Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Maar vooralsnog geen ouwe mannennaam-associatie dus, mooi!

Wat zou een leuke afkorting zijn bij deze naam? Als hij nog heel klein is, baby, vind ik Felix nog wel een beetje een zware naam...
Hmm, lastige naam om af te korten. Ik kom niet echt verder dan 'Felixje' (al is dat niet echt een afkorting natuurlijk).

Ik ben sowieso niet zo van het afkorten van namen.

Mijn zoon heeft ook een naam die niet goed af te korten is, was als baby dan meestal gewoon 'schatje', 'droppie' o.i.d.

Mijn dochter heeft dan wel weer een makkelijk af te korten naam. Maar sinds ze één jaar is is het toch meestal gewoon haar hele voornaam die ik gebruik.

Maar ja, een mens is maar kort baby en véél langer groter/volwassen, dus daar zou ik niet teveel over nadenken.
@claudefiolle, net ff de nieuwsberichten gelezen, echt toevallig. Naam kwam gisteravond in ons op (omdat ik een dochter Félice of Féline zou noemen) en heb het de hele dag in m'n hoofd gehad, vooral de vraag of ik Felix leuker vind dan de naam die we eigenlijk hadden bedacht. Ben nu weer iets enthousiaster weer geraakt over de naam! Associatie met hoogopgeleid, dat maakt me niet uit, eerder positief. Beter dan associatie met tokkies. (Of een ouwe-mannennaam )
Klopt zippur. Kort de naam van m'n dochter ook bijna nooit meer af nu, gebruik nog wel haar koosnaampje maar die staat niet direct in verband met haar naam.

Misschien inderdaad maar niet teveel over nadenken of mee laten wegen.
Hier wel een oude-man-met-snor associatie bij Felix, maar stoor je niet aan mij

Is Jonathan nog iets? Of Leander? Remert?
Ik spreek toch geen Chinees?!
IK ken 2 Felix-en

1 met blond haar en de ander met zwart haar

Alle2 4/5 jaar

ik heb er totaal geen bepaald beeld bij

Leuke naam dat wel!
Ik een paar felix's, een beetje hipster dudes zijn het kwa type.

1 daarvan gebruikt de roepnaam Lex / Lexi... En andere gaat door het het leven als felco, puur omdat het bij hen een family naam is en op die manier geen verwarring is tussen de heren.

Ik vind het een super leuke naam!
life is to celebrate
Welke het leukste?

Boris

Berend
quote:el25 schreef op 06 april 2015 @ 18:34:

Welke het leukste?

Boris

Berend

Boris.

Berend vind ik oubollig en lelijk.
Boris! Vind ik veel stoerder. Berend vind ik een beetje suf en moet meteen denken aan Berend Botje ging uit varen
quote:el25 schreef op 06 april 2015 @ 18:34:

Welke het leukste?

Boris

Berend

Boris zonder twijfel.

Berend is van Berend Botje. Erg oudewets.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Boris, erg leuke naam!
Boris! Afkorten naar bijvoorbeeld Bo.

Berend vind ik best ouderwets. Ken wel een jonge Berend maar dat is het type corpsbal. Dus die associaties heb ik ermee. De afkorting Beer vind ik ook minder...
Berend! Maar ik hou dan ook van klassieke tijdloze namen
quote:juliaatje.82 schreef op 06 april 2015 @ 22:18:

Berend! Maar ik hou dan ook van klassieke tijdloze namenBarend vind ik ook leuk!
Ik vind Berend en Barend super leuk!

En als het een baby / peutertje is kan je nog weg komen met de roepnaam beertje en later gewoon beer van maken.

Ik zie namen als Raaf, Mees, en Valk voor jongens steeds vaker op baby namen forums voorbij komen en vind ze echt super gaaf! Beer mag van mij zo in het rijtje.

Volgens mij moeten mensen nog wennen aan Beer als naam, maar het is een stoer dier! Niet dat je, je kind muisje ofzo noemt.
life is to celebrate
Inmiddels 19 weken zwanger en druk aan het nadenken over een naam. De kans dat het een jongen wordt is groot aangezien er in mijn man zijn familie alleen maar jongens geboren worden. We hebben al een zoon. Wat vinden jullie van de naam Vigo? We willen het uitspreken als Viego en om verwarring te voorkomen het daarom met 1 g schrijven. Mijn man is nog niet overtuigd. Wat vinden jullie? Mijn andere zoon heet trouwens I.van.
Past goed bij elkaar.

Prima naam.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:LeolaMarie schreef op 06 april 2015 @ 22:35:

Ik vind Berend en Barend super leuk!

En als het een baby / peutertje is kan je nog weg komen met de roepnaam beertje en later gewoon beer van maken.

Ik zie namen als Raaf, Mees, en Valk voor jongens steeds vaker op baby namen forums voorbij komen en vind ze echt super gaaf! Beer mag van mij zo in het rijtje.

Volgens mij moeten mensen nog wennen aan Beer als naam, maar het is een stoer dier! Niet dat je, je kind muisje ofzo noemt.

Ik ken een jongen die Beer heet. Een ielig dun ding. Totaal geen Beer dus. Ik vind het vreselijk. Maar dat vind ik ook van Raaf, Mees en Valk. Of Vlinder voor een meisje.

Het is bijna een dierentuin.
Vigo en Ivan kan prima hoor.

Leuke combi.

Niet mijn smaak maar ook niet mijn kind haha.

Past goed bij elkaar.
quote:Swift schreef op 09 april 2015 @ 11:13:

Inmiddels 19 weken zwanger en druk aan het nadenken over een naam. De kans dat het een jongen wordt is groot aangezien er in mijn man zijn familie alleen maar jongens geboren worden. We hebben al een zoon. Wat vinden jullie van de naam Vigo? We willen het uitspreken als Viego en om verwarring te voorkomen het daarom met 1 g schrijven. Mijn man is nog niet overtuigd. Wat vinden jullie? Mijn andere zoon heet trouwens I.van.Ik vind het ook leuk bij elkaar klinken.
Ik ook en vind het ook beide heel leuke namen.
Ik vind I.van en Vigo een hele leuke combi!
Passen prima bij elkaar, Swift!
Twijfel de twijfel. We hebben nog maar een paar weken maar nog geen definitieve naam. Mijn vriend vind Justin een leuke naam maar ik twijfel of dit niet een beetje een ordi naam is. Wat zijn julllie associaties bij deze naam?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven