Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:ZusterPetronella schreef op 04 april 2015 @ 20:58:

[...]

Doe ik ook altijd per ongeluk. En daarna zeg ik meestal "Oja, duhhh, dat kan ook niet anders" waarna ik bedenk dat 'duh' waarschijnlijk al hopeloos ouderwets klinkt in de oren van de kassatiener.Nee hoor
quote:CanYouNot schreef op 04 april 2015 @ 21:00:

[...]

Nee hoor O gelukkig! Ik doe nog mee
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Wat ik ook niet zo bijster goed trek is dat in de plaatselijke buurtsuper de kassamedewerker soms in je tas wil kijken... maar alleen als je een buitenlands ogend uiterlijk hebt.

Ik trek dus altijd demonstratief mijn tas open voor ik begin in te ruimen: "Kijk, ik zal de tas ook even laten zien..." maar daarop krijg ik altijd een gegeneerd "O, dat geloven we wel hoor!" terug. Wees in godsnaam een beetje consequent, denk ik dan. Ik heb er eens een gesprek over gehad met een manager daar, en die gaf aan dat 95% van de winkeldieven die betrapt werden in die supermarkt (vooral met verzorgingsproducten, als ik hem mocht geloven) een buitenlands uiterlijk had. Okee, is vervelend, maar door alleen selectief te controleren kweek je ook wel zo'n fijne achterdochtige sfeer waardoor mensen zich weer sneller buitengesloten en in een hokje gestopt voelen en naja, als iedereen je toch al niet moet, waarom zou je dan netjes betalen? (wat geen excuus is uiteraard).

Plus, kennelijk zijn er ook nog steeds 5% blanke winkeldieven dus laat gewoon iedereen z'n tas showen, ben je van al het gezeik af en voelt niemand zich slecht behandeld. Heb ik ook tegen de manager gezegd maar die zag het probleem niet zo. Twijfel of ik de organisatie een brief moet sturen.
quote:minnimouse schreef op 04 maart 2015 @ 20:20:

Ergernis in de supermarkt:

Mensen die door de poortjes de winkel inlopen en precíes na de hekjes blijven staan, zodat ik bijna tegen ze aan bots. Loop door en ga ergens anders op je gemak de winkel verkennen!!!

In onze winkel is dat dubbel irritant, want door de diefstalbeveiliging (te lang blijven hangen in de poortjes, zodat het lijkt alsof iemand door het poortje naar buiten glipt) begint er dan een onmenselijk hard alarm te loeien. En daar ben ik erg gevoelig voor dus dan wil ik zo iemand wel met grof geweld de winkel in duwen.

"Fijn dat jij de tijd neemt maar WEET JE WEL WAT JE ME AANDOET?!"

quote:baan68 schreef op 04 maart 2015 @ 20:43:

Wat ik ook vrij irritant vind is als mensen voor de koeling staan, met de deur open staan te zoeken (wat ik an sich al aso vind ivm de kou die naar buiten stroomt) naar wat ze nodig hebben, wéten en zien dat ik op ze sta te wachten omdat ik natuurlijk ook nét bij die koeling moet zijn, maar dan toch (voor mijn gevoel extra) langzaam het artikel pakken. Grrr... Schiet toch eens op!!

Dit ook! Zo herkenbaar! O, ik heb toch wel meer ergernissen dan ik dacht...

Ik vind dus dat er een ongeschreven regel moet zijn dat mensen die al wéten wat ze willen hebben en waar dat ligt, en daar in één rechte lijn op af kunnen lopen, voorrang moeten hebben boven mensen die maar wat staan te drentelen en dralen en treuzelen.

Dus als je staat te denken of je vis of kip zal gaan eten en als er iemand aan komt lopen met een houding van 'ik wil vis en ik ga het pakken ook' dat je dan gewoon moreel verplicht bent een stapje opzij te doen zodat degene die wél zijn plannen al rond heeft meteen door kan.
quote:Mrs_Big schreef op 04 maart 2015 @ 21:09:

Ik reken trouwens af en pak dan pas in. Ik wil de zware dingen onderop en de eieren bovenop

Ik ook, dus daarom leg ik de zware dingen eerst op de band

Ik pak direct in en pin zodra dat kan, en pak daarna meteen verder in. Zo efficiënt mogelijk. Ik vind mensen die eerst wachten tot alle boodschappen zijn opgehoopt tot een soort Mount Everest (vooral bij de Aldi) en dan afrekenen en dan pas gaan hannesen met hun tas, altijd een beetje deerniswekkend (en irritant). Alsof ze eigenlijk al afgeschreven zijn, te traag en seniel geworden om mee te doen in de vaart van het dagelijkse leven.

Maar als ik mezelf op zo'n gedachte betrap probeer ik te bedenken dat zij vast goed zijn in andere dingen en misschien wel hele belangrijke wetenschappelijke ontdekkingen hebben gedaan ofzo. Dan lukt het me nog nét om ze niet af te snauwen dat ze op moeten hoepelen omdat ik nu ook achterloop met míjn boodschappen omdat de caissière mijn aankopen er al naast aan het stapelen is, terwijl ik er niet bij kan.
Wat ik OOK zo irritant vind (sorry voor de forumdiarree, maar ik ben aan het bijlezen en er komt steeds meer bij): dat ik alles keurig in de goede volgorde op de band leg van hoe ik het handig in kan pakken en dat die kassajuf er dan steeds in slaagt om tóch de meest onpraktische dingen eerst te pakken. Ik snap niet dat zo iemand niet meedenkt en snapt dat ik de melkpakken onderin wil en dan pas de kiwi's. Ik zou het niet eens kúnnen als caissière, denk ik, als er keurig eerst zware dingen liggen om dan net de dingen die geplet kunnen worden eerst te pakken.
quote:slwhisper schreef op 04 april 2015 @ 19:12:

Daar ga ik wel vanuit. Net als in het topic 'onbenullige ergernissen'

Het is soms zo grappig te zien wat er in zo'n supermarkt voor rare/asociale/aparte dingen gebeuren, maar als ik mijn humeur er echt door zou laten verknallen zou ik die boodschappen wel thuis laten bezorgen.

Mee eens.

Bovendien staat dit in de openingspost:

quote:In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt!Gewoon, lekker effe zeiken met een vaatje korreltje zout
Over het algemeen winkel ik met plezier.

Vind ik de cassieres aardig, maak ik met andere wachtenden een praatje...

Vandaag nog, stond in vrij lange rij voor de kassa.

Ik was de melk vergeten en de meneer voor mij zijn soepgroenten.

Dan loop ik even heen en weer en haal beide producten, terwijl hij ondertussen op mijn mandje let. Prima toch?

Waar ik van baal ik dat ik bij de C1000 altijd mijn bon moet checken omdat die 9 van de 10 keer niet klopt.

En dat ik dan als zeikerd word gezien bij de servicebalie. Zeker als ik wat minder gangbare producten koop

van een een bekend conservenmerk. Die zijn dan in de aanbieding, volgens de advertentie ´maar zitten niet in het systeem´.

Daar word ik innerlijk giftig van, omdat ik dan het idee krijg dat ik gelokt word met een aanbieding

die me niet geboden wordt.

Wel 1 keer een bizarre ervaring gehad bij de Lidl.

De mevrouw achter mij had het begrip ´betamelijke lichaamsgrenzen/afstand´ niet goed meegekregen.

Ze stond dicht op me, te dicht. Eerst geef ik het non-verbaal aan. Tot 2 keer toe. Komt niet aan.

Dan vraag ik haar beleefd ´Wilt u wat meer afstand houden, U staat heel dicht op mij.´

Wanneer ik met het ene been een stap naar voren doe om een beurtbalkje te pakken,

(en het andere been nog is blijven staan)

is zij al weer een stap naar voren gegaan, zodat na het reiken,

ik tegen haar aan bots. Heel vreemd!

De klant voor mij ziet het aan, eenmaal buiten spreek ik hem: ´ben ik nou gek?´

Nee, ook hij had dat nog niet eerder gezien. Echt heel vreemd.
Ik erger me niet zozeer aan klanten in de supermarkt, maar wel aan grote vernieuwingen in een supermarkt. Als de hele winkel opnieuw ingedeeld is kan ik niets meer vinden. Heel irritant.

Wat ook ergerlijk is dat de zelfscankassa altijd zegt 'vergeet niet uw (pin)pas uit te nemen' OOK als je die er al uitgehaald hebt. Dat zouden ze toch anders moeten kunnen programmeren?

Oh ja nog eentje. Dat de zelfscanner vaak zo sloom is en dat je op bevestigen moet drukken voordat je hem kunt gebruiken.

Ik lijk nu heel zuur, maar dat val wel mee hoor
Dure winkels die understaffed zijn.

Bij een goedkope winkel, okay. Maar als ik een duurdere winkel inga, betaal je ook voor de aangenaamheid van het shoppen. Dan dus geen zin om tijden in de rij te staan omdat er maar 2 kassamedewerkers zijn.

Als dit meer dan 1x gebeurt, kom ik niet langer bij de winkel.
Defietsboer ik had een topic speciaal aangemaakt op iets wat je eerder zei.
quote:Defietsboer schreef op 04 april 2015 @ 22:05:

Dure winkels die understaffed zijn.

Bij een goedkope winkel, okay. Maar als ik een duurdere winkel inga, betaal je ook voor de aangenaamheid van het shoppen. Dan dus geen zin om tijden in de rij te staan omdat er maar 2 kassamedewerkers zijn.

Als dit meer dan 1x gebeurt, kom ik niet langer bij de winkel.

Maar weet je wat het is, je kan van te voren niet inschatten hoe druk een dag wordt. Ja, met feestdagen natuurlijk wel, maar doordeweekse dagen niet. Het kan de hele dag heel rustig zijn, en dan ineens heel druk worden.

Geloof me, zodra het druk wordt, worden meteen mensen gebeld of ze nu kunnen komen werken.
Ik ergerde mij gisteren ook weer ontzettend. Paasboodschappen. Leuk. Vrijdag gegaan omdat zaterdag altijd een drama dag is. Afijn, geen paasei meer te koop. Echt, alleen nog maar een paar pakken vieze kleine ronde paaskoekjes. Nog een enkel paaseitje in de zelfschepbakken die onze AH heeft staan. Maar dat hoef ik niet, iedereen zit er met zijn fikken aan. Niks meer in zakjes. He-le-maal niks! En ik wilde nog wel zo graag een zakje witte met yoghurt en bosbes
quote:Miss-Colorado schreef op 04 april 2015 @ 23:42:

Ik ergerde mij gisteren ook weer ontzettend. Paasboodschappen. Leuk. Vrijdag gegaan omdat zaterdag altijd een drama dag is. Afijn, geen paasei meer te koop. Echt, alleen nog maar een paar pakken vieze kleine ronde paaskoekjes. Nog een enkel paaseitje in de zelfschepbakken die onze AH heeft staan. Maar dat hoef ik niet, iedereen zit er met zijn fikken aan. Niks meer in zakjes. He-le-maal niks! En ik wilde nog wel zo graag een zakje witte met yoghurt en bosbes Ze liggen natuurlijk ook pas drie maanden in de winkel
quote:Lotte35 schreef op 04 april 2015 @ 23:49:

[...]

Ze liggen natuurlijk ook pas drie maanden in de winkel

Ja oké, maar als ik eerder paaseitjes in huis haal dan "moet" ik ze ook opeten. Dan blijf ik kopen (en aankomen). Ik vind het gewoon raar dat alles voor de Pasen is uitverkocht. Met sinterklaas of kerst nog nooit meegemaakt. En ook elders struikel je over de paaseitjes. Echter dus niet de lekkere van AH excellent...

Ik vind het gewoon fout van AH.
quote:Miss-Colorado schreef op 05 april 2015 @ 00:13:

[...]

Ja oké, maar als ik eerder paaseitjes in huis haal dan "moet" ik ze ook opeten. Dan blijf ik kopen (en aankomen). Ik vind het gewoon raar dat alles voor de Pasen is uitverkocht. Met sinterklaas of kerst nog nooit meegemaakt. En ook elders struikel je over de paaseitjes. Echter dus niet de lekkere van AH excellent...

Ik vind het gewoon fout van AH.Hoezo fout? Weet je wel hoeveel de AH inkoopt? Zij kunnen er toch niets aan doen dat de hele voorraad verkocht wordt? And besides, je kan een order plaatsen. Dan houden zij wat voor je achter.
Ik herken wat ZusterPetronella zegt! Stond laatst bij de Lidl in de rij met de weekboodschappen, was aardig druk, liet iemand voor met 'n kratje bier. Rustig alle spullen op de band aan 't laden, cassiere was al begonnen met m'n boodschappen scannen, hoor ik opeens achter me "tja, zo gaat dat tegenwoordig met de jeugd" , "vroeger hadden we nog manieren" , "zo asociaal, bij mij had je voor gemogen hoor". Nouja zeg! Stond blijkbaar 'n vrouw achter me, met daarachter weer 'n vrouw (had ze niet eens gezien!) die even expres hardop aan 't klagen waren dat er eentje niet voorgelaten werd (had 1 of 2 dingetjes geloof ik). Ik was te slaperig om te reageren, maar toen ik later uit de winkel was, drong 't pas tot me door. Ze konden het OF even vragen, OF hun mond houden. Dat was mijn ergenisje van de week haha
Enjoy the little things in life, don't take anything for granted
Ben vandaag nog bij mijn appie geweest, rond 3 uur , en de winkel had nog genoeg voorraad van alles. Ook paasspul en eieren enz.
never a failure, always a lesson
quote:terracotta schreef op 05 april 2015 @ 00:27:

Ik herken wat ZusterPetronella zegt! Stond laatst bij de Lidl in de rij met de weekboodschappen, was aardig druk, liet iemand voor met 'n kratje bier. Rustig alle spullen op de band aan 't laden, cassiere was al begonnen met m'n boodschappen scannen, hoor ik opeens achter me "tja, zo gaat dat tegenwoordig met de jeugd" , "vroeger hadden we nog manieren" , "zo asociaal, bij mij had je voor gemogen hoor". Nouja zeg! Stond blijkbaar 'n vrouw achter me, met daarachter weer 'n vrouw (had ze niet eens gezien!) die even expres hardop aan 't klagen waren dat er eentje niet voorgelaten werd (had 1 of 2 dingetjes geloof ik). Ik was te slaperig om te reageren, maar toen ik later uit de winkel was, drong 't pas tot me door. Ze konden het OF even vragen, OF hun mond houden. Dat was mijn ergenisje van de week hahaVresenlijke zulke types die dan niet rechtstreeks vragen. Nee zo hard dat men wel gehoord wil worden. Dus het mooiste hoor ze niet, en ze krijgen geen aandacht wat ze natuurlijk wel willen. Want anders praat men niet zo hard. Ik werk in een supermarkt en die types die zie je soms weleens voorbij komen. Extra hard vorige week hadden ze het ook al niet. Zonder dat ze gericht naar een medewerker lopen om het te vragen.

[...]

Ik vind het gewoon fout van AH.jij bent de gemiddelde klant die adhoc nog ergens een paaseitje vandaan verwacht. Ik zou zeggen koop het ruim op tijd, en beheers jezelf dat is niet de schuld van AH. Net als met de bekende kerststol. Uur van te voren mensen zijn nog verbaasd dat je die niet meer verkoopt gek he ??

Ja oké, maar als ik eerder paaseitjes in huis haal dan "moet" ik ze ook opeten. Dan blijf ik kopen (en aankomen).

Dan koop je volgend jaar in februari tien zakken en die breng je onder bij vrienden.

Ga je elke week een zak bij ze ophalen.

Als je vrienden zich ook niet kunnen inhouden is dit idee overigens gedoemd te mislukken.
Gisteren bij elke kassa, een bakje met paas chocolaatjes en paas koekjes, waarvan je zo kon nemen.

Zou men hier meelezen en het winkelen zo proberen leuker te maken
Zelf leg ik de boodschappen op de band ook wat in de volgorde van het inpakken, wel zo handig.

Was ik laatst een tas vergeten en deed daarom een te kopen tas bovenop de eerste artikelen op de band.

Pakt de dame achter de kassa de producten onder de tas eerst. Na enkele artikelen maar even bij haar aangegeven, dat ik graag de tas even wilde hebben, zodat ik vast kon gaan inpakken.
Wat ik vooral zo stom vind (geen ergenis ofZo) dat bijvoorbeeld gister, ik bij de pinkassa stond en dat degene voor mij dus contant wilde betalen. Dus het kassa meisje zegt 'meneer dit is een pinkassa' en dat hij dan reageert net 'huh een pinkassa, maar ik heb alleen contant' dan denk ik huh het staat echt met koeien letters aangegeven, hoe kun je dat nou niet zien?!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven