Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
Ik erger me dus aan figuren met 1 of 2 artikelen die vinden dat ze wel even voor mogen omdat jij meer hebt.

En dan gaan ze je aan lopen staren zo van: Nou kom op aso, laat je me nou nog voor of niet.

Vraag het dan gewoon of je voor mag. Ik ga echt niet iedereen voor laten, ik moet ook eens afrekenen.

De staarder mag mooi blijven staan. De persoon die netjes aansluit en niet verwacht voor te mogen mag voor. Of de persoon die het netjes vraagt.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MadameQetesh schreef op 04 april 2015 @ 11:58:

Voor mogen gaan is een gunst he, geen must.

Als ik een volle kar heb en jij twee dingen mag je best voor natuurlijk. Maar het is niet zo dat je bijna verplicht hebt om iemand voor te laten gaan. Soms heb ik ook haast, had je eerder bij de kassa moeten komen was je eerder aan de beurt.t

Ik vind je vrij bitter overkomen en grote kans dat je dat ook uitstraalt. Dan helpen mensen idd minder snel. Ik heb van een bitter figuur die ik wilde helpen weleens een hele tirade gehad. Wat ik wel niet dacht? Dat omdat ze gehandicapt is ze niks kan ofzo?

Nou excuse me zeg, ik kijk voortaan wel uit.

Mensen die om hulp vragen met hun blik biedt ik hulp aan.

Je jong zijn ligt het niet aan, ik was 28 en heb een dik jaar op krukken gelopen en kreeg gewoon hulp, meestal dan.Valt mee hoor dat verbitterd zijn 😃Ben wel wat gewend, maar net zoals hier door anderen over ergernissen word gesproken, is dit een ergernis voor mij.
quote:MadameQetesh schreef op 04 april 2015 @ 12:02:

Ik erger me dus aan figuren met 1 of 2 artikelen die vinden dat ze wel even voor mogen omdat jij meer hebt.

En dan gaan ze je aan lopen staren zo van: Nou kom op aso, laat je me nou nog voor of niet.

Vraag het dan gewoon of je voor mag. Ik ga echt niet iedereen voor laten, ik moet ook eens afrekenen.

De staarder mag mooi blijven staan. De persoon die netjes aansluit en niet verwacht voor te mogen mag voor. Of de persoon die het netjes vraagt.Grappig, dan denken we er beiden toch hetzelfde over 😉
quote:caaf67 schreef op 04 april 2015 @ 12:05:

[...]

Valt mee hoor dat verbitterd zijn 😃Ben wel wat gewend, maar net zoals hier door anderen over ergernissen word gesproken, is dit een ergernis voor mij.

Klagen dat je niet voor mag, maar als iemand jouw netjes vraagt of die voor mag zeggen dat je niet op de bus staat te wachten.

Euh beetje tegenstrijdig he. Zelf wel verwachten dat je voor mag en een ander mag raden dat je dat wil maar zelf niet iemand voor laten en op een nette vraag zo'n kut antwoord geven.

Neuh klinkt gezellig joh
quote:caaf67 schreef op 04 april 2015 @ 12:07:

[...]

Grappig, dan denken we er beiden toch hetzelfde over 😉

Nee echt niet!

Jij geeft iemand die netjes vraagt een raar antwoord. Ik laat iemand die netjes vraagt voor.

Iemand die me aanstaart en verwacht dat ik die persoon voor laat gaat mag blijven staan.

Ik had jou dus laten staan.
quote:MadameQetesh schreef op 04 april 2015 @ 12:11:

[...]

Nee echt niet!

Jij geeft iemand die netjes vraagt een raar antwoord. Ik laat iemand die netjes vraagt voor.

Iemand die me aanstaart en verwacht dat ik die persoon voor laat gaat mag blijven staan.

Ik had jou dus laten staan.

Hola, wel ff goed lezen graag.

Ik heb nergens geschreven dat iemand me NETJES vroeg om voor te mogen. De persoon in kwestie NAM AAN dat ie wel ff voor me mocht, omdat ie maar een paar boodschapjes had en dus zo klaar was!!!! Waarop ik dus antwoordde dat ik er niet op de bus stond te wachten. Ik heb tijd zat, daar gaat het niet om, maar om je zo voor te dringen gaat mij te ver en ja dan zeg ik er wat van.....
quote:caaf67 schreef op 04 april 2015 @ 12:35:

[...]

Hola, wel ff goed lezen graag.

Ik heb nergens geschreven dat iemand me NETJES vroeg om voor te mogen. De persoon in kwestie NAM AAN dat ie wel ff voor me mocht, omdat ie maar een paar boodschapjes had en dus zo klaar was!!!! Waarop ik dus antwoordde dat ik er niet op de bus stond te wachten. Ik heb tijd zat, daar gaat het niet om, maar om je zo voor te dringen gaat mij te ver en ja dan zeg ik er wat van.....

Wel even goed schrijven graag.

Niet mij van verkeerd lezen beschuldigen als ze zelf het niet goed opschrijft.

Je schrijft letterlijk: maar als ze het zelf vragen krijgen ze van mij te horen dat ik hier niet op de bus sta te wachten....

Had er bij gestaan dat ze het brutaal vragen of comanderen ja dan snap ik dat je ze niet voor laat. Nu lees ik alleen dat iemand dus vraaht en dan zo'n raar antwoord van je krijgen.
Ik doe boodschappen in de Lidl op 10 minuutjes lopen (heb geen auto en ga te voet met boodschappenkarretje). Sta ik voor de deur, blijkt de vestiging sinds 1 april gesloten. Verder is hier in de buurt alleen een hele slechte AH waar alles over datum is en je fruit rot wordt terwijl je naar huis wandelt
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Nog even over dat voor mogen gaan, als je maar een paar boodschappen hebt.

Hoeveel eerder zul je daardoor nu uiteindelijk klaar zijn…

Vier minuten?

Als iedereen er nu gewoon vanuit gaat, dat ie geholpen wordt op het moment dat ie aan de beurt is, scheelt dat echt veel ergernis.

Beetje jammer voor dit topic.

Dat wel
quote:Lotte35 schreef op 04 april 2015 @ 12:53:

Als iedereen er nu gewoon vanuit gaat, dat ie geholpen wordt op het moment dat ie aan de beurt is, scheelt dat echt veel ergernis.

Mag ik mijn reactie even voor die van jou zetten ?
Niet geschoten is altijd mis
Ik ga er nooit vanuit dat ik voor word gelaten. Is dat wel zo,dan is dat mooi meegenomen

Waar ik me aan erger:

*Mensen die met hun karretje tegen je benen duwen.

*Mensen die dicht op je staan terwijl je wil pinnen.

*Kinderen met een step, fiets,rolschaatsen in de winkel

*Groep chinezen die elke ochtend bij de buurt ah staan om babyvoeding te kopen

*Mensen die de deur van de vriezer open doen en dan pas gaan bedenken wat ze moeten hebben.

Maar mijn grootste ergenis is mensen die voorkruipen!
Ik ga eens even kijken of ik nog wat ergernissen kan spotten. Voor dit topic had ik niet eens in de gaten dat bepaalde dingen ergerlijk waren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Lotte35 schreef op 04 april 2015 @ 12:53:

Nog even over dat voor mogen gaan, als je maar een paar boodschappen hebt.

Hoeveel eerder zul je daardoor nu uiteindelijk klaar zijn…

Vier minuten?

Beetje jammer voor dit topic.

Dat wel Spelbreker Topic loopt juist zo lekker .. 😀
Ik ben zeer positief, boodschappen gedaan bij een kleine J, wel druk, (maar niet zo gillend druk als bij de grote super op dat tijdstip )

waar ze voor vandaag super vriendelijk waren.

De service balie had een leuk kadootje gemaakt voor een aardigheidje wat ik morgen ga geven. Dames stonden heerlijk te freubelen, en ik zag dat de klanten achter mij zich stonden te ergeren dat ze bezig waren met een kadootje in pakken! .
Vorige week naar de Action geweest. Ter voorbereiding een ritalin geslikt, want anders trek ik die winkel niet. Voor de deur staan posten's ochtends tot ie open ging. Naar binnen gestoven, heel doelgericht gezocht met lijstje in mn poten en flink ingeslagen. Naar de kassa gescheurd. Toen alsnog in een lange rij gestaan met iemand achter mij die geen notie had van afstand houden, stond letterlijk in mn nek te hijgen met heel vieze lichaamsgeur. Voelde opvliegers opkomen. Met alle geweld de neiging om te gaan gillen onderdrukt. Eindelijk bij de kassa. Vriendelijke jongeman, dat scheelde. Een supersnelle exit gemaakt nadat ik spullen in tas had geflikkerd. Buiten al hyperventilerend geprobeerd tot rust te komen en bijna iemand aangeklampt om 112 te bellen want hartslag was niet normaal. Frisse lucht geinhaleerd, mezelf streng toegesproken en naar huis gewandeld. En dit alles voor een paar euro voordeel. Maar ik ben niet riijk dus eens in de twee manden dwing ik mezelf tot zo'n ondernemening waar ik van te voren slecht van slaap.
Vandaag juist ook eens de andere kant van het verhaal meegemaakt. Stond in de rij bij de Hema. Twee kassa's open, maar omdat het een wat onduidelijke situatie was stond er alleen een rij voor kassa 1 en werd er iemand geholpen bij kassa 2. Ik sloot dus netjes achter de rij van kassa 1 aan, toen ik werd aangesproken door een oudere dame of ik nog van plan was om naar kassa 2 te gaan. Ik antwoorde toen dat ik dat niet van plan was omdat degene die als tweede in mijn rij aan de beurt was, dan de volgende zou zijn en niet ik. "Nou, dan niet" zei ze, en ging er dus zelf staan, terwijl er dus nog 3 wachtende voir mij waren!

De vrouw die achter haar stond sprak haar erop aan en zei dat ik dan nog altijd voor haar was, maar daar reageerde ze niet eens op. Het mooie was, dat kassa 3 inmiddels was open gegaan en de achterste vrouw naar mij riep dat ik aan de beurt was, terwijl ze me een vette knipoog gaf. :-). Daarmee was ik dus alsnog eerder dan de oudere vrouw die nog stond te wachten. Wat dan wel weer een leuke bijkomstigheid was. 😆

(Voor de volledigheid, de rij bij kassa 1 was inmiddels zover opgeschoven dat ik bijna aan de beurt was)
quote:glitter@spice66 schreef op 04 april 2015 @ 15:10:

Vorige week naar de Action geweest. Ter voorbereiding een ritalin geslikt, want anders trek ik die winkel niet. Voor de deur staan posten's ochtends tot ie open ging. Naar binnen gestoven, heel doelgericht gezocht met lijstje in mn poten en flink ingeslagen. Naar de kassa gescheurd. Toen alsnog in een lange rij gestaan met iemand achter mij die geen notie had van afstand houden, stond letterlijk in mn nek te hijgen met heel vieze lichaamsgeur. Voelde opvliegers opkomen. Met alle geweld de neiging om te gaan gillen onderdrukt. Eindelijk bij de kassa. Vriendelijke jongeman, dat scheelde. Een supersnelle exit gemaakt nadat ik spullen in tas had geflikkerd. Buiten al hyperventilerend geprobeerd tot rust te komen en bijna iemand aangeklampt om 112 te bellen want hartslag was niet normaal. Frisse lucht geinhaleerd, mezelf streng toegesproken en naar huis gewandeld. En dit alles voor een paar euro voordeel. Maar ik ben niet riijk dus eens in de twee manden dwing ik mezelf tot zo'n ondernemening waar ik van te voren slecht van slaap.Haha, ja je moet er wat voor over hebben, hè
Wat ik wel irritant vind aan mensen die voor willen is dat ze het niet aan degene vragen die voor hen staan, maar aan de allervoorste persoon in de rij, dus zo drie, vier andere mensen passeren aan wie ze niks vragen maar dan direct de eerstvolgende bij de kassa aantikken en dan zeggen: ik heb maar 1 dingetje, zou ik voor u mogen?
quote:tulpje1977 schreef op 04 april 2015 @ 14:53:

Ik ga er nooit vanuit dat ik voor word gelaten. Is dat wel zo,dan is dat mooi meegenomen

Waar ik me aan erger:

*Mensen die met hun karretje tegen je benen duwen.

*Mensen die dicht op je staan terwijl je wil pinnen.

*Kinderen met een step, fiets,rolschaatsen in de winkel

*Groep chinezen die elke ochtend bij de buurt ah staan om babyvoeding te kopen

*Mensen die de deur van de vriezer open doen en dan pas gaan bedenken wat ze moeten hebben.

Maar mijn grootste ergenis is mensen die voorkruipen!Check, check, check, check, check.. Alleen van de Chinezen heb je hier geen 'last'. De rest herkenbaar!

Vorige week naar de Action geweest. Ter voorbereiding een ritalin geslikt, want anders trek ik die winkel niet. Voor de deur staan posten's ochtends tot ie open ging. Naar binnen gestoven, heel doelgericht gezocht met lijstje in mn poten en flink ingeslagen. Naar de kassa gescheurd. Toen alsnog in een lange rij gestaan met iemand achter mij die geen notie had van afstand houden, stond letterlijk in mn nek te hijgen met heel vieze lichaamsgeur. Voelde opvliegers opkomen. Met alle geweld de neiging om te gaan gillen onderdrukt. Eindelijk bij de kassa. Vriendelijke jongeman, dat scheelde. Een supersnelle exit gemaakt nadat ik spullen in tas had geflikkerd. Buiten al hyperventilerend geprobeerd tot rust te komen en bijna iemand aangeklampt om 112 te bellen want hartslag was niet normaal. Frisse lucht geinhaleerd, mezelf streng toegesproken en naar huis gewandeld. En dit alles voor een paar euro voordeel. Maar ik ben niet riijk dus eens in de twee manden dwing ik mezelf tot zo'n ondernemening waar ik van te voren slecht van slaap.Hoop voor je dat er zelfspot in je verhaal zit, zo niet dan is het tijd om hulp te gaan zoeken (als je dat al niet gedaan hebt
Dit topic heeft een positief effect op mij. Ik was vandaag in de Jumbo en het was echt kneiterdruk, normaal gesproken zou ik me overal aan geërgerd hebben. Ik zag werkelijk bijna alles gebeuren wat hier door iedereen is geschreven en moest er eigenlijk alleen maar hard om lachen
quote:liara schreef op 04 april 2015 @ 15:21:

Dit topic heeft een positief effect op mij. Ik was vandaag in de Jumbo en het was echt kneiterdruk, normaal gesproken zou ik me overal aan geërgerd hebben. Ik zag werkelijk bijna alles gebeuren wat hier door iedereen is geschreven en moest er eigenlijk alleen maar hard om lachen Had je ook een bingokaart gemaakt en afgestreept? Dat maakt het nog leuker
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 04 april 2015 @ 15:34:

[...]

Had je ook een bingokaart gemaakt en afgestreept? Dat maakt het nog leuker

Die ga ik maken!

Eerder in dit topic, mensen die in je nek hijgen terwijl je staat te pinnen. Ja, die was ik vergeten. Ik kan er niet tegen dat er iemand recht achter me staat als ik wil pinnen. Helemaal niet als ze ook nog duwen.
quote:nlies schreef op 04 april 2015 @ 15:34:

[...]

Had je ook een bingokaart gemaakt en afgestreept? Dat maakt het nog leuker Daar had ik aan moeten denken!

Vorige week naar de Action geweest. Ter voorbereiding een ritalin geslikt, want anders trek ik die winkel niet. Voor de deur staan posten's ochtends tot ie open ging. Naar binnen gestoven, heel doelgericht gezocht met lijstje in mn poten en flink ingeslagen. Naar de kassa gescheurd. Toen alsnog in een lange rij gestaan met iemand achter mij die geen notie had van afstand houden, stond letterlijk in mn nek te hijgen met heel vieze lichaamsgeur. Voelde opvliegers opkomen. Met alle geweld de neiging om te gaan gillen onderdrukt. Eindelijk bij de kassa. Vriendelijke jongeman, dat scheelde. Een supersnelle exit gemaakt nadat ik spullen in tas had geflikkerd. Buiten al hyperventilerend geprobeerd tot rust te komen en bijna iemand aangeklampt om 112 te bellen want hartslag was niet normaal. Frisse lucht geinhaleerd, mezelf streng toegesproken en naar huis gewandeld. En dit alles voor een paar euro voordeel. Maar ik ben niet riijk dus eens in de twee manden dwing ik mezelf tot zo'n ondernemening waar ik van te voren slecht van slaap.Ik weet niet in welke Action jij komt, maar ik kan er altijd heel prettig en normaal winkelen. Maar waarschijnlijk is je verhaal heel hilarisch bedoeld..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven