Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:CanYouNot schreef op 09 april 2015 @ 17:23:

[...]

Ja, maar ik werk dan ook in een supermarkt Van jou begrijp ik dat. Ik ben hooguit 15 minuten in de supermarkt en zie een fractie van wat er zich over zo'n hele dag voltrekt.
Nog even over die ouwe mensen: pubers in de supermarkt zijn nog veel erger. Ze komen altijd met zijn tienen tegelijk, kopen allemaal één blikje Euroshopper energydrink en dat moet dan allemaal apart worden afgerekend. Helaas zitten we altijd wel een paar tussen wier banksaldo niet toereikend is om dat ene blikje te bekostigen, waarna er een oeverloze discussie ontstaat wie van de rijkere vrienden het enorme bedrag moet voorschieten. Met een beetje geluk blijkt niemand daartoe bereid, waarop de aankoop moet worden geannuleerd maar dat kan de kassamevrouw niet zelf, daarvoor moet een hogergeplaatste kassajuf ergens uit een zompige kelder komen met een sleuteltje. En dat duurt lang. Echt lang. Veel langer dan een ouwe mevrouw erover doet om een briefje van twintig uit haar beurs te bibberen.
quote:CanYouNot schreef op 09 april 2015 @ 17:20:

[...]

Dan wordt één banaan nog een keer gewogen De grootste en de dikste zeker
Oh ja, en ook zo fijn: die mandjes op wieltjes. Als de klanten die dingen nou konden besturen zou er nog wel mee te leven zijn, maar dat kunnen ze niet. Men slingert de mandjes ongecontroleerd achter zich aan, besluit ineens om te moeten keren want boter vergeten en zwiept het mandje met een grote boog door het gangpad en bekommert zich daarbij totaal niet om de enkels, scheenbenen (of in ernstige gevallen zelfs hoofden) van hun medemens. Levensgevaarlijk, die dingen.
quote:Lady-Voldemort schreef op 09 april 2015 @ 17:35:

Oh ja, en ook zo fijn: die mandjes op wieltjes. Als de klanten die dingen nou konden besturen zou er nog wel mee te leven zijn, maar dat kunnen ze niet. Men slingert de mandjes ongecontroleerd achter zich aan, besluit ineens om te moeten keren want boter vergeten en zwiept het mandje met een grote boog door het gangpad en bekommert zich daarbij totaal niet om de enkels, scheenbenen (of in ernstige gevallen zelfs hoofden) van hun medemens. Levensgevaarlijk, die dingen.Eens! Ondingen zijn het! Bovendien zie je ze soms pas op het laatste moment staan en breek je je nek er zowat over.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:OldWood schreef op 09 april 2015 @ 17:31:

[...]

De grootste en de dikste zeker Geen idee of dat zo is, maar ik zou dat wel doen. Of, als je zo nodig een banaan wilt eten, eerst alles wegen (als dat nog kan bij je supermarkt).
quote:Sensy12 schreef op 09 april 2015 @ 17:21:

Vreemde discussie over eten in de supermarkt. Zo vaak heb ik het niet gezien/meegemaakt. Jullie wel dan?In mijn tijd, ahum oma vertelt, bij de AH kwam het toch regelmatig voor. En zoals gezegd, zonen hebben het ooit ook een keertje gedaan. En toevallig hoorde ik van de week een moeder schelden naar een kind die kennelijk een zak tumtummetjes in de Jumbo opentrok.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:CanYouNot schreef op 09 april 2015 @ 17:20:

[...]

Dan wordt één banaan nog een keer gewogen

Nee, niet met die bedoeling.

En dat lijkt me ook niet perse eerlijk.
quote:CanYouNot schreef op 09 april 2015 @ 17:40:

[...]

Geen idee of dat zo is, maar ik zou dat wel doen. Of, als je zo nodig een banaan wilt eten, eerst alles wegen (als dat nog kan bij je supermarkt).Bij de AH hier kan dat niet.
quote:riannerianne schreef op 09 april 2015 @ 17:23:

Je doet nu of het scheer en inslag is.

Dat is uiteraard niet zo. Af en toe eens een moeder die een kind een krentenbol geeft. De rijen staan niet vol met mensen met hamsterwangen vol wintervoorraad hoor.

Door deze hele discussie zie ik nu een supermarkt voor me, waarin iedereen naar hartenlust loopt te schransen. Zakken brood worden opengerukt, mensen zetten pakken vla aan hun mond, stukken kaas worden aangesneden en in blokjes opgepeuzeld bij een net opengetrokken fles wijn.

Zou een leuke sketch zijn voor Koefnoen of zo
quote:Donkeyshot schreef op 07 april 2015 @ 10:19:

[...]

Een vriend van me kwam aan de kassa met zijn kar vol boodschappen. Hij wees naar de volle kar en zei tegen de caissiere: "nou meid, zeg het maar. Hoeveel krijg je van me?" Waarop het meisje hem ging uitleggen dat hij eerst alle artikelen op de band moest leggen zodat zij ze kon scannen. Hij zei: "ja dat weet ik wel maar kunnen we dat gedoe niet overslaan ? Ik bied ¤ 80,- voor de hele kar, hebben we een deal ?"

Natuurlijk moest toch alles op de band en uiteindelijk bleek het eindbedrag ¤ 75,- te zijn. En hij zei: "nou zie je wel, je had best die ¤ 80,- aan kunnen pakken. Minder werk voor jou, en meer winst voor je baas! "Briljant! Dit vind ik echt humor!!
quote:Lotte35 schreef op 09 april 2015 @ 19:42:

[...]

Door deze hele discussie zie ik nu een supermarkt voor me, waarin iedereen naar hartenlust loopt te schransen. Zakken brood worden opengerukt, mensen zetten pakken vla aan hun mond, stukken kaas worden aangesneden en in blokjes opgepeuzeld bij een net opengetrokken fles wijn.

quote:SweetLittleMe schreef op 09 april 2015 @ 19:10:

[...]

Bij de AH hier kan dat niet.Bij ons ook al lang niet meer. Dat zelf wegen maakte het proletarisch winkelen natuurlijk ook wel erg gemakkelijk.
quote:Lady-Voldemort schreef op 09 april 2015 @ 21:06:

[...]

Bij ons ook al lang niet meer. Dat zelf wegen maakte het proletarisch winkelen natuurlijk ook wel erg gemakkelijk.

Wat heet!

Oma vertelt: ik had een stel aan de kassa - we spreken jaren tachtig - die een enorme tros bananen hadden. Een gulden. Ja, dahaag! Dus nawegen was bijna 10 gulden (voor de pieppies: da's ruim 4 euro). Dus moest er een boodschap af, en dat werden de condooms.

Moest wel grijnzen toen zij van het stel een paar maanden later met een ronde buik aan de kassa kwam...

[...]

Door deze hele discussie zie ik nu een supermarkt voor me, waarin iedereen naar hartenlust loopt te schransen. Zakken brood worden opengerukt, mensen zetten pakken vla aan hun mond, stukken kaas worden aangesneden en in blokjes opgepeuzeld bij een net opengetrokken fles wijn.Ik ga het morgen met mijn buren proberen!

[...]

Zou een leuke sketch zijn voor Koefnoen of zo Ik zag al die mensen met volle hamsterwangen bij de kassa's staan
quote:Lady-Voldemort schreef op 09 april 2015 @ 17:30:

daarvoor moet een hogergeplaatste kassajuf ergens uit een zompige kelder komen met een sleuteltje.

Ik zie het voor me. Zo'n verlopen kassajuf die de hele dag als een zombie in de kelder op een ouwe bank ligt, wachtend op dat belletje van boven.
Ik heb ook een enkele keer iets mogen opdrinken van mijn moeder, voor het afgerekend was. Vond het zelf, jaar of 8, dood eng. Bij de kassa werd de lege verpakking gebliebt en meteen door de prullenbak in.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Typefout in de titel van het topic! Zie ik nu pas.

[...]

Zou een leuke sketch zijn voor Koefnoen of zo

Jaaaaa ik zie het voor me! Geweldig omschreven!

En dat er dan daarna allemaal mensen met een afterparty-kater bij de kassa staan om alles af te rekenen, waarbij er op de lopende band alleen maar afval ligt (lege wijnflessen, lege kaasverpakkingen, lege chipszakken, lege fijngeknepen frisdrankblikjes...)
Real friends don't rub it in. They rub it out.
quote:soetkees schreef op 09 april 2015 @ 19:05:

[...]

In mijn tijd, ahum oma vertelt, bij de AH kwam het toch regelmatig voor. En zoals gezegd, zonen hebben het ooit ook een keertje gedaan. En toevallig hoorde ik van de week een moeder schelden naar een kind die kennelijk een zak tumtummetjes in de Jumbo opentrok.Had vandaag wel het tegenovergestelde. De hummel in het kinderzitje heeft de hele tijd tijdens het booschappen doen gevraagd om een broodje. Moeder heeft de hele tijd volgehouden dat hij die pas kreeg als ze weer buiten waren. Vond het na dit topic bijna een verademing om te horen dat moeder voet bij stuk hield.
quote:blije-bij schreef op 09 april 2015 @ 22:50:

[...]

Had vandaag wel het tegenovergestelde. De hummel in het kinderzitje heeft de hele tijd tijdens het booschappen doen gevraagd om een broodje. Moeder heeft de hele tijd volgehouden dat hij die pas kreeg als ze weer buiten waren. Vond het na dit topic bijna een verademing om te horen dat moeder voet bij stuk hield.

Dit had ik kunnen zijn, want dit gebeurt mij regelmatig met kind van 2,5.

Als ik daaraan zou toegeven dan zou het wat worden zeg..want als we langs het drinken lopen zegt ze; hmmm drinken, ik wil drinken! En bij de chocola weer hetzelfde; hmmmm chocola eten, chocolaaaa!!

Maar dit gebeurt steeds minder omdat ze weet dat ik dan zeg; eerst betalen, dan pas drinken/eten etc. Nu zegt ze soms zelf al; eerst betalen!

Als ik daaraan zou toegeven zouden we dus al een pakje drinken hebben opengemaakt, een reepje chocola, en misschien ook nog een broodje.
Al zo vast aan het brood beginnen in de super zou ik niet doen, maar ik moet bekennen dat ik wel ooit een keer een pakje zakdoekjes heb open gemaakt. Ineens een loopneus en geen zakdoek op zak is toch vervelend
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 10 april 2015 @ 11:12:

Al zo vast aan het brood beginnen in de super zou ik niet doen, maar ik moet bekennen dat ik wel ooit een keer een pakje zakdoekjes heb open gemaakt. Ineens een loopneus en geen zakdoek op zak is toch vervelendWaar is de tijd gebleven dat iedere dame een vers gestreken zakdoek in het zijvakje van haar tas had zitten...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
heeft iedereen dit topic zo goed gelezen dat de ergenissen op zijn?

ik erger me aan de vakkenvullers die geen centimeter willen wijken als ik er langs kom en als ik netjes vraag of ik er langs mag mij de blik(die van mens zeur niet zo) geven.

ook erger ik me aan 1 specefieke kassamedewerker bij onze super waar ik bijna elke dag kom.

heb een soort stille oorlog met haar.

als ik sigaretten wil halen en mijn vriend wacht verder op in de winkel.met de booschappen en mijn tas . en ik kom met alleen briefgeld aan de servicebaalie vraagt ze altijdddd om mijn id terwijl ze die al 100 x gezien heeft.(en ik ben 25) dan moet ik terug lopen en dus id uit de kar bij vriend halen.

neem ik echter direct mijn hele portemonnee mee vraagt ze het echt nooit! ik zweer je dat ze het er om doet. (jammer genoeg staat ze ook echt altijd achter die balie grrr)

mijn vriend dacht eerst dat ik een grapje maakte maar nu valt het hem ook op!

en ik heb echt geen idee wat ik haar aangedaan heb dat ze dat elke keer doet haha.

maar goed ik blijf lachen en pak elke keer netjes mijn id uit de kar in de hoop dat als ze geen reactie krijgt ze het zat wordt.

(niet dat teruglopen me heel veel energie kost hoor maar gaat om t idee )
Life is like an hourglass glued to the table.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven