt op dit verhaal!
quote:pointdexter schreef op 03 april 2015 @ 20:17:

[...]

Deze film herinner ik me ook. Ik geloof zelfs dat we hem hier enkele jaren geleden ook besproken hebben. Bizar verhaal hoor.

Ik snap wat die ouwe en girlie aan elkaar hebben. Wel zuur voor de dochter dat hij meer doet voor girlie dan voor haar. Ik vind het bewonderingswaardig, hoe positief ze eronder blijft. Tot nu toe dan. Ben op 3/4.

edit: ze vertelt girlie nu -vlak voor de bruiloft, de jurk is al gekocht- dat haar pa helemaal geen gouden catch is, maar een armoedzaaier. Hoe gaat dit aflopen?? ( Ik zal niet spoilen...)
.
"India's Daughter". Gruwelijk. Arme, arme vrouw dat ze dat heeft moeten meemaken. Mijn maag draaide ervan om.
En oh ja, 'It's a Girl!'. The deadliest words in the world.

Hier een trailer ervan:

http://www.itsagirlmovie.com/
Daughter of india
quote:milna schreef op 03 april 2015 @ 20:45:

En oh ja, 'It's a Girl!'. The deadliest words in the world.

Hier een trailer ervan:

http://www.itsagirlmovie.com/

Die vrouw die al 8 kinderen heeft vermoord

Wat verschrikkelijk dat ze zoiets alleen al denken!
Zit iemand ook de docu op NPO2 te kijken? Over mensen die betrokken zijn geweest bij een dodelijk ongeluk?

Vind die mevrouw nogal laconiek reageren.
Heel indrukwekkend deze docu.

Verschrikkelijk als je zoiets meemaakt.
quote:Sorcha_ schreef op 03 april 2015 @ 19:47:

Het is ook het ultieme bewijs dat smaakt niet te koop is Morgen wordt hij weer uitgezonden!
quote:gedanst schreef op 06 april 2015 @ 20:59:

Zit iemand ook de docu op NPO2 te kijken? Over mensen die betrokken zijn geweest bij een dodelijk ongeluk?

Vind die mevrouw nogal laconiek reageren.Ik kijk nu ook. Ik heb hetzelfde idee over die vrouw. Ze laat in ieder geval niet veel emotie zien.
quote:labellei schreef op 06 april 2015 @ 21:06:

[...]

Ik kijk nu ook. Ik heb hetzelfde idee over die vrouw. Ze laat in ieder geval niet veel emotie zien.

Ze doet nogal achteloos vind ik. Zoiets als 'het is niet anders'.

Ze heeft twee brommerrijders over het hoofd gezien. Ze neemt niet echt verantwoordelijkheid.

Ook hoe ze er bij zit.
quote:gedanst schreef op 06 april 2015 @ 21:09:

[...]

Ze heeft twee brommerrijders over het hoofd gezien. Ze neemt niet echt verantwoordelijkheid.

Ook hoe ze er bij zit.

Ja, ben ik wel met je eens

Die Turkse (?) jongen heeft zijn leven er door laten verwoesten. Ook niet ok.

Het was niet zijn schuld en het slachtoffer was 87.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ze voelt zich een slachtoffer????
quote:calvijn1 schreef op 06 april 2015 @ 21:16:

Ze voelt zich een slachtoffer????Onbegrijpelijk he?
quote:gedanst schreef op 06 april 2015 @ 21:09:

[...]

Ook hoe ze er bij zit.

Ze heeft het ook bijna alleen maar over zichzelf. (Haar eerste reactie was: hoe moet ík nu verder? Terwijl ik in zo'n situatie waarschijnlijk aan de slachtoffers en hun familie zou denken.)

En ze neemt nauwelijks verantwoordelijkheid inderdaad. Ze heeft ze over het hoofd gezien! Maar dát kan ze eigenlijk al niet toegeven. Ze krijgt er amper, pas na doorvragen, uit dat ze blijkbaar toch niet goed genoeg heeft gekeken.

En ze vindt zichzelf dus ook voornamelijk slachtoffer.....
quote:gedanst schreef op 06 april 2015 @ 21:19:

[...]

Onbegrijpelijk he?Je kon horen dat Frans Bromet dat ook vindt.
En dan zit ze daar in haar zomeroutfit met diep decolleté lekker comfortabel op de bank.
Die andere jonge man vind ik wel dapper. Hij is realistisch: hij ziet -terecht- in dat het zijn fout is. En hij worstelt ermee maar ziet de waarheid wel onder ogen. Heftig hoor!
Heftige verhalen inderdaad ook de financiële consequenties voor die vrachtwagen chauffeur. En echt in een split second, stap morgen wel met een ander gevoel de auto in. Het gekke is wel dat je zulke verhalen ook snel vergeet als je in de waan van de dag zit. Die vrouw was wel een bijzondere inderdaad bijna geen woord over die slachtoffers of hoe ze daarmee is omgegaan. Vond ik wel beter zichtbaar bij de andere, wat een schuldgevoel ach ach.
quote:calvijn1 schreef op 06 april 2015 @ 21:21:

[...]

Je kon horen dat Frans Bromet dat ook vindt.Inderdaad! En terecht....
quote:gedanst schreef op 06 april 2015 @ 21:22:

En dan zit ze daar in haar zomeroutfit met diep decolleté lekker comfortabel op de bank.Zo in contrast met die man die de peuter heeft doodgereden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven