Ruzie over huishouden

07-04-2015 17:53 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!
anoniem_225841 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 18:46
98.98% gewijzigd
Meehelpen?

Niet gaan samenwonen.
Waarom ben je bij deze man? Hij woont zeker nog thuis.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou niet met die man met een jaren 50 mentaliteit ooit gaan samenwonen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Meehelpen...
Wat een onzin dat mannen niet kunnen helpen in het huishouden. We leven niet in de jaren 50. Mijn vriend doet het grootste gedeelte van het huishouden. Ik ben erg goed in bepaalde dingen, maar huishouden is niet één van mijn talenten Daarom hebben wij het zo verdeeld, dat ik vooral boodschappen doe, kook, was, etc, en hij stofzuigt en schoonmaakt etc.

Wat een bizarre reactie dat jullie nu geen contact hebben trouwens. Hoe oud zijn jullie?
Hoe oud is hij? Tachtig?
verba volant, scripta manent.
quote:violetskies schreef op 07 april 2015 @ 17:59:

Ik zou niet met die man met een jaren 50 mentaliteit ooit gaan samenwonen.Precies. Wees blij dat je nog niet samenwoont. Beter nu "ruzie" dan wanneer jullie al in 1 huis wonen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Meehelpen.....daar gaat het al mis.
Mijn man kookt elke dag
Als iemand je helpt dan ben jij verantwoordelijk voor het project.

Het gezamenlijk huishouden zie ik niet als mijn project waarbij mijn man mij helpt.
quote:hoelahoepla schreef op 07 april 2015 @ 17:59:

Wat een onzin dat mannen niet kunnen helpen in het huishouden. We leven niet in de jaren 50. Mijn vriend doet het grootste gedeelte van het huishouden. Ik ben erg goed in bepaalde dingen, maar huishouden is niet één van mijn talenten Daarom hebben wij het zo verdeeld, dat ik vooral boodschappen doe, kook, was, etc, en hij stofzuigt en schoonmaakt etc.

Wat een bizarre reactie dat jullie nu geen contact hebben trouwens. Hoe oud zijn jullie?Helpen in het huishouden zou suggereren dat het niet hun taak was. Ik vind het net zo goed zijn huishouden als mijn huishouden. Hij doet dus gewoon zijn deel.
Laat me raden. ..hij komt uit een andere cultuur?
Nu al ruzie over het huishouden, en jullie wonen nog niet eens samen.
Ik begrijp trouwens niet dat zijn rare opvattingen je nu pas opvallen.
quote:whopper schreef op 07 april 2015 @ 18:03:

[...]

Helpen in het huishouden zou suggereren dat het niet hun taak was. Ik vind het net zo goed zijn huishouden als mijn huishouden. Hij doet dus gewoon zijn deel.Daar ben ik het mee eens. Ik heb me verkeerd uitgedrukt
quote:MonteCara schreef op 07 april 2015 @ 18:04:

Nu al ruzie over het huishouden, en jullie wonen nog niet eens samen. Liever nu dan als je al samenwoont.
Ik gok zo dat TO en weglopert rond de 20 zijn en dat vriendje thuis zijn handen niet uit de mouwen hoeft te steken, dat hij verblijft in "hotel Mama".

Meehelpen?? Verkeerde woordkeuze. Je doet het samen, en in overleg. Dus ook dat TO wel eens de vuilnis buiten zet en vriendje het bed opmaakt. Niet volgens een corvee-lijstje werken!!

Nu geen contact meer? Dan toch maar helemaal exit??? Weg ermee, op naar de volgende en daar beter op je woorden letten, TO!!
Ik zou de relatie beëindigen en even wachten met een nieuw vriendje zoeken totdat ik van school ben.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Allemaal eens, vriend kan terug naar 1950.
Jullie zijn 14?
"Ook gaf hij aan dat geen een man dat zou accepteren en nog nooit gehoord had van een man die huishouden doet"

Leeft hij onder een steen?

Als jij geen huisvrouw wil worden, heb je niets te zoeken in een relatie met hem. Hij gaat niet veranderen, echt niet. Deze denkbeelden zitten heel diep. Hij is jammer van die bijna 4 jaar, maar je kunt er maar beter nu achterkomen dat je niet bij elkaar past.

Er zijn genoeg stellen die een (bijna) 50-50 verdeling hebben. Soms is die verdeling is anders vanwege werktijden etc, maar dan is er wel de intentie om het zo eerlijk mogeljk te verdelen of zo te verdelen dat iedereen tevreden is.
Als het nu al uitloopt op een ruzie zou ik het er maar lekker bij laten met die gast.
mijn man kookt altijd in het weekend omdat ik door de weeks altijd kook.

ik werk minder dus ik doe meer in het huishouden, maar hij doet ook gewoon mee.
Wie kookt er momenteel voor hem? Wie doet zijn boodschappen? Wie doet zijn was? Wie maakt schoon? Wie doet de afwas?

Zijn moeder?

En hij verwacht dat jij die taken voor hem gaat uitvoeren?

Raak alsjeblieft niet zwanger.

Dan biedt hij je aan om af en toe te 'helpen', dus eens per week de baby een flesje te geven. Terwijl jij verder overal voor mag opdraaien.

Ik ken juist wel echtparen die allebei de helft van het huishouden voor hun rekening nemen. Ook echtparen, waarbij de man de meeste huishoudelijke taken doet. Ook stellen waarbij de man (kunstenaar) thuis is met de kinderen en de vrouw een vaste baan heeft.

Zie je waar je vriend mee bezig is? Hij probeert jou het gevoel te geven dat je gek bent. Dat je de enige bent.

Hoe oud zijn jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven