vriendje mee naar betaalde speeltuin: hoe bijdrage vragen?

08-04-2015 21:36 472 berichten
Ik heb voor mijn zoontje en mijzelf een seizoenskaart voor een speeltuin gekocht omdat hij erg van klimmen etc. houdt, en hij bij de betreffende speeltuin uren kan buitenspelen. Nu wil ik als het mooi weer is af en toe uit school een vriendje meenemen (vind mijn zoontje natuurlijk extra leuk) maar ik wil niet steeds voor ieder extra kind 10 euro toegang betalen. Ik neem zelf ook een seizoenskaart om het betaalbaar te houden en heb dit bij een paar ouders voorgesteld zodat ik hun kind makkelijker mee kan nemen, maar daar ging niemand verder op in.

Hoe kleed je het in als je wel vervoer en "oppas" wilt bieden, maar niet die extra toegang wilt betalen? Is het redelijk om dit bij ouders terug te vragen? Uiteraard zal ik dan niet eerst het kind meevragen en dan pas aan de ouders zeggen dat het ze geld kost (dan staan ze voor het blok), maar verder ben ik een beetje onzeker hoe ik het moet aanpakken. Eten en drinken regel ik natuurlijk zelf voor iedereen. Zouden jullie het aantal keer dat je kind mee mag beperken als je iedere keer zelf 10 euro toegang moet betalen? Ik bedoel niet dat ik iedere week hetzelfde kind mee wil nemen, maar stel dat een hecht vriendje of vriendinnetje per seizoen 3x mee kan, is dat dan financieel een probleem?
quote:Mevrouw_Kniesoor schreef op 08 april 2015 @ 23:49:

[...]

Ja dat kan je vinden. Ik probeer namelijk niet uit te weiden over bijzaken dus ik ga me even niet verdedigen waarom je dit niet goed ziet. Daar gaat het topic namelijk niet over. Zoon mag bij ons zijn wie hij is, en voorlopig wil hij pertinent niet op welk clubje dan ook. Dus zoek ik andere vormen waar hij zich goed bij voelt tot hij verder gegroeid is en het wel aandurft.

Soms moet je kinderen een zetje geven, anders dürfen ze nooit.

Ik gooi de zwemles er maar weer in.
Alle reacties Link kopieren

[...]

Ja dat kan je vinden. Ik probeer namelijk niet uit te weiden over bijzaken dus ik ga me even niet verdedigen waarom je dit niet goed ziet. Daar gaat het topic namelijk niet over. Zoon mag bij ons zijn wie hij is, en voorlopig wil hij pertinent niet op welk clubje dan ook. Dus zoek ik andere vormen waar hij zich goed bij voelt tot hij verder gegroeid is en het wel aandurft.Ik opper het nog maar een keer... Park? Speeltuin zonder entree in de buurt? Andere voorzieningen?
quote:annavanandelle schreef op 08 april 2015 @ 23:49:

[...]

He, daar kies je zelf voor die drie kinderenJa, maar niet voor vriendjes met moeders die niet tegen binnen speelafspraakjes kunnen en geen zin/ geld hebben om de vriendjes van hun kinderen mee te nemen voor eigen geld.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Amaqanda schreef op 08 april 2015 @ 23:51:

[...]

En dan kies je er ook zelf voor niet voor al die kinderen speelafspraken die 10euro kosten te gaan betalen. Wat dus betekent dat je kind nooit met het vriendje kan spelen (bij dat vriendje) die niet thuis mag zijn met andere kinderen omdat de ouders alleen maar kinderen mee willen nemen naar dure speeltuinen.Klopt. En er zijn vast genoeg andere kinderen waar ze wel bij kunnen spelen. Geen probleem dus.
quote:appelientjex schreef op 08 april 2015 @ 23:52:

[...]

Klopt. En er zijn vast genoeg andere kinderen waar ze wel bij kunnen spelen. Geen probleem dus.Niet voor 'mijn' kind in die zin. Wel voor het kind waar anderen niet komen.

[...]

Ja dat kan je vinden. Ik probeer namelijk niet uit te weiden over bijzaken dus ik ga me even niet verdedigen waarom je dit niet goed ziet. Daar gaat het topic namelijk niet over. Zoon mag bij ons zijn wie hij is, en voorlopig wil hij pertinent niet op welk clubje dan ook. Dus zoek ik andere vormen waar hij zich goed bij voelt tot hij verder gegroeid is en het wel aandurft.De tijd om te groeien is nu! Jij geeft zelf aan dat jij degene bent die hem afremt. Dat hij nu niet wil kan betekenen dat hij dat zegt om jou te plezieren, om sociaal wenselijk gedrag naar jou toe te vertonen. Ik krijg de indruk dat dat kind nu al op eieren loopt om jullie niet te storen in jullie zware bestaan.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 april 2015 @ 23:52:

[...]

Ja, maar niet voor vriendjes met moeders die niet tegen binnen speelafspraakjes kunnen en geen zin/ geld hebben om de vriendjes van hun kinderen mee te nemen voor eigen geld.Helaas heb je geen invloed op andermans keuze. Iedereen mag dit toch voor zichzelf bepalen? Gelukkig mag je gewoon 'neen' zeggen en speelt je kind dan ergens anders.
quote:Tuorrebout schreef op 08 april 2015 @ 23:47:

Daar had je aan moeten denken voor je aan kinderen begon. Hoe kan je nu verwachten dat een vierjarige kleuter zoveel rekening moet houden met zijn ouders. Juist nu is het zo leuk en spannend om thuis af te spreken en vriendschappen op te bouwen. Mijn oudste is nu 8 maar haar vriendinnen zijn al 4 jaar redelijk hetzelfde. Ze bouwen nu al op. Leren omgaan met delen: andere kinderen spelen met jouw speelgoed, spelen anders met jouw speelgoed dan jij dat doet. Je zoon is in dezen een grote verliezer. Ze willen niet altijd weg. Thuis is ook zijn thuis. Gitaren aan de kant in ieder geval.Mijn man is er ook nog en op dagen dat hij mijn zoon na school opvangt (dat zijn de meeste) dan doet hij wel leuke dingen met andere kinderen erbij. We proberen speelafspraakjes thuis vooral op "papadagen"te regelen omdat papa veel flexibeler met kinderen omgaat en er lol in heeft. Voor MIJN dag gaan we dus regelmatig samen op stap, maar zoon mag ook gewoon thuis dingen doen die hij leuk vind (zonder speelafspraakjes). Ik zoek dus naar een vorm om er af en toe ook een kind bij te laten.
En nu mogen er opeens wel kinderen thuis spelen?
het lijkt me heel moeilijk zo

vooral voor jullie kind
quote:Mevrouw_Kniesoor schreef op 08 april 2015 @ 23:54:

[...]

Mijn man is er ook nog en op dagen dat hij mijn zoon na school opvangt (dat zijn de meeste) dan doet hij wel leuke dingen met andere kinderen erbij. We proberen speelafspraakjes thuis vooral op "papadagen"te regelen omdat papa veel flexibeler met kinderen omgaat en er lol in heeft. Voor MIJN dag gaan we dus regelmatig samen op stap, maar zoon mag ook gewoon thuis dingen doen die hij leuk vind (zonder speelafspraakjes). Ik zoek dus naar een vorm om er af en toe ook een kind bij te laten.Dat is één dag in de week?
Dan hou je dat je zoon moederdag en zoek je eventueel kosteloos een leuke speeltuin in de buurt. Picknickkleed mee en klaar. Dure speeltuin is jullie uitje.
quote:annavanandelle schreef op 08 april 2015 @ 23:52:

[...]

Soms moet je kinderen een zetje geven, anders dürfen ze nooit.

Ik gooi de zwemles er maar weer in.Mss lees je er iedere keer overheen to?
quote:appelientjex schreef op 08 april 2015 @ 23:54:

[...]

Gelukkig mag je gewoon 'neen' zeggen en speelt je kind dan ergens anders.

Natuurlijk mag je nee zeggen.

Uiteraard.

Alleen denk ik niet dat heel veel mensen dit makkelijk doen; of te overdonderd, of bang om arm of gierig te lijken.
quote:annavanandelle schreef op 08 april 2015 @ 23:57:

[...]

Mss lees je er iedere keer overheen to?Over alle alternatieve uitjes buiten de deur ook
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 april 2015 @ 23:57:

[...]

Natuurlijk mag je nee zeggen.

Uiteraard.

Alleen denk ik niet dat heel veel mensen dit makkelijk doen; of te overdonderd, of bang om arm of gierig te lijken.

Als ik zo voor het blok gezet zou worden, zou ik ook geen nee zeggen. Ook voor mijn zoon, want die wil spelen en ik zeg ja en dan opeens nee. Voor een volgende keer is het meteen nee, omdat ik niet wens zo voor het blok te worden gezet. Dan mag vriendje wel bij ons komen.

Bij mensen waarvan ik weet dat ze krap zitten zou ik trouwens altijd zelf aanbieden om dan voor zoon te betalen, maar ik heb toch graag dat het mijn eigen keuze is.
quote:Amaqanda schreef op 08 april 2015 @ 23:58:

[...]

Over alle alternatieve uitjes buiten de deur ook Denk het ook
quote:Mevrouw_Kniesoor schreef op 08 april 2015 @ 23:54:

[...]

Ik zoek dus naar een vorm om er af en toe ook een kind bij te laten.Die tips over in welke vorm dan wel worden toch al honderdduizend en een keer gegeven? Jij blijft maar hangen in die betaalde speeltuin. Het is dat buiten de deur of helemaal niks buiten de deur?
En naar het antwoord op mijn vraag over of zoon de speeltuin 'alleen' wel leuk vindt, of dat het toch wat saai is dan ben ik ook benieuwd.

Dan zou ik namelijk beter begrijpen waarom je perse een kind mee wil naar die speeltuin.
quote:bollinger schreef op 08 april 2015 @ 23:54:

[...]

De tijd om te groeien is nu! Jij geeft zelf aan dat jij degene bent die hem afremt. Dat hij nu niet wil kan betekenen dat hij dat zegt om jou te plezieren, om sociaal wenselijk gedrag naar jou toe te vertonen. Ik krijg de indruk dat dat kind nu al op eieren loopt om jullie niet te storen in jullie zware bestaan.Nee muts! Ik geef helemaal niet aan dat ik hem afrem. Het komt uit hemzelf en ook op school zien ze dat gedrag, en daar laten ze hem ook in zijn eigen tempo groeien. Er zijn hele extraverte kinderen, hele onzekere kinderen, hele enthousiaste kinderen, er zitten er in de klas misschien drie die volledig gemiddeld zijn, en de rest wijkt allemaal af. Mijn zoon wijkt af binnen normale grenzen (volgens zijn betrokken leerkrachten). Of hij later Asperger blijkt te hebben dankzij mij is absoluut niet te zeggen. Op dit moment zijn er met hem gewoon geen problemen. Kinderen die zich volledig wegcijferen voor hun ouders, hebben WEL problemen, en daar merk je ook wel iets van in de klas of in andere situaties. Mijn zoon is geremd, maar verder vrolijk, in balans, gezellig, creartief en sociaal. Hij is niet agressief, weinig boos, weinig verdrietig, is nooit ziek, heeft geen onbegrepen pijnklachten, groeit en eet goed, is lief, nieuwsgierig, heel taalvaardig, kan incasseren van vriendjes... Hij kan mopperen en noemt ons regelmatig eens sukkel, hij heeft humor en wil heel veel op schoot. Gewoon een unieke kleuter zoals iedere kleuter uniek is. En hij wil dus niet altijd meedoen in groepjes, of hij doet mee door aan de kant te zitten en zich heel erg in te leven. Daar zijn er ieder jaar wel een paar van, en die kunnen zich nog alle kanten op ontwikkelen.
Denk je echt niet dat de situatie van jou en je man invloed heeft op je kind?
Om even terug te komen op de speeltuin. Ik zou zelf al niet zo graag zulke jonge kinderen in mijn eentje meenemen naar een grote speeltuin (gezien de kosten neem ik aan dat het om een vrij grote speeltuin(park) gaat). Het gaat een tijdje goed, maar op een gegeven moment krijgen ze onenighied en gaat Jantje ergens anders dan Pietje spelen. En met wie loop je dan mee (ik vertrouw mijn eigen kinderen, maar let altijd extra op "vreemde" kinderen). En net als Pietje ergens heel hoog in een toestel zit moet Jantje naar de wc. En als je dan terugkomt van de toiletten blijkt Pietje huilend boven te zitten omdat hij niet meer naar beneden durft. En zelf moet je ook wel eens plassen.

Ik vind het best vermoeiend omdat ik me op locatie verantwoordelijk voel voor andersmans kinderen (die ook soms echt (stomme) dingen doen, die je van je eigen kinderen niet gewend bent).
quote:Mevrouw_Kniesoor schreef op 09 april 2015 @ 00:04:

[...]

Nee muts! Ik geef helemaal niet aan dat ik hem afrem. Het komt uit hemzelf en ook op school zien ze dat gedrag, en daar laten ze hem ook in zijn eigen tempo groeien. Er zijn hele extraverte kinderen, hele onzekere kinderen, hele enthousiaste kinderen, er zitten er in de klas misschien drie die volledig gemiddeld zijn, en de rest wijkt allemaal af. Mijn zoon wijkt af binnen normale grenzen (volgens zijn betrokken leerkrachten). Of hij later Asperger blijkt te hebben dankzij mij is absoluut niet te zeggen. Op dit moment zijn er met hem gewoon geen problemen. Kinderen die zich volledig wegcijferen voor hun ouders, hebben WEL problemen, en daar merk je ook wel iets van in de klas of in andere situaties. Mijn zoon is geremd, maar verder vrolijk, in balans, gezellig, creartief en sociaal. Hij is niet agressief, weinig boos, weinig verdrietig, is nooit ziek, heeft geen onbegrepen pijnklachten, groeit en eet goed, is lief, nieuwsgierig, heel taalvaardig, kan incasseren van vriendjes... Hij kan mopperen en noemt ons regelmatig eens sukkel, hij heeft humor en wil heel veel op schoot. Gewoon een unieke kleuter zoals iedere kleuter uniek is. En hij wil dus niet altijd meedoen in groepjes, of hij doet mee door aan de kant te zitten en zich heel erg in te leven. Daar zijn er ieder jaar wel een paar van, en die kunnen zich nog alle kanten op ontwikkelen.

Jouw post van 23.12 uur:

Hee; kijk goeie voor de de forumbullshit bingo! Hier komt de suggestie dat mijn zoon allerlei problemen heeft die komen door mij. Hij is niet geremd (geremde kinderen bestaan namelijk niet), hij wordt door mij geremd! Dat is een flauwe insinuatie; ik weet heus wel wat ik schrijf, en hij IS geremd.
quote:Mevrouw_Kniesoor schreef op 09 april 2015 @ 00:04:

[...]

Nee muts!.
quote:Amaqanda schreef op 08 april 2015 @ 23:56:

En nu mogen er opeens wel kinderen thuis spelen?Zucht; ze mogen sowieso, maar als ik probeer om het voor mijzelf beheersbaarder te houden, dan zoek ik ook graag alternatieven. Mijn man kan prima kinderen uit zijn gitaren houden en die vind dat geen probleem; hij geeft meteen een gratis muziekles. IK vind het lastig dat op een dag dat IK de verantwoordelijkheid heb, ik ook nog zo'n gitaar moet redden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven