Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Ik zou het uit willen spreken als maties, en dan de de klemtoon op ties en dus geen aa, maar a (zoals kinderen het in eerste instantie leren, snap je?)

Jij zou dan dus zeggen Matiz, is ook goede optie ja!
quote:_discovery_ schreef op 20 april 2015 @ 11:01:

Ik zou het uit willen spreken als maties, en dan de de klemtoon op ties en dus geen aa, maar a (zoals kinderen het in eerste instantie leren, snap je?)

Jij zou dan dus zeggen Matiz, is ook goede optie ja!

Leuke naam. Ik zou het alleen zelf uitspreken als Maa ties. Wel klemtoon op ties maar met duidelijke aa klank en geen a zoals kinderen dat leren.

Dat zou ik weer wel doen bij Mattiz.

Met dubbel T dus.

Matiz gaat op mijn lijstje! Thnx.

( nog niet zwanger wel bezig).
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Fijn dat ik je aan een toevoeging voor je lijstje heb kunnen helpen :-) Ik ben zelf redelijk overtuigt van deze naam, alleen vriend helaas nog niet, o.a. Omdat het wat lijkt op de naam van zwager. Wij krijgen een tweede en weten niet wat het wordt, vind het maar wat moeilijk een naam, meisjesnaam ook, die hadden we de eerste zwangerschap al niet echt, maar dat werd dus gelukkig een jongen.
Originele naam!

Henri Matisse is een bekende Franse schilder; die (achter)naam spreek je ook uit als Mah-tíes (klemtoon op ties).

Ik zou daardoor zelf, als iemand zich voorstelt als Matiz en ik zou de naam alleen horen en niet lezen, denken dat je het schrijft als Matisse. Daardoor zou de naam bij mij afvallen. Ties daarentegen vind ik erg leuk.
Ik vind juist Mattis de meest logische schrijwijze voor uitspraak ma-ties (met korte a) en ik zou ook de klemtoon op de i leggen.
Bij Matiz denk ik aan een auto. Vroeger de Daewoo Matiz, nu de Chevrolet Matiz...
Het is wel een naam die hij de rest van zijn leven zal moeten spellen als ik het hier zo lees, hier ook niet veel eenduidigheid :-) Iig bedankt voor jullie input!
quote:_discovery_ schreef op 20 april 2015 @ 19:26:

Het is wel een naam die hij de rest van zijn leven zal moeten spellen als ik het hier zo lees, hier ook niet veel eenduidigheid :-) Iig bedankt voor jullie input!

Maakt niks uit joh,

Het is een super leuke naam en iemand die Thom, Juliet, Sofie of Ana heet moeten ook altijd spellen. Zijn dood normale namen maar je hebt zo veel verschillende schrijf wijzen.

Ik vind Matiz super leuk!

De spelling variaties Mathies is ook leuk...
life is to celebrate
quote:prulletje schreef op 20 april 2015 @ 18:50:

Bij Matiz denk ik aan een auto. Vroeger de Daewoo Matiz, nu de Chevrolet Matiz...

ik ook

Hier is matiz , broertje aigo en zusje swift
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:happy-daddy schreef op 20 april 2015 @ 19:58:

[...]

ik ook

Hier is matiz , broertje aigo en zusje swiftDie link had ik totaal niet gemaakt, maar heb dan ook 0 verstand van auto's. Het is overigens niet een zelf verzonnen naam hoor, komt vaker voor.
Ik zou er 'Mathis' van maken. Zo wordt de naam in het Frans ook geschreven. Prachtig! Matthis kan ook, maar de toegevoegde waarde van de dubbele T zie ik niet direct. Matiz vind ik, eerlijk gezegd, een heel rare spelling. De 'Z' aan het einde maakt deze mooie naam in mijn ogen een beetje ordinair, en bovendien erg onlogisch. De naam Mathis is een mooie, bestaande naam. Er zal misschien eens naar de spelling gevraagd worden, maar dat is toch niet zo erg? Matiz is naar mijn idee een heel gekunstelde vorm, en die Z zal net zo veel vragen oproepen bij de spelling.
Hoi allemaal! Hebben jullie misschien zin om mee te denken? Mijn man en ik verwachten ons eerste kindje. We weten nog niet of het een jongen of meisje wordt, maar ik wil alvast nadenken over namen. Voor een jongen zijn we voorlopig op deze longlist uitgekomen:

Tobias

Lucas

Simon

Nathaniel

Alexander

Emanuel

Lodewijk

Lucius

Stefan

Maximiliaan

Leonard

Antonius

Marcus

Felix

Joris

Welke van deze namen vinden jullie het leukst en welke vinden jullie echt niet kunnen? En weten jullie misschien nog andere namen die we misschien leuk zouden vinden als jullie dit zo zien? Alvast heel erg bedankt!
Vleesnochvis, Tobias vind ik het leukst. Maximiliaan vind ik té veel, te lang, te chique en daardoor niet mooi. Aanvulling:

David

Hugo

Casper

Thomas

Sebastiaan

Jurgen

Jurriaan

Olivier

Floris

Robert

Quinten

Thijmen
@vleesnochvis, uit je rijtje vind ik Lucas, Felix, Tobias en Marcus het leukst. Lucius heb ik nog nooit van gehoord, maar vind ik ook wel wat hebben.

Namen als Alexander, Lodewijk en Leonard vind ik wel erg zwaar. Zou ik persoonlijk niet voor kiezen.

Niet mooi vind ik Stefan (erg eighties), Antonius (brrrr) en Joris (smaak dingetje).

Maximiliaan vind ik wel weer leuk, maar dan echt als naam in je paspoort. En dan Max of evt. Milan als roepnaam. Maar Maximiliaan over het schoolplein roepen, dat dan weer niet.

Suggesties: Bastijn, Florian, Frederik, Julian, Laurent/s, Marnix, Silvijn, Simeon, Valentijn, Maxim, Beau.
Don't take it so seriously. Only time is ours, the rest we'll just wait and see.
Antonius is erg lang, dan vind ik Anton leuker! Leonard idem, Lennart dan leuker. Stefan en Lucius vind ik niks. Nathaniel en Emanuel te gedragen. Simon en Alexander vind ik mooie namen.

Suggesties

Louis

Julius

Marius

Oscar

Daniel
Wat een leuke namen heb je op je lijstje, vleesnochvis. Mag ik ze ranken?

Felix

Lucas

Joris

Simon

Tobias

Alexander

Lodewijk

Leonard

Nathaniel

Lucius

Maximiliaan

Stefan

Marcus

Emanuel

Antonius

Wat vind je verder van:

Ramses

Floris

Oliver

Gregor

Wolf

Clemens

Salvador

Mingus

August

Augustus

Thibault

Oscar

Roger

Louis

George

Leopold

Magnus
Hoi! Ik ga ook eens meeschrijven en heb binnenkort ook jullie ideeën nodig.

@vleesnochvis

Gefeliciteerd! Mijn lompe mening;

Felix, Maximiliaan,Tobias, Emanuel -->Toppers

Simon, Stefan, Antonius, Leonard, Joris, Marcus --> Oldschool namen. Vooral Antonius. (Anthony vind ik wel leuk.)

Lodewijk, Lucas, Alexander--> voor mij persoonlijk iets te veel 'hockeynamen'.

Nathaniel --> klinkt bijbels

Lucius--> (maar moet zelf aan duivel denken, sorry )
quote:vleesnochvis schreef op 24 april 2015 @ 08:16:

Hoi allemaal! Hebben jullie misschien zin om mee te denken? Mijn man en ik verwachten ons eerste kindje. We weten nog niet of het een jongen of meisje wordt, maar ik wil alvast nadenken over namen. Voor een jongen zijn we voorlopig op deze longlist uitgekomen:

Tobias

Lucas

Simon

Nathaniel

Alexander

Emanuel

Lodewijk

Lucius

Stefan

Maximiliaan

Leonard

Antonius

Marcus

Felix

Joris

Welke van deze namen vinden jullie het leukst en welke vinden jullie echt niet kunnen? En weten jullie misschien nog andere namen die we misschien leuk zouden vinden als jullie dit zo zien? Alvast heel erg bedankt!

Ik vind het allemaal wel of hele zware namen of iets te oud bollig. Dan zou ik uit het hele rijtje misschien voor Felix gaan maar dat vind ik echt een poezen naam van wegen de katten voer. Ik had ooit eens een kennis met die naam en altijd als hij hey, met Felix zei begonnen we allemaal te mauwen door de telefoon.... lol

Misschien Tobias met de Zweedse roepnaam Tobbe of op z'n Fries Tjibbe. Maar op nr. 1 staat toch Alexander die in de praktijk Alex, Lex of Sander genoemd gaat worden door vrienden.
life is to celebrate
Wij weten sinds deze week dat we een jongen krijgen super leuk! Nu namen aan het verzinnen. We houden van wat meer 'kak/hockeynamen' maar dan weer niet de categorie roderick/allard etc mag dus wel wat hipper. Het liefst goed uit te spreken in het buitenland (maar geen overduidelijke engels/amerikaanse naam). Verder geen naam die begint met de letter 'M'

Stijn stond bij mij ook heel hoog, maar wil man niet ivm associaties

Ben benieuwd wat jullie van het lijstje vinden en of jullie suggesties hebben op basis van het lijstje en de "eisen"
Strandjutter:

Mathias

Thijs

Ruben

Laurens

Gust

Casper

Jesper

Daan

Tijn

Guus

Bram

Bastiaan

Jurgen

Nathan

Vincent

Dorian

Floris

Ingmar

Wouter
@ strandjutter

Sebastiaan

Daan

Kik

Hidde

Bartel

Hugo

Ilius

Victor

Bram

Douwe
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:mendy schreef op 01 mei 2015 @ 14:23:

Strandjutter:

Mathias - Nee, begint met een "M"

Thijs - mwah

Ruben - te populair

Laurens - Mijn naam begint met een "L"

Gust - Nee

Casper - Vindt man leuk, ik moet er aan wennen

Jesper - past niet bij ons

Daan - te populair

Tijn - Nee

Guus - Nee, past niet bij ons

Bram - Te populair

Bastiaan - Nee

Jurgen - Nee

Nathan - Nee

Vincent - Nee

Dorian - Doet me aan doerian fruit denken

Floris - wel oke, Joris vind ik ook wel leuk

Ingmar - nee

Wouter - nee

Bedankt voor het meedenken in ieder geval. Springt nog niet echt iets bij ons uit. Ik houd ook nog een beetje in mijn achterhoofd dat ikzelf een halfbloedje ben en man echt een hollander, dus het kan nog best een mixje worden.
quote:Nouschi schreef op 01 mei 2015 @ 15:03:

@ strandjutter

Sebastiaan - Nee

Daan - Nee

Kik - wel grappig, maar echt oud hollands en past wat minder bij ons

Hidde - nee

Bartel - nee

Hugo - wel leuk, ga ik voorstellen

Ilius - lastig om te spellen

Victor - nee

Bram - nee

Douwe - nee

Hugo ga ik voorleggen aan man
Strandjutter, dat is dom. Je vraagt om een naam die niet mag beginnen met een M en ik begin met Mathias

Hier nog een paar:

Sander

Aron

Lars

Thijmen

Tobias

Thomas

Stefan

Stef

Jorg

Bjorn

Oscar

Victor

Lucas

Julian

David

Pim

Jarno

Arnold

Mart

Abel

Adam

Pepijn

Krijn

Koen

Koert

Giel

Stan
Bij Mart had je toch weer de M te pakken mendy
life is to celebrate

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven