Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
ik ga die docu "in een klap" binnenkort eens bekijken, vind wel een erg moeilijk, vooral die man met kindje gaat me denk erg grijpen, maar vind gewoon dat wel moet kijken,

wie kent de programma in 2007 of 2008 wat per ongeluk heette, daar was het soms ook over een aanrijding, zoiets heeft mij zoveel indruk gemaakt dat ik erg gevoelig reageer op dit soort documentaires zoals "in een klap"" en het blijft mij ook altijd bij
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:mamsvan schreef op 08 april 2015 @ 23:35:

ik ga die docu "in een klap" binnenkort eens bekijken, vind wel een erg moeilijk, vooral die man met kindje gaat me denk erg grijpen, maar vind gewoon dat wel moet kijken,

wie kent de programma in 2007 of 2008 wat per ongeluk heette, daar was het soms ook over een aanrijding, zoiets heeft mij zoveel indruk gemaakt dat ik erg gevoelig reageer op dit soort documentaires zoals "in een klap"" en het blijft mij ook altijd bijKumare geeft meer inspiratie hoor
Heb in één klap gezien en erg sneu inderdaad voor die jongen die niet eens door eigen toedoen nu helemaal eraan kapot gaat.

Die man was al 87 en aan de verkeerde kant aan het rijden maar goed hij heeft dat gezicht gezien en dat heeft hem helaas geen goed gedaan. Gelukkig heeft die broer hem tegen kunnen houden in de badkamer. Al die arme kinderen die dat zouden hebben gezien

Queen of Versailles... Wat moet je daar nou weer over zeggen? Vooral dat niet snappen hoe je zo geëindigd bent. Goh wat een inzicht.

Ik had wel medelijden met dat personeel en vooral die nanny uit Azië. Waarom hebben ze haar niet een keer een mazzeltje gegeven zodat zij haar familie kon opzoeken of een ticket? Zo'n enorm contrast met die kledingkast van die vrouw. Jezus mina zeg.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
te herkenbaar
quote:Janneke012345 schreef op 08 april 2015 @ 19:14:

Ik vond 'in één klap' ook wel indrukwekkend. Toch ontbrak er m.i. een 'echte' dader in het verhaal. Zo iemand die met te veel alcohol op of door volstrekt roekeloos gedrag iemand doodrijdt. Maar goed, deze mensen zullen geen zin hebben om hun verhaal voor de camera te vertellen.

Van de 5 waren mensen waren er inderdaad 3 die het 'overkomen' is en die in die zin ook zelf vooral slachtoffer zijn. De man die op de auto met de peuter is ingereden en de vrouw die zonder op te letten het fietspad wilde oversteken, hebben een inschattingsfout gemaakt..

Ik vond juist die twee misselijkmakend. Letterlijk. Ik werd er misselijk van. Het - ogenschijnlijke- gemak waarmee ze erover praatten, door gaan, zichzelf als slachtoffer zagen....terwijl ik ze wel als dader zie.

Het zal mijn perceptie wel zijn, maar ik werd er al onpasselijk van. Laat staan als je nabestaande van een van de slachtoffers bent....
quote:whopper schreef op 09 april 2015 @ 23:02:

[...]

Ik vond juist die twee misselijkmakend. Letterlijk. Ik werd er misselijk van. Het - ogenschijnlijke- gemak waarmee ze erover praatten, door gaan, zichzelf als slachtoffer zagen....terwijl ik ze wel als dader zie.

Het zal mijn perceptie wel zijn, maar ik werd er al onpasselijk van. Laat staan als je nabestaande van een van de slachtoffers bent....

Die vrouw was idd vreselijk, maar wie dan nog meer?

De rest leed er erg onder
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 10 april 2015 @ 00:23:

[...]

Die vrouw was idd vreselijk, maar wie dan nog meer?

De rest leed er erg onderIk kreeg een rot gevoel bij die man die dat kleine jongetje had geraakt door achterop de file te rijden. Hij was met zijn telefoon bezig. Hij leed er misschien wel onder maar dat zag ik niet. Ik hoorde alleen woorden maar zag een redelijk laconieke houding.
quote:whopper schreef op 10 april 2015 @ 00:25:

[...]

Ik kreeg een rot gevoel bij die man die dat kleine jongetje had geraakt door achterop de file te rijden. Hij was met zijn telefoon bezig. Hij leed er misschien wel onder maar dat zag ik niet. Ik hoorde alleen woorden maar zag een redelijk laconieke houding.

Echt?

Hij schoot zelfs een paar keer vol, had het er zichtbaar moeilijk mee

Hij legde de schuld ook volledig bij zichzelf, dat deed die vrouw niet
quote:calvijn1 schreef op 10 april 2015 @ 00:41:

[...]

Echt?

Hij schoot zelfs een paar keer vol, had het er zichtbaar moeilijk mee

Hij legde de schuld ook volledig bij zichzelf, dat deed die vrouw niet

Ik vond hem onecht overkomen. Zeker dat' volschieten'

Hij was vooral op het laatst makkelijk in het doorgaan en het achter zich laten.

Maar wellicht dat ik dit zo voel omdat ik he een zeer onaangenaam heerschap vond. Ik kreeg er nekhaar van, zeg maar....
Ik ga in een klap nu bekijken, ben benieuwd!
Moi
quote:whopper schreef op 10 april 2015 @ 00:44:

[...]

Ik vond hem onecht overkomen. Zeker dat' volschieten'

Hij was vooral op het laatst makkelijk in het doorgaan en het achter zich laten.

Maar wellicht dat ik dit zo voel omdat ik he een zeer onaangenaam heerschap vond. Ik kreeg er nekhaar van, zeg maar....

'Grappig' hoe iets/iemand zo verschillend over kan komen.

Kan me overigens niet voorstellen dat zo'n ongeluk je in de koude kleren gaat zitten ongeacht je karakter.

Hij was de enige die echt een 'dader' was
Ik heb deze net bekeken, ik blijf me verbazen over hoe makkelijk mensen beinvloedbaar zijn, hoe mensen hun geluk laten afhangen van een geloof al dan niet sekte-achtig iets.

Going Clear: Scientology and the prison of belief
quote:calvijn1 schreef op 10 april 2015 @ 09:29:

[...]

Kan me overigens niet voorstellen dat zo'n ongeluk je in de koude kleren gaat zitten ongeacht je karakter.

Hij was de enige die echt een 'dader' was

Mee eens en een van de weinigen zo niet de enigste die de volledige schuld bij zichzelf legde. Hij zei ook duidelijk: er zijn altijd factoren maar ik heb gewoon de volledige schuld.

Klinkt imo ook niet als iemand die het niks interesseert. Aan zijn gezicht zag je volgens mijwel duidelijk dat de beste man slapeloze nachten ervan moet hebben gehad. Hij heeft ook een beroep waardoor hij constant de weg op moet dus er was geen ontkomen aan. Ik vond die vrouw echter zo op zichzelf gericht. Constant met dat haar dag gewoon door ging en dat zij een slachtoffer was.

Zij nam er voor mijn gevoel te veel afstand van. Van het ongeluk maar ook van haar eigen gevoel. Het kwam niet bij mij binnen hoe zij zich nou voelde. Ik werd niks wijzer van haar.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Ik heb In Een Klap gezien. Ik vind dat mensen hier te zeker zijn wat zij denken waar te nemen. Wat je (denkt waar te nemen) waarneemt kan correct zijn. Maar reden achter wat je waarneemt daar kun je slechts naar gissen. Afstand nemen en afstandelijk overkomen is ook manier van ermee omgaan.

Elke dag zie ik mensen in het verkeer fouten maken en die er met een sisser vanaf komen omdat de tegenpartij zo goed oplet. Voor mij geldt hetzelfde. Ik heb ook een paar keer een domme fout gemaakt en was dat de tegenpartij goed oplette. You live and you learn. Ik ben 3 keer aangereden en in geen enkele van de gevallen was het mijn schuld.
quote:goddess23 schreef op 11 april 2015 @ 04:33:

[...]

Mee eens en een van de weinigen zo niet de enigste die de volledige schuld bij zichzelf legde. Hij zei ook duidelijk: er zijn altijd factoren maar ik heb gewoon de volledige schuld.

Klinkt imo ook niet als iemand die het niks interesseert. Aan zijn gezicht zag je volgens mijwel duidelijk dat de beste man slapeloze nachten ervan moet hebben gehad. Hij heeft ook een beroep waardoor hij constant de weg op moet dus er was geen ontkomen aan. Ik vond die vrouw echter zo op zichzelf gericht. Constant met dat haar dag gewoon door ging en dat zij een slachtoffer was.

Zij nam er voor mijn gevoel te veel afstand van. Van het ongeluk maar ook van haar eigen gevoel. Het kwam niet bij mij binnen hoe zij zich nou voelde. Ik werd niks wijzer van haar.Zo zie ik het ook
quote:calvijn1 schreef op 10 april 2015 @ 09:29:

[...]

Hij was de enige die echt een 'dader' wasNee, die Anita was ook een dader naar mijn mening. Die heeft gewoon echt niet goed gekeken. Die wilde de file langs, heeft gas gegeven volgens mij. Want als je had gekeken, hoe kort en slordig ook, dan had je ten minste één brommer aan zien komen. Dat tweezijdige fietspad had voorrang. Dan moet je gewoon echt héél goed kijken bij het kruisen ervan. En die onoplettendheid vindt ik dus zeer kwalijk.
Deze week week bij NPO doc: Aileen Wuornos, life and death of a serial killer.

Charlize Theron won destijds een Oscar voor haar rol in de speelfilm over Aileen Wuornos, deze documentaire gaat over haar laatste jaren in de gevangenis en laat haar laatste interview zien.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Sweet, wanneer komt die. Lijkt me interessant.
quote:prada schreef op 11 april 2015 @ 20:13:

Sweet, wanneer komt die. Lijkt me interessant.Hij is ook op Netflix te bekijken, mocht je dat hebben
quote:prada schreef op 11 april 2015 @ 20:13:

Sweet, wanneer komt die. Lijkt me interessant.Vrijdag, 17 april 18.25-19.55.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Nee heb ik niet Calvijn. Thanks Sweet
Die documentaire over Aileen is ook beschikbaar op Netflix.
quote:sweetfirefly schreef op 11 april 2015 @ 20:09:

Deze week week bij NPO doc: Aileen Wuornos, life and death of a serial killer.

Charlize Theron won destijds een Oscar voor haar rol in de speelfilm over Aileen Wuornos, deze documentaire gaat over haar laatste jaren in de gevangenis en laat haar laatste interview zien.Ik vond deze ook heel bijzonder.
Weet iemand hoe die film heet over Aileen Wuornos?
quote:prada schreef op 12 april 2015 @ 00:01:

Weet iemand hoe die film heet over Aileen Wuornos?Die heet "Monster".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven