vriendje mee naar betaalde speeltuin: hoe bijdrage vragen?

08-04-2015 21:36 472 berichten
Ik heb voor mijn zoontje en mijzelf een seizoenskaart voor een speeltuin gekocht omdat hij erg van klimmen etc. houdt, en hij bij de betreffende speeltuin uren kan buitenspelen. Nu wil ik als het mooi weer is af en toe uit school een vriendje meenemen (vind mijn zoontje natuurlijk extra leuk) maar ik wil niet steeds voor ieder extra kind 10 euro toegang betalen. Ik neem zelf ook een seizoenskaart om het betaalbaar te houden en heb dit bij een paar ouders voorgesteld zodat ik hun kind makkelijker mee kan nemen, maar daar ging niemand verder op in.

Hoe kleed je het in als je wel vervoer en "oppas" wilt bieden, maar niet die extra toegang wilt betalen? Is het redelijk om dit bij ouders terug te vragen? Uiteraard zal ik dan niet eerst het kind meevragen en dan pas aan de ouders zeggen dat het ze geld kost (dan staan ze voor het blok), maar verder ben ik een beetje onzeker hoe ik het moet aanpakken. Eten en drinken regel ik natuurlijk zelf voor iedereen. Zouden jullie het aantal keer dat je kind mee mag beperken als je iedere keer zelf 10 euro toegang moet betalen? Ik bedoel niet dat ik iedere week hetzelfde kind mee wil nemen, maar stel dat een hecht vriendje of vriendinnetje per seizoen 3x mee kan, is dat dan financieel een probleem?
Alle reacties Link kopieren
Wat een ongelofelijk dure speeltuin! Zijn de wegen daar geplaveid met goud?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Is je zoontje het enige kind dat in die speeltuin speelt?
verba volant, scripta manent.
Ik vind 10 euro voor een speeltuin eerlijk gezegd nogal een behoorlijk bedrag.

Wij zouden er geen boterham minder om eten, maar ik kan me voorstellen dat dat bij heel veel gezinnen anders kan zijn.
Gewoon eerlijk zeggen.

Aangeven dat je het heel gezellig vindt dat die vriendjes meegaan, maar dat het wel geld kost. Dus: zijn die ouders bereid een bijdrage te leveren? Zo nee, dan gaan die kinderen niet mee.

Als je hier geen afspraken over maakt, wordt het echt een heel onduidelijk verhaal wat vooral in jouw geval financieel ongunstig gaat uitvallen.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Kan je toch gewoon aan die ouders vragen: joh ik ga woensdag naar die speeltuin, ik wil Daan wel meenemen maar zou wel graag hebben dat je zelf t kaartje betaald. Dan regel ik t eten en drinken.. Zoiets toch?
Wat een dure grap ¤10,00!!

Ik heb veel speeltuinen in de buurt maar die zijn toch echt gratis.

Als je niet wil betalen moet je ook niet iemand mee vragen. Ik nam van de zomer ook weleens een vriendinnetje mee naar het zwembad en dat betaalde ik zelf, ¤4.00.

Vriendinnetje meenemen is ook in mijn belang; mijn dochter vermaakt zich dan nog beter en ik kan languit in de zon.
Het zou financieel geen probleem zijn, maar ik zou mijn kind niet zo vaak mee laten gaan. Een keer is prima en leuk, maar drie keer vind ik vrij veel. En veel geld voor een bezoekje aan een speeltuin.
Waarschijnlijk wil je een vriendje mee om het voor je eigen zoon leuker te maken?

Dan is het toch een soort van uitnodiging van jouw kant en vind ik eigenlijk dat je dat zelf zou 'moeten' betalen. Ik zou er geen geld voor durven vragen.

Wel zou je tegen een van de ouders kunnen zeggen: leuk als Pietje een keer mee gaat, kost maar 10 euro. Kijk maar of hij een keer zin heeft.

Ik vind 10 euro trouwens nogal wat... Zou ik alleen betalen als mijn eigen kind het ook echt heel leuk vindt en graag wil.
Afijn ik zou heel duidelijk zijn naar de ouders van het kind dat meegevraagd gaat worden.

Dus: Hoi Mama/papa van B (en natuurlijk haar/zijn naam dan) zoon wil B. graag meenemen naar een naam speeltuin. De entree kost 10 euro en kan ik zoon dit aan jouw kind laten vragen of liever niet?

Vooraf dus aangeven bij ouders dat het hen 10 euro gaat kosten. Dan kunnen de ouders het zelf bepalen en hebben nog niet te maken met een blij en dus al uitgenodigd kind.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je ziet je zelf als oppas van dat kind maar daarvoor neem je dat kind toch niet mee? Je neemt een vriendje mee omdat dat leuk is voor jouw kind, dus indirect heb jij daar plezier van.

10 euro per keer is wel veel. Ik zou het entreegeld aan de ouders vragen en vervoerskosten en eten en drinken voor eigen rekening nemen.
Hier is ook een betaalde speeltuin, toegangsprijs voor niet-leden 1 euro. Dat betaal ik gewoon zelf, maar dat vind ik ook een okee bedrag. 10 euro lijkt meer een pretpark
Als je het niet wil betalen niet meevragen. Wij hebben laatst een vriendinnetje meegevraagd naar K3 en die moeder bood zelf aan te betalen.

Dat is dan ok maar ik vond het anders ook leuker voor mijn dochter dat er een leeftijdsgenootje bij was dus had dat geld er ook voor over gehad (had toch kaartje over)

Als er een vriendje meekomt zou ik zoiets niet ondernemen. Vergelijkbaar met een clubje, daar neem je toch ook niet zomaar kinderen mee naartoe?

Of met een andere ouder afspreken dat zij ook zo'n kaart kopen.
Denk dan toch dat ik de voorkeur zou geven als andere ouder zijnde aan de speeltuin om de hoek. Iedere zichzelf respecterende plaats heeft toch iig één speeltuin met klimrek?

En incidenteel naar een betaalde speeltuin, maar tien euro? Dat is voor mij een rib uit mijn lijf.
quote:vitamined schreef op 08 april 2015 @ 21:43:

Waarschijnlijk wil je een vriendje mee om het voor je eigen zoon leuker te maken?

Dan is het toch een soort van uitnodiging van jouw kant en vind ik eigenlijk dat je dat zelf zou 'moeten' betalen. Ik zou er geen geld voor durven vragen.

Dit dus.

Ik zou het ook niet doen, als dochter vriendjes mee heeft uit school en we gaan ergens heen, betaal ik. En zo gaat het andersom ook.
Ja ik ken ook alleen entree-prijzen van een speeltuin van 1 á 2 (misschien een keer 3) euro.

Je kent het type speeltuin wel; het wordt gerund voor vrijwilligers en de aanmaak-limonade in een bekertje kost er 20 cent max. 50 cent.
Ik zou het geen enkel probleem vinden om een tientje te betalen voor een leuke middag voor mijn kind. Ik zou het waarschijnlijk uit mijzelf al aanbieden. Ik zou het echt niet gek vinden als een ouder tegen mij zegt, joh ik neem je kind graag mee maar ik kan geen toegang betalen. Zou jij dat zelf willen betalen.

een tientje entree vind ik wel behoorlijk aan de prijs, als het om een normale speeltuin gaat. Maar geen reden om het niet te willen betalen hoor.
geen vriendje meenemen. Je kan niet een vriendje uitnodigen en daarna met de rekening zwaaien. en hoezo ben je "oppas" je neemt dat vriendje mee voor je zoon.
Hier vlakbij zit DippieDoe; is ook behoorlijk prijzig.

Er waren best veel kinderen uit klas van dochter die een abonnement hadden; doe konden dus gewoon met elkaar mee.

Als dochter een keer mee ging betaalde ik dat gewoon (uit mezelf). Lijkt me ook vrij logisch; ze is daar nu te oud voor, maar zo gaat het nog steeds als er over en weer naar zwemparadijzen oid wordt gegaan.
Uitnodigen = betalen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb een seizoenskaart voor zoon voor een speeltuin gekocht. Een los kaartje is inderdaad ¤10 (na korting omdat hij introducees kan meenemen als seizoenskaarthouder). De prijs verbaast me dus niet, en ik vermoed dat het dezelfde speeltuin is (of een vergelijkbare speeltuin) die echt groot is met veel "attracties", inclusief zwemgedeelte.

OT: Ik zou geen ¤10 betalen voor een ander kind als dit regelmatig voor komt. Ik zou ze dus niet uitnodigen. Ik vind het ook wel apart dat geen enkel kind zo'n kaart heeft. Bij mijn zoon op het kdv hebben bijna alle kinderen een abonnement. Is het echt dichtbij, of iets verder?
Ik vind dit wel duur hoor....maar ben je oppas of is het een speel afspraak? Maar ¤10 voor een speeltuin terwijl er voldoende gratis voorzieningen in de buurt zijn...ik had het er niet voor over.
Inderdaad een absurd dure speeltuin, hier zijn ook een paar speeltuinen waar je voor moet betalen, maar dat is dan 50 cent.

Ik vind het ook lastig om daar geld voor te vragen omdat je ouders toch min of meer voor het blok zet, jij nodigt hun kind uit omdat dat leuk is voor jouw kind en zij moeten 10 euro betalen. Ik snap ook wel dat zij niet een seizoenskaart nemen (hoe duur is dat dan wel niet?) zodat jij hun kind makkelijk mee kan nemen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zou ook geen andere kinderen uitnodigen als ik niet voor hen wil/kan betalen. En daarnaast; je kind vermaakt zich toch ook wel zonder vriendje? Ik klim en klauter altijd zelf ook mee als er weinig soeps is om mee te spelen.
en voor 10 euro mag je een dag- entertainment verwachten, niet een uurtje op de woensdagmiddag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven