Gezondheid alle pijlers

Fibromyalgie

02-04-2015 14:49 383 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist ontving ik een link naar deze pagina.

Ik vind het vreemd te lezen dat de wereldgezondheidsorganisatie dit syndroom wel erkend en dat in Nederland niet het geval is.

Ik had zelf een paar jaar het vermoeden, en heb het na lang dralen (o.a. ivm het mij bekende imago van dit sydroom en dus ook de mensen die deze klachten hebben, maar ook omdat het op en af gaat qua klachten) met de huisarts besproken, zij deed het af als iets waar je toch niets aan kunt doen dus waarom zou je willen weten dat je dit hebt?

Ik heb expliciet om een onderzoek moeten vragen maar heb uiteindelijk ingestemd met dat het beter was om het maar niet in mn medisch dossier op te nemen.

later kwam daar pas boosheid over, die arts kan natuurlijk niet weten dat ik de afgelopen jaren steeds heb gehoopt dat het over zou gaan, dat het pijn hier en dan weer daar bij ouder worden zou horen of psychosomatisch zou zijn. Maar tussen de oren gaat het de laatste tijd stukken beter dan voorgaande jaren, maar lichamelijk is het juist slechter geworden. Hoge dosis pijnstillers, paar keer per week fysio, dat werk.

Mijn vraag is nu: Welke redenen zijn er dat de WHO fibromyalgie erkent, maar dat NL dit niet doet? Ik begrijp er namelijk helemaal niets van maar vermoed dat het een geldkwestie is.

wat voor wassen neus is die WHO dan als een land zich niets van die richtlijnen hoeft aan te trekken?

Ik heb de petitie getekend maar maak me kwaad dat dat überhaupt nodig is.
life's a beach and then you die
quote:dubbeltje4 schreef op 06 april 2015 @ 18:39:

Ook de manager die 5000 euro netto verdiende, gaat nooit meer krijgen dan het maximum dagloon.

En dat is per maand 1750 euro netto.rekenen is ook een vak!
quote:dubbeltje4 schreef op 06 april 2015 @ 20:01:

[...]

Gestraft?

Wat een rare opmerking.

Ze heeft er een salaris voor gekregen, waardering, een goed gevoel over zichzelf.

Maar omdat Caaf ging werken en afzag van de Wajonguitkering moet ze nu, als een soort van beloning een WIA-uitkering krijgen?

Toch voelt het wel een beetje als straf hoor.... Zeker omdat iedereen, mijn ex werkgever, arbo arts mijn behandelend artsen ervan overtuigd waren dat ik "recht" had op een uitkering. Had me wel genoeg bewezen volgens hen!

@Dubbeltje, vrijwilligerswerk heb ik wel over nagedacht, maar ik ben nou niet bepaald iemand waarop gerekend kan worden + dat ik lichamelijk gezien voor heel veel dingen te slecht ben. Koffiedrinken en kletsen, jaaaaaaa, dat kan ik heel goed. Punt is dat ik geen afspraken kan maken om bijv. volgende week bij een eenzaam iemand een bakkie te gaan doen....

@Dreamer, mijn verontschuldigingen voor het afdwalen van je OP. Wilde alleen maar duidelijk maken dat er meer aandoeningen zijn die (nog) niet door iedereen erkend worden. Ik leef mee met iedereen die moet knokken voor een normaal bestaan, al is het maar een stukje erkenning krijgen....
Het is niet mijn OP Caaf
Later is nu
quote:ivattje schreef op 06 april 2015 @ 20:12:

[...]

rekenen is ook een vak!

Das waar!

Het klopt niet?
quote:vivavo97 schreef op 06 april 2015 @ 20:06:

Nee ze zou een wiauitkering moeten krijgen omdat ze niet in staat is om te werken, als gevolg van de klachten die ze heeft gekregen door de jeugdkanker. Niet omdat ze dat wil, maar omdat ze niet meer kan werken. Daar is de wia voor bedoeld. En dat zou niet moeten afhangen van een labeltje van haar ziekte, maar van haar beperkingen....Dank je, dat is dus ook wat mijn omgeving (en ik ) dachten....
quote:Dreamer schreef op 06 april 2015 @ 20:19:

Het is niet mijn OP Caaf

Oeps, ik zie het nu ja.

Sorry Barbitura.....
quote:dubbeltje4 schreef op 06 april 2015 @ 20:20:

[...]

Das waar!

Het klopt niet?Max ligt rond de 2200 euro netto pm
quote:caaf67 schreef op 06 april 2015 @ 20:21:

[...]

Dank je, dat is dus ook wat mijn omgeving (en ik ) dachten....

Maar het nu eenmaal niet zo gegaan.

Je hebt een man die de kost voor jullie kan verdienen, hoe fijn is dat.

Je zult in jouw situatie alleenstaande zijn en afhankelijk worden van de bijstand.

Of je man gaat er vandoor, omdat hij verliefd is geworden op een ander.

Allemaal niet gebeurd.

Tel je zegeningen meid!
quote:ivattje schreef op 06 april 2015 @ 20:41:

[...]

Max ligt rond de 2200 euro netto pm

Nee, dat klopt dus niet.

Het is veel minder.
Ja Dubbeltje, dat is het gouden randje. Toch, Caaf kon afgekeurd worden, maar sloeg deze uitkering af. Nu ze 'm wel nodig heeft is ze ineens goed genoeg om te werken. Gouden randje of niet, het voelt oneerlijk, want als ze die uitkering aangenomen had, zat ze nu ruimer...
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 06 april 2015 @ 20:48:

Ja Dubbeltje, dat is het gouden randje. Toch, Caaf kon afgekeurd worden, maar sloeg deze uitkering af. Nu ze 'm wel nodig heeft is ze ineens goed genoeg om te werken. Gouden randje of niet, het voelt oneerlijk, want als ze die uitkering aangenomen had, zat ze nu ruimer...

Dat weet je dus niet.

Ook bij de Wajong wordt er regelmatig herkeurd.
quote:dubbeltje4 schreef op 06 april 2015 @ 20:48:

[...]

Nee, dat klopt dus niet.

Het is veel minder.Geef me de concrete info dan maar. Ik weet wat ik maandelijks van het uwv krijg overgemaakt.
quote:ivattje schreef op 06 april 2015 @ 20:53:

[...]

Geef me de concrete info dan maar. Ik weet wat ik maandelijks van het uwv krijg overgemaakt.Het is 2988 bruto de eerste 2 maanden en daarna 2788 bruto. Ik dacht dat het rond de 1850,-pm lag.
Joh dubbeltje, je moet en zal gelijk krijgen. Ik hoop voor jou dat je nooit gebruik hoeft te maken van de WIA. Ik hoop voor je dat je je hele leven gezond blijft, dat je nooit pijn krijgt. En dat als er iets met je gebeurd, dat je dan veel begrip krijgt in je omgeving en vooral ook bij de arbodienst en het UWV. Ik hoop dan voor je dat alles goed verloopt. dreamer en caaf jullie zijn super goed bezig.ik heb veel respect voor vrouwen zoals jullie!
leef, geniet en eet!
quote:tekenis schreef op 06 april 2015 @ 21:25:

[...]

Het is 2988 bruto de eerste 2 maanden en daarna 2788 bruto. Ik dacht dat het rond de 1850,-pm lag.IVA 5% hoger, ex vakantietoeslag van 8%
quote:vivavo97 schreef op 06 april 2015 @ 21:36:

Joh dubbeltje, je moet en zal gelijk krijgen. Ik hoop voor jou dat je nooit gebruik hoeft te maken van de WIA. Ik hoop voor je dat je je hele leven gezond blijft, dat je nooit pijn krijgt. En dat als er iets met je gebeurd, dat je dan veel begrip krijgt in je omgeving en vooral ook bij de arbodienst en het UWV. Ik hoop dan voor je dat alles goed verloopt. dreamer en caaf jullie zijn super goed bezig.ik heb veel respect voor vrouwen zoals jullie!Ik heb een IVA-uitkering [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-04-2015 09:52
Reden: ongepast
% gewijzigd
Dan snap ik je standpunt helemaal, met dank voor je compliment!
leef, geniet en eet!
Caaf, ik vind het heel zuur voor je.

En Dubbeltje, waarom zo beledigend doen naar vivavo?
Wat doen jullie krengerig naar Dubbeltje.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Omdat Dubbeltje dat uitlokt.
quote:cesium24 schreef op 06 april 2015 @ 22:27:

Caaf, ik vind het heel zuur voor je.

En Dubbeltje, waarom zo beledigend doen naar vivavo?lees even terug
Ja, ik heb het gelezen maar ik vind dat je dan nog fatsoenlijk kan reageren.
quote:dubbeltje4 schreef op 06 april 2015 @ 16:15:

[...]

De keuringsarts van het UWV.De keuringsarts maakt dit zeker niet alleen uit. Er zijn verzekeringsmaatschappijen die in geval van zogenaamde " medisch niet objectiveerbare ziektes" wel uitkeren en daar heeft de keuringsarts dan niets meer over te zeggen.
quote:cesium24 schreef op 06 april 2015 @ 22:40:

Omdat Dubbeltje dat uitlokt.O? Hoe dan?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:cesium24 schreef op 06 april 2015 @ 22:40:

Omdat Dubbeltje dat uitlokt.serieus? lees nog even terug en probeer je eigen interpretaties dan achterwege te laten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven