Mode & Beauty alle pijlers

een jaar geen kleding kopen

24-12-2014 16:08 2698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).

Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.

Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.

Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.

Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
mieke1966 wijzigde dit bericht op 24-12-2014 16:39
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
% gewijzigd
Joehoeeeee!!

Meer dan 3 maanden geen kleren gekocht!

Het is voor mij echt niet makkelijk maar ik geef voorlopig NIET op!
Prrrr, mauw miawwwww.
Ik was de afgelopen maanden druk met verhuizen en de voorbereidingen daarvan, dus ik had wel andere dingen aan mijn hoofd dan kleding kopen. Het kostte me dus niet echt moeite. Maar nu ik weer wat meer tijd heb en de ene na de andere nieuwsbrief met leuke aanbiedingen mijn mailbox inrolt wordt het wel lastig(er)... maar ik houd vol!
Ik merk dat ik niet echt meer zin heb om te shoppen.

Nu heb ik vaker van die periode's dat ik daar helemaal geen zin in heb, meestal gevolgd door een periode van heeeel veel shoppen, dus ik hou mijn hart vast.

Ik mag over 2 maanden gaan shoppen in Londen dus hopen dat die piek dan pas komt, kijken of ik daarna weer terug naar 0 kan. :P
Hallo allemaal,

Het eerste kwartaal zit erop na deze dag en zo te lezen gaat het goed! Ook al is het niet altijd makkelijk.

Advies mbt nieuwsbrieven: afmelden of ongeopend weggooien, dan kun je niet geprikkeld worden.

AnAppleADay, ga je een citytrip doen of bewust naar Londen om te shoppen? Je kunt nml ook andere dingen in Londen doen dan winkelen. Als je wel wil gaan kopen: bewust een nieuw item bedenken dat je echt wilt hebben of een max. bedrag plannen.

Hier gaat het na de vorige uitglijder goed, zelfs nu de nieuwe collecties binnendruppelen. Ik merk dat het overal meer van hetzelfde is en dat ik toch mijn eigen stijl heb waarbij bijbehorende kleding al in mijn kast hangt. Hoe fijn is dat!
Ik ga een citytrip doen maar wel met bewust het plan om ook te gaan shoppen.

Ik heb 2 items waar ik sowieso voor wil zoeken (een jurk voor een black tie event en nieuwe sandalen) en verder mag ik eventueel nog wat mooie items kopen, maar wel binnen mijn gestelde budget. Dus heb inderdaad zowel een max. bedrag als bewuste items gepland.

Ik ben vooral bang dat, als ik, naar mijn eigen idee, net niet "genoeg" heb geshopt in Londen (bijv. budget over) dat ik daarna hier vrolijk doorga. En dat moet ik dus juist weer niet doen
Hier gaat het ook nog goed. Nog niets gekocht, ook geen verleidingen gehad.
Helaas, ik ben 'af'. Ik heb een nieuwe bikini gekocht. Maar ik heb er absoluut geen spijt van. Ik ga op zonvakantie en ik wil me prettig voelen op het strand. Mijn oude bikini vond ik niet zo mooi meer zitten. En na een zwangerschap die de nodige extra kilo's heeft opgeleverd vond ik dat ik dit wel had verdiend.

Verder gaat het prima. Ik kijk niet eens meer naar nieuwe kleding, en ik vind het heerlijk om er niet meer mee bezig te zijn. Alleen als ik bijvoorbeeld door de v&d loop omdat ik iets anders nodig heb vind ik het lastig. Maar ik ben echt wel klaar met het shoppen om het shoppen.
Hier gaat het ook nog steeds goed. Ik heb inmiddels al wel een klein lijstje met dingen die ik binnenkort wel echt nodig heb. Omdat ik doorga tot 1 juli wil ik die dan in de maand juli kopen en dan de draad weer oppikken. Lastig is dat ik in mijn eentje ben en het daardoor bij mij soms even duurt voor ik een was vol heb. Daardoor heb ik net iets meer van bepaalde dingen nodig.

Het gaat iig om:

- Een nieuwe jeans (mijn favoriete spijkerbroek is net overleden, heb er nu nog maar 3 en dat is net te weinig, krijg het dan niet altijd op tijd gewassen).

- Zwarte basic werkpumps: die van nu kunnen nog net een maand of twee en dan zijn ze wel op.

- Pyama: ook daarvoor geldt dat ik er net niet altijd op tijd gewassen krijg

- Beige ballerina's: ook daarvoor heb ik nu een paar dat aan zijn einde zit. Voor de zomer wel een paar nieuwe nodig.

Maar al deze aankopen kan ik nog even uitstellen. Verder heb ik wel een paar nieuwe sportschoenen gekocht maar sportkleding valt buiten deze challenge voor mij, omdat het echt een gebruiksvoorwerp is en geen funshoppen.
Leuk topic.

Kocht zelf voor ¤50 / ¤75 aan kleding per maand.

Nu mijn kast goed uitgemest en nu dus weinig over. Ook wat kilo's kwijt geraakt dus past ook niet meer.

De afgelopen maanden geen kleding gekocht maar in april heb ik mezelf beloofd om dan te gaan shoppen.

Heb ¤150,- apart gezet hiervoor.

Wat heb ik nodig:

- hardloopshirt / vest (het liefst zo'n strakke)

- fitnessshirt

- pantalon

- hogere sokken (die enkelsokjes zijn te kort en te koud)

- boxershorts (zijn te groot geworden die ik nu heb).

- 1 paar gympen

- nette laarsjes

- nette leggings

- pyama (een hele warme)
Ik weet nog wel dat ik vroeger ook een collega had die letterlijk haar (tweedehands)kleding (lees spijkerbroeken enzo) voor nog geen euro op allerlei markten kocht. Wel knap vind ik want alles moet dan maar net precies passen.
quote:maiskip schreef op 31 maart 2015 @ 22:20:

Leuk topic.

Kocht zelf voor ¤50 / ¤75 aan kleding per maand.

Heb ¤150,- apart gezet hiervoor.

Wat heb ik nodig:

- hardloopshirt / vest (het liefst zo'n strakke)

- fitnessshirt

- pantalon

- hogere sokken (die enkelsokjes zijn te kort en te koud)

- boxershorts (zijn te groot geworden die ik nu heb).

- 1 paar gympen

- nette laarsjes

- nette leggings

- pyama (een hele warme)Wouw en dat allemaal voor 150¤ waar koop jij je schoenen en kleding?
Ben zaterdag helemaal los gegaan met de national glamourday kon het niet laten.
@zonnetje. De basics bij Primark en de rest in de aanbieding elders. Had al schoenen gezien bij de sportzaak en de van Haren heeft regelmatig uitverkoop .
Ik kwam tijdens mijn verhuizing trouwens nog allemaal kleding tegen die ik apart had gelegd omdat ik daar niet meer in paste. Maar omdat ik inmiddels ruim 12 kilo ben afgevallen is de kans groot dat ik die items nu weer wel pas. Als ik binnenkort even tijd heb (tussen al het huisbewonderbezoek door) ga ik dus een keer een passessie houden. Grote kans dat ik daarna weer meer dan genoeg kleding heb voor de rest van het jaar.
Het gaat mij ook goed af al zeg ik het zelf. Het is niet dat ik helemaal geen kleding meer koop, maar wel bewuster. Sinds januari alleen nog 2 t-shirts bij de Hema gekocht. Ik heb niet zoveel tijd om te winkelen, en online shoppen doe ik niet. Dat scheelt wel.

Wat nog wel op mijn lijstje staat is een nieuwe blouse voor het werk en van de zomer een bikini.
quote:maiskip schreef op 01 april 2015 @ 10:50:

@zonnetje. De basics bij Primark en de rest in de aanbieding elders. Had al schoenen gezien bij de sportzaak en de van Haren heeft regelmatig uitverkoop .

Wat knap dat dit je lukt voor 150 euro! Ik dacht echt dat je ging antwoorden dat dit het bedrag was voor de eerste paar stuks uit je lijst. Ik zou namelijk al gauw 150 euro uitgeven aan enkel de laarsjes en de gympen.. Maar voorlopig hou ik me goed. Niks gekocht in maart!

-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-04-2015 12:38
Reden: verwijderd ivm onderzoekje
% gewijzigd
Onderzoekjes mogen niet!

Maar ik was in een goede bui, dus ik heb hem voor je ingevuld (al vrees ik dat je er niets aan hebt)!
Aan het typen...............
3 werkbroeken gekocht, helemaal in nopjes, waren duur, maar zijn mooi en tijdloos. Gewoon pantalons. Met hak en zonder hak te dragen. Voor de rest: nog helemaal niets! Wel in de verleiding om honderdduizend truien en shirts te kopen bij nieuwe broeken, maar mooi niet gedaan. Uitgespaarde geld in veel teveel paaseitjes gestopt :D.
Leuk om te blijven lezen hoe het jullie vergaat!

Ik heb afgelopen maand nieuwe schoenen voor mijn werk gekocht omdat mijn oude stuk waren. Ik draag ze ook echt alleen daar, dus ik vond het de uitzondering helemaal waard.

Verder heb ik helemaal niks gekocht, nog geen moment tekort aan kleding gehad en ik zie steeds meer in dat mijn zin om iets te kopen echt los staat van kleding nodig hebben. Dus ik ga lekker door met niets kopen, bevalt goed!
Ik had afgelopen week een zwak moment, er kwam een uitnodiging binnen voor de sample sale van Vanilia over twee weken en heb een kaartje gekocht . Het kaartje was heel goedkoop, maar 5 euro en ik weet nog niet helemaal zeker of ik wel echt ga, want ik moet ook nog reiskosten maken. Maar de verleiding was gewoon te groot, alles is daar tussen de 5 en 39 euro....
En ik heb die 6 maanden ook niet gehaald.

Vorige maand heb ik twee paar schoenen gekocht. Ik heb ze echt nodig als vervanging. Ik heb last van hakken. Laatste week van de sale en kon niet kiezen tussen twee paar. Allebei dan kreeg ik de tweede voor 16 euro.

Verder twee broeken gekocht als reserve. Ik greep mis en voor 25 euro.... had ik er ook een sjaal bij. Ook vervanging van favoriet die te vaak in de was zat.

Ondertussen heb ik zo weinig zin in winkelen dat ik niet bang hoef te zijn dat ik dat veel ga doen.

Ik vind het ook leuk om alleen maar te kijken. Er hangt al genoeg, maar met die laatste schoenen heb ik meer mogelijkheden.

Ik vind de geur van taartjes alleen al lekker. Ik vind ook dat als ik zelf geen taartjes mag eten, dat dan niemand dat zou mogen.

Voor mij zijn het net schilderijen.
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:dignity schreef op 07 april 2015 @ 21:29:

Ik had afgelopen week een zwak moment, er kwam een uitnodiging binnen voor de sample sale van Vanilia over twee weken en heb een kaartje gekocht . Het kaartje was heel goedkoop, maar 5 euro en ik weet nog niet helemaal zeker of ik wel echt ga, want ik moet ook nog reiskosten maken. Maar de verleiding was gewoon te groot, alles is daar tussen de 5 en 39 euro....

Herkenbaar!

Behalve een paar sokken heb ik niets gekocht Tot nu toe. Die sample sale is idd verleidelijk. Maar ik heb geen toegangsticket gekocht. De eerste die ik oversla sinds jaren. Zit nu wel de hele tijd te denken argh wat loop ik straks allemaal mis. Hmz.

Ben verslaafd aan sale shoppen. :/

Gelukkig zijn de vrijdag en zaterdag kaartjes inmiddels uitverkocht.

Verder geen verleidingen tegen gekomen. Merk ook dat des te meer je weg blijft van de winkels hoe makkelijker het wordt.
Ik heb inmiddels een half jaar niets gekocht. De eerste maanden onbewust, vanaf het begin van dit topic bewust. Begin oktober heb ik nog een broek en twee bh's gekocht, daarna niets meer. Die broek kocht ik omdat ik een paar sollicitatiegesprekken had waar ik een beetje netjes voor de dag wilde komen, de bh's omdat ze afgeprijsd waren (en ik heb zo'n lastige - en dure - maat dat ik dan meteen toesla).

Ik merk dat ik het het lastigst vind als ik leuke, goedkope kleding tegenkom (online of in een etalage). Ik moet mezelf dan echt afvragen of ik dat kledingstuk wel echt nodig heb, en of het iets toevoegt aan alle kledingstukken die ik al heb. Meestal is het antwoord 'nee', dan kan ik het makkelijk laten hangen. Een enkele keer zou het wel iets toevoegen, dan kost het me wat meer zelfbeheersing. Maar nooit zoveel dat ik de verleiding niet kan weerstaan.

Mijn grootste verleiding zijn dus de koopjes, de buitenkansjes. Ik ben er echter van overtuigd dat ik beter een paar kwalitatief goede stukken kan hebben dan een heleboel modegevoelige troep die na een seizoen al versleten is. Als ik dus ooit weer iets koop wil ik heel bewust een basisgarderobe gaan samenstellen waar ik heel lang mee kan doen. En dan in de kleuren en vormen die mij flatteren. Ik heb ooit al een stylingadvies gekregen, en het scheelt echt zóveel als je weet welke kleuren en vormen je goed staan! Dat kan ik echt iedereen aanraden. Maar voorlopig val ik alleen maar af, en is het dus zonde om nu al te gaan investeren in dure kleding. Ik koop nog lekker even niets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven