Gezondheid alle pijlers

Ooglaseren

06-04-2015 16:21 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik denk er nu al een tijd over na om mijn ogen te laten laseren; beiden -2,75.

Tot nu toe ben ik naar Visus geweest. Bij Visus heeft de oogarts nooit mijn ogen bekeken tijdens het vooronderzoek. :s

Ik wil graag (als het kan) de behandeling in Amsterdam laten doen zodat een taxi mij snel kan thuisbrengen.

Afijn; nu blijven in Amsterdam de volgende voor mij over:

-International Vision Centers

-Care vision

-Vision oogkliniek

-(evt.) Rijnzicht

-(evt.) Bergmanclinics

Wie raden jullie aan ?
Ik ben vorig jaar bij vision geweest. Heb 1 oog laten doen,andere was nog goed(of in elk geval niet slecht genoeg).

Ik zie prima nu,had -1.75. Ik heb alleen 1 nadeel en dat is dat ik een bijwerking heb,lampen (stoplichten bijvoorbeeld) vervormen Halo effect heet het. Zou binnen een half jaar weg moeten zijn maar dat is bij mij dus niet het geval.

Weet niet of ze daar nog iets aan kunnen doen. Het is wel minder storend dan in het begin en ik ben nog wel blij van mijn bril af te zijn maar het is soms wel erg vermoeiend.
-
quote:dolfje schreef op 06 april 2015 @ 16:37:

Ik ben vorig jaar bij vision geweest. Heb 1 oog laten doen,andere was nog goed(of in elk geval niet slecht genoeg).

Ik zie prima nu,had -1.75. Ik heb alleen 1 nadeel en dat is dat ik een bijwerking heb,lampen (stoplichten bijvoorbeeld) vervormen Halo effect heet het. Zou binnen een half jaar weg moeten zijn maar dat is bij mij dus niet het geval.

Weet niet of ze daar nog iets aan kunnen doen. Het is wel minder storend dan in het begin en ik ben nog wel blij van mijn bril af te zijn maar het is soms wel erg vermoeiend.

Dolfje,dankjewel.

Ik hoor dat dus vaker.. Heb je geen wavefront genomen?
Hm geen idee meer eigenlijk.

Kennis van mij is er ook geweest trouwens 2 ogen laten doen en zij heeft nergens last van.
quote:dolfje schreef op 06 april 2015 @ 16:53:

Hm geen idee meer eigenlijk.

Kennis van mij is er ook geweest trouwens 2 ogen laten doen en zij heeft nergens last van.Hm jammer.. want ik hoor idd dat sommige halo's hebben. Ik vraag mij dan altijd af of zij wavefront/personal treatment ook hebben gedaan/betaald.
Ik heb 3 jaar geleden bij Vision Clinics ( valt nu onder Bergman clinic) een Femtolasik behandeling aan beide ogen gehad. Dit was de minst ingrijpende behandeling, met de snelste genezing en mijn ogen waren er geschikt voor. (Had -2 en -1,75). Nog steeds de beste beslissing die ik ooit genomen heb, nul last ondervonden en zie nog altijd perfect. Een vooronderzoek kost 100 euro maar als je hen de operatie laat doen krijg je die 100 euro terug. Ik kreeg zelfs nog wat terug van mn verzekering. Bergman heeft vlgs mij binnenkort een open dag voor ooglaserbehandelingen. Ik zeg gaan!
quote:vivaagirl schreef op 06 april 2015 @ 16:54:

[...]

Hm jammer.. want ik hoor idd dat sommige halo's hebben. Ik vraag mij dan altijd af of zij wavefront/personal treatment ook hebben gedaan/betaald.Personal treatment .Dat had ik wel. Maar dus nog steeds halos.
quote:Virginia_38 schreef op 06 april 2015 @ 17:17:

Ik heb 3 jaar geleden bij Vision Clinics ( valt nu onder Bergman clinic) een Femtolasik behandeling aan beide ogen gehad. Dit was de minst ingrijpende behandeling, met de snelste genezing en mijn ogen waren er geschikt voor. (Had -2 en -1,75). Nog steeds de beste beslissing die ik ooit genomen heb, nul last ondervonden en zie nog altijd perfect. Een vooronderzoek kost 100 euro maar als je hen de operatie laat doen krijg je die 100 euro terug. Ik kreeg zelfs nog wat terug van mn verzekering. Bergman heeft vlgs mij binnenkort een open dag voor ooglaserbehandelingen. Ik zeg gaan!

Thanks.

Ik ben toevallig naar Bergman geweest. De Lasik-behandelingen kunnen überhaupt niet bij mij..daarnaast zou ik het ook niet willen. Aangezien hoornvliesflapjes over de langere termijn problemen kunnen opleveren. De wetenschap is nu zover dat zij dit hebben vastgesteld... Dus liever pijn in het begin dan problemen over jaren..

Iig mooi dat bij jou gelukt is!

Anyway, de oogarts die ik die dag had was vrij ongeïnteresseerd. Ik kan zijn naam ook niet bij de Nederlandse refractiechirurgen vinden of op hun eigen website. Dus voor mij een no no..
quote:dolfje schreef op 06 april 2015 @ 17:26:

[...]

Personal treatment .Dat had ik wel. Maar dus nog steeds halos.

Ah dus wel Wave :-).

En had je lasik/lasek?
quote:Virginia_38 schreef op 06 april 2015 @ 17:17:

Ik heb 3 jaar geleden bij Vision Clinics ( valt nu onder Bergman clinic) een Femtolasik behandeling aan beide ogen gehad. Dit was de minst ingrijpende behandeling, met de snelste genezing en mijn ogen waren er geschikt voor. (Had -2 en -1,75). Nog steeds de beste beslissing die ik ooit genomen heb, nul last ondervonden en zie nog altijd perfect. Een vooronderzoek kost 100 euro maar als je hen de operatie laat doen krijg je die 100 euro terug. Ik kreeg zelfs nog wat terug van mn verzekering. Bergman heeft vlgs mij binnenkort een open dag voor ooglaserbehandelingen. Ik zeg gaan!Zie jij 's avonds halo's?
quote:vivaagirl schreef op 06 april 2015 @ 18:16:

[...]

Ah dus wel Wave :-).

En had je lasik/lasek?

Ja Lasik.

In het begin last van een erg droog oog maar dat valt nu wel weer mee. Ben verder wel tevreden maar ja die Halo.
Nee geen last van halo's gelukkig. En wat jammer dat die arts bij Bergman zo ongeïnteresseerd deed. Hoop dat je snel iemand vind waar je je goed bij voelt en die vertrouwen schept. Ik heb ook veel ervaringen/reviews gelezen en uiteindelijk op basis daarvan een keuze gemaakt.
5 Jaar geleden heb ik m'n ogen bij de Rijnzicht oogkliniek laten laseren: nog elke dag superblij dat ik het heb laten doen👌

Goede begeleiding en geen halo effecten.

Ik heb volgens mij de Lasek behandeling gehad; geen flap maar het gehele hoornvlies werd 'weggeschrapt'. Hierdoor was het herstel ongeveer 1 week. Lees: eerste dagen met een zonnebril op in huis, pijnlijk maar het moest: druppelen met oogdruppels. Na 5 dagen ging ik naar buiten, mét zonnebril op. Zelfs in de supermarkt omdat ik het licht niet kon verdragen.

Na 7 dagen voelde het stukken beter en zag ik superscherp.

Het lijkt lang zo'n week, maar ik had vrij genomen en heb luisterboeken geluisterd en veel ontspannen. Meer kon ik niet omdat je dus tijdelijk van dichtbij erg wazig ziet.

Het is het waard, echt😊
quote:dolfje schreef op 06 april 2015 @ 18:40:

[...]

Ja Lasik.

In het begin last van een erg droog oog maar dat valt nu wel weer mee. Ben verder wel tevreden maar ja die Halo.Begrijp het..hopelijk komt het goed!
quote:Virginia_38 schreef op 06 april 2015 @ 18:50:

Nee geen last van halo's gelukkig. En wat jammer dat die arts bij Bergman zo ongeïnteresseerd deed. Hoop dat je snel iemand vind waar je je goed bij voelt en die vertrouwen schept. Ik heb ook veel ervaringen/reviews gelezen en uiteindelijk op basis daarvan een keuze gemaakt.

Ja.. ik ben al op de hoogte van veel. Ook van de medische aspecten (door mijn omgeving.)

Er zijn echt veel klinieken waarbij je een bron van inkomsten vormt..Dit betekent dat ze al na het vooronderzoek een dag willen inplannen om te opereren..dat staat mij echt niet..

Ben jij je toevallig bij Luger geopereerd?
quote:Rose2010 schreef op 06 april 2015 @ 18:52:

5 Jaar geleden heb ik m'n ogen bij de Rijnzicht oogkliniek laten laseren: nog elke dag superblij dat ik het heb laten doen👌.

Het is het waard, echt😊

De website ziet er goed uit.. wat ik alleen vreemd vindt..

-1- Mocht je een nabehandeling nodig hebben na 2 jaar, dan komt dat uit op 1000 eu. :S

Vraagjes; heb je de oogarts gezien tijdens de quickscan of alleen tijdens uitgebreid vooronderzoek?

En mocht je hem/haar zelf kiezen?

En moest je de dag erna terugkomen of hoe ging het?
Ik heb een jaar geleden mijn ogen laten laseren bij bergman clinics in Rijswijk. Ik heb lasek gedaan en heb dezelfde ervaring als roos2010. Ik ben ook heel tevreden over de kliniek, de artsen, de sfeer, alles. Ik zeg doen!
quote:Jynta1981 schreef op 06 april 2015 @ 19:10:

Ik heb een jaar geleden mijn ogen laten laseren bij bergman clinics in Rijswijk. Ik heb lasek gedaan en heb dezelfde ervaring als roos2010. Ik ben ook heel tevreden over de kliniek, de artsen, de sfeer, alles. Ik zeg doen!Maar Bergman voeren alle behandelingen toch in Utrecht uit?
Ik heb inmiddels alweer ruim 10 jaar geleden mijn ogen laten laseren bij optical express met de Lasik techniek. Ik had volgens mij iets van -6 en een cilinderafwijking. Over alles erg tevreden daar en ook het herstel ging erg vlot. Nu nog steeds geen achteruitgang. Na een maand zei ik toen al dat ik het echt veel eerder had moeten doen, dat getob met die lenzen altijd.

Mag ik vragen waarom optical niet op je lijstje staat?
quote:Moontje71 schreef op 06 april 2015 @ 19:31:

Ik heb inmiddels alweer ruim 10 jaar geleden mijn ogen laten laseren bij optical express met de Lasik techniek. Ik had volgens mij iets van -6 en een cilinderafwijking. Over alles erg tevreden daar en ook het herstel ging erg vlot. Nu nog steeds geen achteruitgang. Na een maand zei ik toen al dat ik het echt veel eerder had moeten doen, dat getob met die lenzen altijd.

Mag ik vragen waarom optical niet op je lijstje staat?

Hm nou, de website vind ik eigenlijk al niet toegankelijk

Er wordt alleen gesproken over ''vanaf'' prijzen.. En het principe ''niet goed, geld terug'' vind

ik niet moreel juist bij een oogoperatie.. Daarnaast staat de chirurg niet in de lijst van Nlse refractiechirurgen.

Persoonlijke mening
Snap ik. 10 jaar terug had ik amper vergelijkingsmateriaal en van die lijst had ik helemaal nog nooit gehoord. Maar ik kan je nog wel aanraden om het in ieder geval te laten doen
quote:Moontje71 schreef op 06 april 2015 @ 20:53:

Snap ik. 10 jaar terug had ik amper vergelijkingsmateriaal en van die lijst had ik helemaal nog nooit gehoord. Maar ik kan je nog wel aanraden om het in ieder geval te laten doen

Dankje, ik begrijp jou ook wel .

Weet je wat ik raar vindt... bij TransPRK wordt het oog helemaal niet aangeraakt, hersteltijd is wel lang.

Maar slechts 3 klinieken bieden het aan..

Hoe komt dit? Is het te mooi om waar te zijn (het niet aanraken van het oog)?
Trans PRK gaat helemaal met een laser, dus je ogen orden niet door instrumenten aangeraakt. Heb het net zitten lezen. Herstel gaat juist sneller.

Mijn ogen zijn bijna 15 jaar geleden gelaserd in Driebergen (Q-sight) en ik ben er nog elke dag blij mee.
Mooi Emma!

Vraagje; (voor de mensen die een bandagelens hadden)

-De dag van de operatie moet je natuurlijk thuisgebracht worden en kun je dit niet op eigen vervoer.

-Op de dag van uithalen bandagelens...zou je dan met OV kunnen ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven