Gezondheid alle pijlers

Ooglaseren

06-04-2015 16:21 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik denk er nu al een tijd over na om mijn ogen te laten laseren; beiden -2,75.

Tot nu toe ben ik naar Visus geweest. Bij Visus heeft de oogarts nooit mijn ogen bekeken tijdens het vooronderzoek. :s

Ik wil graag (als het kan) de behandeling in Amsterdam laten doen zodat een taxi mij snel kan thuisbrengen.

Afijn; nu blijven in Amsterdam de volgende voor mij over:

-International Vision Centers

-Care vision

-Vision oogkliniek

-(evt.) Rijnzicht

-(evt.) Bergmanclinics

Wie raden jullie aan ?
quote:vivaagirl schreef op 06 april 2015 @ 19:17:

[...]

Maar Bergman voeren alle behandelingen toch in Utrecht uit? Ja, sorri dat klopt! Ik had verder alle afspraken in rijswijk, maar laseren zelf was in utrecht.
quote:vivaagirl schreef op 06 april 2015 @ 21:23:

Mooi Emma!

Vraagje; (voor de mensen die een bandagelens hadden)

-De dag van de operatie moet je natuurlijk thuisgebracht worden en kun je dit niet op eigen vervoer.

-Op de dag van uithalen bandagelens...zou je dan met OV kunnen ?Ligt eraan denk. Is dat bus in, bus uit of moet je ook overstappen ofzo? Ik had het denk wel m gekunt, terug. Heen niet.
quote:vivaagirl schreef op 06 april 2015 @ 19:07:

[...]

Vraagjes; heb je de oogarts gezien tijdens de quickscan of alleen tijdens uitgebreid vooronderzoek?

En mocht je hem/haar zelf kiezen?

En moest je de dag erna terugkomen of hoe ging het?

De behandelend arts heb ik tijdens de quickscan niet gezien, maar wel tijdens het uitgebreide voorgesprek/onderzoek. Je kunt dan al je vragen stellen, heel fijn.

Ik voelde me na het gesprek gelijk op m'n gemak bij haar dus had geen wens voor een andere. Ik denk als je er geen goed gevoel bij hebt dat je dat ook kunt aangeven en wellicht met een andere arts mag kennismaken?

De volgende ochtend mocht ik terugkomen. Gelukkig, want ik had een beroerde nacht, zag erg wazig en had pijn/moeite met de oogdruppels. Ze hebben mij toen enorm gerust gesteld dat het volkomen normaal is de eerste dag/dagen. En dat klopte, want het ging al snel beter.
Ik zelf heb mijn ogen laten laseren bij optical express in amsterdam zuid. Heel uitgebreid vooronderzoek gehad. Ik zelf heb last van nachtblindheid en dat had ik mee kunnen laten laseren, front wave meen ik dat dit heet. Heb dat toen niet mee laten laseren waar ik achteraf spijt van heb.

Voor de rest heb ik het heel prettig ervaren deze kliniek
Heel lief dat jullie allemaal antwoorden.. Heb er echt wat aan.

Zijn er mensen die van nature droge ogen hadden..

Werd dit na het laseren erger?
quote:vivaagirl schreef op 07 april 2015 @ 08:45:

Werd dit na het laseren erger?

Ik had enorm droge ogen: mijn lenzen kreeg ik soms moeilijk uit😖

De eerste maanden na het laseren waren m'n ogen droog, maar niet zo droog als tijdens het dragen van lenzen. Ik heb wel regelmatig gedruppeld met iets, vnl. smorgens.

Na die maanden was dat niet meer nodig.
Ik zou echt heel graag willen, maar ben bang dat ik er blind door kan raken.

Ook ben ik bang dat ik per ongeluk mijn oog dichtknijp ofzo.
Je kan je oog niet dichtknijpen, want er zit een klemmetje in.

Even tot 10 tellen en het is gebeurd.

Ik heb ook maanden heel veel gedruppeld. Ook uit voorzorg, want je voelt in het begin niet dat je ogen droog zijn.
Tsss heb ik hier gisteren een topic over geopend, was er al een! Stom van mij, niet gezien. (Hoe toepasselijk in dit onderwerp)

Ik ben vandaag in Papendrecht geweest, heb er een enorm goed gevoel bij en besloten dat ik mijn afspraken bij andere klinieken ga afzeggen. Een en ander werd duidelijk uitgelegd, prettige sfeer en er werd niet aangedrongen op een vervolg. Dit is de informatie, denk er goed over na en neem contact op als je je bij ons wilt laten behandelen.

Ik heb een afspraak gemaakt voor een vooronderzoek volgende week, dat is door de oogarts.

Vind het eng, maar heb er ook zin in. Ik heb -6,5 dus het lijkt me heerlijk om straks niet meer te tobben met bril en lenzen. Alleen dat herstel van een week! Poeh hoe ga ik dat doen met de kinderen, kan moeilijk van het thuisfront verwachten dat hij ook een week vrij neemt.
Ik ben bij de Laser Company in Hoofddorp geweest, 5 jaar geleden alweer en ben nog steeds waanzinnig blij met het resultaat. Nooit ergens last van gehad.

Ik denk dat je wel met het OV kan als ze de bandagelens eraf halen. Ik weet zelf niet zo goed de dagen meer, die eerste week was een hel Maar dat ze die lens eraf halen is rond dag 4 of 5 geloof ik, en dan gaat het al wel een stuk beter. Wel erg lichtgevoelig, dus zorg dat je een hele donkere zonnebril hebt en eventueel een sjaal ofzo.
quote:vivaagirl schreef op 07 april 2015 @ 08:45:

Werd dit na het laseren erger?Oja ik zat op het randje qua traanvocht, die was erg laag bij mij. Als ik wakker word MOET ik m'n ogen druppelen (hylo gel is m'n favoriet), en in principe hoef ik dan de hele dag niet meer te druppelen. Maar in sommige omgevingen is het wel nodig, bv. op m'n werk waar een erg droge lucht is krijg ik wel eerder last.
quote:suzy1977 schreef op 08 april 2015 @ 20:06:

Vind het eng, maar heb er ook zin in. Ik heb -6,5 dus het lijkt me heerlijk om straks niet meer te tobben met bril en lenzen. Alleen dat herstel van een week! Poeh hoe ga ik dat doen met de kinderen, kan moeilijk van het thuisfront verwachten dat hij ook een week vrij neemt.

Ik heb zelf geen kinderen maar ik weet wel dat ik dag 1 t/m 3 volledig in het donker heb doorgebracht en je kunt amper je ogen open doen want het licht doet pijn. Dus misschien is het voor jou een idee om op vrijdagochtend te laseren, zodat je man in het weekend voornamelijk voor de kinderen (en jou ) kan zorgen. Vanaf dag 4 kun je al wel je ogen open doen (en houden, voor een poosje) en het wordt dan ook steeds beter. Hoewel ik me kan herinneren dat die bandagelens me vreselijk aan het irriteren was toen, maar als die eraf gaat is het ook alweer een wereld van verschil. Dan zie je opeens veel scherper en doet het ook allemaal niet zo'n pijn meer.

Wat ik ook nog weet is dat ik ook een poosje niet goed van dichtbij heb kunnen lezen, en dat ik het gevoel had dat ik een beetje scheel zag als ik bv. een boek open sloeg. Denk dat dit wel 2-3 weken geduurd heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven